رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت‌نام نمایند. از جمله مزایای تحصیل در پیام نور می‌توان به اعتبار مدرک و قابل ترجمه بودن آن اشاره کرد. ثبت نام در دانشگاه پیام نور همدان بدون کنکور صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه آزمونی برگزار نخواهد شد. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان و شرایط و مزایای تحصیل در پیام نور بپردازیم.

ثبت نام در دانشگاه پیام نور همدان بدون کنکور

ثبت نام در دانشگاه پیام نور همدان بدون کنکور

تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان یکی از راه‌های ورود به این دانشگاه است. داوطلب برای اخذ پذیرش در دانشگاه پیام نور همدان ابتدا باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نماید. سپس با دانلود و مطالعه دقیق دفترچه به انتخاب کد رشته محل‌های موردنظر خود بپردازد. هر سال دو نوبت در مردادماه و آذرماه امکان انتخاب رشته بدون آزمون وجود دارد. نوبت اول هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری صورت می‌گیرد. مرحله دوم نیز مربوط به تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها می‌شود.

پذیرفته‌شدگان هر یک از این مراحل به ترتیب در مهرماه و بهمن‌ماه وارد دانشگاه خواهند شد. در مدرک فارغ‌التحصیلان بدون آزمون نوع پذیرش در دانشگاه درج نمی‌شود. شهریه دانشجویان پذیرفته شده با آزمون و بدون آزمون در یک رشته مشخص نیز با هم برابر است و تفاوتی از این نظر نخواهند داشت.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان در مقطع کارشناسی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان در مقطع کارشناسی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان عبارت‌اند از:

  • ﻋﻠﻮم رﻳﺎﺿﻰ و ﻓﻨﻰ: آﻣﺎر، علوم کامپیوتر، فیزیک، مهندسی برق، مهندسی شهرسازی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مدیریت پروژه، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک، مهندسی نفت
  • علوم‌تجربی: اﻗﺘﺼﺎد ﻛﺸﺎورزی، ترویج و آﻣﻮزش ﻛﺸﺎورزی ﭘﺎﻳﺪار، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی ﮔﻴﺎﻫﻰ، شیمی کاربردی، شیمی محض، علوم دامی، علوم و مهندسی محیط‌زیست
  • علوم‌انسانی: ادﻳﺎن و ﻋﺮﻓﺎن، اﻗﺘﺼﺎد، تاریخ، جامعه‌شناسی، زﺑﺎن و ادﺑﻴﺎت ﻓﺎرﺳﻰ، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم قرآن و حدیث، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، گردشگری، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مشاوره
  • زبان‌های ﺧﺎرﺟﻰ: ﻣﺘﺮﺟﻤﻰ زﺑﺎن اﻧﮕﻠﻴﺴﻰ
ادامه مطلب  رشته مدیریت دولتی پیام نور

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان در مقطع کارشناسی‌ارشد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز عبارت‌اند از:

زبان و ادبيات فارسي گرايش ادبيات كودك و نوجوان، زبان و ادبيات فارسي گرايش ادبيات پايداري، زبان و ادبيات فارسي گرايش ادبیات‌تطبیقی، زبان و ادبيات فارسي گرايش ادبيات عامه، زبان و ادبيات فارسي گرايش ويرايش و نگارش، تاریخ گرایش تاریخ ایران اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، مديريت کسب‌وکار گرايش بازاريابي، مديريت کسب‌وکار گرايش رفتار سازماني و منابع انساني، مديريت کسب‌وکار گرايش سیستم‌های اطلاعاتي و فناوري اطلاعات، مديريت کسب‌وکار گرايش عمليات و زنجيره تامين، مديريت کسب‌وکار گرايش فناوري، مديريت کسب‌وکار گرايش انرژي، شيمي گرايش شیمی‌فیزیک، شيمي گرايش شيمي آلي، شيمي گرايش شيمي معدني، شيمي گرايش شيمي تجزيه، فيزيك گرايش فيزيك ماده چگال، فيزيك گرايش فيزيك هسته‌اي، زیست‌شناسی گياهي گرايش فيزيولوژي، زیست‌شناسی گياهي گرايش سلولي و تكويني، مهندسي برق گرايش سیستم‌های قدرت

بیشتر بخوانید: روش صحیح مطالعه برای موفقیت در امتحان (راهکارهایی برای بهتر درس خواندن)

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان

کلیه دانشجویان رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان موظف به پرداخت شهریه این دانشگاه هستند. البته شهریه تحصیل در پیام نور از سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز کمتر است و این موضوع یکی از دلایل تمایل داوطلبان به ادامه تحصیل در پیام نور است. شهریه ثابت تا پایان تحصیل در یک مقطع ثابت می‌ماند؛ اما شهریه متغیر در هر ترم بر اساس تعداد واحدهای اخذ شده تعیین می‌شود. به‌طورکلی شهریه دروس عملی از دروس تئوری بیشتر است.

آخرین مهلت پرداخت شهریه ثابت تا قبل از شروع انتخاب واحد است. همچنین تسویه شهریه متغیر لازمه شرکت در امتحانات پایان‌ترم خواهد بود. پرداخت شهریه از طریق مراجعه به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور صورت می‌گیرد. در هنگام ثبت‌نام به هر دانشجو یک کلمه عبور و نام کاربری برای ورود به سایت گلستان دانشگاه پیام نور جهت انجام کلیه امور آموزشی مانند انتخاب واحد، پرداخت شهریه، حذف و اضافه و… اختصاص داده می‌شود.

مزایای تحصیل در پیام نور

مزایای تحصیل در پیام نور

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان مزایای خاصی دارد که عبارت‌اند از:

  • مدرک این دانشگاه کاملا معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
  • شهریه تحصیل در پیام نور از سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز مانند آزاد و غیرانتفاعی کمتر است.
  • مدرک فارغ‌التحصیلان این دانشگاه قابل ترجمه بوده و می‌توان آن را به دانشگاه‌های خارجی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر ارائه داد.
  • امکان برگزاری کلاس‌ها به شکل غیرحضوری نیز وجود دارد.
  • حضور در کلاس‌های نظری غیراجباری است.
  • امکان ادامه تحصیل در پیام نور تا مقاطع بالا در بسیاری از رشته‌های این دانشگاه وجود دارد.
  • امتحانات دانشگاه پیام نور به‌صورت سراسری و هماهنگ در کل کشور برگزار می‌شود.
  • منابع هر درس در آغاز ترم توسط مرکز آزمون دانشگاه معرفی خواهد شد.
ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

جمع‌بندی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همدان تنوع نسبتا خوبی داشته و شامل تمام گروه‌های آزمایشی به جز گروه هنر می‌شوند. با تحصیل در پیام نور مدرکی معتبر و قابل ترجمه دریافت خواهید کرد. جهت ثبت نام در دانشگاه پیام نور همدان بدون کنکور داوطلب باید به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نموده و به انتخاب کد رشته محل‌های مربوط به این دانشگاه بپردازد.

پی ان یو اگزم از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است که در زمینه ارائه انواع آموزش‌های شب امتحانی، دوره‌های آموزشی رایگان دانشگاهی و کنکور ارشد و… به دانشجویان دانشگاه پیام نور و دولتی فعالیت می‌کند. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات تکمیلی با مشاوران و کارشناسان پی ان یو اگزم تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *