قبولی پیام نور محرومیت از کنکور

قبولی پیام نور محرومیت از کنکور

قبولی پیام نور محرومیت از کنکور

قبولی پیام نور محرومیت از کنکور را در پی نخواهد داشت و داوطلب می‌تواند با انصراف از این دانشگاه مجددا در کنکور سراسری شرکت کرده و حتی در دوره‌های روزانه نیز پذیرش شود. تحصیل در پیام نور به دلیل نیاز به پرداخت شهریه ممکن است برای بسیاری افراد، دشوار باشد. آگاهی از شرایط و نحوه انصراف از دانشگاه پیام نور مهم‌ترین امر در داشتن یک انتخاب منطقی و درست است و نباید بی‌گدار به آب زد.

جهت آگاهی از اینکه آیا قبولی پیام نور محرومیت از کنکور را به دنبال دارد یا خیر و  شرایط تحصیل در پیام نور و انصراف از آن با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه باشید.

قبولی پیام نور محرومیت از کنکور

قبولی پیام نور محرومیت از کنکور

اگر برای شما نیز این پرسش پیش آمده که آیا قبولی پیام نور محرومیت از کنکور را در پی دارد یا نه، در پاسخ باید بگوییم که اگر داوطلبی در هر یک از دانشگاه‌های شهریه پرداز نظیر دانشگاه آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی، سراسری شبانه و علمی کاربردی پذیرفته شده باشد، مانعی برای ثبت‌نام در کنکور سراسری ندارد.

این موضوع هیچ ارتباطی به اینکه داوطلب در این دانشگاه ثبت‌نام کرده باشد یا نکرده باشد، نداشته و حتی در صورت انصراف از تحصیل در پیام نور نیز مانعی برای پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه‌های دوره روزانه وجود نخواهد داشت. حتی داوطلبانی که تحصیل در پیام نور را به پایان رسانده و مدرک فارغ‌التحصیلی دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند، اقدام به اخذ پذیرش مجدد از سازمان سنجش برای ادامه تحصیل در سایر رشته‌ها نمایند. لازم به ذکر است که تعداد دفعات ثبت‌نام و انصراف اهمیتی ندارد؛ مگر اینکه در وضعیت نظام وظیفه مشکلی ایجاد نماید.

بیشتر بخوانید: رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی

تحصیل در پیام نور

تحصیل در پیام نور

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور این است که قبولی پیام نور محرومیت از کنکور را به دنبال ندارد. البته تحصیل در پیام نور مزایای دیگری نیز دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • میزان شهریه کمتر نسبت به دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی
  • امکان تحصیل به شکل هم‌زمان در دو رشته متفاوت
  • اعتبار مدرک و تایید آن توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • قابلیت ترجمه مدرک برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در خارج از ایران
  • برگزاری امتحانات به‌صورت سراسری و عدم دخل و تصرف اساتید در طراحی سوالات
  • امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری و…
قبولی پیام نور محرومیت از کنکور، انصراف از دانشگاه پیام نور

انصراف از دانشگاه پیام نور

در کنار موضوع قبولی پیام نور محرومیت از کنکور، موضوع دیگری که اهمیت دارد، شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور است. هر داوطلب تنها یک بار حق انصراف از دانشگاه‌ سراسری روزانه را دارد. در صورتی که تمایل به تکرار این امر داشته باشد، محرومیت دو یا چند ساله در پی خواهد داشت. دانشجویان دانشگاه پیام نور در صورت تمایل به انصراف از این دانشگاه باید یک و نیم برابر شهریه ثابت هر ترم را پرداخت کنند. در صورت عدم پرداخت هزینه، درخواست انصراف از دانشگاه پیام نور بررسی نخواهد شد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور گلستان

برای انصراف، دانشجو باید به دفتر آموزش دانشکده مراجعه نموده و فرم انصراف از تحصیل در پیام نور را پر کند. سپس با پرداخت هزینه یک ماه طول می‌کشد تا نتیجه نهایی مشخص گردد. لازم به ذکر است که جریمه‌ای که دانشجو برای انصراف از تحصیل در پیام نور باید بپردازد، به فاکتورهای مختلفی از جمله سال ورود به دانشگاه، رشته، مقطع تحصیلی، تعداد ترم‌های گذرانده و تعداد ترم‌های باقیمانده بستگی دارد. گفتنی است که امکان ثبت انصراف در تمام مقاطع تحصیلی اعم از دکتری، کارشناسی‌ارشد و کارشناسی وجود دارد.

جمع‌بندی

در صورت قبولی پیام نور محرومیت از کنکور اتفاق نمی‌افتد و داوطلب می‌تواند مجددا در کنکور سراسری ثبت‌نام نماید.با وجود مزایای تحصیل در پیام نور، باز هم امکان دارد که دانشجو تمایل داشته باشد که در دوره‌های سراسری روزانه پذیرش شود. انصراف از دانشگاه پیام نور شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که یکی از آن‌ها پرداخت هزینه انصراف از تحصیل است.

پی ان یو اگزم یک انتخاب کارساز برای شب‌های سخت امتحان است. این سایت با ارائه انواع دوره‌های آموزشی دانشگاهی و کنکور ارشد به یاری دانشجویان پیام نور و دولتی شتافته است. برای دریافت مشاوره و آگاهی درباره دوره‌ها با کارشناسان ما در مجموعه پی ان یو اگزم تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
راهنمای جامع آموزش آنلاین پیام نور

راهنمای جامع آموزش آنلاین پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید آموزش آنلاین پیام نور سامانه کلاس مجازی دانشگاه پیام نور مزایای تحصیل آنلاین در پیام…

بیشتر بخوانید
برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور

برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور مشاهده برنامه امتحانی دانشگاه پیام نور در سایت…

بیشتر بخوانید
جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید شرایط لازم برای ارائه درخواست ملاحظات مهم در پذیرش بدون ازمون کارشناسی ارشددانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
شرایط ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور 1403

شرایط ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور شرایط ثبت ‌نام ارشد پیام نور بدون کنکور…

بیشتر بخوانید
شهریه ارشد فراگیر پیام نور

شهریه ارشد فراگیر پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور تحصیل در دانشگاه پیام نور شهریه ارشد فراگیر پیام…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *