رشته مدیریت کسب و کار پیام نور

رشته مدیریت کسب و کار پیام نور

رشته مدیریت کسب و کار پیام نور

هدف از تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار پیام نور آشنایی مدیران سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف با مهارت‌های رهبری و راهکارهای موفقیت در کسب‌وکار است. ثبت نام مدیریت کسب و کار در دانشگاه پیام نور هم به‌صورت با آزمون و هم بدون آزمون امکان‌پذیر است. اخذ پذیرش برای تحصیل در پیام نور نیازمند مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر و انجام فرایند ثبت‌نام بدون آزمون و با آزمون است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی رشته مدیریت کسب و کار  و نحوه ثبت نام مدیریت کسب و کار دانشگاه پیام نور بپردازیم.

آشنایی با رشته مدیریت کسب و کار پیام نور

رشته مدیریت کسب و کار پیام نور یا MBA به راهکارهای پیشرفت و افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها و ارگان‌ها می‌پردازد. MBA در واقع مخفف عبارت مدیریت کسب و کار به زبان انگلیسی است. دروس این رشته شامل مطالبی درباره نحوه رهبری بازار، راهکارهای افزایش بهره‌وری سازمانی، ارتباط موثر با کارکنان و پیش‌بینی و مدیریت تلاطم‌های بازار است.

ثبت نام مدیریت کسب و کار در دانشگاه پیام نور

ثبت نام مدیریت کسب و کار در دانشگاه پیام نور

برای ثبت نام مدیریت کسب و کار در دانشگاه پیام نور دو راه وجود دارد. ثبت نام با آزمون که از طریق شرکت در کنکور و انتخاب رشته پس از کسب نمره قبولی صورت می‌گیرد و ثبت نام بدون آزمون که صرفا بر اساس سوابق تحصیل انجام می‌شود. تفاوتی بین مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان بدون آزمون و با آزمون رشته مدیریت کسب و کار پیام نور وجود ندارد و نوع پذیرش در مدرک تحصیلی قید نخواهد شد. کلیه مراحل ثبت‌نام برای اخذ پذیرش در دانشگاه پیام‌نور از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور امکان‌پذیر است.

ادامه مطلب  مهندسی پزشکی بیوالکتریک

بیشتر بخوانید: رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور

تحصیل در پیام نور و رشته مدیریت کسب و کار

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار پیام نور می‌توانند از طرق مختلف وارد این دانشگاه شوند. این روش‌ها عبارت‌اند از: پذیرش با آزمون، بدون آزمون و فراگیر. تحصیل در پیام نور به‌خصوص برای افراد شاغل و پرمشغله مزایای متعددی دارد. اجباری نبودن حضور در کلاس‌ها این امکان را به افراد می‌دهد که بدون شرکت در کلاس و به‌صورت خودخوان به گذراندن واحدهای درسی بپردازند.

همچنین کسانی که تمایل به تحصیل هم‌زمان در دو رشته را دارند، می‌توانند در دانشگاه پیام‌نور به این موقعیت دست یابند. شهریه کمتر دانشگاه پیام‌نور نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه‌پرداز نیز از دلایل تشویق داوطلبان به تحصیل در این دانشگاه است. امتحانات دانشگاه پیام نور به‌صورت هماهنگ و سراسری برگزار می‌شوند و دانشجویان می‌توانند از راه دور نیز در این دانشگاه ادامه تحصیل بدهند.

گرایش‌ های رشته مدیریت کسب و کار پیام نور

گرایش‌ های رشته مدیریت کسب و کار پیام نور

رشته مدیریت کسب‌وکار که یکی پرطرف‌دارترین رشته‌ های دانشگاه پیام نور است، در مقطع کارشناسی با عنوان مدیریت کسب‌وکارهای کوچک ارائه می‌شود که جزء رشته‌های شناور کنکور سراسری بوده و امکان انتخاب آن از تمام گروه‌های آزمایشی وجود دارد. البته این رشته در دانشگاه‌های دولتی و آزاد ارائه می‌شود و دانشگاه پیام‌نور این رشته را در مقطع کارشناسی ارائه نمی‌دهد.

ثبت نام مدیریت کسب و کار در دانشگاه پیام نور در مقطع ارشد در چندین گرایش ممکن است. گرایش‌های رشته مدیریت کسب و کار پیام نور شامل بازاریابی، مدیریت مالی، عملیات و زنجیره تامین، فناوری، مدیریت تولید، رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی، سیستم‌های اطلاعاتی و مدیریت استراتژیک هستند.

تعداد واحدهای درسی رشته مدیریت کسب و کار پیام نور

مدت‌زمان تحصیل در رشته مدیریت کسب‌وکارهای کوچک در مقطع کارشناسی 4 سال و 8 ترم است. فارغ‌التحصیلی در این مقطع نیازمند گذراندن 136 واحد درسی است. تعداد واحدهای درسی رشته مدیریت کسب و کار پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد نیز 48 واحد است که شامل 16 درس می‌شود.

ادامه مطلب  رشته زبان انگلیسی
شهریه رشته مدیریت کسب و کار پیام نور

شهریه رشته مدیریت کسب و کار پیام نور

دانشجویان رشته مدیریت کسب و کار پیام نور همچون سایر دانشجویان این دانشگاه ملزم به پرداخت شهریه هستند. این شهریه شامل دو بخش ثابت و متغیر است که پرداخت آن از طریق سایت گلستان دانشگاه پیام ‌نور امکان‌پذیر خواهد بود.

شهریه ثابت تا پایان تحصیل در یک مقطع بدون تغییر باقی می‌ماند و مهلت پرداخت آن نیز تا قبل از شروع انتخاب واحد هر ترم است. شهریه متغیر پس از نهایی‌شدن انتخاب واحد تعیین می‌شود و پرداخت آن لازمه دریافت کارت آزمون خواهد بود. میزان شهریه داوطلبان با آزمون و بدون آزمون در یک رشته خاص برابر است. همچنین شهریه دروس عملی از دروس نظری بیشتر است.

بازار کار و آینده رشته مدیریت کسب و کار پیام نور

فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت کسب و کار پیام نور در بخش‌های مختلفی از ادارات، شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی می‌توانند مشغول به کار شوند. عناوین شغلی این افراد می‌تواند شامل مدیر بازاریابی، مدیر فناوری اطلاعات و IT، مدیر فروش، مدیریت مجموعه‌های خدمات بهداشتی و مشاوره عالی باشد. در حال حاضر فرصت‌های شغلی مناسبی برای فعالیت این افراد وجود دارد.

جمع‌بندی

رشته مدیریت کسب و کار پیام نور یا MBA از زیرشاخه‌های گروه علوم‌انسانی است که در حال حاضر داوطلبان زیادی به ادامه تحصیل در این رشته تمایل دارند. ثبت‌ نام مدیریت کسب و کار در دانشگاه پیام نور به دو صورت با آزمون و بدون آزمون از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور امکان‌پذیر است. تحصیل در پیام نور یک فرصت فوق‌العاده پیش روی داوطلبان ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف است که به دلیل اجباری‌نبودن حضور در کلاس‌های نظری و خود خوان بودن دروس محبوب است.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است. در این سایت می‌توانید در دوره‌های آموزشی پیام‌نور و کنکور ثبت‌نام کنید. همچنین می‌توانید از دانلود رایگان سوالات پیام نور و سایر محتواهای رایگان سایت استفاده کنید. پی ان یو اگزم همراه شما در شب‌های سخت امتحان است. برای کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم تماس بگیرید.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران غرب

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *