دانشگاه پیام نور املش

دانشگاه پیام نور املش

دانشگاه پیام نور املش

دانشگاه پیام نور املش یکی از واحدهای دانشگاهی شهریه‌پرداز استان گیلان است. تمام راه‌های ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد املش به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتهی می‌شود. شهریه دانشگاه پیام نور واحد املش باید از طریق سامانه جامع گلستان پرداخت شود و شامل دو بخش ثابت و متغیر است. امکان ادامه تحصیل در رشته‌های این دانشگاه برای داوطلبان علاقه‌مند ایجاد گردیده است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد املش و شهریه این دانشگاه بپردازیم.

آشنایی با دانشگاه پیام نور املش

دانشگاه پیام نور املش نیز همچون سایر واحدهای دانشگاهی پیام نور با شعار آموزش برای همه، همه‌جا و همه‌وقت فعالیت می‌نماید. این دانشگاه در استان گیلان واقع شده است؛ اما امکان تحصیل در آن برای داوطلبان در سراسر کشور فراهم شده است. به دلیل برگزاری آزمون‌ها و امتحانات این دانشگاه به‌صورت هماهنگ و سراسری دانشجویان می‌توانند از راه دور نیز به تحصیل در این دانشگاه بپردازند. شرکت در کلاس‌های عملی اجباری و شرکت در کلاس‌های تئوری اختیاری است.

غیراجباری‌بودن حضور در کلاس‌ها موجب تشویق بسیاری از افراد پرمشغله یا شاغل به ادامه تحصیل در این دانشگاه شده است. همچنین دانشگاه پیام‌نور امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته را برای داوطلبان فراهم کرده است. با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی سایت گلستان پیام نور که مرجعی برای انجام امور آموزشی این دانشگاه است، بپردازیم.

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد املش

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد املش

دانشگاه پیام نور املش به دو شیوه با آزمون و بدون آزمون به ثبت‌نام دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه می‌پردازد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر

 1. ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد املش بدون آزمون

دانشگاه پیام نور املش یکی از دانشگاه‌هایی است که همچون سایر دانشگاه‌های کشور به پذیرش دانشجو بدون شرکت در آزمون سراسری می‌پردازد. برای انجام این فرایند داوطلبان باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نموده و به انتخاب رشته موردنظر از میان رشته‌های موجود در دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون بپردازند.

ثبت‌نام بدون آزمون در دانشگاه پیام‌نور املش هر سال در مهرماه و بهمن‌ماه انجام می‌شود. مرحله اول هم‌زمان با انتخاب رشته کنکور سراسری در مردادماه انجام می‌شود و مرحله دوم همان مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های کشور است. پذیرش بدون آزمون صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب صورت می‌گیرد.

2. ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد املش با آزمون

داوطلب برای ثبت‌نام با آزمون در این دانشگاه باید در آزمون سراسری شرکت نماید. پس از پذیرش در آزمون و کسب نمره قبولی می‌تواند به انتخاب رشته بر اساس علاقه خود بپردازد. کلیه فرایندهای مربوط به این شیوه پذیرش از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. تفاوتی بین مدرک پذیرفته‌شدگان با آزمون و بدون آزمون دانشگاه پیام نور املش وجود ندارد. همچنین میزان شهریه دانشگاه پیام نور در هر دو شیوه برای یک رشته خاص برابر خواهد بود.

شهریه دانشگاه پیام نور املش

شهریه دانشگاه پیام نور املش از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است. شهریه متغیر بر اساس واحدهای درسی انتخابی در هر ترم تعیین می‌شود. این دروس شامل واحدهای عملی و تئوری است. در مورد دروس عملی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که حضور در کلاس‌های آن‌ها اجباری است. این دروس میزان شهریه بیشتری نسبت به دروس تئوری دارند و شامل دروس آزمایشگاهی و کارگاهی هستند.

شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورود دانشجو به دانشگاه پیام نور املش تعیین می‌شود و تا پایان تحصیل در آن مقطع ثابت خواهد ماند. مهلت پرداخت شهریه ثابت تا قبل از شروع انتخاب واحد و لازمه انجام این فرایند است. همچنین مهلت پرداخت شهریه متغیر تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم و لازمه دریافت کارت آزمون است. شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور هر ساله به میزان 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. 

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور بابل
رشته‌های دانشگاه پیام نور املش بدون آزمون

رشته‌های دانشگاه پیام نور املش بدون آزمون

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد املش به شکل بدون آزمون در مقطع کارشناسی در رشته‌های مهندسی اقتصاد کشاورزی، حسابداری، حقوق، روان‌شناسی و مشاوره انجام می‌گیرد.

رشته‌ های دانشگاه پیام نور املش با آزمون در مقطع کارشناسی

لیست رشته‌های دانشگاه پیام نور املش در مقطع کارشناسی عبارت‌اند از:

  • دانشکده فنی و مهندسی: مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، مهندسی عمران، مهندسی اجرایی، مهندسی پروژه، مهندسی صنایع، مهندسی ایمنی صنعتی، مهندسی راه‌آهن، مهندسی خودرو و هوافضا، مهندسی نفت، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی رباتیک، مهندسی شیمی و پلیمر،  اقتصاد کشاورزی، ترویج و آموزش کشاورزی، صنایع‌دستی، ارتباط تصویری، عکاسی، فرش، نقاشی، مرمت بناهای تاریخی، کتابت و نگارگری، طراحی پارچه،  طراحی لباس و صنعتی، هنرهای اسلامی و صناعی، مهندسی معماری و شهرسازی، علوم کشاورزی، علوم دامی، ماشین‌های کشاورزی، علوم و صنایع غذایی، شیلات، زراعت، ژنتیک گیاهی، مهندسی آب، مهندسی منابع طبیعی، آبادانی روستاها، علوم و مهندسی محیط‌زیست
  • دانشکده علوم اجتماعی: حقوق، علوم قضایی، جغرافیا، گردشگری، علوم اجتماعی، مطالعات خانواده، علوم سیاسی و تاریخی
  • دانشکده علوم پایه: ریاضی، آمار، علوم کامپیوتر، شیمی، فیزیک، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، زیست‌فناوری و میکروبیولوژی
  • دانشکده علوم تربیتی: علوم تربیتی، روان‌شناسی، مشاوره، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، علوم ورزشی
  • دانشکده علوم‌انسانی: زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، زبان انگلیسی، الهیات و معارف اسلامی
  • دانشکده مدیریت: حسابداری، اقتصاد، مدیریت، بانکداری اسلامی

بیشتر بخوانید: دانشگاه پیام نور تربت حیدریه

رشته‌ های دانشگاه پیام نور املش در مقطع کارشناسی‌ارشد با آزمون

لیست رشته‌های دانشگاه پیام نور املش در مقطع کارشناسی‌ارشد عبارت است از:

  • دانشکده علوم تربیتی: آموزش محیط‌زیست، تاریخ و فلسفه آموزش‌وپرورش، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، روان‌شناسی گرایش مشاوره، آموزش و بهسازی منابع انسانی
  • دانشکده فنی و مهندسی: مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، پژوهش هنر، طراحی شهری، مهندسی معماری، مهندسی کشاورزی، مهندسی منابع طبیعی
  • دانشکده علوم پایه: آمار، ریاضی، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی گرایش بیوفیزیک، فیتوشیمی، زمین‌شناسی گرایش ژئوفیزیک
  • دانشکده الهیات و علوم اسلامی: اخلاق، تاریخ تشیع، نهج‌البلاغه، الهیات و معارف اسلامی
  • دانشکده مدیریت: اقتصاد، حسابداری، کارآفرینی، مدیریت، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت کسب‌وکار MBA، مدیریت امور شهری
  • دانشکده علوم اجتماعی: حقوق، تاریخ، جغرافیا، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، مدیریت رسانه، علوم اجتماعی
  • دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی: زبان انگلیسی،  زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور همدان
سامانه گلستان دانشگاه پیام نور املش

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور املش

دانشجویان دانشگاه پیام نور املش از طریق مراجعه به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام‌نور می‌توانند به انتخاب واحد، حذف و اضافه، پرداخت شهریه، حذف اضطراری، دریافت کارت آزمون، مشاهده کارنامه، درخواست مهمانی و… بپردازند. با استفاده از این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه نخواهد بود و تمام امور به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند.

مراجعه به این سامانه از طریق دو لینک   osreg.pnu.ac.ir و  reg.pnu.ac.ir  امکان‌پذیر است. هنگام ثبت‌نام در این دانشگاه برای انجام امور آموزشی به هر دانشجو یک نام کاربری و کلمه عبور ویژه اختصاص داده می‌شود.

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور املش

وب‌سایت دانشگاه پیام نور املش از طریق لینک زیر در دسترس است:

http://amlash.gilan.pnu.ac.ir

با مراجعه به این سایت می‌توانید به اخبار و اطلاعیه‌های این دانشگاه دست پیدا کنید. آدرس این دانشگاه، استان گیلان، املش، محله کیازنیک، خیابان شهید بهشتی با شماره تماس  01342721006 است.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور املش یکی از چندین واحد دانشگاهی پیام‌نور در استان گیلان است. ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد املش از طریق شرکت در آزمون سراسری یا انتخاب رشته بدون آزمون امکان‌پذیر است که در هر دو روش باید از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام گردد. شهریه دانشگاه پیام نور واحد املش از سایر مراکز آموزش غیردولتی کمتر است و به همین علت داوطلبان بسیاری به تحصیل در این دانشگاه جذب می‌شوند.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است. در این سایت می‌توانید در دوره‌های آموزشی دانشگاهی پیام نور و کنکور ارشد ثبت نام کنید و از نمونه سوالات و سایر محتواهای رایگان سایت استفاده کنید. پی ان یو اگزم تنها یار و یاور شما در روزهای سخت امتحان است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد سردشت

دانشگاه پیام نور واحد سردشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سردشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سردشت…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سراب

دانشگاه پیام نور واحد سراب

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور سراب ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سراب…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور ترکمانچای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *