سایت گلستان دانشگاه پیام نور | آموزش و نمونه سوالات رایگان پیام نور

سایت گلستان دانشگاه پیام نور

سایت گلستان دانشگاه پیام نور

یکی از سامانه‌های جامع دانشگاه پیام نور، سامانه گلستان دانشگاه پیام نور به نشانی reg.pnu.ac.ir است. دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند با مراجعه به سیستم جامع دانشگاهی گلستان به صورت آنلاین از خدمات آموزشی همچون انتخاب واحد، پرداخت شهریه، درخواست میهمانی، مشاهده نمرات پیام نور و  سایر خدمات آموزشی بهره‌مند شوند.

سامانه گلستان در راستای خدمات‌دهی اینترنتی و باهدف مکانیزه‌کردن کلیه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان خود طراحی و اجرا شده است. دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت گلستان دانشگاه پیام نور برای انجام امور اداری و آموزشی همچون حذف و اضافه، دریافت کارت آزمون و سایر خدمات آموزشی اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه پیام نور تا انتهای این مقاله از پی ان یو اگزم همراه ما باشید.

سایت گلستان دانشگاه پیام نور

سایت گلستان دانشگاه پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند از دو لینک مجزا که هر دو کارایی و ارائه خدمات یکسان دارند، وارد سامانه گلستان دانشگاه پیام نور شوند. دانشجویان می‌توانند با  مراجعه به سایت reg.pnu.ac.ir و یا osreg.pnu.ac.ir وارد پورتال شخصی خود در این سامانه شده و اقدامات لازم را انجام دهند. تمامی دانشجویان مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری می‌توانند از طریق مراجعه به سایت گلستان دانشگاه پیام نور اقدامات لازم جهت انجام امور آموزشی خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری به دانشگاه انجام دهند.

سیستم جامع دانشگاهی گلستان سامانه‌ای یکپارچه بوده و علاوه بر دانشگاه‌های پیام نور برخی دیگر از واحدهای آموزشی مانند دانشگاه‌های دولتی، فرهنگیان و… استفاده می‌شود. ازاین‌رو باتوجه‌به تعداد بالای کاربران یک لینک نمی‌تواند پاسخگوی تمام مراجعات باشد.

نحوه ورود سریع به سایت گلستان دانشگاه پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور برای انجام امور آموزشی خود مانند پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور باید پس از ورود به سامانه گلستان وارد صفحه شخصی خود در این سامانه شوند تا به خدمات الکترونیکی ارائه شده در این سامانه دست پیدا کنند. هر فرد برای ورود به سامانه گلستان سایت دانشگاه پیام نور، نیاز به یک نام کاربری و کلمه عبور دارد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور جلفا

کلمه عبور و گذرواژه ورود به سایت گلستان دانشگاه پیام نور طبق دستورالعملی مشخص از سوی واحد آموزش تعیین‌شده و به دانشجویان ارائه می‌شود. دانشجویان در صورت نداشتن رمز عبور می‌توانند از طریق گزینه بازیابی کلمه عبور، رمز عبور خود را بازیابی کنند، تا بتوانند وارد صفحه شخصی خود شوند و در صورت نداشتن نام کاربری باید با واحد آموزش دانشگاه محل تحصیل خود تماس بگیرند.

مراحل ورود به سایت گلستان دانشگاه پیام نور

مراحل ورود به سایت گلستان دانشگاه پیام نور

مراحل ورود به سایت گلستان دانشگاه پیام نور به شرح زیر است:

  • ورود به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور به نشانی osreg.pnu.ac.ir و یا reg.pnu.ac.ir
  • انتخاب گزینه ورود به سیستم برای انتقال به درگاه ورود
  • واردکردن نام کاربری و گذرواژه و انتخاب گزینه ورود
  • ورود به صفحه شخصی دانشجو
  • انتخاب موارد مور نظر از میان خدمات ارائه شده در صفحه شخصی

دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند با ورود به سامانه سهبا پیام نور از لیست دروس ترمی، زمان‌بندی و برنامه آموزشی ترم جاری خود مطلع شوند. لازم به ذکر است که باتوجه‌به سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور، شیوه آموزش یک سری از واحدهای دانشگاه پیام نور به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی بوده و دانشجویان می‌توانند با ورود به سامانه آموزش مجازی سایت گلستان دانشگاه پیام نور در کلاس‌های آنلاین این دانشگاه شرکت کرده و یا از آموزش‌های آفلاین ارائه شده در سامانه استفاده کنند.

امکانات سایت دانشگاه پیام نور در سامانه گلستان

همان‌طور که از مشاهده پورتال سایت جامع گلستان پیام نور مشخص است، این سامانه امکانات متنوعی دارد که انتخاب واحد و پرداخت شهریه تنها برخی از امکانات ساده آن است. در این قسمت از مقاله به ارائه تمامی امکانات سامانه گلستان دانشگاه پیام نور می‌پردازیم که عبارت‌اند از:

1. بخش ثبت نام

در این قسمت امکاناتی از قبیل گزارش ثبت نام و عملیات ثبت نام برای دانشجویان وجود دارد. دانشجویان پس از پایان ثبت نام باید در سایت گلستان دانشگاه پیام نور از طریق منوی گزارش ثبت نام، درستی انتخاب واحد، نام دروس خود و زمان امتحانات را مشاهده و تأیید کنند. دانشجویان در این قسمت از سامانه گلستان دانشگاه پیام نور مبلغ شهریه قابل‌پرداخت را مشاهده خواهند کرد. در صورت مشاهده این موارد ثبت نام دانشگاه پیام نور با موفقیت انجام شده است.

2. بخش آموزش

در این بخش گزینه‌هایی همچون گزارش‌های دانشجو، شهریه، درس‌های ترمی، لیست‌ها و آمارها، مشاهده نتایج آزمون‌ها، ثبت اعتراض به نتیجه آزمون و اطلاعات جامع دانشجو در این بخش قرار دارد که دانشجویان با ورود به این بخش می‌توانند از این امکانات استفاده نمایند. دانشجویان در صورت داشتن مغایرت در اطلاعات فردی و هویتی در سایت گلستان دانشگاه پیام نور می‌توانند پس از بررسی گزینه اطلاعات جامع دانشجو نسبت به تصحیح آن در این بخش اقدام نمایند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور بجنورد

3. سایت گلستان دانشگاه پیام نور؛ بخش درخواست ‌ها

دانشجویان در این بخش درخواست‌هایی همچون مرخصی تحصیلی، درخواست میهمانی، معرفی به استاد، درخواست حذف ترم، ثبت اعتراض و تجدیدنظر و درخواست گواهی اشتغال به تحصیل را می‌توانند ثبت کنند. دانشجویان دانشگاه می‌توانند پاسخ به درخواست را از همین قسمت از سامانه گلستان دانشگاه پیام نور پیگیری کنند.

پرداخت شهریه در سامانه گلستان

پرداخت شهریه در سامانه گلستان

دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تمامی رشته‌ها و واحدهای آموزشی دانشگاه پیام نور باید برای اطلاع از وضعیت قبولی یا مشروطی خود در ترم گذشته منتظر اعلام‌شدن نمرات دروس و کارنامه کلی نیمسال تحصیلی قبلی باشند. معمولاً نمرات دروس هر نیمسال به‌صورت مجزا و تک‌تک در سایت گلستان دانشگاه پیام نور برای دانشجویان بارگذاری می‌شوند.

نمرات میان‌ترم، پایان ترم و کارنامه ترمی و کلی هر دانشجو در صفحه شخصی وی در سامانه آموزشی دانشگاه پیام نور یعنی سیستم گلستان این دانشگاه بارگذاری می‌شود. دانشجویان می‌توانند مدتی پس از برگزاری امتحان هر درس وارد سایت شده و با بررسی کارنامه خود نمرات جدید بارگذاری شده را مشاهده کنند.

زمان مشاهده نمرات در سایت گلستان دانشگاه پیام نور

نمرات امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور توسط اساتید و یا مسئولین آموزش در سامانه گلستان و پورتال هر دانشجو قرار داده می‌شود. معمولاً نمرات هر درس به‌صورت مجزا و در محدوده‌های زمانی مختلفی در سایت دانشگاه پیام نور بارگذاری می‌شوند و زمان مشخصی برای انتشار کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور یا مشاهده نمرات وجود ندارد.

دانشجویان موظف هستند مدتی پس از شرکت در آزمون هر درس مطابق با برنامه درسی و مراجعه به پورتال شخصی خود در سامانه گلستان، از اعلام‌شدن نمرات و نتایج آزمون خود مطلع شوند. ممکن است قرارگیری نمرات آزمونی از سوی استاد یا آموزش در برخی از واحدهای آموزشی به دانشجویان اطلاع‌رسانی شود.

نحوه مشاهده نمرات دانشگاه پیام نور در سامانه گلستان

یکی از کاربردهایی که سامانه آموزشی هر دانشگاه از جمله دانشگاه پیام نور دارد این است که امکان مشاهده نمرات، کارنامه و وضعیت تحصیلی را به‌صورت الکترونیکی و اینترنتی برای دانشجویان فراهم می‌کند. سیستم جامع دانشگاهی گلستان به‌عنوان سامانه جامع و یکپارچه آموزشی دانشگاه پیام نور کاربرد دارد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور اردکان

دانشجویانی که می‌خواهند نمرات پایان ترم و یا کارنامه تشریحی خود را مشاهده کنند باید به سامانه گلستان پیام نور به نشانی osreg.pnu.ac.ir یا reg.pnu.ac.ir مراجعه کنند و با واردکردن اطلاعات کاربری وارد صفحه شخصی خود شوند و نمرات خود را مشاهده و دریافت کنند.

مراحل نحوه مشاهده نمرات دانشگاه پیام نور در سامانه گلستان

مراحل نحوه مشاهده نمرات دانشگاه پیام نور در سامانه گلستان

مراحل مشاهده نمرات امتحان میان‌ترم و پایان ترم دانشجویان در سایت گلستان دانشگاه پیام نور به شرح زیر است:

  • مراجعه به سامانه گلستان پیام نور به نشانی osreg.pnu.ac.ir یا reg.pnu.ac.ir
  • انتخاب گزینه ورود به سیستم
  • واردکردن نام کاربری و کلمه عبور و انتخاب گزینه ورود
  • انتخاب گزینه آموزش از منوی سایت گلستان

از این جا به بعد 2 روش برای مشاهده نمرات و وضعیت آزمون دانشجو وجود دارد که عبارت اند از:

روش اول: مشاهده نمرات، پاسخ‌نامه و جزئیات آزمون دانشجو:

  • انتخاب گزینه مشاهده نتایج آزمون دانشجو
  • انتخاب گزینه شماره و گروه درس و انتخاب درس موردنظر از میان موارد نمایش‌داده‌شده
  • نمایش کلید، پاسخ‌نامه، تعداد صحیح و غلط و نمره خام امتحان کتبی و تستی

روش دوم: مشاهده نمرات نهایی و اصلی درس:

  • انتخاب گزینه اطلاعات جامع دانشجو
  • انتخاب نیمسال تحصیلی از میان موارد ارائه شده
  • مشاهده نمرات بارگذاری شده دروس ترم

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های مطرح در کشور است که در سال‌های گذشته اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های مختلفی برای ارائه خدمات غیرحضوری به دانشجویان کرده است. یکی از سامانه‌های این دانشگاه، سامانه گلستان دانشگاه پیام نور است. این سامانه خدمات مختلفی را به دانشجویان این دانشگاه ارائه می‌دهد. سایت گلستان دانشگاه پیام نور برای ارائه خدمات آموزشی مختلفی در دسترس داوطلبان قرار گرفته است تا بتوانند با ورود به سیستم جامع سامانه گلستان اقدامات مختلفی مانند انتخاب واحد، پرداخت شهریه و درخواست میهمان و… را بدون مراجعه حضوری انجام دهند.

دانشجویان برای مشاهده نمرات پیام نور باید با روش‌های ذکر شده وارد سامانه گلستان شوند و در زمان مشخص نمرات امتحانی خود را مشاهده کنند. درصورتی‌که با مطالعه این مقاله هنوز ابهاماتی در خصوص این دانشگاه در ذهن شما وجود دارد، می‌توانید از کارشناسان و مشاوران ما در پی ان یو اگزم کمک بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کوهپایه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فریدونشهر رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور نجف آباد

دانشگاه پیام نور نجف آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور نجف آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرکز…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور آبادان

دانشگاه پیام نور آبادان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور آبادان ثبت نام دانشگاه پیام نور آبادان رشته های بدون…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بهبهان

دانشگاه پیام نور واحد بهبهان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بهبهان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهبهان…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *