تدریس در دانشگاه پیام نور | آموزش و نمونه سوالات رایگان پیام نور

تدریس در دانشگاه پیام نور

تدریس در دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور طی اطلاعیه‌ای از کلیه متقاضیان در صورت داشتن شرایط تدریس در دانشگاه پیام نور سال 1402 دعوت به عمل می‌آورد. داوطلبان در زمان ثبت نام در سامانه باید به کلیه شرایط تدریس در پیام نور توجه لازم را داشته باشند و تنها در صورت داشتن این شرایط جهت ثبت نام اقدام کنند.

علاوه بر این، لازم است قبل از هر گونه اقدامی جهت ثبت درخواست برای تدریس در دانشگاه پیام نور، نسبت به موارد مهمی مانند مدارک موردنیاز جهت آپلود، رشته‌های موردنیاز برای تدریس و حقوق استاد دانشگاه پیام نور پس از استخدام اطلاعات کافی کسب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تدریس دانشگاه پیام نور تا انتهای این مقاله از پی ان یو اگزم با ما همراه باشید.

تدریس در دانشگاه پیام نور

تدریس در دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور مانند سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شرایط و قوانینی را برای جذب مدرس در نظر گرفته است که افراد باید قبل از دادن درخواست برای تدریس در دانشگاه پیام نور، به آن‌ها توجه کنند. استخدام استاد در دانشگاه های پیام نور تحت سه روش کلی صورت می‌گیرد. این روش‌ها عبارت‌اند از استخدام استاد به‌صورت حق‌التدریس، بورس و عضو هیئت‌علمی که افراد بنا به شرایط خود یکی از این راه‌ها را جهت ورود به پیام نور به‌عنوان استاد برمی‌گزینند.

جذب مدرس پیام نور به‌صورت بورس

باتوجه‌به شرایط تدریس در پیام نور، جذب استاد به‌صورت بورس یکی از روش‌هایی است که دانشگاه پیام نور با آن به استخدام مدرس جهت تدریس در دانشگاه پیام نور می‌پردازد. سالانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فراخوان‌هایی را برای این نوع جذب مدرس اعلام می‌کنند که این فراخوان‌ها بر اساس نیاز دانشگاه‌های پیام نور است.

استخدام استاد حق‌التدریس در دانشگاه پیام نور

جذب استاد حق‌التدریس یکی از روش‌های استخدام مدرس دانشگاه پیام نور است و برای رشته‌هایی کاربرد دارد که اعضای هیئت‌علمی آن با محدودیت مواجه هستند. هر استان یک سامانه مجزا برای جذب حق‌التدریس دانشگاه پیام نور دارد که تمامی واحدهای پیام نور در آن استان مطابق ضوابط آن عمل می‌کنند. متقاضیان حق‌التدریس در دانشگاه پیام نور می‌توانند علاوه بر ثبت نام در سامانه جذب حق‌التدریس پیام نور به‌صورت حضوری برای این تدریس ثبت نام کنند.

ادامه مطلب  دانشگاه فنی حرفه ای ، بستری برای رشد مهارت در کنار دانش
جذب استاد پیام نور به‌ عنوان عضو هیئت‌علمی و طرح سربازی

جذب استاد پیام نور به‌ عنوان عضو هیئت‌علمی و طرح سربازی

این روش جذب اصلی‌ترین روش جذب استاد در پیام نور است که اهمیت زیادی نسبت به سایر روش‌ها دارد. در این نوع جذب فرد باید درخواست تدریس خود را از طریق سامانه جذب هیئت‌علمی رضوی ثبت کند. این شیوه استخدام مانند جذب هیئت‌علمی دانشگاه‌های غیردولتی، غیرانتفاعی و دولتی و مراکز دانشگاهی وابسته به دستگاه‌های اجرایی مانند دانشگاه فرهنگیان، علوم اسلامی رضوی، علوم انتظامی، صنعت نفت و امام صادق (ع) است.

شرایط تدریس در پیام نور

شرایط تدریس در پیام نور و استخدام در سمت استاد شامل شرایط اختصاصی زیر می‌شود:

  • متقاضی تدریس در دانشگاه پیام نور باید حداقل مدرک تحصیلی موردنیاز در رشته را دارا باشد.
  • همخوانی شرایط متقاضی و رشته تخصصی با اعلام نیاز درج شده در سایت دانشگاه.
  • پذیرش و ثبت نام از دانشجویان دکتری تنها در صورتی انجام می‌شود که فرد مدرکی مبنی بر فارغ‌التحصیل‌شدن و دفاع از پایان‌نامه خود را از دانشگاه محل تحصیل ارائه کند.
  • این شرایط در مورد مقطع کارشناسی ارشد صدق می‌کند. تنها افرادی می‌توانند به‌عنوان عضو هیئت‌علمی در دانشگاه مشغول به کار شوند که مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرده باشند و دانشجو نباشند.
  • اگر فرد تمایل به خدمت به‌عنوان یک استادیار را داشته باشد باید بداند که یکی از شرایط جذب مدرس دانشگاه پیام نور این است که فرد به یک‌ زبان خارجی به طور کامل مسلط باشد.
  • متقاضیان ورود به خدمت به‌عنوان یک مربی باید با یک زبان خارجی آشنایی لازم را داشته باشند.
  • مورد دیگر شرایط تدریس در دانشگاه پیام نور به‌عنوان عضو هیئت‌علمی داشتن مدرک تحصیلی متناسب با یکی از مراتب علمی درخواستی توسط دانشگاه است.
  • داشتن مدرک سطح سه حوزه در رشته دانشگاهی مربوطه و یا مدرک کارشناسی ارشد برای تمامی رشته‌های تحصیلی به جز رشته‌های پزشکی است.
  • داشتن مدرک سطح چهار حوزه‌های علمیه و همین‌طور دکتری تخصصی جهت‌پذیرش برای تمامی رشته های دانشگاهی جهت خدمت فرد به‌عنوان استادیار.

مبلغ ساعت حق ‌التدریس پیام نور

بحث حقوق و مزایا از جمله موارد بسیار مهم و قابل‌توجه هر فرد در زمان انتخاب هر شغلی است. موضوعی که به دلیل نیاز هر فرد به داشتن پول جهت گذران زندگی همواره باید موردتوجه قرار گیرد، میزان درآمد است. بحث میزان حقوق استاد دانشگاه پیام نور از جمله مواردی است که در ابتدای تصمیم به تدریس در مرکز دانشگاهی پیام نور به جز بحث شرایط تدریس در دانشگاه پیام نور ذهن متقاضی را به خود مشغول می‌کند؛ زیرا موضوع کسب درآمد مکفی امر مهمی در زمان اشتغال به هر کاری محسوب می‌شود.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور فیروزکوه
مدارک لازم برای تدریس در پیام نور

مدارک لازم برای تدریس در پیام نور

استخدام مدرس دانشگاه پیام نور از طریق پر کردن فرم و اسکن شماری از مدارک صورت می‌گیرد. در این قسمت از مطالب مدارک لازم برای ثبت درخواست تدریس در دانشگاه پیام نور را نام‌برده‌ایم که عبارت‌اند از:

  • کپی آخرین مدرک تحصیلی شخص متقاضی
  • کپی ریز نمره‌های مدرک کارشناسی
  • اسکن عکس پرسنلی 4*3
  • کپی هر دو طرف کارت ملی
  • تصویر کلیه صفحه‌های شناسنامه فرد متقاضی تدریس

تدریس در دانشگاه پیام نور؛ زمان استخدام مدرس دانشگاه پیام نور

زمان استخدام استاد دانشگاه پیام نور تاریخ مشخص و دقیقی ندارد. در واقع، هر زمانی که دانشگاه برای هر کدام از رشته‌های تحصیلی خود نیاز به استاد داشته باشد طی فراخوانی از علاقه‌مندان و متقاضیان، ثبت نام به عمل می‌آورد. در این زمان، فرد می‌تواند به‌صورت حضوری اقدام به ثبت نام کند و یا درخواست تدریس در دانشگاه پیام نور را به‌صورت اینترنتی در سامانه درج نماید.

مراحل ثبت نام در سامانه برای جذب استاد در دانشگاه پیام نور

ثبت نام در سامانه جذب اساتید دانشگاه پیام نور شامل مراحل زیر است که در ادامه به توضیح آن جهت تدریس در دانشگاه پیام نور می‌پردازیم:

  • در این مرحله اطلاعات شخصی از جمله کد ملی نام و نام خانوادگی و … در فرم ثبت نام آنلاین پر می‌شود. پس از آن شما یک پسورد برای گرفتن کد رهگیری قرار می‌دهید که باید تا اعلام نتایج آن را پیش خود نگه دارید.
  • در این مرحله متقاضی باید مختصری در مورد خود و فعالیت‌های کاری خود در حوزه رشته تحصیلی خود بنویسد.
  • در این مرحله متقاضی باید سوابق آموزشی و پژوهشی را در سایت درج کند.
  • در این مرحله سوابق شغلی داوطلب در سایت درج می‌شود.
  • در مرحله پنجم متقاضی باید سه نفر از معرفان عمومی و در مرحله بعد دو نفر از معرفان علمی را معرفی کند. نام‌بردن اسامی این افراد معرف الزامی است.
  • مرحله آخر شامل درج آدرس و سوابق تحصیلات دانشگاهی است.
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور زرین شهر
شرایط استخدام هیئت‌علمی در دانشگاه پیام نور

شرایط استخدام هیئت‌علمی در دانشگاه پیام نور

داوطلبان استخدام در این دانشگاه باید تمامی شرایط عمومی و اختصاصی را دارا باشند. شرایط عمومی معمولاً برای تمامی اساتید در تمامی دانشگاه‌ها یکسان است. علاوه بر شرایط تدریس در پیام نور، شرایط اختصاصی جذب مدرس جهت تدریس در دانشگاه پیام نور به شرح زیر است:

  • داوطلب باید حداقل مدرک لازم در رشته موردنظر را داشته باشد.
  • شرایط متقاضی و رشته تحصیلی او باید با نیاز دانشگاه همخوانی داشته باشد. در فراخوان رشته‌های موردنیاز دانشگاه درج خواهند شد.
  • اگر در سایت دانشگاه به داشتن مدرک دکتری تأکید شده باشد، دانشجویان دکتری مجاز به ثبت نام نیستند؛ مگر اینکه بتوانند مدرکی مبنی بر فارغ‌التحصیل‌شدن و دفاع از پایان‌نامه خود را از دانشگاه محل تحصیل خود ارائه دهند. این مسئله برای مدرک کارشناسی ارشد وجود دارد.
  • اگر فرد تمایل دارد تا به‌عنوان استادیار مشغول به کار شود، باید به یک ‌زبان خارجی به طور کامل مسلط باشد.
  • تمامی داوطلبان تدریس در دانشگاه پیام نور باید با یک زبان خارجی آشنا باشند.
  • شرط سنی برای افرادی که دارای مدرک دکتری سطح 3 حوزه علمیه هستند، همچنین برای داوطلبان گروه پزشکی و کارشناسی ارشد حداقل 30 سال است.
  • شرط سنی برای داوطلبانی که مدرک سطح چهار حوزه علمیه را دارند و یا دارای مدرک دکتری تخصصی هستند، حداقل 40 سال است.
  • شرط معدل برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی و حرفه‌ای به ترتیب 17 و 16 است.
  • شرط معدل برای دارندگان مدرک کارشناسی 14 و برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد 16 است.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور هر زمان که نیاز به مدرس داشته باشد، فراخوانی را برای جذب مدرس جهت تدریس در دانشگاه پیام نور در سایت گلستان منتشر خواهد کرد. حال ممکن است که این جذب برای هیئت‌علمی باشد یا مدرس حق‌التدریسی. داوطلبان استخدام در این دانشگاه به‌عنوان مدرس، باید تمامی شرایط تدریس در پیام نور را داشته باشند. در این مقاله سعی کردیم تمامی شرایط تدریس دانشگاه پیام نور را در اختیار شما قرار دهیم. درصورتی‌که با مطالعه این مقاله هنوز ابهاماتی در ذهن شما وجود دارد، می‌توانید از کارشناسان و مشاوران ما در پی ان یو اگزم کمک بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور ابرکوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور خسروشاه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سردشت

دانشگاه پیام نور واحد سردشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سردشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سردشت…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بافق

دانشگاه پیام نور واحد بافق

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور بافق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بافق…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *