رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هشتگرد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هشتگرد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هشتگرد

علاقه‌مندان به رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هشتگرد می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به اخذ پذیرش در این دانشگاه نمایند. با تحصیل در پیام نور مدرک معتبر و قابل ترجمه دریافت خواهید کرد.  ثبت نام در دانشگاه پیام نور هشتگرد بدون کنکور با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر امکان‌پذیر خواهد بود.

پس از قبولی دانشجو ابتدا باید به‌صورت آنلاین در سایت دانشگاه ثبت‌نام نموده و سپس با در دست داشتن مدارک به واحد دانشگاهی مربوطه برای تکمیل ثبت‌نام مراجعه نماید. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هشتگرد و تحصیل در پیام نور بپردازیم.

ثبت نام در دانشگاه پیام نور هشتگرد بدون کنکور

داوطلبانی که علاقه دارند در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هشتگرد، به ادامه تحصیل بپردازند، باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نموده و اقدام به ثبت‌نام نمایند. قبل از انجام ثبت‌نام، داوطلب بایستی به مطالعه دقیق دفترچه بپردازد. این داوطلبان می‌توانند در دو نوبت مردادماه و آذرماه به انتخاب رشته بدون آزمون بپردازند.

داوطلبان پذیرفته شده در این مرحله به ترتیب در مهرماه و بهمن‌ماه وارد دانشگاه خواهند شد. پذیرش بدون آزمون تنها بر اساس سوابق تحصیلی بوده و آزمونی برگزار نخواهد شد. مرحله اول انتخاب رشته بدون آزمون در مردادماه هم‌زمان با انتخاب رشته کنکور سراسری است و مرحله دوم همان مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های کشور است که می‌توانید از میان رشته محل‌های مشخص شده بر اساس علایق و اولویت‌های خود به انتخاب رشته بپردازید.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور تجربی پیام نور

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا: آشنایی با شرایط و دانستنی‌های لازم جهت اپلای آمریکا

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هشتگرد در مقطع کارشناسی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هشتگرد در مقطع کارشناسی

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هشتگرد در مقطع کارشناسی عبارت است از:

  • علوم ریاضی و فنی: آمار، علوم کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مدیریت پروژه، مهندسی معماری
  • علوم‌انسانی: ادیان و عرفان، برنامه‌ریزی اجتماعی و تعاون، جامعه‌شناسی، جغرافیا، علوم تربیتی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مدیریت دولتی و مدیریت صنعتی

مزایای تحصیل در پیام نور

تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هشتگرد مزایای ویژه‌ای دارد که موجب علاقه‌مندی داوطلبان به تحصیل در این دانشگاه می‌شود. برخی داوطلبان تمایل دارند که به طور هم‌زمان در دو رشته تحصیل نمایند. دانشگاه پیام‌نور این فرصت را به دانشجویان خود می‌دهد که بتوانند هم‌زمان در دو رشته تحصیل نمایند. همچنین تحصیل در دانشگاه پیام نور نیازمند پرداخت میزان شهریه کمتری نسبت به دیگر دانشگاه‌های شهریه پرداز مانند دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی است.

به‌علاوه در ابتدای هر ترم مرکز آزمون دانشگاه منابع دروس را اعلام نموده و در پایان ترم امتحانات به‌صورت هماهنگ و سراسری برگزار خواهند شد. یعنی اساتید دانشگاه دخالتی در طراحی سوالات نخواهند داشت. به این دلیل و به دلیل غیراجباری بودن حضور در کلاس‌های نظری دانشجویان می‌توانند از راه دور نیز به ادامه تحصیل بپردازند. البته حضور در کلاس‌های عملی اجباری خواهد بود.  مدرک دانشگاه پیام‌نور قابل ترجمه برای ارائه به دانشگاه‌های خارجی و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر این دانشگاه‌ها است. 

شیوه برگزاری کلاس‌های رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هشتگرد

شیوه برگزاری کلاس‌های رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هشتگرد

 طبق دستورالعمل جدید تحصیل در پیام نور کلیه دروس عملی، نظری – عملی و عمومی به شکل حضوری برگزار می‌شوند. دروس نظری مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد نیز طبق نظر مدیرگروه به‌صورت الکترونیکی یا حضوری برگزار خواهند شد. درصورتی‌که تعداد دانشجویان ثبت‌نام شده در یکی از دروس نظری که برگزاری آن به شکل حضوری برنامه‌ریزی شده به حدنصاب نرسد، این درس به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود. با وجود غیراجباری بودن حضور در کلاس‌ها توصیه می‌شود که در کلاس‌ها شرکت نمایید؛ زیرا از این راه می‌توانید با اساتید و سایر دانشجویان در ارتباط باشید و زمان آزمون میان‌ترم مطلع شوید.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تربت حیدریه

همچنین باتوجه‌به حجم بالای مطالب درسی می‌توانید آسان‌تر این دروس را با موفقیت بگذرانید. گفتنی است که در صورت تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هشتگرد نیز همانند سایر رشته‌های با آزمون، نوع پذیرش در مدرک تحصیلی قید نمی‌شود.

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هشتگرد

تحصیل در پیام نور در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هشتگرد نیازمند پرداخت شهریه از طریق سایت گلستان دانشگاه پیام نور است. شهریه این دانشگاه از دو بخش تعیین می‌شود. شهریه ثابت که باید تا قبل از شروع انتخاب واحد پرداخت شود تا دانشجو امکان انتخاب واحد را داشته باشد و شهریه متغیر که بر اساس تعداد واحدهای انتخابی هر ترم تعیین می‌شود. دانشجویان موظف هستند، شهریه متغیر را تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم تسویه نمایند.

شهریه دروس عملی از دروس نظری بیشتر است. لازم به ذکر است که شهریه دانشگاه پیام‌نور سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، میزان شهریه دانشگاه پیام‌نور از دیگر دانشگاه‌های شهریه پرداز کمتر است و این موضوع موجب تشویق دانشجویان به تحصیل در پیام نور می‌شود. همچنین میزان شهریه پذیرفته‌شدگان با آزمون و بدون آزمون در یک رشته خاص یکسان است.

جمع‌بندی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هشتگرد شامل دو گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم‌انسانی هستند. علاقه‌مندان به تحصیل در پیام نور می‌توانند به دو شکل با آزمون و بدون آزمون وارد این دانشگاه شوند. ثبت نام در دانشگاه پیام نور هشتگرد بدون کنکور از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر انجام می‌پذیرد.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است که با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی به دانشجویان پیام‌نور و دولتی تاسیس گردیده است. بیشتر تمرکز این سایت ارائه آموزش‌های شب امتحانی به دانشجویان دانشگاه پیام‌نور است. همچنین در این سایت می‌توان به آموزش‌های کاربردی برای کنکور ارشد و دکتری دست پیدا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *