ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور | آموزش و نمونه سوالات رایگان پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور هر ساله در زمان انتخاب رشته، بدون آزمون کارشناسی از بین متقاضیان برخی از رشته‌های تحصیلی ممکن است. برای ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور داوطلبان می‌توانند در موعد مقرر اقدامات لازم جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را انجام داده و شانس خود را برای قبولی و تحصیل در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی این دانشگاه‌ها امتحان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر دراین‌خصوص در ادامه این مقاله از پی ان یو اگزم همراه ما باشید.

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد پذیرش در این دانشگاه را دارند لازم است در بازه زمانی ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور برای نام‌نویسی خود اقدام کنند. لازم به ذکر است که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام‌نور تنها در مقطع کارشناسی پیوسته برای تمامی دانش‌آموزان شاخه‌های نظری و زبان و هنر امکان‌پذیر است.

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور همراه با دیگر دانشگاه‌های سراسری (روزانه، شبانه، پردیس و غیرانتفاعی و مجازی) انجام می‌شود. توجه داشته باشید که داوطلبان می‌توانند حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل انتخابی خود را در فرم انتخاب رشته وارد کنند. در ادامه این مقاله به بررسی جامع این موضوع پرداخته شده است.

معرفی سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

توجه داشته باشید سایتی که ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور از طریق آن انجام می‌شود در واقع همان سایت ثبت نام بدون کنکور سراسری است. در ادامه خدماتی که از طریق این سایت ارائه می‌شوند بیان شده است. علاوه بر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور، داوطلبان می‌توانند برای دریافت دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور این دانشگاه نیز به این سایت مراجعه نمایند. همچنین خرید کارت اعتباری ثبت نام، اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور و… از فرایندهای مهم سایت سازمان سنجش در این زمینه است.

ادامه مطلب  آدرس دانشگاه های پیام نور تهران

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

به‌طورکلی باید گفت که در هر دوره از ثبت نام دانشگاه‌های بدون کنکور، نحوه ثبت نام متقاضیان دانشگاه‌ها با انتشار اطلاعیه سازمان سنجش مشخص می‌شود. طبق تجربیات به‌دست‌آمده از دوره‌های قبلی پذیرش و ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور اصولاً نحوه ثبت نام ورودی نیمسال اول و نیمسال دوم این دانشگاه به‌صورت اینترنتی انجام شده است. باتوجه‌به رویه ثبت نام ورودی مهر و بهمن در سال گذشته که به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش دانشگاه پیام نور sanjesh.org انجام شده است، احتمالاً ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیز به‌صورت اینترنتی انجام خواهد شد. مراحل ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور به ترتیب بیان شده در زیر خواهد بود.

  • ورود به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org
  • دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی
  • ورود به لینک خرید کارت اعتباری ثبت نام صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی و پرداخت هزینه ثبت نام
  • دریافت کارت ثبت نام و شماره‌سریال
  • ورود به لینک ثبت نام با واردکردن شماره‌سریال ثبت نام
  • آپلود عکس 3 * 4 اسکن شده
  • تکمیل فرم ثبت نام (اطلاعات شخصی و اطلاعات تحصیلی)
  • تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر انتخاب 100 رشته محل)
  • تأیید نهایی اطلاعات و دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

لازم است داوطلبان توجه داشته باشند که در ابتدای انجام مراحل ثبت نام می‌بایست اقدام به خرید کارت اعتباری کنند.

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

مدارک مورد نیاز ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

هم اکنون که به صورت کامل با زمان، شرایط و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور آشنا شدید شاید این سؤال برای شما پیش آید که برای ثبت نام، چه مدارکی لازم است؟ برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شما عزیزان باید مدارکی را به همراه داشته باشید که برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • فایل اسکن شده تصویر صفحه اول و توضیحات شناسنامه
  • اسکن تصویر هر دو طرف کارت ملی
  • فایل اسکن شده عکس 3×4 یا 4×6 داوطلب (عکس اسکن شده باید با فرمت jpg، حداقل اندازه 200×300 و حداکثر 300×400 پیکسل، حجمی کمتر از 70 کیلوبایت، دارای پس زمینه سفید، فاقد حاشیه های زائد، کاملا واضح، بدون کلاه و عینک و عاری از هرگونه اثر مهر و منگنه و متعلق به سال جاری داوطلب باشد.)
  • مدرک مشخص‌کننده وضعیت نظام‌وظیفه داوطلبان آقا (کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت از پلیس +10 یا سامانه epolice.ir)
  • تصویر مدرک دیپلم متوسطه
ادامه مطلب  دانشگاه شیراز ( معرفی برترین دانشگاه های کشور )
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور در رشته‌های گروه ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان انجام می‌شود. داوطلبان لازم است دقت داشته باشند که تمامی رشته‌های این مجموعه‌ها بدون آزمون نبوده و هنوز هم پذیرش بعضی از رشته‌ها از طریق کنکور سراسری انجام می‌گیرد. توجه داشته باشید که پرطرف‌دارترین رشته‌های هر گروه عبارت‌اند از:

  • پرطرف‌دارترین رشته‌های تجربی: شیمی کاربردی، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، میکروبیولوژی، شیمی محض، علوم و مهندسی صنایع غذایی، زیست‌شناسی گیاهی
  • پرطرف‌دارترین رشته‌های ریاضی: مهندسی عمران، مهندسی پزشکی     ، مهندسی مکانیک، مهندسی برق ، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر
  • پرطرف‌دارترین رشته‌های انسانی: مشاوره، روان‌شناسی، علوم تربیتی، مدیریت، حقوق، علوم ورزشی
  • پرطرف‌دارترین رشته‌های هنر و زبان: نقاشی،عکاسی، طراحی پارچه، ارتباط تصویری                                       
  • مترجمی زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی

لینک دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای هر ورودی (مهر و بهمن) اصولاً هم‌زمان با آغاز مهلت ثبت نام و یا مدتی قبل از آن منتشر می‌شود.

هزینه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور مهر ۱۴۰۲

معمولاً در هر دوره از پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری اعم از دانشگاه پیام نور هزینه ثبت نام این دانشگاه‌ها از طریق انتشار اطلاعیه در سازمان سنجش مشخص می‌گردد. داوطلبان جهت خرید کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه پیام نور  بدون کنکور باید در ابتدا هزینه تعیین شده را در سامانه پرداخت کنند. لازم به ذکر است که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 به‌صورت هم‌زمان و هماهنگ با ثبت نام دانشگاه‌های بدون کنکور سراسری برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور لازم است در بازه زمانی در نظر گرفته شده اقدام به ثبت نام کنند.

هزینه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور مهر 1402

جمع‌بندی

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را به طور کامل با شرایط، نحوه و زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور آشنا کنیم. به‌خاطر داشته باشید که جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور لازم است تمامی مراحل ذکر شده فوق را بادقت انجام دهید. توجه داشته باشید که در نهایت کد رهگیری را یادداشت کنید؛ زیرا در صورتی که این کد را نداشته باشید در آینده نمی‌توانید نتایج را مشاهده نمایید و یا اطلاعات خود را ویرایش کنید.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور دزفول

همچنین توصیه می‌شود که از یک مشاور مجرب و باتجربه در تمامی مراحل ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور کمک بگیرید. همکاران و مشاوران ما در پی ان یو اگزم می‌توانند به شما عزیزان کمک کنند. اگر به کمک نیاز دارید و یا سؤال و ابهامی دارید می‌توانید با ما در تماس باشید و یا برای ما کامنت بگذارید. مشاوران ما در کم‌ترین زمان ممکن به شما کمک خواهند کرد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز مهریز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهریز رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد فامنین

دانشگاه پیام نور واحد فامنین

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد فامنین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فامنین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مروست

دانشگاه پیام نور واحد مروست

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور واحد مروست ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مروست رشته های…

بیشتر بخوانید
Payam Noor University, Natanz Center

دانشگاه پیام نور مرکز نطنز

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز نطنز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نطنز…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *