دانشگاه پیام نور واحد مروست

دانشگاه پیام نور واحد مروست

دانشگاه پیام نور واحد مروست

دانشگاه پیام نور واحد مروست یکی از واحدهای پیام نور واقع در استان یزد است که راه ورود به آن در مقطع کارشناسی پذیرش بدون آزمون است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مروست صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و بدون شرکت در کنکور انجام می‌شود.

در صورت تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور مروست مدرک تحصیلی داوطلب از اعتبار کافی برای ارائه به دانشگاه‌های خارج از ایران جهت ادامه تحصیل برخوردار و قابل ترجمه است. تا انتهای این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا شما را با دانشگاه پیام نور واحد مروست و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مروست آشنا سازیم.

دانشگاه پیام نور واحد مروست

دانشگاه پیام نور واحد مروست در استان یزد واقع است. برای ورود به این دانشگاه در مقطع کارشناسی یک راه وجود دارد و آن ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مروست است. در حال‌ حاضر این دانشگاه در مقطع کارشناسی‌ارشد پذیرش ندارد. تحصیل در دانشگاه پیام نور نیازمند پرداخت شهریه است؛ اما میزان آن از شهریه سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز نظیر دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی کمتر است. حجم بالای مطالب درسی و خود خوان بودن دروس در دانشگاه پیام نور موجب می‌شود که دانشجویان به یک برنامه‌ریزی مستمر و منظم برای مطالعه دروس نیاز داشته باشند.

در ابتدای هر ترم لیست منابع هر درس توسط مرکز آزمون دانشگاه ارائه شده و قابلیت برنامه‌ریزی را برای دانشجویان فراهم می‌سازد. امتحانات این دانشگاه به‌صورت سراسری برگزار می‌شود و دانشجویان دخل و تصرفی در طراحی سوالات نخواهند داشت. از جمله دیگر مزایای دانشگاه پیام نور می‌توان به اعتبار مدرک و قابل‌ترجمه بودن آن برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اشاره نمود.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مروست

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مروست

جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مروست داوطلبان باید در موعد مقرر که معمولا مردادماه است، به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نمایند. سپس با دانلود دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون به مطالعه دقیق شرایط و ضوابط آن بپردازند. با خرید کارت اعتباری انتخاب رشته بدون آزمون، هزینه این ثبت‌نام پرداخت خواهد شد. با وارد کردن کد رشته محل‌های دانشگاه پیام نور واحد مروست یا دیگر دانشگاه‌ها در فرم انتخاب رشته و تایید آن ثبت‌نام تکمیل خواهد شد.

ادامه مطلب  آیا مدرک دانشگاه پیام نور معتبر است

همچنین داوطلبانی که موفق به اخذ پذیرش از طریق کنکور یا به‌صورت بدون آزمون نشده‌اند، می‌توانند در آذرماه در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند. پذیرفته‌شدگان هر یک از این مراحل به ترتیب در مهرماه و بهمن‌ماه وارد دانشگاه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: پورتفولیو چیست؟ – آشنایی با ویژگی‌های پورتفولیو و نکاتی جهت بهبود کیفیت آن

رشته های دانشگاه پیام نور مروست در مقطع کارشناسی

ثبت ‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مروست در مقطع کارشناسی در رشته‌های زیر انجام می‌شود:

  • علوم تجربی: علوم و مهندسی محیط‌زیست
  • علوم انسانی: حسابداری، روانشناسی، علوم تربیتی

برای پذیرش در این دانشگاه نیازی به شرکت در کنکور سراسری نبوده و پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد. این دانشگاه در مقطع کارشناسی‌ارشد پذیرش ندارد.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد مروست

شهریه دانشگاه پیام نور واحد مروست

شهریه دانشگاه پیام نور واحد مروست از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است. شهریه ثابت باتوجه‌به امکانات دانشگاه تعیین می‌شود و تا پایان زمان تحصیل در یک مقطع افزایش نخواهد یافت. لازمه انتخاب واحد پرداخت شهریه ثابت است. شهریه متغیر نیز پس از نهایی شدن انتخاب واحد و بر اساس تعداد واحدهای اخذ شده معین می‌شود. پرداخت شهریه از طریق سایت گلستان دانشگاه پیام نور انجام می‌پذیرد. شهریه دروس عملی که شامل دروس کارگاهی، آزمایشگاهی، پایان‌نامه و… است، از دروس نظری بیشتر است. شهریه این دانشگاه هر سال به میزان 10 تا 15 درصد بیشتر می‌شود.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور مروست

امور آموزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد مروست نظیر انتخاب واحد، درخواست مهمانی، پرداخت شهریه، مشاهده کارنامه، حذف اضطراری، حذف و اضافه و… با مراجعه سامانه جامع گلستان صورت می‌گیرد. این سامانه از طریق دو لینک زیر در دسترس قرار می‌گیرد:

هر دانشجو برای ورود به این سامانه در هنگام ثبت‌نام یک نام کاربری و کلمه عبور اختصاصی دریافت خواهد کرد.

آدرس و وب ‌سایت دانشگاه پیام نور واحد مروست

آدرس و وب ‌سایت دانشگاه پیام نور واحد مروست

آدرس دانشگاه پیام نور واحد مروست استان یزد، شهرستان خاتم، بخش مروست، جاده یزد – مروست با شماره صندوق پستی 8981356852 است. شماره تلفن تماس آن نیز ۳۲۵۸۵۰۱۷-۳۲۵۸۵۰۱۸- ۳۲۵۸۴۴۰۱-۳۲۵۸۴۴۰۲ است. آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام نور واحد مروست marvast.yazd.pnu.ac.ir است. از طریق این وب‌سایت می‌توانید از اخبار و اطلاعیه‌های دانشگاه مطلع گردیده و با اعضای هیات علمی، سامانه‌های مختلف دانشگاه، لیست رشته‌ها، راهنمای انجام فرایندهای آموزشی و… آشنا شوید.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر

جمع‌بندی

پذیرش در دانشگاه پیام نور واحد مروست به‌صورت بدون آزمون و از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود. ملاک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مروست صرفا سوابق تحصیلی داوطلب است و نیازی به شرکت در کنکور سراسری نیست. رشته های دانشگاه پیام نور مروست در مقطع کارشناسی تنوع بالایی نداشته و در حال حاضر شامل 4 رشته است.

پی ان یو اگزم یک مجموعه کم‌نظیر در حوزه ارائه انواع دوره‌های آموزشی دانشگاهی و کنکور ارشد به دانشجویان دانشگاه پیام نور و دولتی است. همچنین با دانلود رایگان سوالات پیام نور ضمن آشنایی با نحوه طراحی سوالات هر درس، از مباحث مهم و پرتکرار از نقطه نظر طراحان سوال آگاه خواهید شد. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور خسروشاه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سردشت

دانشگاه پیام نور واحد سردشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سردشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سردشت…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بافق

دانشگاه پیام نور واحد بافق

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور بافق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بافق…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد تکاب

دانشگاه پیام نور واحد تکاب

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد تکاب ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *