ثبت نام دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد بدون کنکور

ثبت نام دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد بدون کنکور

ثبت نام دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد بدون کنکور

ثبت نام دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد بدون کنکور تنها یکی از راه‌های واردشدن به این دانشگاه است. ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور آرزوی بسیاری از داوطلبان ارشد است و این به دلیل مزایای خاص تحصیل در این دانشگاه است.

روش های ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور شامل پذیرش فراگیر، با کنکور و بدون کنکور است که هر داوطلب می‌تواند به‌تناسب موقعیت و شرایط خود با کمک یکی از این راه‌ها وارد این دانشگاه شود. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی ثبت‌ نام دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد بدون کنکور و راه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور بپردازیم.

روش های ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور بدون کنکور

روش های ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد بدون کنکور یک راه آسان و بی‌دردسر برای ورود به این دانشگاه است؛ اما راه‌های دیگری نیز برای آن وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 1. ارشد بدون کنکور پیام نور

متقاضیان تحصیل در دوره‌های بدون آزمون پیام نور می‌توانند در اسفندماه هر سال در سامانه talent.pnu.ac.ir ثبت‌نام نمایند. البته در سال 99 به دلیل شیوع کرونا پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد برای تمام داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی انجام شد؛ اما این طرح فعلا لغو شده و پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان جایگزین آن شده است.

2. ارشد فراگیر پیام نور

پذیرش دوره‌های فراگیر به‌عنوان یکی از راه‌های ثبت نام دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد بدون کنکور بدین صورت است که داوطلبان با عنوان دانش‌پذیر، دروس ارائه شده در ترم اول را گذرانده و پس از کسب نمرات قبولی و موفقیت در این امتحانات، با عنوان دانشجو وارد ترم دوم خواهند شد. واحدهای ترم اول جزء واحدهای درسی مقطع ارشد به‌حساب می‌آیند. لازم به ذکر است که میزان شهریه ثابت دانشجویان فراگیر کمی بیشتر از سایر دانشجویان دانشگاه پیام‌نور است؛ اما تفاوتی بین مدرک تحصیلی این دانشجویان با پذیرفته‌شدگان از طریق کنکور یا بدون کنکور وجود نخواهد داشت.

ادامه مطلب  رشته حسابداری پیام نور

بیشتر بخوانید: رشته مدیریت امور گمرکی در دانشگاه پیام نور

3. ارشد با آزمون پیام نور

شرکت در کنکور ارشد نیز یک راه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور است. کنکور ارشد معمولا در اسفندماه هر سال برگزار می‌شود. در این نوع پذیرش متقاضی باید با شرکت در آزمون، حدنصاب نمره قبولی لازم برای انتخاب رشته را کسب نماید و در واقع برای انتخاب رشته مجاز باشد. ثبت نام کنکور ارشد از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌گیرد.

ثبت نام ارشد پیام نور

ثبت نام ارشد پیام نور

برای ثبت نام دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد بدون کنکور یا با آزمون باید به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کنید. در ادامه راه‌های مختلف ثبت‌ نام کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور را بررسی خواهیم کرد.

 1. ثبت نام دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد بدون کنکور

ثبت نام دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد بدون کنکور صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. برای این نوع پذیرش داوطلب باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کرده و به انتخاب رشته بپردازد. هیچ‌گونه آزمونی در این مرحله برگزار نخواهد شد. الویت پذیرش در ثبت نام ارشد بدون کنکور پیام نور نیز با دانشجویان استعداد درخشان و دارای معدل بالا خواهد بود.

 2. ثبت نام فراگیر ارشد پیام نور

یکی دیگر از راه‌های ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور، پذیرش فراگیر است. پذیرش در دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور سالانه یک بار و در مهرماه انجام می‌گیرد. جهت انجام ثبت نام پیام نور بدون کنکور ارشد می‌بایست در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کنید.

 3. ثبت نام با آزمون ارشد پیام نور

داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام ارشد پیام نور در کنکور کارشناسی‌ارشد نیز شرکت کنند. همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، برای این امر ابتدا متقاضی باید در سایت سازمان سنجش ثبت نام نموده و پس از شرکت در کنکور و کسب نمره قبولی بر اساس الویت و علاقه‌مندی‌ها به انتخاب رشته‌محل‌های مربوطه بپردازد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور

دانشگاه پیام‌نور یک دانشگاه دولتی بوده و مانند سایر دانشگاه‌های سراسری و دولتی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. مدرک تحصیلی این دانشگاه کاملا معتبر بوده و قابل ترجمه برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است. کلاس‌های درس این دانشگاه به سه شکل برگزار می‌شود: حضوری، الکترونیکی و خود خوان. همچنین باتوجه‌به سراسری بودن امتحانات دانشگاه پیام‌نور، کتب و منابع امتحانی هر درس قبل از شروع نیمسال تحصیلی در سایت دانشگاه اعلام می‌شوند. در صورت ثبت نام دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد بدون کنکور نوع پذیرش در مدرک تحصیلی عنوان نمی‌شود.

ادامه مطلب  مهندسی برق گرایش کنترل

مدرک تمام پذیرفته‌شدگان با آزمون، بدون آزمون و فراگیر یکسان خواهد بود. پس از اخذ پذیرش در هر کدام از روش‌های ذکر شده، ثبت نام دانشگاه پیام نور ارشد ابتدا به‌صورت آنلاین و سپس با مراجعه حضوری به واحد دانشگاهی برای تکمیل ثبت‌نام امکان‌پذیر است. یک موقعیت ویژه برای تحصیل در دانشگاه پیام‌نور نیز امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته دانشگاه پیام نور است که برای برخی از دانشجویان حائز اهمیت است. گفتن این نکته نیز خالی‌ازلطف نیست که تحصیل در دانشگاه پیام‌نور نیازمند پرداخت هزینه کمتری نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز کشور است.

جمع‌بندی

داوطلبان ثبت نام دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد بدون کنکور می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به اخذ پذیرش از سازمان سنجش و آموزش کشور نمایند. البته اولویت با دانشجویان استعداد درخشان با معدل بالا است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور برای بسیاری از دانشجویان یک موقعیت خاص و استثنائی است. از دیگر روش های ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور می‌توان به پذیرش فراگیر و با آزمون نیز اشاره کرد.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است که با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی به دانشجویان دولتی و پیام‌نور تاسیس گردیده است. بیشتر تمرکز این سایت ارائه آموزش‌های شب امتحانی به دانشجویان دانشگاه پیام‌نور است. همچنین در این سایت می‌توان به آموزش‌های کاربردی و دوره‌های رایگان برای کنکور ارشد و دکتری دست پیدا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *