رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور

رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور

رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور برای پذیرش در این دانشگاه اقدام نمایند. ثبت نام رشته الهیات دانشگاه پیام نور بدون کنکور نیز همانند شیوه با آزمون از طریق این سایت صورت‌گرفته و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام می‌شود.

به دلیل اینکه امتحانات دانشگاه پیام‌نور به‌صورت هماهنگ و سراسری برگزار می‌شود، دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور رشته الهیات و معارف اسلامی می‌تواند سهم مهمی در موفقیت دانشجویان داشته باشد. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی شرایط ثبت نام رشته الهیات دانشگاه پیام نور بدون کنکور و مسائل پیرامون آن بپردازیم.

رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور

رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور از رشته‌های پر مخاطب دانشگاه پیام‌نور است که امکان ادامه تحصیل در آن در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری نیز وجود دارد. داوطلبان تحصیل در رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور باید به زبان عربی تا حدودی مسلط بوده و به مباحث دینی و قرآنی علاقه‌مند باشند.

یکی از امکانات ویژه دانشگاه پیام‌ نور امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته است. همچنین مدرک تحصیلی این دانشگاه دارای اعتبار لازم برای تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. داوطلبان تحصیل در دانشگاه پیام‌نور می‌توانند هم به‌صورت با آزمون و هم بدون آزمون اقدام به پذیرش در واحدهای دانشگاهی پیام‌نور در این رشته کنند.

ثبت نام رشته الهیات دانشگاه پیام نور بدون کنکور

ثبت نام رشته الهیات دانشگاه پیام نور بدون کنکور

ثبت نام رشته الهیات دانشگاه پیام نور بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی و از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. این ثبت‌نام دو بار در سال انجام می‌شود و پذیرفته‌شدگان در مهرماه و بهمن‌ماه وارد دانشگاه خواهند شد. مرحله اول در مردادماه و هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری انجام می‌شود. مرحله دوم نیز مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های کشور است. علاقه‌مندان به تحصیل در رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور با مطالعه دقیق دفترچه منتشر شده از سوی سازمان سنجش می‌توانند به انتخاب رشته بدون آزمون بپردازند.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی

بیشتر بخوانید: دانشگاه پیام نور عسلویه

شهریه رشته الهیات و معارف اسلامی

شهریه دانشگاه پیام ‌نور از دو بخش تشکیل می‌شود. بخش اول همان شهریه ثابت است که میزان آن در نیمسال اول ورود به دانشگاه تعیین می‌گردد و تا پایان زمان تحصیل در آن مقطع ثابت می‌ماند. بخش دوم آن نیز شامل شهریه متغیر است که بر اساس تعداد واحدهای عملی و نظری تعیین می‌گردد. میزان شهریه در دانشگاه پیام‌نور نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز کمتر بوده و این موضوع یکی از دلایل تشویق داوطلبان به تحصیل در این دانشگاه است.

شهریه هر ترم رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور در مقطع کارشناسی‌ارشد حدود 4.5 تا 6 میلیون تومان است. میزان این شهریه برای کارشناسی نیز بین 1.5 تا 2 میلیون تومان است. پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور امکان‌پذیر است. مهلت زمانی پرداخت شهریه ثابت تا قبل از شروع انتخاب واحد هر ترم است. همچنین دانشجویان پس از نهایی شدن انتخاب واحد و قبل از شروع امتحانات پایان ترم موظف به پرداخت شهریه متغیر هستند.

گرایش‌ های کارشناسی‌ ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی پیام ‌نور

گرایش‌ های کارشناسی‌ ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی پیام ‌نور

لیست گرایش‌‌های کارشناسی‌ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی پیام ‌نور به شرح زیر است:

علوم قرآن و حدیث، علوم قرآن، علوم حدیث گرایش اقتصاد اسلامی، علوم حدیث گرایش تفسیر اثری، علوم حدیث گرایش نهج‌البلاغه، علوم حدیث گرایش کلام و عقاید، علوم حدیث گرایش اخلاق، علوم حدیث گرایش عرفان اسلامی، نهج‌البلاغه گرایش اخلاق و تربیت فردی و اجتماعی، نهج‌البلاغه گرایش اجتماعی سیاسی و حقوق عمومی، نهج‌البلاغه گرایش اصول دین و معارف علوی، تفسیر و علوم قرآن، علوم و فنون قرائت، علوم قرآنی گرایش اعجاز، علوم قرآنی گرایش مستشرقان، علوم قرآنی گرایش ادبی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فقه مقارن و حقوق عمومی اسلامی، مذاهب فقهی، فقه و حقوق خانواده، فقه و حقوق خصوصی، فقه مقارن و حقوق خصوصی اسلامی، فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی، فقه سیاسی

ادامه مطلب  رشته صنایع غذایی دانشگاه پیام نور

دیگر دروس عبارت‌اند از:

فقه و حقوق جزا، فلسفه و كلام اسلامي، كلام تطبيقي، عرفان اسلامي، مذاهب اسلامي، دين‌شناسي، شناخت انديشه‌هاي امام خميني، شیعه‌شناسی گرایش کلام، شیعه‌شناسی گرایش تاریخ، شیعه‌شناسی گرایش جامعه‌شناسی، فرق تشيع، فلسفه و حكمت اسلامي، كلام اسلامي، كلام اماميه، كلام شيعه، منطق فهم دين، امام‌شناسی و معارف ائمه، فلسفه دين، اديان و عرفان، اديان ابراهيمي، عرفان اسلامي، اديان غیر ابراهیمی، تصوف و عرفان اسلامي، تاريخ فرهنگ و تمدن اسلامي، تاريخ و تمدن ملل اسلامي، فقه مقارن و حقوق خصوصي اسلامي، فقه شافعی، فقه مقارن و حقوق جزاي اسلامي، فقه مقارن و حقوق عمومي اسلامي

گرایش‌ های دکتری رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور

لیست گرایش‌های مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه پیام نور در رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور در مقطع دکتری عبارت است از:

  • علوم قرآن و حدیث
  • علوم قرآنی
  • مدرسی معارف اسلامی
  • مدرسی الهیات
لیست دانشگاه‌ های پیام نور در مقطع کارشناسی‌ارشد الهیات و معارف اسلامی بدون کنکور

لیست دانشگاه‌ های پیام نور در مقطع کارشناسی‌ارشد الهیات و معارف اسلامی بدون کنکور

در ادامه لیستی از دانشگاه‌هایی که در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور  به‌صورت بدون کنکور پذیرش دانشجو دارند، ارائه شده است:

  • دانشگاه پیام‌نور اصفهان  
  • دانشگاه پیام‌نور بوشهر
  • دانشگاه پیام‌نور تهران     
  • دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی
  • دانشگاه پیام نور قم
  • دانشگاه پیام‌نور لرستان
  • دانشگاه پیام‌نور مازندران
  • دانشگاه پیام‌نور یزد
  • دانشگاه پیام‌نور مرکزی
  • دانشگاه پیام‌نور آذربایجان شرقی
  • دانشگاه پیام‌نور آذربایجان غربی
  • دانشگاه پیام‌نور البرز
  • دانشگاه پیام‌نور خراسان جنوبی 
  • دانشگاه پیام‌نور خوزستان
  • دانشگاه پیام‌نور فارس

داوطلبان ثبت نام رشته الهیات دانشگاه پیام نور بدون کنکور می‌توانند بر حسب شرایط خود یکی از دانشگاه‌های فوق را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند.

آینده شغلی فارغ ‌التحصیلان رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور

فارغ‌التحصیلان رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور بسته به گرایش کارشناسی‌ارشد می‌توانند در یکی از شغل‌های زیر مشغول به کار شوند: پژوهشگاه‌های علوم‌انسانی و قرآنی، تدریس در مدارس، کارشناس دستگاه‌های اجرایی و اداری، وزارت علوم خارجه، وزارت ارشاد، وزارت آموزش‌وپرورش، وکیل دادگستری، سازمان تبلیغات اسلامی، مشاور حقوقی، دفترخانه اسناد رسمی، دفترخانه اسناد رسمی، دفترخانه ازدواج و طلاق، حوزه‌های علمیه و…

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

البته لازم به ذکر است که فارغ‌التحصیلان این رشته در مقطع کارشناسی تا حدودی با مشکل پیداکردن شغل در آینده مواجه خواهند بود؛ اما در صورت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد این مشکل تاحد زیادی مرتفع خواهد شد.

دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور رشته الهیات و معارف اسلامی

دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور رشته الهیات و معارف اسلامی

یکی از ویژگی‌های تحصیل در رشته الهیات و معارف اسلامی پیام‌ نور امکان برگزاری کلاس‌ها به شکل غیرحضوری است. همچنین حضور در کلاس‌های نظری اختیاری است.  به همین علت بیشتر دروس به‌صورت خودخوان ارائه می‌شوند یا دانشجو به علت عدم شرکت در کلاس‌ها باید خود به مطالعه دروس بپردازد؛ بنابراین حجم بالای مطالب درسی یکی از مسائل پیش ‌روی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور خواهد بود.

باتوجه‌به هماهنگ و سراسری بودن امتحانات در دانشگاه پیام‌نور، دانلود رایگان سوالات پیام نور رشته الهیات و معارف اسلامی به دانشجویان این رشته کمک می‌کند تا با مطالب پراهمیت کتب درسی برای طراحان سوال بیشتر آشنا شود و بتوانند امتحانات را با موفقیت بگذرانند.

جمع‌بندی

رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور یکی از زیر گروه‌های رشته علوم‌انسانی است که گرایش‌های بسیار متنوعی در مقطع ارشد دارد. ثبت نام رشته الهیات دانشگاه پیام نور بدون کنکور با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور رشته الهیات و معارف اسلامی به دانشجویان در حصول به موفقیت در امتحانات کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است. در این سایت می توانید در دوره های رایگان و غیر رایگان آموزشی پیام نور و کنکور ثبت نام کنید. همچنین می‌توانید از نمونه سوالات و سایر محتواهای رایگان سایت استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با مشاوران ما در پی ان یو اگزم تماس حاصل فرمایید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *