دانشگاه پیام نور واحد بناب

دانشگاه پیام نور واحد بناب

دانشگاه پیام نور واحد بناب

دانشگاه پیام نور واحد بناب واقع در استان آذربایجان شرقی یکی از واحدهای دانشگاهی شهریه‌ پرداز و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. ثبت نام دانشگاه پیام نور بناب به‌صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور بناب همانند سایر امور آموزشی از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور انجام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با دانشگاه پیام نور بناب، شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور بناب و شهریه این دانشگاه تا انتهای این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید. 

آشنایی با دانشگاه پیام نور بناب

دانشگاه پیام نور واحد بناب یکی از واحدهای دانشگاهی پیام نور استان آذربایجان شرقی است که هر ساله در رشته‌های مختلف به‌صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. ثبت نام دانشگاه پیام نور بناب از طریق بدون آزمون انجام می‌گیرد و ملاک پذیرش سوابق تحصیلی داوطلب است. از مزایای دانشگاه پیام نور می‌توان به میزان شهریه کمتر آن نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز مانند دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی اشاره کرد. همچنین در دانشگاه پیام نور واحد بناب امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته وجود دارد و این موضوع برای بسیاری از داوطلبان دارای اهمیت ویژه است.

دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند در صورت داشتن مشغله یا شاغل بودن در کلاس‌های نظری شرکت ننمایند و به عبارت بهتر حضور در کلاس‌های نظری اختیاری است؛ اما حضور در کلاس‌های عملی اجباری است. از دیگر مزایای ثبت‌ نام در دانشگاه پیام نور بناب معتبر بودن مدرک تحصیلی این دانشگاه و قابل ترجمه بودن آن برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج از ایران در مقاطع تحصیلی بالاتر است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور خوراسگان

بیشتر بخوانید: i20 ، گواهی صلاحیت برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد بناب بدون آزمون

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد بناب بدون آزمون

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد بناب بایستی در موعد مقرر از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور به این سایت مراجعه نموده و با دانلود و مطالعه دقیق دفترچه منتشره از شرایط و ضوابط پذیرش بدون آزمون مطلع شوند. سپس بر اساس علایق و اولویت‌های خود به استخراج کد رشته‌ محل‌های مربوط به این دانشگاه بپردازند. با وارد کردن این کد رشته محل‌ها در فرم مربوطه داوطلب باید منتظر اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش باشد.

محدودیتی برای انتخاب رشته بدون آزمون از نظر نوع مدرک دیپلم وجود ندارد و داوطلبان دارای دیپلم رشته‌های مختلف می‌توانند به انتخاب هر یک از رشته‌های بدون آزمون اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون بپردازند. پذیرش بدون آزمون هر سال هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور در مردادماه انجام می‌شود و پذیرفته‌شدگان در مهرماه وارد دانشگاه خواهند شد. در مرحله تکمیل ظرفیت نیز داوطلبان علاقه‌مند می‌توانند از میان رشته‌های اعلام شده و دارای ظرفیت به انتخاب‌رشته بپردازند. در صورت قبولی در دانشگاه پیام نور واحد بناب یا هر دانشگاه دیگری این افراد می‌توانند در بهمن‌ماه وارد دانشگاه شوند.

گفتنی است که نوع پذیرش اعم از بدون آزمون، با آزمون و فراگیر در مدرک فارغ‌التحصیلی درج نمی‌شود. همان‌طور که در قسمت‌های قبل نیز به آن اشاره شد، ملاک پذیرش داوطلبان پذیرش در دانشگاه پیام نور به‌صورت بدون کنکور، سوابق تحصیلی است و آزمونی برگزار نخواهد شد. نکته قابل توجه در مورد پذیرش بدون آزمون این است که تفاوتی میان میزان شهریه دانشجویان بدون آزمون و با آزمون در یک رشته خاص وجود ندارد؛ اما در مورد دانشجویان فراگیر، شهریه ثابت کمی بیشتر از دانشجویان رسمی است. ثبت‌نام دانشگاه پیام نور هم‌زمان با سایر دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود.

رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور واحد بناب در مقطع کارشناسی

رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور واحد بناب در مقطع کارشناسی

ثبت نام دانشگاه پیام نور بناب به‌صوت بدون آزمون در رشته‌های زیر امکان‌پذیر است:

  • علوم ریاضی وفنی: ریاضیات و کاربردها، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر
  • علوم‌انسانی: حسابداری، حقوق، روابط عمومی، روان‌شناسی، علوم‌تربیتی، علوم‌سیاسی، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مددکاری اجتماعی، مدیریت امور بانکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی
  • زبان‌های خارجی: مترجمی زبان انگلیسی
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد تیران

گفتنی است که در حال حاضر دانشگاه پیام نور واحد بناب تنها به‌صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز این دانشگاه در رشته مخاطرات محیطی به‌صورت بدون آزمون به پذیرش دانشجو اقدام می‌نماید. همچنین این دانشگاه در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته روانشناسی گرایش روانشناسی عمومی نیز به‌صورت فراگیر دانشجو می‌پذیرد.

شهریه دانشگاه پیام نور بناب

شهریه دانشگاه پیام نور بناب

شهریه دانشگاه پیام نور واحد بناب از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل می‌شود. شهریه ثابت توسط هیات‌امنای دانشگاه و با‌توجه‌به امکانات دانشگاه تعیین می‌شود و باید تا قبل از شروع انتخاب واحد تسویه شود. شهریه ثابت تا پایان زمان تحصیل در یک مقطع ثابت باقی‌ می‌ماند و افزایش نخواهد داشت. پس از نهایی شدن انتخاب واحد دانشگاه پیام نور میزان شهریه متغیر مشخص می‌شود. این شهریه برای هر فرد متناسب با تعداد واحدهای نظری و عملی متفاوت است و باید تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم تسویه شود.

در واقع پرداخت شهریه متغیر لازمه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون‌های پایان ترم است. پرداخت شهریه و سایر امور آموزشی با مراجعه به سامانه گلستان انجام می‌شود. شهریه دانشگاه پیام نور سالانه با ده تا پانزده درصد افزایش همراه است.

آدرس و وب‌سایت دانشگاه پیام نور بناب

آدرس دانشگاه پیام نور واحد بناب، استان آذربایجان شرقی، شهر بناب، بزرگراه ولایت، جنب پلیس راه تبریز بناب و شماره تلفن تماس این 37743300 041 است. آدرس وب‌سایت این دانشگاه bonab.eaz.pnu.ac.ir است. از طریق این درگاه می‌توانید اخبار و اطلاعیه‌های این دانشگاه را دنبال نمایید و با اعضای هیات علمی و گروه‌های آموزشی آشنا شوید.

جمع‌بندی

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد بناب می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر به ثبت‌نام به‌صورت بدون آزمون بپردازند. در صورت اخذ قبولی از این سازمان، ثبت نام دانشگاه پیام نور بناب ابتدا به‌صورت آنلاین و در مرحله بعد با مراجعه حضوری به واحد دانشگاهی و ارائه مدارک انجام می‌شود. شهریه دانشگاه پیام نور بناب مانند سایر واحدهای دانشگاهی پیام نور سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

پی ان یو اگزم یک وب‌سایت تخصصی در زمینه ارائه انواع آموزش‌های شب امتحانی به دانشجویان پیام نور و دولتی است. در این وب‌سایت می‌توانید انواع دوره‌های آموزشی دانشگاهی و کنکور ارشد را خریداری نمایید. همچنین با دانلود رایگان سوالات پیام نور با مباحث پرتکرار و با اهمیت آشنا شوید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کوهپایه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فریدونشهر رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور نجف آباد

دانشگاه پیام نور نجف آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور نجف آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرکز…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور آبادان

دانشگاه پیام نور آبادان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور آبادان ثبت نام دانشگاه پیام نور آبادان رشته های بدون…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بهبهان

دانشگاه پیام نور واحد بهبهان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بهبهان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهبهان…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *