دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر

دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر

دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر

داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر می‌توانند به‌صورت بدون آزمون اقدام به انتخاب رشته‌های این دانشگاه نمایند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پیرانشهر صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه آزمونی برگزار نخواهد شد. گفتنی است که در انتخاب رشته های دانشگاه پیام نور پیرانشهر محدودیتی از نظر نوع دیپلم داوطلب وجود ندارد. برای آشنایی بیشتر با دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر و شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پیرانشهر این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم را تا انتها بخوانید.

دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر

دانشگاه پیام نور پیرانشهر یکی از واحدهای دانشگاهی آذربایجان غربی است که سالانه در رشته‌های مختلف به پذیرش دانشجو می‌پردازد. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پیرانشهر از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود. پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر در حال حاضر تنها به‌صورت بدون آزمون انجام می‌شود. در دانشگاه پیام نور امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته نیز وجود دارد. همچنین میزان شهریه این دانشگاه از دیگر دانشگاه‌ها همچون آزاد و غیرانتفاعی کمتر است.

دانشجویان این دانشگاه باید بدانند که مدرک فارغ‌التحصیلی آن‌ها کاملا معتبر و قابل ترجمه برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی در مقاطع بالاتر است. امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری و مجازی و همچنین اجباری نبودن حضور در کلاس‌های درس نظری یکی از دلایل علاقه‌مندی شاغلین به ادامه تحصیل در این دانشگاه است.

گفتنی است یکی از دلایلی که منجر به تمایل دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر به انصراف از این دانشگاه می‌شود، حجم بالای مطالب درسی و خود خوان بودن بیشتر دروس است که بار آموزشی زیادی به دانشجو تحمیل می‌کند. البته در ابتدای هر ترم مرکز آزمون دانشگاه لیست منابع هر درس را معرفی می‌کند و دانشجویان فرصت برنامه‌ریزی و مطالعه دروس را خواهند داشت. امتحانات دانشگاه پیام نور به‌صورت سراسری برگزار می‌شوند و اساتید هر دانشگاه دخالتی در طراحی سوالات نخواهند داشت.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور ساری

بیشتر بخوانید: راه های موفقیت در امتحان را بشناسیم (نکته های کاربردی برای امتحان موفق)

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پیرانشهر

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پیرانشهر

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر می‌توانند تنها بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به انتخاب رشته این دانشگاه اقدام نمایند. مرحله اول انتخاب رشته بدون آزمون در مردادماه هر سال هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری انجام می‌شود. مرحله دوم نیز که مرحله تکمیل ظرفیت است معمولا در آذرماه برگزار می‌شود. پذیرفته‌شدگان ان مراحل به ترتیب در مهرماه و بهمن‌ماه وارد دانشگاه خواهند شد.

برای انجام ثبت‌ نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پیرانشهر داوطلبان بایستی در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نموده و پس از مطالعه دقیق دفترچه به استخراج کد رشته محل‌های مربوط به این دانشگاه بپردازند. با وارد کردن این کدها در فرم مربوطه انتخاب رشته کامل می‌شود و متقاضیان باید منتظر اعلام نتایج بمانند. نکته قابل توجه در مورد پذیرش بدون آزمون این است که نوع پذیرش در مدرک تحصیلی داونشجو قید نمی‌شود و شهریه دانشجویان بدون آزمون با دانشجویان با آزمون یک رشته خاص برابر است.

رشته های دانشگاه پیام نور پیرانشهر بدون آزمون در مقطع کارشناسی

دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر در مقطع کارشناسی به‌صورت بدون آزمون در رشته‌های زیر دانشجو می‌پذیرد:

  • علوم‌تجربی: اقتصاد کشاورزی
  • علوم‌انسانی: اقتصاد، جامعه‌شناسی، جغرافیا، حسابداری، حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، گردشگری، مدیریت بازرگانی

دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر در مقطع کارشناسی‌ارشد به‌صورت بدون آزمون پذیرش ندارد. همچنین در مقطع ارشد فراگیر تنها در رشته فلسفه گرایش اخلاق کاربردی به پذیرش دانشجو می‌پردازد.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر

شهریه دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر

تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر نیازمند پرداخت شهریه ثابت و متغیر است. شهریه ثابت باید تا قبل از شروع انتخاب واحد دانشگاه پیام نور تسویه گردد و لازمه آن است. شهریه متغیر نیز بر اساس تعداد واحدهای عملی و نظری تعیین می‌شود و آخرین مهلت پرداخت آن زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون‌های پایان ترم است. شهریه دانشگاه پیام نور هر سال بین 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد و راه پرداخت آن مراجعه به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور است. پرداخت شهریه این دانشگاه از طریق سامانه جامع گلستان پیام نور انجام می‌شود.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور بجنورد

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور پیرانشهر

امور آموزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر با مراجعه به سامانه جامع گلستان امکان‌پذیر است. این امور شامل پرداخت شهریه، انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف اضطراری، درخواست مهمانی و… هستند. لینک‌های دسترسی به این سایت عبارت‌اند از: reg.pnu.ac.ir و  osreg.pnu.ac.ir. در هنگام ثبت‌نام در این دانشگاه به هر دانشجو یک نام کاربری و کلمه عبور برای ورود به سامانه گلستان اختصاص داده می‌شود.

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر

آدرس دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر استان آذربایجان غربی، شهر پیرانشهر، خیابان دانشگاه با کد پستی 5781976832 و شماره تماس 44236979 044 است. آدرس سایت این دانشگاه piran.az.pnu.ac.ir است و از طریق این سایت می‌توانید با اعضای هیات علمی، گروه‌های آموزشی، رشته‌های این دانشگاه و… آشنا شده و از اخبار، اطلاعیه‌ها، جشنواره‌ها و… مطلع شوید.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر یکی از واحدهای دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که تحصیل در آن نیازمند پرداخت شهریه است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پیرانشهر از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود و ملاک پذیرش سوابق تحصیلی داوطلب است. رشته های دانشگاه پیام نور پیرانشهر شامل دو گروه آزمایشی علوم‌تجربی و علوم‌انسانی می‌شود. البته محدودیتی از نظر نوع دیپلم برای انتخاب رشته‌های بدون آزمون وجود ندارد.

پی ان یو اگزم یک مرجع تخصصی ارائه آموزش‌های شب امتحانی برای دانشجویان دانشگاه دولتی و پیام نور است. این سایت به ارائه انواع دوره‌های آموزشی دانشگاهی و کنکور ارشد می‌پردازد. برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره دوره‌ها و دریافت مشاوره با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد زارچ

دانشگاه پیام نور واحد زارچ

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد زارچ ثبت‌ نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور زارچ…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کوهپایه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فریدونشهر رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور نجف آباد

دانشگاه پیام نور نجف آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور نجف آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرکز…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور آبادان

دانشگاه پیام نور آبادان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور آبادان ثبت نام دانشگاه پیام نور آبادان رشته های بدون…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *