آموزش آنلاین پیام نور | آموزش و نمونه سوالات رایگان پیام نور

راهنمای جامع آموزش آنلاین پیام نور

راهنمای جامع آموزش آنلاین پیام نور

دانشگاه پیام نور با راه‌اندازی آموزش آنلاین پیام نور فراهم سازی یک بستر الکترونیکی پیشرفته، یکی از برترین دانشگاه‌های مجازی در سراسر کشور است. سامانه کلاس مجازی دانشگاه پیام نور به دانشجویانی که بر هر دلیل امکان حضور در کلاس‌ها را ندارند، این فرصت را می‌دهد که از تحصیل باز نمانند.

از مزایای تحصیل آنلاین در پیام نور می‌توان به امکان ضبط کلاس‌ها و استفاده از آن برای رفع اشکال در زمان امتحانات اشاره کرد. تا انتهای این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی آموزش آنلاین و سامانه کلاس مجازی دانشگاه پیام نور بپردازیم.

آموزش آنلاین پیام نور

آموزش آنلاین پیام نور

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور، آموزش مجازی و آنلاین است. با مجازی شدن آموزش‌های دانشگاهی در سال‌های اخیر به علت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی واحدهای آموزشی، آموزش آنلاین پیام نور نیز راه‌اندازی شد. سامانه کلاس مجازی دانشگاه پیام نور با هدف تسهیل دسترسی دانشجویان این دانشگاه، به سیستم آموزشی آنلاین طراحی شده است. لینک ورود به این سامانه lmsmap.pnu.ac.ir است. دانشجویان دانشگاه پیام نور با ورود به این سامانه می‌توانند به‌راحتی از امکانات ویژه این سایت بهره‌مند گردند.

همان‌طور که اشاره شد، شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی سراسری دانشگاه‌ها شد و دانشگاه پیام نور نیز از این قاعده مستثنی نبود. همین امر موجب گرایش دانشگاه‌ها به تقویت بستر آموزش مجازی شد. آموزش آنلاین پیام نور نیز به‌منظور توسعه و یکپارچه‌سازی آموزش مجازی در واحدهای مختلف این دانشگاه راه‌اندازی شد. لازم به ذکر است که در دوران قبل از کرونا نیز حدود 20 درصد از آموزش‌ها در این دانشگاه به‌صورت مجازی بود؛ اما در دوران همه‌گیری بیماری کرونا این دانشگاه امکان برگزاری کلاس‌های مجازی در مقیاس بزرگ را فراهم نمود.

ادامه مطلب  تغییر رشته در دانشگاه پیام نور

بیشتر بخوانید: جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

سامانه کلاس مجازی دانشگاه پیام نور

سامانه کلاس مجازی دانشگاه پیام نور

آموزش آنلاین پیام نور باتوجه‌به تعداد زیاد واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور و همچنین گسترده بودن سامانه‌های آموزش مجازی، با هدف بهبود روند آموزش و دسترسی آسان دانشجویان به سامانه آموزش دانشگاه محل تحصیل خود، راه اندازی شده است. در ادامه به نحوه ورود به این سامانه یکپارچه اشاره خواهد شد.

  • ورود به سایت آموزش آنلاین دانشگاه پیام نور به آدرس lmsmap.pnu.ac.ir
  • انتخاب استان محل تحصیل با کمک نقشه ارائه شده در سایت
  • انتخاب گزینه ” سامانه آموزش الکترونیک” جهت ورود به سامانه آموزش آنلاین پیام نور واحد مذکور
  • ورود به سامانه اختصاصی آموزش آنلاین پیام نور واحد محل تحصیل
  • استفاده از نام کاربری و کلمه عبور برای ورود به سامانه

با طی این مراحل خواهید توانست به سامانه کلاس مجازی دانشگاه پیام نور، آموزش‌های ارائه شده و ساعات برگزاری کلاس‌ها دسترسی یابید. دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور می‌توانند با مراجعه به اداره آموزش دانشگاه پیام نور، نام کاربری و کلمه عبور اختصاصی خود را برای ورود به این سامانه دریافت نمایند و از آن برای ورود به صفحه شخصی خود استفاده کنند.

مزایای تحصیل آنلاین در پیام نور

مزایای تحصیل آنلاین در پیام نور

آموزش آنلاین پیام نور یکی از ویژه‌ترین مزایای دانشگاه پیام نور است. سهم بالایی از کلاس‌های درس و آزمون‌ها در این دانشگاه به‌صورت الکترونیکی و مجازی ارائه می‌شوند. این شیوه آموزش به دانشجویان این امکان را می‌دهد که حتی بدون حضور در کلاس‌های درس نظری نیز بتوانند ادامه تحصیل بدهند. این موضوع برای بسیاری از شاغلین یا زنان خانه‌دار بسیار پراهمیت است و می‌توانند به انتخاب خود از آموزش حضوری، نیمه‌حضوری یا مجازی استفاده نمایند. حضور در کلاس‌های نظری اختیاری است؛ اما حضور در کلاس‌های عملی اجباری است. هم در کلاس‌های حضوری و هم آنلاین دانشجو می‌تواند حضور نداشته باشد و حتی در امتحان میان‌ترم نیز شرکت نکند. عدم حضور در کلاس‌های عملی بدون مجوز موجب حذف درس خواهد شد.

ادامه مطلب  شرایط ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور 1403

جمع‌بندی

آموزش آنلاین پیام نور یک فرصت ویژه و یکی از مزایای تحصیل در این دانشگاه به شمار می‌آید. سامانه کلاس مجازی دانشگاه پیام نور به دانشجویان این امکان را می‌دهد که بتوانند حتی بدون حضور در کلاس‌ها نیز به ادامه تحصیل بپردازند. مزایای تحصیل آنلاین در پیام نور موجب جذب بسیاری از داوطلبان به ادامه تحصیل در این دانشگاه شده است و فرصتی استثنائی برای افراد شاغل یا بانوان خانه‌دار محسوب می‌شود.

پی ان یو اگزم یک مرجع تخصصی آموزشی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور و دولتی است. در این وب‌سایت می‌توانید از فیلم‌های آموزشی رایگان پیام نور بهره ببرید. همچنین به دانلود رایگان سوالات پیام نور بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان و مشاوران ما در تماس باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور

برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور مشاهده برنامه امتحانی دانشگاه پیام نور در سایت…

بیشتر بخوانید
جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید شرایط لازم برای ارائه درخواست ملاحظات مهم در پذیرش بدون ازمون کارشناسی ارشددانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
شرایط ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور 1403

شرایط ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور شرایط ثبت ‌نام ارشد پیام نور بدون کنکور…

بیشتر بخوانید
شهریه ارشد فراگیر پیام نور

شهریه ارشد فراگیر پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور تحصیل در دانشگاه پیام نور شهریه ارشد فراگیر پیام…

بیشتر بخوانید
آغاز ثبت نام کارشناسی بدون آزمون پیام نور از امروز

آغاز ثبت نام کارشناسی بدون آزمون پیام نور از امروز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور به صورت غیرحضوری از…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *