شهریه ارشد فراگیر پیام نور | شرایط ثبت نام و شهریه فراگیر

شهریه ارشد فراگیر پیام نور

شهریه ارشد فراگیر پیام نور

داوطلبان پذیرش شده در دوره فراگیر موظف به پرداخت شهریه ارشد فراگیر پیام نور هستند. یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور امکان پذیرش به‌صورت فراگیر است که به داوطلب این امکان را می‌دهد بدون شرکت در کنکور سراسری به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور بپردازد. ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. برای آگاهی بیشتر درباره شهریه ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور و شرایط تحصیل در دانشگاه پیام نور در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید.

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

داوطلبانی که در دوره‌های ارشد فراگیر پیام نور پذیرفته می‌شوند، ملزم به پرداخت شهریه ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور هستند. پرداخت این شهریه از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور صورت می‌گیرد. در هنگام ثبت‌نام در دانشگاه پیام نور به هر داوطلب یک نام کاربری و کلمه عبور اختصاص داده می‌شود که برای دسترسی به این سامانه موردنیاز است. شهریه ارشد فراگیر پیام نور شامل دو بخش است. شهریه ثابت و متغیر که هر ساله به میزان مشخصی افزایش می‌یابند.

 نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بدین صورت است که داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر اقدام به ثبت‌نام نمایند. پس از قبولی داوطلب با عنوان دانش‌پذیر وارد دانشگاه شده و پس از قبولی در آزمون دانش‌پذیری عنوان وی به دانشجو تغییر می‌یابد. منابع آزمون دانش‌پذیری دروس نیمسال اول کارشناسی‌ارشد هستند و در صورت قبولی جزو واحدهای درسی گذرانده در مقطع ارشد به شمار می‌آیند.

تحصیل در دانشگاه پیام نور

تحصیل در دانشگاه پیام نور

داوطلبان تحصیل در دانشگاه پیام نور در دوره‌های فراگیر بایستی شهریه ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور را بپردازند. پذیرش فراگیر یکی از راه‌های قبولی در این دانشگاه است که نیازمند شرکت در کنکور سراسری نیست. شهریه دانشگاه پیام نور از سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز کمتر است. البته میزان شهریه ثابت رشته‌های فراگیر کمی بیشتر از رشته‌های دیگر است. یکی از مزایای ویژه تحصیل در دانشگاه پیام نور فراهم آوردن امکان تحصیل در دو رشته به‌صورت همزمان است که برای برخی از داوطلبان حائز اهمیت است.

ادامه مطلب  برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور

اگر شاغل هستید و فرصت مطالعه برای شرکت در کنکور کارشناسی‌ارشد را ندارید، پذیرش فراگیر یک انتخاب خوب برای شما است. همچنین به‌دلیل امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی و غیرحضوری امکان ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور برای افراد پرمشغله فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان

شهریه ارشد فراگیر پیام نور

شهریه ارشد فراگیر پیام نور

همان‌طور که در قسمت‌های قبل نیز به آن اشاره شد، شهریه ارشد فراگیر پیام نور شامل دو بخش ثابت و متغیر است. شهریه دانشگاه پیام نور توسط هیات‌امنای این دانشگاه تعیین می‌شود و مرجع اطلاع‌رسانی آن سازمان سنجش و آموزش کشور است. شهریه ثابت از سال ورود دانشجو به دانشگاه تا پایان زمان تحصیل وی ثابت و بدون تغییر می‌ماند؛ اما شهریه متغیر بستگی به تعداد واحدهای درسی هر ترم دارد.

در سال 1402 شهریه ثابت این دانشگاه برای تمامی رشته‌های ارشد 17192500 ریال بوده است. همچنین شهریه هر واحد از دروس نظری 1613450 ریال و هر واحد دروس عملی کم هزینه 4761000 ریال است. برای دروس عملی پرهزینه و پایان‌نامه نیز به ازای هر واحد بایستی 7895325 ریال پرداخت شود.

جمع‌بندی

دانشجویان پذیرفته شده در دوره فراگیر در مقطع کارشناسی‌ارشد ملزم به پرداخت شهریه ارشد فراگیر پیام نور هستند. از مزایای ویژه تحصیل در دانشگاه پیام نور شهریه کمتر آن نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز همچون دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی است. ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور یک راه عالی برای رهایی از کنکور ارشد و استرس و فشار ناشی از آن است.

پی ان یو اگزم از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است که هدف آن ارائه انواع دوره‌های رایگان آموزشی و کاربردی دانشگاهی و کنکور ارشد برای دانشجویان پیام نور و دولتی است. همچنین در این سایت می‌توانید با واحدهای دانشگاهی پیام نور در سراسر کشور آشنا شوید. به‌علاوه با دانلود رایگان سوالات پیام نور می‌توانید با مباحث بااهمیت و پرتکرار آشنا شده و احتمال موفقیت خود را در امتحانات بالا ببرید.

ادامه مطلب  برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
راهنمای جامع آموزش آنلاین پیام نور

راهنمای جامع آموزش آنلاین پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید آموزش آنلاین پیام نور سامانه کلاس مجازی دانشگاه پیام نور مزایای تحصیل آنلاین در پیام…

بیشتر بخوانید
برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور

برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور مشاهده برنامه امتحانی دانشگاه پیام نور در سایت…

بیشتر بخوانید
جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید شرایط لازم برای ارائه درخواست ملاحظات مهم در پذیرش بدون ازمون کارشناسی ارشددانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
شرایط ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور 1403

شرایط ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور شرایط ثبت ‌نام ارشد پیام نور بدون کنکور…

بیشتر بخوانید
آغاز ثبت نام کارشناسی بدون آزمون پیام نور از امروز

آغاز ثبت نام کارشناسی بدون آزمون پیام نور از امروز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور به صورت غیرحضوری از…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *