رشته مترجمی زبان انگلیسی پیام نور

رشته مترجمی زبان انگلیسی پیام نور

رشته مترجمی زبان انگلیسی پیام نور

رشته مترجمی زبان انگلیسی پیام نور یکی از محبوب‌ترین رشته‌های گروه آزمایشی زبان‌های خارجی است. دانشجویان رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور با تحصیل در این رشته با ترجمه متون انگلیسی به فارسی و بالعکس آشنا خواهند شد. تحصیل در پیام نور در رشته مترجمی مزایای خاصی دارد که موجب رغبت بسیاری از داوطلبان به تحصیل در این رشته می‌شود.

یکی از این مزایای خاص میزان شهریه کمتر دانشگاه پیام‌نور نسبت به سایر دانشگاه‌ها مانند دانشگاه آزاد و پیام‌نور است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور و شرایط تحصیل در پیام نور بپردازیم.

معرفی رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور

رشته مترجمی زبان انگلیسی پیام نور در میان رشته‌های گروه آزمایشی زبان خارجی قرار دارد و از رشته‌های پرطرف‌دار این گروه به شمار می‌آید. دانشجویان رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور ضمن مطالعه دروس تخصصی در دوران تحصیل خود موظف به ترجمه متون مختلف در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، مطبوعاتی و… هستند. مهارت‌های لازم برای تحصیل در این رشته شامل خوب شنیدن، خوب نوشتن، خوب خواندن و خوب صحبت‌کردن است. دانشجویان این رشته باید از روابط‌عمومی بالایی برخوردار باشند و با اصول و فنون نگارش فارسی نیز آشنا باشند.

تحصیل در پیام نور

تحصیل در پیام نور

تحصیل در رشته مترجمی زبان انگلیسی پیام نور می‌تواند به چند دلیل نسبت به سایر دانشگاه‌ها ارجحیت داشته باشد. دانشجویان دانشگاه پیام‌ نور این امکان را دارند که بتوانند به طور هم‌زمان در دو رشته تحصیل کنند. همچنین میزان شهریه در این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز کمتر است و این موضوع می‌تواند بار اقتصادی کمتری را به فرد و خانواده تحمیل کند. ‌

ادامه مطلب  از کارشناسی تا دکتری مهندسی مکانیک

علاوه بر اختیاری‌بودن حضور در کلاس‌های درس، هماهنگ و سراسری‌بودن امتحانات این فرصت را در اختیار افراد پرمشغله یا شاغل قرار می‌دهد که به‌راحتی و از راه دور به ادامه تحصیل بپردازند. البته خودخوان بودن دروس و حجم بالای مطالب درسی یک نکته مهم درباره تحصیل در دانشگاه پیام نور است که پشتکار و تلاش فراوانی را می‌طلبد.

نحوه پذیرش در رشته مترجمی زبان انگلیسی پیام نور

داوطلبان تحصیل در رشته مترجمی زبان انگلیسی پیام نور بایستی از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر و مطالعه کامل دفترچه منتشره از سوی این سازمان اقدام به ثبت‌نام در دوره‌های با آزمون و بدون آزمون این دانشگاه نمایند. پذیرش با آزمون از طریق شرکت در کنکور سراسری و انتخاب رشته پس از کسب نمره قبولی صورت می‌گیرد؛ ولی پذیرش بدون آزمون صرفا بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: راه های موفقیت در امتحان را بشناسیم (نکته های کاربردی برای امتحان موفق)

واحدهای درسی رشته مترجمی زبان انگلیسی پیام نور

واحدهای درسی رشته مترجمی زبان انگلیسی پیام نور

واحدهای درسی مترجمی زبان انگلیسی پیام نور شامل دروس عمومی، دروس پایه و  دروس تخصصی است که به شرح زیر هستند:

  • دروس عمومی: فارسی، اخلاق و تربیت اسلامی، انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن، متون اسلامی، تاریخ اسلام، تربیت‌بدنی (۱ و ۲)، اندیشه اسلامی (۱ و ۲)، جمعیت و تنظیم خانواده
  • دروس پایه: آواشناسی انگلیسی، آزمون‌سازی زبان، درآمدی بر ادبیات (۱ و ۲)، اصول و روش تحقیق (۱ و ۲)، دستور نگارش (۱ و ۲)، خواندن و درک مفاهیم (۱ تا ۴)، کاربرد اصطلاحات و تعبیرات، نگارش پیشرفته، ترجمه متون ساده، نمونه‌های نثر ساده، نمونه‌های شعر ساده، خواندن متون مطبوعاتی، نامه‌نگاری انگلیس، روش تدریس زبان، فنون یادگیری زبان، اصول و روش ترجمه، مقاله‌نویسی، گفت‌وشنود آزمایشگاه (۱ و ۲)، کلیات زبان‌شناسی (۱ و ۲)، بیان شفاهی داستان (۱ و ۲).
  • دروس تخصصی: آشنایی با ادبیات‌معاصر، بررسی مقابله‌ای ساخت جمله، بررسی آثار ترجمه شده اسلامی، ترجمه پیشرفته، ترجمه انفرادی، ترجمه متون ادبی، ترجمه متون مطبوعاتی، ترجمه مکاتبات اسناد، ترجمه شفاهی، ترجمه متون سیاسی، ترجمه نوار و فیلم، نگارش فارسی، ساخت زبان فارسی، واژه‌شناسی.
ادامه مطلب  دفترچه انتخاب رشته پیام نور 1403-1402

بیشتر بخوانید: معرفی دانشگاه اصفهان

گرایش ‌های مترجمی زبان انگلیسی پیام نور

رشته مترجمی زبان انگلیسی پیام نور در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد گرایش خاصی ندارد و به‌صورت عمومی ارائه می‌شود. امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا با عنوان دکترای ترجمه در این رشته وجود دارد. مجموعه زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی‌ارشد شامل 3 رشته آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی است.

شهریه مترجمی زبان انگلیسی پیام نور

شهریه رشته مترجمی زبان انگلیسی پیام نور

شهریه رشته مترجمی زبان انگلیسی پیام نور مانند سایر رشته‌های این دانشگاه شامل دو بخش ثابت و متغیر است. این شهریه از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام‌نور قابل‌پرداخت است.  شهریه متغیر بر اساس تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم تعیین می‌گردد و مهلت پرداخت آن در هر ترم تا قبل از آغاز امتحانات پایان ‌ترم خواهد بود. شهریه ثابت نیز توسط هیئت‌امنا و باتوجه‌به امکانات دانشگاه تعیین می‌شود و مهلت پرداخت آن تا قبل از آغاز انتخاب واحد دانشگاه پیام نور هر ترم است.

شهریه ثابت تا پایان زمان تحصیل فرد در یک مقطع ثابت باقی می‌مانند. شهریه دانشگاه پیام‌نور سالانه با 10 تا 15 درصد افزایش مواجه خواهد بود. دانشجویان هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری موظف به پرداخت شهریه این دانشگاه هستند.

آینده و بازار کار مترجمی زبان انگلیسی پیام نور

فارغ‌التحصیلان رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور می‌توانند در ادارات، کارخانجات، وزارت‌خانه‌ها، قوه قضاییه و بسیاری از شرکت‌های دولتی و خصوصی بین‌المللی مشغول به کار شوند. همچنین در صورت داشتن امکانات مالی می‌توانند اقدام به تاسیس دارالترجمه نمایند. دانشجویان این رشته می‌توانند حتی در دوران دانشجویی نیز درآمد بسیار خوبی از رشته خود کسب نمایند.

جمع‌بندی

رشته مترجمی زبان انگلیسی پیام نور یکی از رشته‌های جذاب و پرمخاطب دانشگاهی است. فارغ‌التحصیلان رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور از آینده شغلی خوبی برخوردار خواهند بود و می‌توانند در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلفی مشغول به کار شوند. پذیرش برای تحصیل در پیام نور به دو شیوه با آزمون و بدون آزمون صورت می‌گیرد و نیازمند ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور است.

ادامه مطلب  معرفی مهندسی انرژی‌های تجدید پذیر

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است. با استفاده از این سایت می‌توانید در دوره‌های آموزشی پیام‌نور و کنکور ارشد ثبت‌نام کنید. همچنین می‌توانید از نمونه سوالات و سایر محتواهای رایگان سایت استفاده کنید و از انواع آموزش‌های شب امتحانی بهره‌مند شوید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *