رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی

برای ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی داوطلب بایستی از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت‌نام کند. مزایای تحصیل در پیام نور عبارت‌اند از: ارائه مدرک معتبر، قابل ترجمه بودن مدرک، شهریه کمتر نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز،امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته و… .

ثبت نام در دانشگاه پیام نور خوی بدون کنکور و پذیرش در آن بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. در ادامه این مطلب از پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی و مزایای تحصیل در پیام نور بپردازیم.

ثبت نام در دانشگاه پیام نور خوی بدون کنکور

ثبت نام در دانشگاه پیام نور خوی بدون کنکور

ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی نیازمند گرفتن پذیرش از سازمان سنجش و آموزش کشور است. ملاک پذیرش داوطلبان بدون آزمون صرفا سوابق تحصیلی است و هیچ‌گونه آزمونی برگزار نخواهد شد. پذیرش بدون آزمون دو بار در سال برای ورودی‌های مهرماه و بهمن‌ماه انجام می‌شود. مرحله اول در مردادماه و هم‌زمان با انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می‌شود. مرحله دوم نیز همان مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های کشور است که معمولا در آذرماه برگزار می‌شود.

دفترچه انتخاب رشته پیام نور بدون آزمون از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند در هر مرحله از میان کد رشته محل‌های مربوط به دانشگاه پیام‌نور بر اساس علاقه‌مندی و اولویت‌های خود به انتخاب رشته بپردازند. لازم به ذکر است که هیچ توضیحی منوط بر نوع پذیرش در مدرک فارغ‌التحصیلان رشته‌های بدون آزمون درج نمی‌شود. دانشجویان برای تحصیل در پیام نور در رشته‌های بدون آزمون لازم نیست شهریه بیشتری نسبت به دانشجویان با آزمون همان رشته بپردازند.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بندرعباس

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی در مقطع کارشناسی

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی در مقطع کارشناسی به شرح زیر است:

  • علوم ریاضی و فنی: مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر
  • علوم‌تجربی: زمین‌شناسی، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، شیمی کاربردی، شیمی محض، علوم دامی، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
  • علوم‌انسانی: اقتصاد، حسابداری، حقوق، روان‌شناسی، زبان و ادبیات فارسی، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مشاوره
  • زبان‌های خارجی: مترجمی زبان انگلیسی
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی در مقطع کارشناسی‌ ارشد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی در مقطع کارشناسی‌ ارشد

داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در پیام نور در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز می‌توانند بدون شرکت در کنکور کارشناسی‌ارشد به انتخاب رشته بپردازند. رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی در مقطع کارشناسی‌ارشد عبارت‌اند از:

زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبيات فارسي گرايش ادبيات كودك و نوجوان، علوم زمين گرايش پترولوژي، شيمي گرايش شيمي معدني، شيمي گرايش شيمي تجزيه

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی

دانشجویان برای تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی ملزم به پرداخت شهریه هستند. شهریه دانشگاه پیام نور از دو بخش تشکیل شده است. شهریه ثابت که توسط هیئت‌امنای دانشگاه تعیین می‌شود و شهریه متغیر که بر اساس تعداد واحدهای عملی و نظری اخذ شده در هر ترم مشخص می‌گردد. پرداخت شهریه از طریق مراجعه به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور انجام می‌شود. شهریه دروس عملی از دروس نظری بیشتر است.

دانشجو موظف است که قبل از موعد انتخاب واحد شهریه ثابت را تسویه نماید و پس از آن تا زمان دریافت کارت آزمون امتحانات پایان ترم فرصت دارد که شهریه متغیر را پرداخت نماید. گفتنی است که شهریه دانشگاه پیام نور سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. همچنین تفاوتی بین شهریه دانشجویان پذیرفته شده با آزمون و بدون آزمون در یک رشته مشخص وجود ندارد.

مزایای تحصیل در پیام نور

مزایای تحصیل در پیام نور

تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی مزایای خاص خود را دارا است. مدرک دانشگاه پیام نور معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. همچنین برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی در مقاطع بالاتر قابل ترجمه است. برخی دانشجویان به دلایل خاص تمایل دارند که به طور هم‌زمان در دو رشته ادامه تحصیل بدهند و دانشگاه پیام نور این فرصت را نیز برای دانشجویان خود فراهم نموده است. 

ادامه مطلب  رشته علوم تربیتی پیام نور

یکی دیگر از مزایای تحصیل در پیام نور شهریه کمتر آن نسبت به دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی است که موردتوجه بسیاری از متقاضیان ورود به دانشگاه قرار می‌گیرد. همچنین بسیاری از افراد شاغل یا به هر دلیلی پر مشغله، دانشگاه پیام نور را برای ادامه تحصیل بر می‌گزینند. به دلیل غیراجباری بودن حضور در کلاس‌های درس نظری و امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری این افراد به‌راحتی می‌توانند به تحصیل در پیام نور بپردازند.

امتحانات دانشگاه پیام نور هم در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی و هم در رشته‌های با آزمون، سراسری بوده و اساتید دخالتی در طراحی سوالات نخواهند داشت. به همین علت مرکز آزمون دانشگاه در ابتدای هر ترم لیست منابع هر درس را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا بتوانند برنامه‌ریزی مناسبی برای مطالعه کتاب‌های معمولا حجیم دانشگاه پیام نور داشته باشند. بیشتر دروس به‌صورت خود خوان ارائه می‌شوند و این موضوع بار زیادی را به دانشجویان تحمیل خواهد کرد.

جمع‌بندی

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی باید در موعد مقرر از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور به ثبت‌نام بپردازند. با تحصیل در پیام نور می‌توانید از مزایای ویژه آن بهره‌مند شوید. با ثبت نام در دانشگاه پیام نور خوی بدون کنکور، دانشجو می‌تواند بدون تحمل استرس و فشار کنکور به‌راحتی و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شود.

پی ان یو اگزم یک مجموعه بی‌نظیر در زمینه ارائه دوره‌های رایگان آموزشی و همچنین دوره‌های کنکور ارشد و دانشگاهی برای کمک به دانشجویان دانشگاه پیام نور و دولتی در شب‌های امتحان است. همچنین در این سایت می‌توانید برای آشنایی بیشتر با نوع طراحی سوالات به دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان و مشاوران ما در پی ان یو اگزم تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *