دانشگاه پیام نور مشهد | آموزش و نمونه سوالات رایگان پیام نور

دانشگاه پیام نور مشهد

Payam Noor University of Mashhad

پس از تجمیع دانشگاه ابوریحان و دانشگاه آزاد ایران دانشگاه پیام نور برای آموزش از راه دور آغاز به کار کرد. با کمک‌های مردمی و محلی  این دانشگاه مرکزی در همه شهرهای کشور واحد آموزشی دایر کرده است و علاقه‌مندان به تحصیل می‌توانند برای دریافت خدمات آموزشی عالی و دسترسی راحت در شهر خود در این دانشگاه ثبت‌نام کنند. دانشگاه پیام‌ نور مشهد هر سال در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌‌هایی مختلف دانشجو می‌پذیرد که یکی از واحدهای پرطرف‌دار دانش‌آموزان و دانشجویان هنگام انتخاب رشته است.

پذیرش دانشجو به دو صورت شرکت در کنکور سراسری سازمان سنجش و بدون کنکور در دانشگاه انجام می‌شود. ثبت نام دانشگاه پیام نور مشهد به‌صورت بارگذاری مدارک در سایت دانشگاه صورت می‌گیرد. این واحد دانشگاهی در شهر مشهد و در محله تربیت قرار گرفته است. آدرس دانشگاه پیام نور مشهد بولوار معلم، معلم 71، بولوار آموزگار، آموزگار 69 است. متقاضیان با مراجعه به سایت گلستان پیام نور می‌توانند اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت نام کسب کنند.  

آشنایی با تاریخچه دانشگاه پیام نور مشهد

آشنایی با تاریخچه دانشگاه پیام نور مشهد

دانشگاه پیام نور در سال 1367 به‌عنوان تنها دانشگاه آموزش باز و از راه دور در ایران تأسیس شد. این دانشگاه ابتدا فعالیت آموزشی خود را در 5 رشته تحصیلی و در 28 مرکز با اولین گروه دانشجویی آغاز کرد. این دانشگاه در حال حاضر و باگذشت 35 سال 495 واحد در سراسر کشور و در 31 استان دارا است. دانشگاه پیام نور مشهد یکی از این واحدها است که  تعداد دانشجویان این دانشگاه نزدیک به 430 هزار نفر و تعداد اعضای هیئت‌علمی در رشته‌های مختلف نزدیک به 4 هزار نفر است.

ثبت نام دانشگاه پیام نور مشهد رایگان نیست و دانشجو با پرداخت شهریه از خدمات آموزشی بهره‌مند می‌شود. دانشگاه پیام نور واحد مشهد یکی از دانشگاه‌های بزرگ و معتبر است که فضای دانشگاه شامل ساختمان شماره یک کتابخانه، سالن مطالعه، کارگاه کتابداری، سالن آمفی‌تئاتر، کارگاه زبان، آزمایشگاه‌ها و انبار فیزیک و شیمی، آتلیه‌های معماری، کارگاه‌های هنر، دفتر بسیج خواهران و مسئولین کارگاه‌ها و ساختمان شماره دو شامل آزمایشگاه‌های شیمی، زیست‌شناسی، فیزیک، کشاورزی و زمین‌شناسی، اتاق اساتید هیئت‌علمی و مدیران گروه می‌شود.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور سنندج

در ساختمان فرهنگی و فوق‌برنامه، نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها، امور فرهنگی، دفتر هلال‌احمر، پژوهشکده علم‌الهدی، بسیج دانشجویی، کانون جامعه دانشجویان، قرآن و عترت، دفتر شورای دبیران، انجمن‌های علمی، دفتر رباتیک و هوافضا واقع شده است.

ثبت نام دانشگاه پیام نور مشهد

دانشگاه نیمه دولتی پیام نور رشته‌های مختلف و متنوع در گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم‌تجربی، علوم‌انسانی، هنر و زبان‌های خارجه ارائه می‌دهد. دانشگاه واحد مشهد در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد و لیست رشته‌ها در سایت دانشگاه قرار گرفته است. پذیرش دانشجو هم‌زمان با دانشگاه سراسری و غیرانتفاعی صورت می‌گیرد. متقاضیان از طریق شرکت در کنکور سراسری و انتخاب رشته و یا با انتخاب رشته‌های بدون کنکور می‌توانند ثبت نام انجام دهند. ثبت نام از طریق بارگذاری مدارک در سایت دانشگاه و اینترنتی انجام می‌شود.

دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور

دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور

داوطلبانی که تمایل به شرکت در کنکور سراسری ندارند می‌تواند در ثبت نام بدون آزمون پیام‌نور شرکت کنند. البته باید به این موضوع توجه داشت که دانشگاه فقط در مقطع کارشناسی پیوسته به‌صورت بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد. پذیرش در رشته‌های دانشگاه پیام‌نور مشهد دو بار در سال در اول مهرماه نیمسال تحصیلی اول و نیمسال دوم بهمن‌ماه انجام می‌شود.

رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور مشهد تمامی در سایت دانشگاه قرار داده شده و این رشته‌ها در زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ارائه می‌شود. شرایط و مراحل ثبت نام دانشگاه پیام نور مشهد در زیر آورده شده است.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

دانشجویان جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور مشهد باید دارای برخی شرایط باشند که این شرایط در دودسته شرایط عمومی و اختصاصی قرار می‌گیرند. شرایط عمومی در همه دانشگاه‌ها یکی است و شامل موارد زیر می‌شود.

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد عبارت‌اند از:

  • اعتقاد به دین اسلام و یا به یکی از دین‌های قانون اساسی
  • پیرو قانون‌های نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه به فساد اخلاقی
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • عضو نبودن در گروه‌های سیاسی مخالف با نظام جمهوری اسلامی
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور اردبیل

شرایط اختصاصی برای ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور واحد مشهد شامل موارد زیر می‌شود:

  • مدرک دیپلم نظام جدید در رشته های نظری و فنی
  • مدرک دیپلم نظام نظام قدیم رشته های نظری به همراه مدرک پیش دانشگاهی
  • مدرک دیپلم در رشته‌های فنی حرفه‌ای باید همراه با مدرک کاردانی و یا مدرک پیش‌دانشگاهی باشد
  • مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم
مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور شامل مراحل زیر است:

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org
  • پرداخت هزینه ثبت نام و خرید سریال انتخاب رشته
  • ورود به سامانه ثبت نام و تکمیل فرم اطلاعات فردی
  • تکمیل فرم انتخاب رشته
  • تایید و دریافت کد رهگیری

داوطلبان باید تا آخرین مرحله ثبت نام کد رهگیری را نزد خود نگه دارند.

رشته های دانشگاه پیام نور مشهد

دانشگاه پیام نور واحد مشهد رشته‌های متنوع در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد که به‌صورت لیست کامل در سایت دانشگاه قرار داده شده است. رشته‌های بدون کنکور نیز تعیین شده و متقاضی می‌تواند با دارابودن شرایط رشته موردنظر خود را انتخاب کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور مشهد اینترنتی است و با پرداخت هزینه صورت می‌گیرد. از جمله رشته‌های دانشگاه شامل موارد زیر می‌شود:

برخی از رشته ‌های فعال مقطع کارشناسی

برخی از رشته ‌های فعال مقطع کارشناسی

الهیات و معارف اسلامی (فقه و مبانی حقوق اسلامی) / الهیات و معارف اسلامی (علوم قرآن و حدیث) آب‌وهواشناسی تاریخ / تربیت‌بدنی و علوم ورزشی / زبان و ادبیات علوم سیاسی / حقوق / حسابداری / روان‌شناسی عمومی / زبان و ادبیات انگلیسی / زبان و ادبیات عرب / علوم تربیتی و مدیریت برنامه‌ریزی آموزشی / علوم تربیتی (پیش‌دبستانی و دبستانی) / مترجمی زبان انگلیسی / راهنمایی و مشاوره ناسی (محض) / شیمی (کاربردی) / شیمی (محض)

طراحی پارچه و لباس / کتابت و نگارگری (5 گرایش) / علوم کامپیوتر / فیزیک (حالت جامد) / فیزیک (اتمی و مولکولی) / فیزیک (هسته ای) مهندسی آب وخاک / مهندسی علوم کشاورزی / مهندسی کشاورزی (علوم دامی) / مهندسی کشاورزی (ماشینهای ک *ومکانیزا) / مهندسی منابع طبیعی –محیط زیست / مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) / مهندسی کامپیوتر (سخت افزار) / مهندسی صنایع / مهندسی معماری / مهندسی مدیریت اجرایی / مهندسی فناوری اطلاعات / مهندسی مدیریت پروژه / مهندسی هوافضا / مهندسی پزشکی / مهندسی خودرو / مکانیک / صنایع دستی

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور تفت

 رشته های فعال کارشناسی ارشد

الهیات و معارف اسلامی (فقه و مبانی حقوق اسلامی) / تاریخ / زبان و ادبیات فارسی / جامعه‌شناسی / کتابداری / علوم اقتصادی (اقتصاد نظری) آمار / ریاضی کاربردی (تحقیق در عملیات) / ریاضی محض (آنالیز) / ریاضی محض (جبر) / زیست‌شناسی بیوشیمی / شیمی (آلی) / شیمی (معدنی) / شیمی تجزیه / فیزیک (هسته‌ای) / فیزیک (حالت جامد)

این دانشگاه رشته‌های شیمی و فیزیک / شیمی (تجزیه) / شیمی (آلی) / شیمی (معدنی) در مقطع دکترا را نیز ارائه می‌دهد. پذیرش دانشجو در رشته‌های ارشد به‌صورت فراگیر نیز صورت می‌گیرد به این صورت که دانشجو اگر دروس تخصصی ترم اول را با موفقیت پشت سر بگذارد به‌عنوان دانشجو پذیرفته می‌شود و می‌تواند برای ترم دوم انتخاب واحد انجام دهد.

سایت دانشگاه پیام نور مشهد

سایت دانشگاه پیام نور مشهد

دانشگاه پیام نور واحد مشهد دارای سایت اختصاصی است که جدیدترین اخبار و اطلاعات را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. سایت https://pnum.ac.ir/ راه ارتباطی دانشجویان با دانشگاه و دریافت آخرین اطلاعیه‌ها است. در این سایت تقویم آموزشی، لیست رشته‌ها، زمان انتخاب واحد، ارتباط با ریاست دانشگاه و… قرار داده شده است.

آدرس دانشگاه پیام نور مشهد

دانشگاه پیام نور واحد مشهد به‌صورت کامل در سایت قرار داده شده است. این دانشگاه در شهر مشهد بلوار معلم واقع شده است.

نشانی دانشگاه پیام نور واحد مشهد: مشهد، بلوار معلم، معلم 71

تلفن دانشگاه: 05138683900

تلفن آموزش: 05138683004

فکس: 05138683001

جمع‌بندی

یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌ها با سطح کیفی آموزش بالا دانشگاه پیام نور مشهد است که هر ساله در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد. در این دانشگاه با ارائه رشته‌های بدون کنکور دیگر نیازی به شرکت در کنکور نیست و ادامه تحصیل با ارائه سوابق تحصیلی ممکن شده است. ثبت نام دانشگاه پیام نور مشهد با پرداخت هزینه و از طریق سایت صورت می‌گیرد.

از دیگر خدمات دانشگاه پیام نور پذیرش کارشناسی ارشد به‌صورت فراگیر است. آدرس دانشگاه پیام نور مشهد در سایت دانشگاه قرار داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه پیام نور مشهد می‌توانید با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم در ارتباط باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد زارچ

دانشگاه پیام نور واحد زارچ

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد زارچ ثبت‌ نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور زارچ…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کوهپایه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فریدونشهر رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور نجف آباد

دانشگاه پیام نور نجف آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور نجف آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرکز…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور آبادان

دانشگاه پیام نور آبادان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور آبادان ثبت نام دانشگاه پیام نور آبادان رشته های بدون…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *