نحوه انتخاب رشته پیام نور

نحوه انتخاب رشته پیام نور

نحوه انتخاب رشته پیام نور

انتخاب رشته پیام نور همانند سایر دانشگاه‌های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. معمولا زمان انتخاب رشته دانشگاه پیام نور به طور دقیق توسط این سازمان تعیین می‌شود. با انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور با آزمون و بدون آزمون، داوطلبان چند روز فرصت دارند که کد رشته محل‌های موردنظر خود را انتخاب نمایند و در فرم مربوطه در سایت وارد نمایند. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا با نحوه انتخاب رشته و زمان انتخاب رشته دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شویم.

مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور

قبل از پرداختن به انتخاب رشته پیام نور، بهتر است به بررسی مزایای دانشگاه پیام نور و تحصیل در آن بپردازیم. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

  • ارائه مدرک معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • قابل ترجمه بودن مدرک برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌های خارجی
  • میزان شهریه کمتر نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز مانند دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی
  • برگزاری امتحانات به‌صورت سراسری
  • امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته
  • امکان پذیرش مجازی دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد
  • امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری
  • و…
انتخاب رشته پیام نور

انتخاب رشته پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و بسیاری از داوطلبان ورود به دانشگاه علاقه‌ دارند که در آن به ادامه تحصیل بپردازند. انتخاب رشته پیام نور به دو صورت می‌تواند انجام شود. راه اول مربوط به داوطلبان کنکور سراسری است. این افراد پس از ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری و کسب نمره قبولی می‌توانند از بین کد رشته محل‌های ارائه شده در دفترچه منتشره از سوی سازمان سنجش به انتخاب بر اساس علاقه‌مندی و اولویت‌های خود بپردازند.

ادامه مطلب  مهندسی برق گرایش مخابرات

این داوطلبان می‌توانند حداکثر به انتخاب 150 کد رشته محل از میان دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه‌ها بپردازند. زمان انتخاب رشته دانشگاه پیام نور به‌صورت با آزمون مردادماه است. لازم به ذکر است که انتخاب رشته دانشگاه آزاد به‌صورت جداگانه انجام می‌شود.

راه دوم پذیرش بدون آزمون است که بر اساس سوابق تحصیلی داوطب انجام می‌شود. در این مرحله نیز داوطلب دو بار در سال در مردادماه و آذرماه می‌تواند به انتخاب رشته پیام نور و سایر دانشگاه‌های سراسری بپردازد.

داوطلبان بدون آزمون مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل از میان رشته‌های دفترچه انتخاب رشته هستند. همان‌طور که ذکر شد، زمان انتخاب رشته دانشگاه پیام نور به‌صورت بدون آزمون در مردادماه و آذرماه است که اولی هم‌زمان با انتخاب رشته کنکور سراسری و دومی زمان اعلام تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های کشور است. پذیرفته‌شدگان هر مرحله می‌توانند به ترتیب در مهرماه و بهمن‌ماه وارد دانشگاه پیام نور شوند.

زمان انتخاب رشته دانشگاه پیام نور

انتخاب رشته پیام نور به‌صورت با آزمون در مردادماه و انتخاب رشته بدون آزمون در مردادماه و آذرماه انجام می‌گیرد. البته ممکن است عواملی در این تاریخ تغییر ایجاد نمایند که حتما اطلاع‌رسانی زمان دقیق آن‌ها از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت خواهد گرفت و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

دفترچه انتخاب رشته پیام نور

دفترچه انتخاب رشته پیام نور

انتخاب رشته پیام نور هم‌زمان با انتخاب رشته سایر دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود و تفاوتی از نظر زمانی نخواهد داشت. چند روز قبل از انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر می‌شود. داوطلب بایستی با مطالعه دقیق دفترچه و آگاهی از تمام شرایط به انتخاب رشته اقدام کند. تحصیل در دانشگاه پیام نور به علت شرایط خاص و مزایای ویژه برای بسیاری از داوطلبان بر دانشگاه‌های دیگر ارجحیت دارد.

جمع‌بندی

داوطلبان انتخاب رشته پیام نور می‌توانند از میان رشته‌های متنوع این دانشگاه در سراسر کشور دست به انتخاب بزنند. زمان انتخاب رشته دانشگاه پیام نور برای داوطلبان کنکور سراسری معمولا در مردادماه و برای داوطلبان بدون آزمون نیز در مردادماه و آذرماه هر سال است. دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور حاوی اطلاعات لازم درباره دانشگاه‌های کشور است که مطالعه دقیق آن برای تمام داوطلبان الزامی است.

ادامه مطلب  رشته زیست شناسی سلولی مولکولی پیام نور

وب سایت پی ان یو اگزم بیشتر بر ارائه آموزش‌های شب امتحانی به دانشجویان دانشگاه پیام نور و دولتی تمرکز دارد. برای آشنایی بیشتر با سوالات امتحانی می‌توانید به دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور پرداخته و با مرور دقیق آن‌ها و استفاده از دوره‌های رایگان آموزشی گام‌به‌گام به موفقیت نزدیک‌تر شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم تماس حاصل فرمایید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *