ثبت نام دانشگاه پیام نور | آموزش و نمونه سوالات رایگان پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور

تحصیل و ثبت نام دانشگاه پیام نور به دو صورت با آزمون و بدون آزمون امکان‌پذیر است. برای شرکت در رشته‌های با آزمون دانشگاه‌های مذکور لازم است تا ابتدا با مراجعه به سایت ثبت نام کنکور، در آزمون سراسری شرکت کرده و رتبه قبولی در رشته موردنظر خود را به دست آورید. در مقابل، امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور وجود دارد که برای ورود به آن‌ها دیگر نیازی به ثبت نام کنکور سراسری نیست.

در این روش داوطلبان می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی خود برای ورود به این دانشگاه اقدام نمایند. داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه پیام نور را دارند؛ ابتدا باید دارای شرایط تحصیل در این دانشگاه باشند و پس از بررسی کد رشته‌های ارائه‌شده اقدام به ثبت نام دانشگاه پیام نور کنند.

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور

برای ثبت نام دانشگاه در رشته‌های با کنکور، ابتدا باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید و گزینه سراسری را انتخاب کنید. بر روی لینک فعال سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1402 نوبت دوم کلیک کنید. مجدداً عبارت سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نوبت دوم را انتخاب کنید. متقاضیان جدید ثبت نام دانشگاه پیام نور باید ابتدا در سامانه ثبت نام و رمز عبور دریافت کنند. اگر در کنکور دی‌ماه ثبت نام کرده‌اید، از رمز عبور ارسالی توسط سازمان سنجش استفاده کنید. اطلاعات هویتی خود را وارد کرده و یک رمز مختص به خود تعریف کنید؛ سپس روی دکمه عضویت بزنید.

بعد از اینکه در سامانه عضو شدید، با رمز عبور و کد ملی خود وارد شوید و عکس با ویژگی‌های مندرج در دفترچه را بارگذاری کنید. در این بخش از ثبت نام دانشگاه پیام نور اطلاعات ثبت‌احوال شما نمایش داده می‌شود که در صورت صحیح بودن می‌توانید به مرحله بعد بروید. در مراحل بعدی به ترتیب اطلاعات تماس و محل سکونت، مشخصاتی مثل نظام آموزشی، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش‌دانشگاهی، کد دانش‌آموزی، عنوان مدرک دیپلم، معدل و…، کد سوابق تحصیلی 19 رقمی و سریال ثبت نام را باید در فرم ثبت نام کنکور وارد کنید.

نحوه ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور

تحصیل در رشته‌های بدون کنکور برای افرادی که در کنکور ثبت نام کرده‌اند یا نکرده‌اند امکان‌پذیر است. با این تفاوت که گروه اول نیاز به خرید کارت اعتباری ندارند و گروه دوم باید هزینه‌ای بابت ثبت نام و انتخاب رشته خود پرداخت کنند؛ بنابراین این توضیح نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور برای آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور فیروزکوه

مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402

ثبت نام دانشگاه پیام نور با کنکور و بدون کنکور در هر دو نوبت به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می‌شود. ثبت نام دانشگاه پیام نور نیازمند ارائه مدارک تحصیلی و هویتی است تا با بررسی آن‌ها، میزان صلاحیت پذیرش داوطلبان سنجیده شود. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • شناسنامه و کارت ملی
  • مشخصات اعتباری
  • شماره‌سریال کارت اعتباری خریداری شده
  • فایل اسکن شده عکس 3×4 یا 4×6 داوطلب که باید دارای پس زمینه سفید، فرمت jpg، اندازه ای بین 200×300 و 300×400 پیکسل، حداکثر حجم 70 کیلوبایت، بدون حاشیه زائد، کاملا واضح، عاری از هرگونه اثر مهر، منگنه و… و متعلق به سال جاری داوطلب باشد.
  • واردکردن معدل کل آخرین مدرک تحصیلی و میانگین نمرات کتبی آخرین مدرک تحصیلی دیپلم، پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی
  • کد وضعیت نظام‌وظیفه داوطلبان مرد
  • مدرک کاردانی، مدرک پیش‌دانشگاهی یا دیپلم نظام قدیم یا جدید ممکن است حین ثبت نام اینترنتی موردنیاز قرار نگیرد؛ اما داشتن آن الزامی است.
  • تمامی مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور و با کنکور به جز کدهای موردنیاز ثبت نام دانشگاه پیام نور مانند کد پیگیری 12 رقمی مخصوص متقاضیان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگری، کد رهگیری 13 رقمی برای داوطلبان تبعه غیرایرانی و… مابقی یکسان است.
ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی

ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی

اگر داوطلبان واجد شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور چه با آزمون و چه بی آزمون باشند، قبل از نام‌نویسی باید از این موضوع آگاه باشند که روش انتخاب دانشجو، به‌صورت متمرکز است و تنها معدل کتبی داوطلبان صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی ملاک اصلی ثبت نام است. افرادی که نوع مدرک دیپلم آن‌ها ریاضی، تجربی، انسانی و… با گروه تحصیلی مدنظر تناقض داشته باشد، درصد به‌کار بردن معدل کتبی آن‌ها تفاوت خواهد داشت. به جدول زیر توجه کنید:

ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) باتوجه‌به نوع دیپلم و گروه تحصیلی ۱۴۰۲

گروه تحصیلینوع دیپلم                  ضریب
علوم ریاضی و فنیریاضی فیزیک100
علوم‌تجربی100
ادبیات و علوم‌انسانی57/1
علوم و معارف اسلامی57/1
سایر عناوین دیپلم51/4
علوم‌تجربیریاضی فیزیک100
علوم‌تجربی100
ادبیات و علوم‌انسانی57/1
علوم و معارف اسلامی57/1
سایر عناوین دیپلم51/4
علوم‌انسانی             ریاضی فیزیک57/1
علوم‌تجربی57/1
ادبیات و علوم‌انسانی100
علوم و معارف اسلامی100
سایر عناوین دیپلم51/4
هنر      ریاضی فیزیک 100
علوم‌تجربی 100
ادبیات و علوم‌انسانی 100
علوم و معارف اسلامی 100
سایر عناوین دیپلم100
زبانریاضی فیزیک100
علوم‌تجربی100
ادبیات و علوم‌انسانی100
علوم و معارف اسلامی100
سایر عناوین دیپلم100

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور به دودسته عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود که داوطلبان باید قبل از نام‌نویسی، اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنند. دانشجویان لازم است اطلاعات و مدارک خود را در زمان تعیین شده از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org در سامانه ثبت‌نام بارگذاری کنند و برای ثبت‌نام در سایت گلستان اقدام کنند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور اسکو

1. شرایط عمومی

تمامی داوطلبان باید به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشند. متقاضیان نباید مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران باشند. عدم سابقه عضویت در سازمان‌های غیرقانونی، فراماسونری و مانند آن‌ها برای تمامی داوطلبان جهت ثبت نام کنکور سراسری و رشته‌های بدون آزمون آن الزامی است. داوطلبان نباید هیچ‌گونه فساد اخلاقی و یا اعتیاد به مواد مخدر برای ثبت نام دانشگاه پیام نور داشته باشند.

2. شرایط اختصاصی (ثبت نام با کنکور)

چنانچه پذیرش داوطلبان در نیمسال دوم تحصیلی ممکن باشد، دریافت مدرک تحصیلی آن‌ها تا روز 30 بهمن ماه 1402 بلامانع است. داوطلبان فارغ التحصیل رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت، افراد مشمول خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان مقطع کاردانی، در صورت اتمام طرح نیروی انسانی خود تا تاریخ 31 شهریور ماه یا ۳۰ بهمن ماه 1402، مجاز به ثبت نام دانشگاه پیام نور هستند. لازم به ذکر است که این دسته از داوطلبان در زمان ثبت نام حضوری، باید گواهی پایان طرح تعهد خدمت خود را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.

دانشجویان دوره روزانه که قصد شرکت در این آزمون را دارند، می‌توانند فرایند ثبت نام دانشگاه پیام نور را انجام داده و برای شرکت در کنکور اقدام کنند و در صورت قبولی، انصراف خود را قطعی کنند؛ زیرا محدودیت‌های سابق برداشته شده است. دانشجویان دوره‌های غیر روزانه، اعم از نوبت دوم، پردیس خودگردان، دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور و… می‌توانند ثبت نام آزمون سراسری را انجام دهند و پس از پذیرش در کد رشته محل جدید، انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل، نهایی کنند. داوطلبان آقا نباید از لحاظ وضعیت نظام‌وظیفه مشکلی جهت ثبت نام داشته باشند.

3. شرایط اختصاصی (ثبت نام بدون کنکور)

شرایط اختصاصی ثبت‌نام بدون کنکور عبارت‌اند از:

  • مدرک دیپلم نظام جدید یا قدیم.
  • مدرک پیش‌دانشگاهی برای فارغ‌التحصیلان نظام آموزشی قدیم.
  • مدرک پیش‌دانشگاهی یا کاردانی موردتأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش.
  • عدم مشکل نظام وظیفه داوطلبان آقا
  • هر یک از دانشجویان دوره‌های غیرروزانه که در دوره معافیت تحصیلی هستند، جهت ثبت نام دانشگاه پیام نور در مهر یا بهمن‌ماه، باید واجد شرایط مقررات نظام‌وظیفه عمومی باشند.
  • نام‌نویسی برای دارندگان مدرک کاردانی، مدرک کاردانی پیوسته و متقاضیانی که حداکثر تا 31 شهریور 1402 در مقطع کاردانی فارغ‌التحصیل شده‌اند، امکان‌پذیر است.
  • دانش‌آموختگان رشته‌های تحصیلی موردنیاز وزارت بهداشت در مقطع کاردانی باید حداکثر تا 30 بهمن ۱۴۰۲ خدمات خود را به اتمام رسانده باشند.
  • مدرک پایان دوره تعهد خدمت برای افراد فارغ‌التحصیل از رشته‌های علوم پزشکی مقطع کاردانی الزامی است
  • دانشجویان دوره روزانه ورودی سال 1401 که اگر تا پایان مهلت ثبت‌نام انصراف قطعی دهند.
  • اشخاصی که در مقطع کاردانی رشته‌های تحصیلی گروه‌های تحصیلی غیرپزشکی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور 1402 فارغ‌التحصیل می‌شوند، در صورت قبولی می‌توانند تعهدات و خدمات قانونی خود را پس از دریافت مدرک تحصیلی به شیوه یک‌جا انجام دهند.
  • دانشجویانی که از دانشگاه‌های غیرروزانه قصد ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را دارند، با ایشان همانند دانشجویان انتقالی رفتار می‌شود. مدارک ثبت‌نامی از دانشگاه قبلی درخواست می‌شود و می‌توانند بدون انصراف از دانشگاه اقدامات لازم را جهت ثبت نام دانشگاه پیام نور انجام دهند.
  • دانشجویان دانشگاه پیام نور که از معافیت تحصیلی استفاده نمی‌کنند، مجاز به نام‌نویسی در این مرحله از ثبت نام بدون انصراف تحصیلی هستند. اگر موفق به ثبت نام در رشته قبولی جدید شوند باید از رشته قبلی خود انصراف قطعی بدهند و گواهی آن را به مؤسسه آموزش عالی موردنظر تحویل دهند این افراد حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی سابق خود را ندارند.
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور تهران غرب
ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

یکی از دانشگاه‌های سراسری و نیمه‌دولتی، دانشگاه پیام نور است که در میان متقاضیان علاقه‌مندان و طرف‌داران بسیاری دارد. دانشگاه پیام نور علاوه بر پذیرش با آزمون در برخی از کد رشته محل‌ها، به‌صورت بدون کنکور و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می‌کند. علاقه‌مندان به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور باید به این نکته توجه کنند که ثبت نام دانشگاه پیام نور، در دو بازه زمانی مهر و بهمن‌ماه و غالباً به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی sanjesh.org انجام می‌شود.

البته لازم است اشاره کنیم که نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای نیمسال تحصیلی دوم و بهمن‌ماه متغیر است؛ به‌طوری‌که در برخی سال‌ها به‌صورت حضوری و برخی دیگر به‌صورت اینترنتی انجام گردیده است. درصورتی‌که نحوه ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور در نیمسال تحصیلی دوم به‌صورت حضوری اعلام شود متقاضیان باید شخصاً به دانشگاه موردنظر مراجعه کنند و با ارائه مدارک لازم، ثبت نام خود را تکمیل کنند.

پس از تکمیل مراحل ثبت نام دانشگاه پیام نور و انتخاب رشته، متقاضیان برای پیگیری دیگر مراحل شامل اعلام نتایج باید به سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور مراجعه کنند. لازم به ذکر است رشته‌های ارائه شده به‌صورت بدون کنکور و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارائه می‌شوند.

جمع‌بندی

رشته‌های دانشگاه پیام نور در دفترچه راهنمای انتخاب رشته در اختیار داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه پیام نور را دارند قرار می‌گیرد. داوطلبان با مطالعه دفترچه می‌توانند همه رشته‌های ارائه شده در واحدهای دانشگاه پیام‌ نور را مشاهده کنند و کد رشته محل‌ موردنظر را انتخاب کنند. جهت ثبت ‌نام دانشگاه پیام نور می‌توانید به‌صورت آنلاین یا با مراجعه حضوری به آدرس دانشگاه پیام نور فرایند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را انجام دهید. درصورتی‌که با مطالعه این مقاله هنوز ابهاماتی در خصوص این دانشگاه دارید می‌توانید از کارشناسان و مشاوران ما در پی ان یو اگزم کمک بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز مهریز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهریز رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد فامنین

دانشگاه پیام نور واحد فامنین

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد فامنین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فامنین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مروست

دانشگاه پیام نور واحد مروست

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور واحد مروست ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مروست رشته های…

بیشتر بخوانید
Payam Noor University, Natanz Center

دانشگاه پیام نور مرکز نطنز

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز نطنز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نطنز…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *