رشته علوم تربیتی پیام نور

رشته علوم تربیتی پیام نور

رشته علوم تربیتی پیام نور

رشته علوم تربیتی پیام نور از رشته‌های گروه علوم‌انسانی است که با رشته‌های فلسفه، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و… مرتبط است. ثبت نام در رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور هم به‌صورت با آزمون و هم بدون آزمون انجام می‌گیرد. تحصیل در رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور مزایای بسیاری برای دانشجویان این رشته دارد که موجب تشویق و رغبت داوطلبان به انتخاب این دانشگاه می‌شود. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی ثبت نام در رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور و تحصیل در این رشته بپردازیم.

رشته علوم تربیتی پیام نور

رشته علوم تربیتی پیام نور از زیرشاخه‌های گروه علوم‌انسانی است؛ لذا داوطلبان گروه ریاضی و علوم‌تجربی نیز می‌توانند به شیوه بدون آزمون به انتخاب این رشته بپردازند. گرایش‌های رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی عبارت‌اند از: تکنولوژی آموزشی، آموزش پیش‌دبستانی و دبستانی، مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، آموزش‌وپرورش کودکان استثنایی.

ثبت نام در رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور

ثبت نام در رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور

داوطلبان پذیرش در رشته علوم تربیتی پیام نور می‌توانند به‌صورت با آزمون، بدون آزمون و فراگیر اقدام نمایند. در هر سه شیوه پذیرش اقدام اولیه باید از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام بگیرد. در پذیرش با آزمون داوطلبان باید پس از ثبت‌نام در کنکور در موعد مقرر، در آزمون شرکت نمایند. پس از کسب نمره قبولی می‌توانند به انتخاب رشته بپردازند.

در ثبت نام در رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور بدون آزمون، پذیرش تنها بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. این نوع پذیرش دو بار در سال اتفاق می‌افتد و پذیرفته‌شدگان می‌توانند در مهرماه و یا بهمن‌ماه وارد این دانشگاه شوند. نوع پذیرش در مدرک تحصیلی درج نخواهد شد.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

بیشتر بخوانید: دانشگاه پیام نور خمین

داوطلبان متقاضی پذیرش در رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور به‌صورت فراگیر نیز باید ابتدا در موعد مقرر از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور ثبت‌نام نمایند. این داوطلبان ابتدا با عنوان دانش‌پذیر وارد دانشگاه شده و پس از گذراندن دروس نیمسال اول با موفقیت، می‌توانند به‌عنوان دانشجو ادامه تحصیل دهند. میزان شهریه ثابت دانشجویان فراگیر کمی از دانشجویان رسمی بیشتر است.

تحصیل در رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور

تحصیل در رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور

رشته علوم تربیتی پیام نور در مقطع کارشناسی شامل یک دوره چهار ساله است. تعداد واحدهای درسی بر حسب نوع گرایش متفاوت است؛ اما به‌طورکلی 139 واحد را شامل می‌شود. دروس دوره کارشناسی به 4 گروه عمومی، اختیاری، اصلی و اختصاصی تقسیم‌بندی می‌شوند. طول مدت هر ترم 17 هفته خواهد بود. تعداد واحدهای دروس عمومی 20 واحد و تعداد واحدهای دروس پایه 61 واحد است. همچنین هر دانشجو موظف به گذراندن 50 واحد دروس اختصاصی و 8 واحد دروس اختیاری است.

دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور می‌توانند با دانلود رایگان سوالات پیام نور امتحانات را با موفقیت سپری کنند. به دلیل برگزاری امتحانات این دانشگاه به‌صورت هماهنگ و کشوری این نمونه سوالات می‌توانند به دانشجویان در درک مطالب پر اهمیت از نظر طراحان سوال کمک به‌‌سزایی نمایند. به دلیل خودخوان بودن بسیاری از دروس در این دانشگاه و حجم بالای مطالب درسی، تحصیل در دانشگاه پیام‌نور نیازمند تلاش و پشتکار فراوان است.

شهریه رشته علوم تربیتی پیام نور

تحصیل در رشته علوم تربیتی پیام نور نیز همانند سایر رشته‌های این دانشگاه نیازمند پرداخت شهریه است. میزان شهریه دانشگاه پیام نور توسط هیئت‌امنای دانشگاه تعیین می‌شود و از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام‌نور قابل‌پرداخت است. البته میزان شهریه در دانشگاه پیام‌نور نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه‌پرداز کمتر است. این شهریه شامل دو بخش ثابت و متغیر است. میزان شهریه ثابت باتوجه‌به امکانات دانشگاه و مقطع تحصیلی تعیین می‌شود. شهریه متغیر نیز بر اساس تعداد واحدهای عملی و نظری تعیین می‌شود و در هر ترم متفاوت خواهد بود. به‌طورکلی میزان شهریه دروس عملی از دروس تئوری بیشتر است.

ادامه مطلب  رشته مهندسی صنایع
گرایش‌های رشته علوم تربیتی پیام نور در مقطع کارشناسی‌ارشد

گرایش‌های رشته علوم تربیتی پیام نور در مقطع کارشناسی‌ارشد

ثبت نام در رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی‌ارشد در گرایش‌های زیر امکان‌پذیر است:

برنامه‌ریزی آموزشی، آموزش‌وپرورش تطبیقی، برنامه‌ریزی درسی، تحقیقات آموزشی، آموزش‌وپرورش استثنایی، روان‌شناسی تربیتی، آموزش بزرگسالان، مشاوره و راهنمایی، آموزش و بهسازی منابع انسانی، تاریخ و فلسفه تعلیم‌وتربیت، تکنولوژی آموزشی، مدیریت و برنامه‌ریزی آموزش عالی، سنجش و اندازه‌گیری در آموزش‌وپرورش.

گرایش‌های دکتری رشته علوم تربیتی پیام نور

لیست گرایش‌های دکتری رشته علوم تربیتی پیام نور عبارت است از:

تاریخ و فلسفه تعلیم‌وتربیت، برنامه‌ریزی درسی، روان‌شناسی تربیتی، سنجش آموزش، برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی، برنامه‌ریزی درسی در آموزش عالی، مدیریت آموزش عالی، اقتصاد آموزش عالی

بیشتر بخوانید: رشته زبان و ادبیات فارسی پیام نور

بازار کار و آینده رشته علوم تربیتی پیام نور

بازار کار و آینده رشته علوم تربیتی پیام نور

آینده شغلی فارغ‌التحصیلان رشته علوم تربیتی پیام نور خوب است. این افراد می‌توانند در شغل‌های زیر به فعالیت بپردازند:

مربی پرورشی در مدارس، کارشناس تربیتی در آموزش‌وپرورش، مهدکودک‌ها، کارشناس تربیتی در مراکز فرهنگی مختلف، تاسیس مهد کودک و پیش‌دبستانی، کارشناس بازپروری و تربیتی در سازمان بهزیستی، فعالیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، استاد دانشگاه، مربی در وزارت ارشاد، آموزش کودکان استثنائی در مراکز خصوصی و دولتی، مربی کارورزی دانشجویان تربیت‌معلم، کارشناس گزینش و مدیریت منابع انسانی در سازمان‌های مختلف، کارشناس گزینش و کارشناس بازپروری در وزارت بهداشت و درمان

جمع‌بندی

رشته علوم تربیتی پیام نور از رشته‌های گروه علوم‌انسانی است که هدف آن تعلیم‌وتربیت و به‌صورت کلی‌تر آموزش است. ثبت نام در رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور از سه روش صورت می‌گیرد که به‌طور مفصل به آن اشاره گردید. تحصیل در رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور به دلیل مزیت‌هایی که نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارد، موردتوجه بسیاری از داوطلبان قرار گرفته است.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های یونی لند است که با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی و شب امتحانی به دانشجویان دانشگاه دولتی و پیام‌نور تاسیس گردیده است. همچنین در این سایت می‌توان به آموزش‌های کاربردی و دوره‌های رایگان برای کنکور ارشد و دکتری دست پیدا کرد. برای کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت مشاوره با کارشناسان و مشاوران پی ان یو اگزم تماس بگیرید.

ادامه مطلب  رشته HSE دانشگاه پیام نور

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *