برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور

برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور

برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور

اطلاع از برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور نقش بسیار مهمی در موفقیت دانشجویان خواهد داشت و موجب برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تر می‌گردد. همانند دیگر امور آموزشی امکان مشاهده برنامه امتحانی در سایت گلستان دانشگاه پیام نور وجود دارد. زمان امتحانات پیام نور در نیم‌سال اول نیمه دوم آذرماه و نیمه اول دی‌ماه و در نیمسال دوم در خردادماه است.

برای آگاهی از برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور و نحوه مشاهده برنامه امتحانی در سایت گلستان تا انتهای این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید.

آشنایی با برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور

برنامه امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور معمولا بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه که در وب‌سایت هر واحد دانشگاهی نیز قرار داده می‌شود، تعیین می‌گردد. امتحانات دانشگاه پیام نور به شکل حضوری برگزار می‌شوند و تاریخ و زمان برگزاری امتحانات برای هر دانشجو در سایت گلستان در قسمت گزارش‌ها قابل مشاهده خواهد بود که لازمه آن تسویه شهریه است. وظیفه تهیه برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور بر عهده واحد آموزش دانشگاه است. بدیهی است که قبولی در امتحانات پایان ترم لازمه انتخاب واحد ترم‌های آینده است.

آگاهی از برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور و همچنین جدول زمان‌بندی امتحانات دانشگاه نقش بسیار مهمی در موفقیت در امتحانات دارد؛ زیرا حجم بالای کتب درسی پیام نور نیازمند مطالعه مستمر و با برنامه‌ریزی است و این امر بدون اطلاع از برنامه امتحانات پایان ترم میسر نخواهد بود.

مشاهده برنامه امتحانی دانشگاه پیام نور در سایت گلستان

مشاهده برنامه امتحانی دانشگاه پیام نور در سایت گلستان

دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور نسبت به انجام کلیه امور آموزشی از قبیل انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف اضطراری، پرداخت شهریه، دریافت کارت آزمون، مشاهده نمره و… اقدام نمایند. هر دانشجو در زمان ثبت‌نام یک نام کاربری و کلمه عبور اختصاصی برای ورود به این سامانه دریافت می‌کند. سامانه گلستان از طریق دو لینک  reg.pnu.ac.irو  osreg.pnu.ac.irدر دسترس خواهد بود. امکان مشاهده برنامه امتحانی در سایت گلستان در قسمت گزارش‌ها وجود دارد تا دانشجو بتواند برنامه‌ریزی لازم را انجام بدهد؛ اما برای این امر شهریه دانشجو باید کامل پرداخت شده باشد.

ادامه مطلب  برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور

علاوه بر برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور، در هر ترم تحصیلی این دانشگاه فایلی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که شامل کد دروس و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم است. همان‌طور که گفته شد، با مشاهده این فایل دانشجویان از نحوه برگزاری امتحانات که شامل تستی و تشریحی است، نیز آگاه خواهند شد. لازم به ذکر است که دانشجویان حتما باید قبل از آغاز امتحانات هر ترم، نسبت به تسویه کامل شهریه خود اقدام نمایند؛ زیرا بدون این امر دریافت کارت آزمون و ثبت نمره نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: مراحل نگارش CV برای اپلای جهت اخذ پذیرش تحصیلی

زمان امتحانات پیام نور

زمان امتحانات پیام نور

باتوجه‌به سراسری بودن امتحانات این دانشگاه، برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور در هر نیم‌سال بر اساس یک تقویم یکپارچه که توسط ستاد آزمون دانشگاه پیام نور اعلام می‌شود، مشخص می‌گردد. سراسری بودن امتحانات موجب می‌شود که اساتید هر دانشگاه دخل و تصرفی در طراحی سوالات نداشته باشند و سنجش به‌صورت کاملا یکسان در سراسر کشور صورت پذیرد. این امتحانات چه به‌صورت حضوری و چه آنلاین در سامانه sanjesh.pnu.ac.ir در محدوده زمانی مشخصی برگزار می‌شوند.

در ابتدای هر ترم لیست منابع هر درس توسط مرکز آزمون دانشگاه اعلام می‌شود و دانشجویان می‌توانند مطالعه و برنامه‌ریزی برای امتحانات را آغاز نمایند. پس از شرکت در آزمون‌ها، دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع گلستان جزئیات نمره خود را مشاهده نمایند. زمان امتحانات دانشگاه پیام نور معمولا در نیمسال اول در نیمه دوم آذرماه و نیمه اول دی‌ماه است. همچنین امتحانات پایان ترم نیمسال دوم در خردادماه برگزار خواهند شد.

جمع‌بندی

مرجع دریافت برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور سامانه جامع گلستان است. با مشاهده برنامه امتحانی در سایت گلستان و باتوجه‌به هماهنگ و سراسری بودن امتحانات این دانشگاه در سراسر کشور، دانشجویان می‌توانند برای مطالعه دروس و کسب موفقیت در امتحانات برنامه‌ریزی نمایند. زمان امتحانات پیام نور در قسمت گزارش‌های آموزشی سامانه گلستان قرار داده می‌شود و مشاهده آن با تسویه شهریه امکان‌پذیر است.

ادامه مطلب  آغاز ثبت نام کارشناسی بدون آزمون پیام نور از امروز

پی ان یو اگزم یار و همراه دانشجویان دانشگاه دولتی و پیام نور در شب‌های سخت امتحان است. در این وب‌سایت انواع دوره‌های رایگان و غیر رایگان آموزشی برای دانشجویان ارائه شده و امکان دانلود رایگان سوالات پیام نور نیز وجود دارد. با دریافت سوالات دانشجویان پیام نور می‌توانند با مباحثی که از نظر طراحان سوال اهمیت بیشتری دارند، آشنا شده و موفقیت در امتحانات را برای خود رقم بزنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
راهنمای جامع آموزش آنلاین پیام نور

راهنمای جامع آموزش آنلاین پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید آموزش آنلاین پیام نور سامانه کلاس مجازی دانشگاه پیام نور مزایای تحصیل آنلاین در پیام…

بیشتر بخوانید
جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید شرایط لازم برای ارائه درخواست ملاحظات مهم در پذیرش بدون ازمون کارشناسی ارشددانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
شرایط ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور 1403

شرایط ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور شرایط ثبت ‌نام ارشد پیام نور بدون کنکور…

بیشتر بخوانید
شهریه ارشد فراگیر پیام نور

شهریه ارشد فراگیر پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور تحصیل در دانشگاه پیام نور شهریه ارشد فراگیر پیام…

بیشتر بخوانید
آغاز ثبت نام کارشناسی بدون آزمون پیام نور از امروز

آغاز ثبت نام کارشناسی بدون آزمون پیام نور از امروز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور به صورت غیرحضوری از…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *