بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور

بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور

بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور

می‌توان ادعا کرد که بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور که از رشته‌های گروه علوم‌انسانی به شمار می‌آید، قابل‌قبول است. از مزایای رشته علوم تربیتی پیام نور می‌توان به میزان شهریه کمتر نسبت به سایر دانشگاه‌ها، غیراجباری بودن حضور در کلاس‌های درس نظری، هماهنگ‌بودن امتحانات پایان ترم در تمام دانشگاه‌های پیام‌نور و… اشاره کرد.

آینده شغلی رشته علوم تربیتی پیام نور موجب جذب بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری به تحصیل در این رشته شده است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی بازار کار و مزایای رشته علوم تربیتی پیام نور بپردازیم.

رشته علوم تربیتی پیام نور

رشته علوم تربیتی پیام‌نور از رشته‌های محبوب گروه علوم‌انسانی است که به‌بررسی جنبه‌های گوناگون مسائل اجتماعی و تربیتی انسان می‌پردازد. این رشته از سال 1313 وارد دانشگاه‌های ایران شد و قدمت دیرینه‌ای دارد. بسیاری از مباحث روان‌شناسی و تربیتی به دانشجویان این رشته تدریس می‌شود و فارغ‌التحصیلان برای آموزش‌وپرورش انسان‌ها آماده می‌شوند. بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور یکی از دلایل جذب داوطلبان کنکور به ادامه تحصیل در این رشته است. مزایای تحصیل در رشته علوم تربیتی پیام نور نسبت به تحصیل در سایر دانشگاه‌ها نیز از عوامل ترغیب و تشویق دانشجویان به این رشته است.

یکی از این مزایا میزان شهریه کمتر دانشگاه‌ پیام‌نور نسبت به دانشگاه‌های دیگر است. هماهنگ و سراسری‌بودن امتحانات این دانشگاه نیز موجب می‌شود که دانشجویان بتوانند از راه دور نیز ادامه تحصیل دهند. اکثریت دروس دانشگاه پیام‌نور خودخوان هستند و بیشتر بار آموزش بر دوش دانشجو است. همچنین باتوجه‌به حجم بالای منابع درسی تحصیل در این دانشگاه نیازمند تلاش و پشتکار فراوان است. بااین‌حال غیراجباری بودن حضور در کلاس‌های درس برای بسیاری از دانشجویان پرمشغله یا شاغل یک مزیت محسوب می‌شود. مزیت دیگر تحصیل در پیام‌نور امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته متفاوت است.

بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور

بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور

بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور در گرایش‌های مختلف متفاوت است. به‌عنوان‌مثال فارغ‌التحصیلان گرایش آموزش‌وپرورش پیش‌دبستانی و دبستان پس از اتمام تحصیل خود در این گرایش می‌توانند در مشاغل زیر مشغول به کار شوند. این مشاغل عبارت‌اند از مربی پیش‌دبستانی، مدیریت مدارس ابتدایی، آموزگار مدارس ابتدایی، کارشناس آموزش و برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی، کارشناس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مربی کارورزی دانشجویان تربیت‌معلم و مربی کودکان استثنائی.

ادامه مطلب  مهندسی برق گرایش الکترونیک

همچنین بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور در گرایش مدیریت و برنامه‌ریزی قابل‌قبول است. فارغ‌التحصیلان این گرایش نیز می‌توانند به تاسیس آموزشکده‌های علمی بپردازند یا جذب آموزش‌وپرورش شوند. همچنین می‌توانند در سازمان‌های دولتی مانند سازمان‌های برنامه‌وبودجه و مدیریت و برنامه‌ریزی به فعالیت بپردازند.

بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور در گرایش کودکان و دانش‌آموزان استثنائی نیز مطلوب است و دارندگان این مدرک تحصیلی می‌توانند به‌عنوان معلم در مدارس دانش‌آموزان استثنائی و مربی در مراکز نگهداری کودکان کم‌توان ذهنی فعالیت کنند. همچنین می‌توانند در وزارت آموزش‌وپرورش یا سازمان بهزیستی جهت تشخیص کودکان کم‌توان و عقب‌مانده ذهنی مشغول به کار شوند.

بیشتر بخوانید: رشته مدیریت کسب و کار دانشگاه پیام نور

رشته علوم تربیتی پیام نور مناسب چه کسانی است؟

رشته علوم تربیتی پیام نور مناسب چه کسانی است؟

علاوه بر بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور که یک عامل مهم در انتخاب این رشته است، توجه به این نکته که این شغل و رشته، مناسب چه افرادی و با چه روحیاتی است نیز ضروری به نظر می‌رسد. داشتن هر یک از توانایی‌های زیر نقش بسیار مهمی در موفقیت فرد در رشته و شغل خود خواهد داشت. این توانایی‌ها عبارت‌اند از:

  • صبر و حوصله کافی
  • سخنوری و فن بیان
  • توانایی تحلیل خوب مسائل
  • توانایی بالا در مدیریت و رهبری
  • قدرت عامل با افراد و روابط اجتماعی خوب
  • داشتن درکی عمیق از مسائل اجتماعی
  • داشتن قدرت همدلی
  • توانایی در انجام کار تیمی
  • داشتن مهارت در آموزش و انتقال درست مفاهیم
  • توانایی ایجاد ارتباط معقول و موثر با تمام گروه‌های سنی
  • داشتن توانایی حل مساله
  • داشتن علاقه به تدریس، آموزش و فضاهای آموزشی
  • داشتن تفکر انتقادی
بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور؛ مزایای رشته علوم تربیتی پیام نور

بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور؛ مزایای رشته علوم تربیتی پیام نور

بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور تنها یکی از دلایل تشویق دانشجویان به تحصیل در این رشته است. امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری در این رشته وجود دارد. همچنین داوطلبان تحصیل در این رشته از تمام گروه‌های آزمایشی می‌توانند به‌صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به پذیرش در این رشته نمایند. ثبت‌ نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور ممکن است و پس از اخذ پذیرش دانشجو می‌تواند پس از ثبت‌نام اینترنتی اولیه با در دست‌داشتن مدارک موردنیاز نسبت به تکمیل ثبت‌نام اقدام نماید.

ادامه مطلب  رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور

از مزایای رشته علوم تربیتی پیام نور عناوین درسی مرتبط با مباحث روان‌شناسی و تربیتی است که علاوه بر موفقیت شغلی در رشد فردی دانشجو نیز نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و بر تصمیمات وی تاثیر فوق‌العاده مثبتی خواهد داشت. فارغ‌التحصیلان گرایش‌های مختلف این رشته می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش ویژه آموزگاران ابتدایی و مدارس استثنایی شرکت نموده و شانس بالایی برای استخدام خواهند داشت. یکی از گرایش‌های رشته علوم تربیتی، مدیریت منابع انسانی و برنامه‌ریزی است که بازار کار بسیار مناسبی دارد.

جمع‌بندی

بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور در گرایش‌های مختلف متفاوت است و شامل مشاغل متنوعی خواهد بود. از مزایای رشته علوم تربیتی پیام نور امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری در این رشته است. آینده شغلی رشته علوم تربیتی پیام نور رضایت‌بخش است و توانایی تحلیل مسائل مختلف و قدرت یادگیری بالا از مهارت‌های مهم و موردنیاز این رشته به شمار می‌آید.

پی ان یو اگزم یکی از زیر مجموعه‌های سایت یونی لند است. در این سایت می‌توانید در دوره‌های آموزشی پیام‌نور و کنکور ثبت‌نام نموده و از دانلود رایگان سوالات پیام نور و سایر محتواهای رایگان سایت بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید. پی ان یو اگزم بهترین همراه شما در شب‌های سخت و طولانی امتحان است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *