نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

آشنایی با نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به داوطلبان کمک می‌کند که در صورت تمایل بدون تحمل استرس و فشار کنکور وارد دانشگاه پیام نور شده و به ادامه تحصیل بپردازند. زمان ثبت نام فراگیر پیام نور کارشناسی ارشد از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می‌شود. همچنین شهریه فراگیر پیام نور کارشناسی ارشد با مراجعه به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور امکان‌پذیر است.

در ادامه این مقاله از سایت پی ان یو اگزم به بررسی زمان ثبت نام فراگیر پیام نور کارشناسی ارشد و نحوه آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

یکی از آسان‌ترین راه‌های ورود به مقطع کارشناسی‌ارشد پذیرش فراگیر است. پذیرش فراگیر شما را از استرس و فشار کنکور راحت می‌کند و راحتی منعطف برای ادامه تحصیل است. نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بدین صورت است که داوطلب بایستی در مهلت اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور به این سایت مراجعه نموده و نسبت به وارد کردن اطلاعات شخصی و تحصیلی خود در فرم ثبت‌نام به‌صورت آنلاین اقدام نماید. درصورتی که رشته کارشناسی داوطلب با رشته کارشناسی‌ارشد موردنظر متفاوت باشد، پس از پذیرش دانشجو بایستی 12 واحد جبرانی از دروس مقطع کارشناسی همان رشته را نیز علاوه بر دروس مصوب کارشناسی‌ارشد بگذراند.

برای آشنایی با نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به مراحل ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور توجه کنید:

  • ابتدا بایستی در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نمایید.
  • سپس به دانلود و مطالعه دقیق دفترچه منتشره از سوی این سازمان بپردازید.
  • پس از آشنایی کامل با شرایط و ضوابط پذیرش در این دوره‌ها، نسبت به پرداخت هزینه اینترنتی ثبت‌نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور اقدام کنید.
  • در مرحله آخر پس از وارد کردن اطلاعات دقیق خود در فرم ثبت‌نام، به انتخاب حداقل 40 کد رشته محل از میان رشته‌های مشخص شده در دفترچه بپردازید.
  • پس از تکمیل ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری، این کد را تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگه‌ دارید.
ادامه مطلب  آشنایی با مزایای دانشگاه پیام نور

همان‌طور که اشاره شد، ثبت نام دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد بدون کنکور تنها یکی از راه‌های ورود به این دانشگاه است و پذیرش فراگیر نیز یکی از این راه‌ها به شمار می‌آید. پس از اعلام قبولی از سوی سازمان سنجش، داوطلب با عنوان دانش‌پذیر وارد دانشگاه پیام نور می‌شود. درصورت قبولی در آزمون کارشناسی‌ارشد فراگیر که منابع آن، همان دروس ترم اول مقطع کارشناسی ارشد هستند، عنوان وی به دانشجو تغییر می‌یابد. درست مانند اینکه در امتحانات پایان ترم اول کارشناسی‌ارشد شرکت کرده باشد.

زمان ثبت نام فراگیر پیام نور کارشناسی ارشد

زمان ثبت نام فراگیر پیام نور کارشناسی ارشد

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بدین‌صورت است که سالانه یک بار انجام می‌شود. زمان ثبت نام فراگیر پیام نور کارشناسی ارشد معمولا بین 10 تا 20 اسفند است. زمان دقیق ثبت‌نام توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود. داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی پیوسته و ناپیوسته هستند و همین‌طور دانشجویان سال آخر کارشناسی به این شرط که تا بهمن‌ماه فارغ‌التحصیل شوند، خواهند توانست بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی مقطع کارشناسی خود در یکی از رشته‌ها به جز رشته‌های مهندسی معماری و طراحی شهری اقدام به ثبت‌نام کنند. مدرک تحصیلی متقاضیان باید مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت باشد.

بیشتر بخوانید: انواع فاند و راه های دریافت بورس تحصیلی خارج از کشور

شهریه فراگیر پیام نور کارشناسی ارشد

شهریه فراگیر پیام نور کارشناسی ارشد

شهریه دانشگاه پیام نور دوره‌های فراگیر نیز مانند سایر دوره‌ها از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است. البته میزان شهریه دانشجویان فراگیر از سایر دانشجویان کمی بیشتر است. نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و پرداخت شهریه آن به‌صورت آنلاین است. پرداخت شهریه دانشجویان فراگیر نیز مانند سایر دانشجویان با مراجعه به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور صورت می‌گیرد. شهریه ثابت تا پایان تحصیل در یک مقطع مشخص بدون تغییر باقی می‌ماند؛ اما شهریه متغیر در هر ترم بر اساس تعداد واحدهای نظری و عملی گرفته شده تعیین می‌شود. لازم به ذکر است که شهریه دروس عملی از دروس نظری بیشتر است. شهریه دانشگاه پیام نور سالانه 10 تا 15 درصد بیشتر می‌شود.

ادامه مطلب  تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور  

جمع‌بندی

برای کسب آگاهی درباره نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نموده و با دانلود دفترجه ثبت‌نام فراگیر و مطالعه دقیق آن، از شرایط و ضوابط این نوع پذیرش مطلع شوید. زمان ثبت نام فراگیر پیام نور کارشناسی ارشد معمولا اسفندماه است. شهریه فراگیر پیام نور کارشناسی ارشد نیز مانند سایر رشته‌های این دانشگاه از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است.

پی ان یو اگزم به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی‌لند با هدف ارائه انواع دوره‌های رایگان آموزشی ویژه کنکور ارشد و دانشگاهی و آموزش‌های شب امتحانی بنا نهاده شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
راهنمای جامع آموزش آنلاین پیام نور

راهنمای جامع آموزش آنلاین پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید آموزش آنلاین پیام نور سامانه کلاس مجازی دانشگاه پیام نور مزایای تحصیل آنلاین در پیام…

بیشتر بخوانید
برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور

برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور مشاهده برنامه امتحانی دانشگاه پیام نور در سایت…

بیشتر بخوانید
جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید شرایط لازم برای ارائه درخواست ملاحظات مهم در پذیرش بدون ازمون کارشناسی ارشددانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
شرایط ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور 1403

شرایط ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور شرایط ثبت ‌نام ارشد پیام نور بدون کنکور…

بیشتر بخوانید
شهریه ارشد فراگیر پیام نور

شهریه ارشد فراگیر پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور تحصیل در دانشگاه پیام نور شهریه ارشد فراگیر پیام…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *