برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور

برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور

برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور

انتخاب دانشگاه علاوه بر تلاش به سلیقه دانشجو هم وابسته است. هر دانشگاهی برتری منحصربه‌فردی نسبت به رقبای خود دارد. بسیاری از افراد، دانشگاه پیام نور را به دلیل داشتن مشغله‌های متفاوت و عدم اهمیت حضور در کلاس، به دیگر دانشگاه‌ها ترجیح می‌دهند. نکته حائز اهمیت این است که این باور نسبتاً غلط بوده و حضور کلاسی خصوصاً در کارشناسی‌ارشد از مهم‌ترین معیارهای نمره‌دهی اساتید دانشگاه پیام نور است.

به‌طورکلی این‌طور می‌توان گفت که حضور در کلاس‌های تئوری اختیاری بوده و در مقابل، حضور در کلاس‌های عملی اجباری است. نحوه مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور بسیار آسان و سریع است و در سایت سهبا انجام می‌شود. انتخاب دانشگاه و رشته موردنظر اولین کاری است که یک دانشجو اقدام به آن می‌کند؛ اما پس از انتخاب واحد و کلاس درسی، مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان پیام نور است.

باتوجه‌به این موضوع، در ادامه این مقاله به طور کامل در خصوص نحوه مشاهده برنامه کلاسی پیام نور و زمان مشاهده این برنامه برای تمامی دانشجویان این دانشگاه توضیح داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام دانشگاه پیام نور، تا انتهای این مقاله از پی ان یو اگزم همراه ما باشید.

زمان مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور

تقویم آموزشی بر اساس نوع دانشگاه‌ها و رشته دانشگاهی متفاوت خواهد بود. حتماً مشاهده کرده‌اید هنگامی که دانشگاهی در حال آمادگی برای امتحانات نیمسال اول و دانشجو در فرجه امتحانات است، کلاس‌های دیگر دانشگاه‌ها هنوز به اتمام نرسیده و همچنان در حال تشکیل است. نکته قابل‌توجه این است که تفاوت در زمان تقویم آموزشی دانشگاه‌ها به معنای تفاوت در چیدمان و ترتیب برنامه آن‌ها نیست. به این معنی که ممکن است تاریخ شروع امتحانات متفاوت باشد؛ اما قطعاً پس از اتمام کلاس‌های آموزشی و پایان فرجه، امتحانات آغاز خواهند شد. دانشگاه پیام نور از این قاعده مستثنی نیست.

ادامه مطلب  آشنایی با مزایای دانشگاه پیام نور

زمان اعلام برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور مشابه سایر دانشگاه‌ها، معمولاً بلافاصله بعد از تکمیل لیست دروس انتخاب واحد پیام نور و در ابتدای ترم تحصیلی است. هر دانشگاهی تقویم آموزشی مختص به خود را دارد که در این تقویم به تمام موارد، اعم از تاریخ انتخاب واحد، تاریخ حذف و اضافه دروس، زمان آغاز کلاس‌ها، تاریخ شروع امتحانات، شماره کلاس موردنظر و زمان پایان نیمسال تحصیلی اشاره شده است.

به‌طورکلی زمان دقیق اعلام برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور متعاقباً توسط خود دانشگاه اطلاع‌رسانی می‌شود؛ اما روند کلی آن پس از اتمام زمان انتخاب واحد، در سایت گلستان انتخاب واحد دانشگاه پیام نور است؛ چراکه اساتید ارائه‌دهنده دروس مشخص نشده‌اند و تا پایان انتخاب واحد امکان تعیین و حتی تغییر استاد وجود دارد. ازآنجاکه اواخر زمان انتخاب واحد، اساتید مشخص می‌شوند، زمان کلاس‌ها تا آن موقع مشخص نخواهد بود.

احتمال تغییر برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور، تا قبل از پایان حذف و اضافه وجود دارد؛ اما پس از پایان زمان آن، برنامه کلاسی نهایی و بدون تغییر خواهد شد. برنامه کلاسی دانشگاه، پس از انتخاب واحد و پایان مهلت حذف و اضافه و در نهایت تعیین استاد دروس مربوطه در سایت دانشگاه قابل‌مشاهده و در دسترس خواهد بود.

نحوه مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور

نحوه مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور

پس از انتخاب واحد و پایان حذف و اضافه توسط دانشجویان، برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور برای دانشجویان قابل رویت خواهد شد. موضوع دیگر نحوه مشاهده برنامه کلاسی پیام نور است که با مراجعه به سایت گلستان و سایت سهبا قابل‌انجام است. سیستم دانشگاه‌ها مانند تقویم آموزشی آن‌ها ممکن است متفاوت باشند. به‌طورکلی دانشگاه های مادر و بزرگ از سیستم گلستان استفاده می‌کنند.

این سیستم دارای قدرت پاسخگویی مناسبی برای دانشگاه های پرجمعیت است. دانشگاه پیام نور هم از سایت گلستان پشتیبانی می‌کند و تمامی اقدامات مربوط به دانشجویان این دانشگاه در سیستم گلستان صورت می‌گیرد. تقویم آموزشی نیمسال‌های تحصیلی در سامانه جامع دانشگاهی گلستان قابل‌مشاهده هستند؛ بنابراین با مراجعه به این سایت و طی‌کردن مراحل مربوطه می‌توانید برنامه کلاسی نیمسال تحصیلی خود را مشاهده کنید.

ادامه مطلب  نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

نحوه مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور به شرح زیر است:

  • ابتدا وارد سایت گلستان پیام نور شوید.
  • سپس شناسه کاربری و گذرواژه مربوطه و انتخابی خود را وارد کنید. معمولاً شناسه کاربری شماره دانشجویی و گذرواژه کد ملی دانشجو است.
  • در مرحله بعد پس از واردشدن به سایت، در قسمت راست صفحه بر روی سربرگ ثبت نام را کلیک کنید
  • دو گزینه برای شما نمایش داده می‌شود که گزینه دوم؛ یعنی گزارش‌های ثبت نام را انتخاب کرده و سپس بر روی گزارش 101 کلیک کنید.
  • در نتیجه جدول برنامه کلاسی برای شما به نمایش در خواهد آمد. در این جدول به طور کامل زمان برگزاری کلاس‌ها، اساتید، دروس انتخابی و محل تشکیل کلاس‌ها مشخص شده است.

در صورت فراموشی رمز عبور خود می‌توانید در صفحه ورود به سایت، گزینه بازیابی کلمه عبور دانشجو که با رنگ قرمز مشخص شده را انتخاب کنید.

سامانه سهبا جهت مشاهده برنامه درسی دانشگاه پیام نور

سامانه سهبا جهت مشاهده برنامه درسی دانشگاه پیام نور

یکی از سامانه‌های الکترونیکی جهت مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور، سامانه هوشمند برنامه‌ریزی آموزشی سهبا است. این سامانه باهدف جست‌وجو و نمایش برنامه‌های آموزشی ترمی و روزانه دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور راه‌اندازی شده است. دانشجویان دانشگاه پیام نور بدون نیاز به مراجعه حضوری به واحد دانشگاهی، می‌توانند لیست برنامه آموزشی خود را از طریق این سامانه دریافت کنند. دانشجویان می‌توانند برنامه آموزشی خود را اعم از تاریخ و ساعت برگزاری هر درس را از طریق سامانه سهبا دانشگاه پیام نور دریافت کنند. دانشجویان به‌منظور ورود به این سامانه می‌توانند وارد سایت سهبا پیام نور به آدرس sahba.pnu.ac.ir شوند. 

نحوه ورود به سامانه سهبا برای مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور به شرح زیر است:

  • ورود به سامانه سهبا دانشگاه پیام نور به نشانی sahba.pnu.ac.ir
  • انتخاب گزینه “مشاهده برنامه کلاسی پیام نور”
  • ورود به سامانه مشاهده برنامه کلاسی و تکمیل بندهای خواسته شده شامل:
  • مرکز (محل تحصیل)
  • عنوان رشته تحصیلی
  • نام درس (واحد)
  • نام استاد
  • جست‌وجوی موارد بر اساس اطلاعات وارد شده
  • انتخاب درس موردنظر از بین موارد نمایش‌داده‌شده
  • انتخاب گزینه مشاهده برای نمایش روز و ساعت برگزاری کلاس‌ها
ادامه مطلب  هر ترم دانشگاه پیام نور چند ماه است؟

داوطلبان می‌توانند پس از ورود به سامانه سهبا به‌جای انتخاب گزینه مشاهده برنامه کلاسی گزینه برد الکترونیکی برنامه کلاسی را انتخاب کنند و با واردکردن واحد محل تحصیل برنامه کلی واحد را مشاهده کنند. دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند برای استفاده از آموزش‌های برخط دانشگاه خود وارد سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور شوند.

جمع‌بندی

مهم‌ترین کار دانشجویان پیام نور در هر ترم، مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور است که با توجه به ذکر مراحل انجام این کار در این مقاله، روند بسیار راحت و آسانی دارد. نحوه مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور به شکلی است که از طریق سامانه سهبا و سایت گلستان انجام می‌شود.

نحوه مشاهده برنامه کلاسی پیام نور به صورتی است که ابتدا باید وارد سایت گلستان شوید و سپس شناسه کاربری و گذرواژه را طبق مراحل فوق وارد کنید تا به برنامه کلاسی دسترسی پیدا کنید. دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند جهت کسب آمادگی در امتحانات پایان ترم وارد سایت پی ان یو اگزم شوید و در قسمت دانلود رایگان سؤالات پیام نور، نمونه سؤال‌های امتحانی را دانلود و مطالعه کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
راهنمای جامع آموزش آنلاین پیام نور

راهنمای جامع آموزش آنلاین پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید آموزش آنلاین پیام نور سامانه کلاس مجازی دانشگاه پیام نور مزایای تحصیل آنلاین در پیام…

بیشتر بخوانید
برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور

برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور مشاهده برنامه امتحانی دانشگاه پیام نور در سایت…

بیشتر بخوانید
جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید شرایط لازم برای ارائه درخواست ملاحظات مهم در پذیرش بدون ازمون کارشناسی ارشددانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
شرایط ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور 1403

شرایط ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور شرایط ثبت ‌نام ارشد پیام نور بدون کنکور…

بیشتر بخوانید
شهریه ارشد فراگیر پیام نور

شهریه ارشد فراگیر پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور تحصیل در دانشگاه پیام نور شهریه ارشد فراگیر پیام…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *