رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور

رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور

رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور

رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور یکی از رشته‌های آینده‌دار و محبوب گروه علوم‌انسانی و علوم‌تجربی است. ثبت ‌نام بدون کنکور رشته روانشناسی پیام نور بامراجعه به سایت سازمان سنجش در موعد مقرر و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود. با تحصیل در پیام نور مدرک تحصیلی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قابل ترجمه برای دانشگاه‌های خارج از کشور دریافت خواهید کرد. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور و ثبت‌ نام بدون کنکور رشته روانشناسی پیام نور بپردازیم.

تحصیل در پیام نور

رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور یکی از جذاب‌ترین رشته‌های گروه علوم‌انسانی و علوم‌تجربی است. با تحصیل در پیام نور دانشجو باید شهریه کمتری نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز مانند غیرانتفاعی و آزاد بپردازد. همچنین ثبت نام بدون کنکور رشته روانشناسی پیام نور به دلیل غیراجباری بودن حضور در کلاس‌های نظری، این امکان را به دانشجویان می‌دهد که در کنار تحصیل، به داشتن شغل و حرفه‌ای برای کسب درآمد فکر کنند. به‌علاوه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور برای دانشجویان فراهم است.

رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور

رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور

استقبال از رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور روزبه‌روز در حال افزایش است و یکی از پرطرف‌دارترین و محبوب‌ترین رشته‌های گروه علوم‌انسانی و علوم‌تجربی به شمار می‌آید. دانش‌آموختگان این رشته مهارت‌های لازم برای کمک به حل مشکلات روحی و روانی افراد جامعه را کسب خواهند کرد و به مشاوره در زمینه‌های مختلف مانند روان‌درمانی زوجین، بررسی مشکلات یادگیری و تحصیلی و… می‌پردازند. گستردگی بازار کار این رشته موید بازار کار و درآمد عالی این رشته است.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

ثبت ‌نام بدون کنکور رشته روانشناسی پیام نور

داوطلبان تحصیل در رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور می‌توانند هم‌زمان با انتخاب رشته آزمون سراسری در مردادماه به انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بپردازند. لازم به ذکر است که نوع پذیرش در دانشگاه در مدرک فارغ‌التحصیلی دانشجویان درج نمی‌شود و تفاوتی میان شهریه پذیرفته‌شدگان با آزمون و بدون آزمون در یک رشته مشخص وجود ندارد. داوطلبان کلیه گروه‌های آزمایشی می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی به انتخاب این رشته بپردازند و محدودیتی از نظر نوع مدرک دیپلم وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور

دروس رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور

دروس رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور

دانشجویان رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور در مقطع کارشناسی موظف به گذراندن دروس زیر هستند.

 1. دروس اصلی یا پایه

دروس اصلی یا پایه رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور شامل دروس زیر است:

مباحث اساسی در روان‌شناسی 1، مباحث اساسی در روانشناسی 2، تاریخ و مکاتب روانشناسی و نقد آن، مبانی جامعه شناسی، روانشناسی از دیدگاه اندیشمندان مسلمان، آمار توصیفی، آمار استنباطی، فیزیولوژی اعصاب و غدد، احساس و ادراک، روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان، روانشناسی تحولی 1، روانشناسی تحولی 2، معرفت شناسی، آشنایی با فلسفه اسلامی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی شناختی، روانشناسی دین، کاربرد کامپیوتر در روانشناسی، فلسفه علم روانشناسی، روانشناسی اجتماعی، متون روانشناسی به انگلیسی 1، متون روانشناسی به انگلیسی 2، روانشناسی تجربی، روان سنجی، روانشناسی یادگیری، روانشناسی تربیتی، آموزه های روانشناختی در قرآن و حدیث 1،آموزه های روانشناختی در قرآن و حدیث 2، آسیب شناسی روانی 1، آسیب شناسی روانی 2، مبانی راهنمایی و مشاوره، روش تحقیق (کمًی و کیفی)

2. دروس تخصصی

دروس تخصصی تحصیل در رشته روانشناسی پیام نور بدون کنکور به شرح زیر هستند:

آزمون‌های روان‌شناختی۱، آزمون‌های روان‌شناختی ۲،اصول روان‌شناسی بالینی، بهداشت روانی، روان‌شناسی سلامت، آسیب‌شناسی روانی کودک و نوجوان، روان‌شناسی و مشاوره خانواده، نظریه‌های مشاوره و روان‌درمانی، فنون مشاوره و روان‌درمانی، راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی، روان‌شناسی اجتماعی کاربردی، آسیب‌شناسی اجتماعی، روان‌شناسی صنعتی سازمانی، روان‌شناسی کودکان با نیازهای ویژه ۱، روان‌شناسی کودکان با نیازهای ویژه ۲، توان‌بخشی کودکان با نیازهای ویژه، شیوه‌های اصلاح و تغییر رفتار، پژوهش (عملی انفرادی) در روان‌شناسی

ادامه مطلب  نحوه انتخاب رشته پیام نور

3. دروس اختیاری

دروس اختیاری رشته روانشناسی پیام نور بدون کنکور پیام نور به شرح زیر هستند:

روان‌شناسی جنسیت، مدیریت استرس (تنیدگی)، روان‌شناسی اعتیاد، روان‌شناسی رفتار مصرف‌کننده، علوم اعصاب شناختی، روان‌شناسی ورزش، پویایی گروه، روان‌شناسی کار و مدیریت، کلیات روانپزشکی، روان‌شناسی تبلیغات و رسانه، رفتار سازمانی، روان‌شناسی اخلاق، اخلاق حرفه‌ای، ناتوانایی‌های یادگیری، نگرش و تغییر آن، روان‌شناسی نظامی، روان‌شناسی سیاسی

تحصیل در رشته روانشناسی پیام نور  نیازمند گذراندن 138 واحد درسی است که شامل 69 واحد دروس اصلی و پایه، 37 واحد دروس تخصصی، 11 واحد دروس اختیاری و 22 واحد عمومی است.

گرایش ‌های کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور

گرایش ‌های کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور

گرایش‌های رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی‌ارشد عبارت‌اند از:

روان‌شناسی بالینی، روان‌شناسی عمومی، سنجش و اندازه‌گیری (روان‌سنجی)، روان‌شناسی صنعتی و سازمانی، روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان، روان‌شناسی اسلامی، روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی، روان‌شناسی تربیتی، روان‌شناسی اجتماعی، علوم‌شناختی، روان‌شناسی شخصیت

گرایش‌های دکتری رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور

گرایش‌های مقطع دکتری رشته روان‌شناسی عبارت‌اند از:

روان‌شناسی، روان‌شناسی ﺑﺎلینی، روان‌شناسی ﺳﻼﻣﺖ، خانواده و سلامت جنسی، روان‌شناسی صنعتی و سازمانی، علوم‌شناختی – روان‌شناسی، روان‌شناسی شناختی

فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته‌های زیر مجاز به شرکت در آزمون دکتری هستند: علوم تربیتی (تمامی رشته‌ها و گرایش‌ها)، روان‌شناسی (تمامی رشته‌ها و گرایش‌ها)، بهداشت و درمان (پزشکی عمومی، پرستاری)، توان‌بخشی (علوم پزشکی)، مشاوره و راهنمایی، مشاوره (تمامی گرایش‌ها)، سنجش و اندازه‌گیری، توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی گرایش مشاوره، مشاوره با رویکرد اسلامی، علوم‌شناختی (گرایش‌های توان‌بخشی شناختی و روان‌شناسی شناختی)، تربیت اخلاقی

شهریه رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور

شهریه رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور شامل دو بخش است. شهریه ثابت که پرداخت آن لازمه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور است. همچنین شهریه متغیر که بر اساس تعداد واحدهای عملی و نظری اخذ شده در هر ترم تعیین می‌شود، باید تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم پرداخت شود. این شهریه سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

بازار کار و آینده شغلی رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور

بازار کار و آینده شغلی رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور

رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور دارای بازار کار و آینده شغلی بسیار خوبی است و فارغ‌التحصیلان این رشته امکان فعالیت در گستره وسیعی از مشاغل را خواهند داشت. کارشناسان رشته روان‌شناسی توان درمانگری ندارند؛ اما با ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری می‌توانند به امر درمان بپردازند. دانش‌آموختگان این رشته می‌توانند به کار در کلینیک‌های روان‌شناسی، تأسیس مطب شخصی، تأسیس کلینیک و کار در مراکز دولتی بپردازند.

ادامه مطلب  رشته مدیریت کسب و کار پیام نور

همچنین می‌توانند به‌عنوان مشاور در مدارس، مراکز بهزیستی و توان‌بخشی، مهدکودک‌ها، بیمارستان‌ها، زندان‌ها، کانون اصلاح و تربیت، کلینیک‌های ترک اعتیاد و… فعالیت نمایند. تدریس و آموزش در مدارس و برگزارکردن کارگاه‌های روان‌شناسی از دیگر حوزه‌های فعالیت فارغ‌التحصیلان روان‌شناسی است. روان‌شناسان می‌توانند مسئولیت گزینش نیروها، کار با کودکان استثنائی، تحقیق و توسعه منابع انسانی، کار در مراکز بیماری‌های خاص و مراکز صنعتی و… را بپذیرند.

جمع‌بندی

تحصیل در رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور می‌تواند نویدبخش آینده تحصیلی روشنی برای فارغ‌التحصیلان این رشته باشد. ثبت ‌نام بدون کنکور رشته روانشناسی پیام نور از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر انجام می‌شود. تحصیل در پیام نور امکان کار و تحصیل هم‌زمان را برای دانشجویان فراهم می‌کند و این مزیت برای بسیاری از داوطلبان قابل‌چشم‌پوشی نخواهد بود.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است که با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی به دانشجویان دانشگاه پیام‌نور و دولتی تاسیس گردیده است. البته بیشتر تمرکز این سایت ارائه آموزش‌های شب امتحانی به دانشجویان دانشگاه پیام‌نور است. بااین‌حال آموزش‌هایی نیز برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی ارائه شده است. در این سایت می‌توان به انواع آموزش‌های کاربردی برای کنکور ارشد و دکتری دست پیدا کرد. پی ان یو اگزم تنها همراه شما در شب‌های سخت امتحان است. برای کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *