رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان

رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان

رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان

قبولی در رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان با اقدام از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش در موعد مقرر انجام می‌شود. تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور اصفهان شامل دو مرحله دانش‌پذیری و دانشجوی رسمی است. در واقع داوطلب پس از اخذ پذیرش، به‌عنوان دانش‌پذیر وارد دانشگاه شده و پس از گذراندن دروس نیمسال اول با موفقیت کامل دانشجوی رسمی خواهد شد.

تاریخ ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور اصفهان نیز توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان و تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور اصفهان بپردازیم.

ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور اصفهان

داوطلبانی که موفق به قبولی در کنکور ارشد نشده‌اند، می‌توانند شانس خود را برای پذیرش فراگیر امتحان نمایند. تنوع رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان یک عامل تشویق دانشجویان به ادامه تحصیل در این دانشگاه است. داوطلبان پذیرش فراگیر بایستی در تاریخ ثبت‌نام اعلام شده توسط سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت‌نام نمایند. با اعلام زمان آزمون، دانش‌پذیران باید با مطالعه دقیق و اصولی دروس نیم‌سال اول، در امتحان شرکت نموده و پس از موفقیت با عنوان دانشجو ادامه تحصیل دهند. واحدهای پاس شده در ترم اول، جزء واحدهای گذرانده مقطع کارشناسی‌ارشد به شمار می‌آیند.

رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان

رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان

لیست رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان به شرح زیر است:

فلسفه گرايش اخلاق، الهيات و معارف اسلامي گرایش ادیان و عرفان، علوم تربیتی گرایش برنامه‌ريزي درسي، تاريخ گرايش تاريخ ايران اسلامي، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گرایش برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری، روان‌شناسی گرایش روان‌شناسی تربيتی، زبان و ادبيات فارسي گرايش آموزش زبان فارسي، علوم اقتصادی گرايش‌های اقتصاد اسلامی و اقتصاد انرژی، اقتصاد و تجارت الكترونيك، بانكداری اسلامی، برنامه‌ريزي سيستم‌های اقتصادی، توسعه اقتصادی و برنامه‌ريزی، زبان انگلیسی، مترجمي زبان انگليسی گرایش آموزش زبان انگليسي، مشاوره گرايش‌های مشاوره توان‌بخشی، مشاوره خانواده، مشاوره شغلي و مشاوره مدرسه، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، بيوشيمی، زيست‌شناسی جانوری گرايش سلولي و تكويني، شيمی گرايش‌های شيمی آلي و شيمی تجزيه

ادامه مطلب  رشته ادبیات عرب دانشگاه پیام نور

بیشتر بخوانید: مدیریت مهندسی، گرایش ارشد مهندسی صنایع (استفاده از اصول مهندسی در کسب‌وکار)

شهریه رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان

تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور اصفهان نیازمند پرداخت شهریه دو قسمتی ثابت و متغیر است. مهلت پرداخت شهریه ثابت تا قبل از شروع انتخاب واحد است. آخرین زمان برای پرداخت شهریه متغیر نیز زمان دریافت کارت آزمون و قبل از شروع امتحانات پایان‌ ترم است. پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور با مراجعه به سامانه جامع گلستان دانشگاه صورت می‌گیرد. شهریه ثابت توسط هیات امنای دانشگاه تعیین می‌شود و تا پایان زمان تحصیل در یک مقطع ثابت باقی می‌ماند؛ اما ملاک تعیین شهریه متغیر تعداد واحدهای عملی و نظری انتخابی در هر ترم است.

به‌طورکلی شهریه دروس عملی بیشتر از دروس نظری است. لازم به ذکر است که شهریه ثابت دانشجویان فراگیر کمی بیشتر از پذیرفته‌شدگان رسمی است. شهریه دانشگاه پیام نور سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد؛ البته شهریه این دانشگاه کمتر از دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد است.

شرایط تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور اصفهان

شرایط تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور اصفهان

تحصیل در رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان شرایط خاص خود را دارد. دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان موظف به پرداخت شهریه این دانشگاه هستند. همچنین کلاس‌های دانشگاه پیام نور به سه شکل حضوری، الکترونیکی و خود خوان برگزار می‌شود. گفتنی است که حضور در کلاس‌های ترم اول فراگیر پیام نور الزامی نیست و متقاضیان می‌توانند با مطالعه منابع درسی و کتب و یا شرکت در کلاس‌های الکترونیکی دوره دانش‌پذیری را به پایان برسانند.

باتوجه‌به هماهنگ و سراسری بودن امتحانات پایان ترم در این دانشگاه، مرکز آزمون قبل از شروع هر ترم منابع هر درس را معرفی می‌نماید. در واقع اساتید هیچ‌گونه دخل و تصرفی در طراحی سوالات نخواهند داشت. نکته‌ای که در تحصیل در دانشگاه پیام نور باید موردتوجه قرار بگیرد، حجم بالای کتب درسی و خود خوان بودن بسیاری از دروس است که موجب می‌شود، کسب موفقیت در امتحانات این دانشگاه نیازمند پشتکار و تلاش فراوان دانشجو باشد.

ادامه مطلب  آشنایی با گرایش کارشناسی ارشد مهندسی فضای سبز

 انجام امور آموزشی دانشگاه پیام نور از طریق سامانه گلستان امکان‌پذیر است. به هر دانشجو در هنگام ثبت‌نام یک نام کاربری و کلمه عبور برای ورود به این سامانه اختصاص داده می‌شود و با ورود به این سامانه می‌تواند به انتخاب واحد، پرداخت شهریه، حذف و اضافه، درخواست مهمانی، حذف اضطراری، دریافت کارت آزمون، مشاهده کارنامه و… بپردازد.

مزایای تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور اصفهان

مزایای تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور اصفهان

مزایای تحصیل در رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان عبارت‌اند از:

  • ارائه مدرک معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری
  • غیراجباری بودن حضور در کلاس‌های نظری
  • شهریه کمتر نسبت به دانشگاه آزاد و پیام نور
  • امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته
  • امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر
  • امکان پذیرش مجازی دانشجو در مقطع ارشد
  • قابل ترجمه بودن مدرک برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در کشورهای خارجی

جمع‌بندی

رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان تنوع نسبتا بالایی داشته و پاسخگوی نیاز بسیاری از داوطلبان تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد خواهد بود. تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور اصفهان نیازمند پرداخت شهریه ثابت به میزان کمی بیشتر از سایر دانشجویان است. به‌علاوه ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور اصفهان از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است که با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی به دانشجویان پیام نور و دولتی تاسیس گردیده است. بیشتر تمرکز این سایت ارائه آموزش‌های شب امتحانی به دانشجویان دانشگاه پیام نور است. به‌علاوه در این سایت می‌توان به آموزش‌های کاربردی برای کنکور ارشد و دکتری دست پیدا کرد. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *