رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد هم در مقطع کارشناسی و هم کارشناسی‌‍‌ارشد تنوع بالایی داشته و پاسخ‌گوی نیاز بسیاری از داوطلبان هستند. تحصیل در دانشگاه پیام نور یک موقعیت بی‌نظیر است که به دلیل مزیت‌هایی که دارد، موردتوجه قرار گرفته است. ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور میسر می‌شود. برای آشنایی بیشتر با رشته‌های بدون کنکور پیام نور مشهد و مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور با ما تا پایان این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه باشید.

تحصیل در دانشگاه پیام نور

تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد مزیت‌های خاص خود را دارد. شهریه این دانشگاه از دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی کمتر است و این موضوع یکی از دلایل تمایل داوطلبان به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور است. در ابتدای هر ترم مرکز آزمون دانشگاه، منابع هر درس را معرفی می‌کند و امتحانات پایان ترم به‌صورت سراسری برگزار می‌شوند. یعنی اساتید هر واحد دانشگاهی هیچ‌گونه دخالتی در طراحی سوالات نخواهند داشت.

داوطلبان نیز می‌توانند با دانلود رایگان سوالات پیام نور با نحوه طراحی سوالات و مباحث پرتکرار و با اهمیت هر درس آشنا شوند. حضور در کلاس‌های عملی این دانشگاه اجباری و حضور در کلاس‌های نظری اختیاری است. اختیاری بودن حضور در کلاس‌های درس تحصیل در دانشگاه پیام نور را برای افراد پر مشغله یا شاغل آسان‌تر می‌سازد. مزیت مهم دیگر اعتبار مدرک این دانشگاه و تایید آن توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.  همچنین این مدرک قابل ترجمه بوده و می‌توان آن را برای ادامه تحصیل در مقاطع بالا در دانشگاه‌های خارج از کشور ارائه داد.

ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور

ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور

جهت ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد داوطلب بایستی در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نماید. پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته بایستی نسبت به استخراج کد رشته محل‌های انتخابی خود پرداخته و آن‌ها را در فرم مربوطه وارد نماید. پذیرفته‌شدگان این مرحله در مهرماه وارد دانشگاه می‌شوند. یک مرحله دیگر نیز در پذیرش بدون آزمون وجود دارد و آن مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها است.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی

در این مرحله نیز که معمولا در آذرماه هر سال برگزار می‌شود، داوطلبان جامانده از پذیرش دوره‌های قبل می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. قبول‌شدگان این مرحله می‌توانند در بهمن‌ماه به دانشگاه راه یابند. لازم به ذکر است که پذیرش بدون آزمون صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و آزمون خاصی برگزار نخواهد شد. جهت ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور مشهد در هر مرحله داوطلب باید به دنبال انتخاب کد رشته محل‌های مربوط به این دانشگاه بپردازد.

رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد در مقطع کارشناسی

رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد در مقطع کارشناسی

لیست رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد در مقطع کارشناسی به شرح زیر است:

  • علوم ریاضی و فنی: آمار، ریاضیات و کاربردها، علوم کامپیوتر، علوم و مهندسی آب، فیزیک، مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی پلیمر، مهندسی راه آهن، مهندسی شهرسازی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مدیریت پروژه، مهندسی معماری، مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی، مهندسی مکانیک، مهندسی هوافضا
  • علوم‌تجربی: مهندسی اقتصاد کشاورزی، مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی گیاهی، شیمی محض، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی
  • علوم‌انسانی: ادیان و عرفان، اقتصاد، برنامه‌ریزی اجتماعی و تعاون، تاریخ، تاریخ تمدن ملل اسلامی، جامعه‌شناسی، جغرافیا، حقوق، روابط عمومی، روزنامه‌نگاری، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم قرآن و حدیث، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، گردشگری، مددکاری اجتماعی
  • هنـر: صنایع‌دستی، طراحی پارچه، کتابت و نگارگری، هنر اسلامی
  • زبان‌های خارجی: زبان و ادبیات انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی

همچنین دانشگاه پیام نور مشهد در مقطع کارشناسی به‌صورت با آزمون در رشته‌های حسابداری، روانشناسی و مدیریت امور بانکی به پذیرش دانشجو می‌پردازد.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد در مقطع کارشناسی ارشد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد در مقطع کارشناسی ارشد

رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد بدون آزمون نیز عبارت‌اند از:

زبان و ادبیات فارسی، جغرافيا و برنامه‌ريزي شهري گرايش برنامه‌ريزي مسكن و بازآفرینی شهری، علوم اقتصادي گرايش توسعه اقتصادي و برنامه‌ريزي، علوم اقتصادي گرايش برنامه‌ريزي سيستم‌هاي اقتصادي، علوم اقتصادي گرايش اقتصاد انرژي، علوم اقتصادي گرايش بانكداري اسلامي، علوم اقتصادي گرايش اقتصاد و تجارت الكترونيك، علوم اقتصادي گرايش اقتصاد اسلامي، تاريخ گرايش تاريخ تشيع، زبان‌شناسي همگاني، فقه و مباني حقوق اسلامي، تاريخ و تمدن ملل اسلامي

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هشتگرد

همچنین رشته‌های علوم زمين گرايش چينه‌نگاري و ديرينه‌شناسي، علوم زمين گرايش زمين‌شناسي زيست‌محيطي، شيمي گرايش شيمي آلي، شيمي گرايش شيمي معدني، شيمي گرايش شيمي تجزيه، فيزيك گرايش فيزيك ماده چگال، فيزيك گرايش فيزيك هسته‌اي، فيزيك گرايش اپتيك و ليزر، آمار رياضي، رياضيات و كاربردها گرايش جبر، رياضيات و كاربردها گرايش آناليز، رياضي كاربردي گرايش بهينه‌سازي، رياضيات و كاربردها گرايش آناليز، رياضي كاربردي گرايش بهينه‌سازي، مهندسي مكانيك گرايش تبديل انرژي

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

داوطلبان تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد ملزم به پرداخت شهریه هستند. این شهریه از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است. شهریه ثابت تا پایان زمان تحصیل در یک مقطع ثابت می‌ماند و شهریه متغیر بر اساس تعداد دروس نظری و عملی هر ترم معین می‌شود. برای تسویه حساب با دانشگاه دانشجو باید به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور مراجعه نماید.

سایر امور آموزشی همچون انتخاب واحد، حذف و اضافه، درخواست مهمانی، دریافت کارت آزمون و… نیز از همین طریق انجام می‌شوند. در هنگام ثبت‌نام در دانشگاه پیام نور یک نام کاربری و کلمه عبور به هر دانشجو برای ورود به این سامانه اختصاص می‌یابد. میزان شهریه تحصیل در دانشگاه پیام نور هر سال 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. آخرین مهلت پرداخت شهریه ثابت تا قبل از شروع انتخاب واحد است. همچنین شهریه متغیر بایستی برای دریافت کارت شرکت در امتحانات پایان ترم پرداخت شود.

جمع‌بندی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد شامل تمام گروه‌های آزمایشی می‌شوند و از تنوع بالایی برخوردارند. تحصیل در دانشگاه پیام نور آرزوی بسیاری از داوطلبانی است که فرصت کافی برای حضور منظم در کلاس‌های درس را نداشته؛ ولی علاقه‌مند به ادامه تحصیل هستند. ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام می‌شود و نیازی به شرکت در کنکور سراسری نخواهد بود.

ادامه مطلب  رشته زبان انگلیسی

پی ان یو اگزم یک مجموعه بی‌نظیر از انواع آموزش‌های شب امتحانی و کاربردی دانشگاهی و مناسب برای کنکور ارشد است. همچنین در این وب‌سایت خواهید توانست با مطالب مفید و بااهمیتی درباره دانشگاه‌های پیام نور و نحوه پذیرش در این دانشگاه‌ها آشنا شوید. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در این مجموعه در تماس باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور همدان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *