دانشگاه پیام نور فیروزکوه

دانشگاه پیام نور فیروزکوه

دانشگاه پیام نور فیروزکوه

شعار دانشگاه پیام نور فیروزکوه آموزش برای همه، همه‌جا و همه‌وقت است. این دانشگاه هر ساله با پذیرش دانشجویان به شکل با آزمون و بدون آزمون به جذب دانشجویان علاقه‌مند می‌پردازد. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه دو بار در سال از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه با مراجعه به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام‌نور امکان‌پذیر است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی شیوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه و شهریه آن بپردازیم.

دانشگاه پیام نور فیروزکوه

دانشگاه پیام نور فیروزکوه در استان تهران واقع است و به دلیل مزایای بسیاری که تحصیل در دانشگاه پیام نور به همراه دارد، موردتوجه داوطلبان قرار گرفته است. از جمله این مزایا می‌توان به شهریه کمتر، امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته، ارائه مدرک معتبر، اجباری نبودن حضور در کلاس‌های تئوری و… اشاره کرد.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه

دانشگاه پیام نور فیروزکوه سالیانه دو نوبت برای ورودی مهرماه و بهمن‌ماه به‌صورت بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد. داوطلبان بایستی در موعد مقرر از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور مراحل ثبت‌نام و انتخاب رشته بر اساس اولویت‌های خود را انجام بدهند. ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه معمولا هر ساله برای ورودی مهرماه از اوایل مرداد و برای ورودی‌های بهمن از اواخر آذرماه شروع می‌شود. یکی از نکات مهم عدم تفاوت مدرک فارغ‌التحصیلان بدون آزمون و با آزمون با یکدیگر در دانشگاه پیام نور فیروزکوه و نکته مهم دیگر برابر بودن میزان شهریه در این دو روش پذیرش برای یک رشته خاص است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور رامهرمز

بیشتر بخوانید: دانشگاه پیام نور املش

ثبت نام با کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه

دانشگاه پیام‌نور فیروزکوه از طریق قبولی در آزمون سراسری نیز به پذیرش دانشجو می‌پردازد. داوطلبان پس از قبولی در کنکور می‌توانند به انتخاب رشته محل‌های موردنظر خود بپردازند. برخلاف پذیرش بدون آزمون دانشگاه پیام نور فیروزکوه که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد، در این نوع پذیرش ملاک نمره کسب شده در آزمون سراسری خواهد بود.

رشته‌ های بدون آزمون دانشگاه پیام نور فیروزکوه

رشته‌ های بدون آزمون دانشگاه پیام نور فیروزکوه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه در مقطع کارشناسی در رشته‌های حقوق، روان‌شناسی، علوم تربیتی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی و مشاوره از گروه آزمایشی علوم‌انسانی امکان‌پذیر است. این دانشگاه در حال حاضر در سایر گروه‌های آزمایشی مانند علوم‌تجربی و فنی و مهندسی پذیرش بدون آزمون ندارد.

رشته ‌های با آزمون دانشگاه پیام نور فیروزکوه

علاوه بر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور  واحد فیروزکوه، این دانشگاه به ثبت‌نام با آزمون دانشجویان در رشته‌های زیر نیز می‌پردازد.

  • دانشکده فنی و مهندسی: مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، مهندسی عمران، مهندسی اجرایی، مهندسی پروژه، مهندسی صنایع، مهندسی ایمنی صنعتی، مهندسی راه‌آهن، مهندسی خودرو و هوافضا، مهندسی نفت، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی رباتیک، مهندسی شیمی و پلیمر، مهندسی اقتصاد کشاورزی، مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی، صنایع‌دستی، ارتباط تصویری، عکاسی، فرش، نقاشی، مرمت بناهای تاریخی، کتابت و نگارگری، طراحی پارچه،  طراحی لباس و صنعتی، هنرهای اسلامی و صناعی، مهندسی معماری و شهرسازی، علوم کشاورزی، علوم دامی، ماشین‌های کشاورزی، علوم و صنایع غذایی، شیلات، زراعت، ژنتیک گیاهی، مهندسی آب، مهندسی منابع طبیعی، آبادانی روستاها، علوم و مهندسی محیط‌زیست
  • دانشکده علوم اجتماعی: حقوق، جغرافیا، گردشگری، علوم اجتماعی، مطالعات خانواده، علوم سیاسی و تاریخ
  • دانشکده علوم پایه: ریاضی، آمار، علوم کامپیوتر، شیمی، فیزیک، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، زیست‌فناوری و میکروبیولوژی
  • دانشکده علوم تربیتی: علوم تربیتی، روان‌شناسی، مشاوره، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، علوم ورزشی
  • دانشکده علوم‌انسانی: زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، زبان انگلیسی، الهیات و معارف اسلامی
  • دانشکده مدیریت: حسابداری، اقتصاد، مدیریت
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور رشت
شهریه دانشگاه پیام نور فیروزکوه

شهریه دانشگاه پیام نور فیروزکوه

کلیه داوطلبانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه پیام نور فیروزکوه دارند، می‌بایست شهریه مربوط به رشته موردنظر خود را بپردازند. شهریه کمتر نسبت به سایر دانشگاه همچون آزاد و غیرانتفاعی و اجباری نبودن حضور در کلاس‌های تئوری امکان تحصیل بی‌دردسر را به‌خصوص برای افراد پرمشغله فراهم می‌آورد. شهریه دانشگاه پیام نور برای تمام مقاطع تحصیلی از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است.

 میزان شهریه ثابت بر اساس امکانات و خدمات ثابت دانشگاه در نیمسال اول تحصیلی تعیین می‌شود و تا پایان تحصیل در آن مقطع ثابت می‌ماند. ملاکِ تعیین میزان شهریه متغیر نیز تعداد واحدهای درسی انتخابی در هر ترم است. هر ساله این شهریه با 10 تا 15 درصد افزایش مواجه می‌گردد.

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور فیروزکوه

انجام انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف اضطراری، دریافت کارت آزمون، مشاهده کارنامه، درخواست مهمانی و… در دانشگاه پیام نور فیروزکوه همانند سایر دانشگاه‌های پیام‌نور از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام‌نور صورت می‌گیرد. این سامانه از طریق دو لینک زیر در دسترس است:

هنگام ثبت نام در دانشگاه پیام‌نور فیروزکوه به هر دانشجو یک نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سامانه گلستان اختصاص داده می‌شود. با مراجعه به سامانه گلستان تمام امور آموزشی به‌صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری به دانشگاه انجام می‌شود.

آدرس و وب ‌سایت دانشگاه پیام نور فیروزکوه

آدرس و وب ‌سایت دانشگاه پیام نور فیروزکوه

آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام نور فیروزکوه teh-firouzkooh.pnu.ac.ir است. با مراجعه به این آدرس می‌توانید تمام اخبار و اعلانات مربوط به دانشگاه را پیگیری نمایید. همچنین آدرس این دانشگاه استان تهران، فیروزکوه، خیابان 45 متری، انتهای شهرک کوهسار، جنب دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی است. شماره‌تلفن تماس این دانشگاه 02176400601 است.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور فیروزکوه یکی از واحدهای دانشگاهی پیام‌نور استان تهران است که هم به‌صورت با آزمون و هم بدون آزمون به پذیرش دانشجو می‌پردازد. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه سالانه در دو نوبت مهرماه و بهمن‌ماه صورت می‌گیرد. کمتر بودن شهریه دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه نسبت به دیگر مراکز دانشگاهی شهریه پرداز موجب جذب دانشجویان به تحصیل در این دانشگاه می‌شود.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور خمینی شهر

پی ان یو اگزم یک مرجع معتبر برای ارائه دوره‌های آموزشی رایگان و غیررایگان، نمونه سوالات امتحانی رایگان و آموزش‌های شب امتحانی است. پی ان یو اگزم همراه همیشگی شما در شب‌های سخت امتحانی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور ابرکوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور خسروشاه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سردشت

دانشگاه پیام نور واحد سردشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سردشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سردشت…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بافق

دانشگاه پیام نور واحد بافق

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور بافق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بافق…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *