رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد

علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد می‌توانند به سه طریق با آزمون، بدون آزمون و فراگیر وارد این دانشگاه شوند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور مشهد مزایای ویژه‌ای برای دانشجویان خواهد داشت که موجب تشویق داوطلبان به تحصیل در این دانشگاه خواهد شد.

ثبت نام ارشد در دانشگاه پیام نور مشهد از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور مشهد و همچنین ثبت‌نام ارشد در دانشگاه پیام نور مشهد بپردازیم.

رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد با آزمون

داوطلبان تحصیل در رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد می‌توانند با شرکت در کنکور کارشناسی‌ارشد که از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می‌شود و کسب نمره قبولی، به انتخاب رشته‌های زیر بپردازند.

علوم پایه: آمار، ریاضی کاربردی (تحقیق در عملیات)، ریاضی محض (آنالیز)، ریاضی محض (جبر)، زیست‌شناسی بیوشیمی، شیمی (معدنی)، شیمی (آلی)، شیمی (تجزیه)، فیزیک (حالت جامد)، فیزیک (هسته‌ای)

علوم‌انسانی: الهیات و معارف اسلامی (فقه و مبانی حقوق اسلامی)، تاریخ، زبان و ادبیات فارسی، جامعه‌شناسی، علوم اقتصادی (اقتصاد نظری)، کتابداری

رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد بدون آزمون

رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد بدون آزمون

داوطلبان تحصیل بدون آزمون می‌توانند با ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به انتخاب رشته بپردازند. پذیرش بدون آزمون صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد بدون آزمون عبارت‌اند از: جغرافيا و برنامه‌ريزي شهري گرايش برنامه‌ريزي مسكن و بازآفرینی شهری، علوم اقتصادي گرايش توسعه اقتصادي و برنامه‌ريزي، علوم اقتصادي گرايش اقتصاد انرژي، علوم اقتصادي گرايش بانكداري اسلامي، علوم اقتصادي گرايش اقتصاد و تجارت الكترونيك، علوم اقتصادي گرايش اقتصاد اسلامي، تاريخ گرايش تاريخ تشيع، زبانشناسي همگاني، فقه و مباني حقوق اسلامي، علم اطلاعات و دانش‌شناسي گرايش مطالعات کتابخانه‌های عمومی، شيمي گرايش شيمي آلي، شيمي گرايش شيمي معدني، فيزيك گرايش فيزيك پلاسما، آمار رياضي، رياضيات و كاربردها گرايش جبر، رياضيات و كاربردها گرايش جبر و زيست‌شناسي جانوري گرايش فيزيولوژي

ادامه مطلب  رشته های دانشگاه پیام نور

بیشتر بخوانید: رشته مترجمی زبان انگلیسی پیام نور

رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد با پذیرش فراگیر

پذیرش فراگیر یکی دیگر از راه‌های تحصیل در رشته ‌های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد است. در این نوع پذیرش، داوطلب تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور مشهد پس از اخذ پذیرش از سوی سازمان سنجش با عنوان دانش‌پذیر وارد دانشگاه شده و پس از گذراندن دروس نیمسال اول با موفقیت عنوان وی به دانشجو تغییر خواهد کرد. ثبت‌نام فراگیر سالانه یک‌بار و معمولا در مهرماه برگزار می‌شود.

لیست رشته‌های ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور به شرح زیر است: الهيات و معارف اسلامي، فقه و مباني حقوق اسلامي، تاريخ و تمدن ملل اسلامي، جغرافيا و برنامه‌ريزي شهري گرايش برنامه‌ريزي مسكن و بازآفريني شهري، حسابداری، حقوق، جزا و جرم‌شناسي، حقوق خصوصي، علوم اقتصادی گرايش اقتصاد اسلامي، گرايش اقتصاد انرژي، گرايش بانكداري اسلامي، گرايش برنامه‌ریزی سيستم‌هاي اقتصادي، گرايش توسعه اقتصادي و برنامه‌ريزي، مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي، گرايش تجارت الكترونيكي، شيمي گرایش شيمي آلي، شيمي تجزيه، مهندسي برق گرایش مدارهاي مجتمع الكترونيك، مهندسي مكانيك گرايش تبديل انرژي، زبان‌شناسي همگاني، زبان و ادبيات فارسي، علم اطلاعات و دانش‌شناسی گرايش مطالعات كتابخانه‌هاي عمومي، برنامه‌ريزي درسي، تاريخ گرايش تاريخ تشيع، جامعه‌شناسی، مديريت امور شهري، فيزيك گرايش فيزيك ماده چگال و بيوشيمي

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور مشهد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور مشهد

تحصیل در رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد به دلیل مزایای خاصی که دارد، موردتوجه بسیاری از داوطلبان قرار گرفته است. یکی از مزایای تحصیل در این دانشگاه غیراجباری بودن حضور در کلاس‌های نظری است که موجب می‌شود بتوانید در کنار هر شغل و حرفه‌ای که دارید به ادامه تحصیل بپردازید. دومین مزیت مربوط به هماهنگ و سراسری بودن امتحانات پایان ترم در کل کشور است که باعث می‌شود بتوانید از راه دور نیز به تحصیل بپردازید.

مزیت سوم، امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته است که برای بسیاری از افراد مهم و موردتوجه است. مزیت چهارم نیز میزان شهریه کمتر نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز است. البته مزایای تحصیل در پیام‌نور بسیار است و موارد بسیاری را شامل می‌شود.

ادامه مطلب  رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان

ثبت نام ارشد در دانشگاه پیام نور مشهد

همان‌طور که اشاره شد، ثبت‌نام در رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد به سه شکل با آزمون، بدون آزمون و فراگیر صورت می‌گیرد. در هر سه شیوه داوطلب تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور مشهد باید در موعد مقرر از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور به سایت این سازمان مراجعه نموده و پس از مطالعه دقیق دفترچه منتشره اقدام به ثبت‌نام کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور نماید. لازم به ذکر است که نوع پذیرش در مدرک تحصیلی قید نخواهد شد.

شهریه رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد

شهریه رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد

شهریه تمام رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است. شهریه ثابت توسط هیئت‌امنای دانشگاه و بر اساس شرایط و امکانات دانشگاه تعیین شده و تا پایان زمان تحصیل در یک مقطع، افزایشی نخواهد داشت. پرداخت شهریه ثابت هر ترم لازمه انتخاب واحد است. شهریه متغیر نیز بر اساس تعداد واحدهای نظری و عملی اخذ شده در هر ترم تعیین می‌شود و دانشجو موظف است با مراجعه به سامانه گلستان دانشگاه پیام‌نور تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم تسویه‌حساب کند.

میزان شهریه دانشگاه پیام‌نور هر سال به مقدار 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. البته لازم به ذکر است که میزان شهریه دانشگاه پیام‌نور از سایر واحدهای دانشگاهی شهریه پرداز کمتر بوده و تحصیل در این دانشگاه از این نظر برای دانشجویان مزیت خواهد داشت.

جمع‌بندی

رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد تنوع بالایی داشته و پاسخگوی نیاز بسیاری از داوطلبان خواهد بود. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور مشهد از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است که در بالا به‌تفصیل شرح داده شد. ثبت نام ارشد در دانشگاه پیام نور مشهد پس از اخذ قبولی از سازمان سنجش، ابتدا به‌صورت آنلاین و غیرحضوری و سپس به‌صورت حضوری و با ارائه اصل مدارک امکان‌پذیر خواهد بود.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های یونی لند است که با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی به دانشجویان دانشگاه‌های مختلف از جمله پیام‌نور و دولتی تاسیس گردیده است. بیشتر تمرکز این سایت ارائه آموزش‌های شب امتحانی و دوره‌ های رایگان آموزشی به دانشجویان دانشگاه پیام‌نور است. همچنین در این سایت می‌توان به آموزش‌های کاربردی برای کنکور ارشد و دکتری دست پیدا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *