دفترچه انتخاب رشته پیام نور 1403-1402

دفترچه انتخاب رشته پیام نور ۱۴۰۳-۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته پیام نور 1403-1402

دفترچه انتخاب رشته پیام نور معمولا چند روز قبل از شروع ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر می‌شود. داوطلب بایستی ابتدا به دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور اقدام کندو سپس با مطالعه دقیق دفترچه به انتخاب رشته بر اساس اولویت‌های خود بپردازد. تحصیل در پیام نور با مزایای خاصی که دارد، موردعلاقه بسیاری از داوطلبان کنکور و ورود به دانشگاه است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی دفترچه انتخاب رشته پیام‌نور و تحصیل در پیام نور بپردازیم.

دفترچه انتخاب رشته پیام نور

دفترچه انتخاب رشته پیام نور

دفترچه انتخاب رشته پیام نور چند روز قبل از آغاز ثبت‌نام در کنکور در دسترس داوطلبان  قرار می‌گیرد. دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور و با آزمون هر دو در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر می‌شود. داوطلب بایستی با مطالعه دقیق دفترچه با آگاهی کامل نسبت به شرایط و امکانات هر دانشگاه به انتخاب رشته بر اساس علاقه و اولویت‌های خود بپردازد. باتوجه‌به اینکه ثبت‌نام بدون آزمون دو بار در سال انجام می‌شود، برای هر مرحله دفترچه جداگانه‌ای نیز منتشر خواهد شد.

گفتنی است که دفترچه جداگانه‌ای تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته پیام نور منتشر نخواهد شد. در واقع دفترچه منتشر شده شامل اطلاعات مربوط به پذیرش در تمام دانشگاه‌ها اعم از دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، پیام‌نور، پردیس و… است. داوطلب پذیرش در دانشگاه پیام نور با مطالعه کامل دفترچه می‌تواند کد رشته محل‌های مربوط به دانشگاه پیام نور را استخراج نموده و در فرم انتخاب رشته وارد کند. بعد از واردکردن هر کد عنوان رشته نمایان خواهد شد. حتما با چک‌کردن کامل اطلاعات از صحت کدهای وارد شده، اطمینان حاصل نمایید.

بیشتر بخوانید: مدیریت مهندسی،گرایش ارشد مهندسی صنایع (استفاده از اصول مهندسی در کسب و کار)

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور باید به سایت دانشگاه پیام نور مراجعه کنید. داوطلبان با آزمون پس از شرکت در کنکور و کسب نمره قبولی مجاز به انتخاب رشته خواهند بود. برای این کار ابتدا باید دفترچه انتخاب رشته پیام نور را دانلود نمایید. داوطلبان بدون آزمون نیز در مردادماه و آذرماه هر سال می‌توانند دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون را دانلود کنند و به انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بپردازند. برای ثبت‌نام کنکور ارشد نیز باید همین اقدامات را انجام دهید. فقط موعد انتشار دفترچه متفاوت است.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کرمانشاه

دفترچه انتخاب رشته پیام نور حاوی اطلاعاتی در زمینه جدول زمان‌بندی ثبت‌نام و اعلام نتایج، شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش، سهمیه‌ها، مقررات نظام‌وظیفه، شرایط و ضوابط کلی دانشگاه‌ها و بسیاری اطلاعات دیگر است. در انتها یک فرم پیش‌نویس ثبت‌نام اینترنتی به داوطلبان ارائه می‌شود تا بتوانند انتخاب رشته مقدماتی را انجام دهند و سپس آن را وارد سایت نمایند.

تحصیل در پیام نور

مطالعه کامل دفترچه انتخاب رشته پیام نور به داوطلبان کمک می‌کند که بتوانند با موفقیت و به شکل صحیح و اصولی به انتخاب رشته بپردازند. تحصیل در پیام نور به دلیل مزایای دانشگاه پیام نور موردعلاقه بسیاری از داوطلبان در مقاطع مختلف تحصیلی است. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

  • امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته
  • میزان شهریه کمتر نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز
  • ارائه مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • قابل ترجمه بودن مدرک این دانشگاه
  • غیراجباری بودن حضور در کلاس‌های نظری
  • پذیرش مجازی دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد
  • سراسری بودن امتحانات و مشخص‌بودن منابع از ابتدای هر ترم
  • و…

جمع‌بندی

دفترچه انتخاب رشته پیام نور قبل از شروع ثبت‌نام چه به‌صورت با آزمون و چه بدون آزمون منتشر می‌شود. با دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور می‌توانید از ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های مختلف در سراسر کشور مطلع شوید. برای ادامه تحصیل در پیام نور راه‌های مختلفی وجود دارد که شما را به هدف خود یعنی بهره‌مندی از مزایای تحصیل در این دانشگاه خواهد رساند.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است که با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی به دانشجویان پیام‌نور و دولتی تاسیس گردیده است. عمده تمرکز این سایت ارائه آموزش‌های شب امتحانی به دانشجویان دانشگاه پیام‌نور است. همچنین در این سایت می‌توان به آموزش‌های کاربردی برای کنکور ارشد و دکتری دست پیدا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم  تماس بگیرید.

ادامه مطلب  آشنایی با رشته علوم و مهندسی محیط زیست

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *