دانشگاه پیام نور ماهدشت

دانشگاه پیام نور ماهدشت

دانشگاه پیام نور ماهدشت

پذیرش در دانشگاه پیام نور ماهدشت به شکل‌های مختلفی صورت می‌گیرد که شامل دوره‌های بدون آزمون، با آزمون و فراگیر است. ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز ماهدشت مستلزم دریافت پذیرش در این دانشگاه ازطریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور است. میزان شهریه دانشگاه پیام نور واحد ماهدشت هر ساله بین 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد؛ اما بااین‌حال از شهریه دانشگاه‌های شهریه‌پرداز دیگر مانند دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی کمتر است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز ماهدشت و رشته‌های این دانشگاه بپردازیم.

دانشگاه پیام نور ماهدشت

دانشگاه پیام‌نور ماهدشت که در استان البرز واقع است از جمله دانشگاه‌های شهریه‌پرداز است که سالانه دانشجویان بسیاری را به خود جذب می‌کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز ماهدشت به چند طریق انجام می‌شود. پذیرش با آزمون، بدون آزمون و فراگیر از جمله راه‌های ورود به دانشگاه پیام نور ماهدشت هستند. یکی از دلایل جذب داوطلبان به‌خصوص افراد پر مشغله به دانشگاه پیام نور اجباری‌نبودن حضور در کلاس‌ها است.

دلیل دیگر می‌تواند به کمتربودن شهریه این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه‌های شهریه پرداز مرتبط باشد. همچنین دانشگاه پیام‌نور امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته را برای دانشجویان فراهم آورده که یک امتیاز عالی برای بسیاری از افراد محسوب می‌شود؛ اما گاهی اوقات عواملی موجب تصمیم دانشجو به انصراف از دانشگاه پیام نور می‌شوند. این دلایل می‌تواند شامل عدم توانایی پرداخت شهریه، حجم زیاد و سنگین مطالب درسی، فشارهای روحی و… باشد.

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز ماهدشت

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز ماهدشت

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز ماهدشت به‌صورت با آزمون با مراجعه به سایت سازمان سنجش امکان‌پذیر است. برای این منظور داوطلب باید هنگام ثبت‌نام در کنکور، کارت مربوط به دانشگاه پیام‌نور را نیز دریافت نموده و پس از کسب نمره قبولی در کنکور به انتخاب رشته‌های دانشگاه پیام نور ماهدشت بپردازد. همچنین ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز ماهدشت به‌صورت بدون آزمون نیز در دو نوبت مهرماه و بهمن‌ماه هر سال صورت می‌گیرد. در نوبت اول هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور در مردادماه، متقاضی می‌تواند به طور جداگانه به انتخاب رشته‌های بدون آزمون بپردازد. این پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام می‌شود.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور اردستان

نوبت دوم شامل مرحله تکمیل ظرفیت است که در این مرحله نیز فرد می‌تواند از بین رشته‌های بدون آزمون به انتخاب رشته بپردازد. پذیرش فراگیر نیز به این صورت است که داوطلب از طریق سایت سازمان سنجش ثبت‌نام نموده و پس از دریافت پذیرش به‌عنوان دانش‌پذیر وارد دانشگاه پیام نور ماهدشت می‌شود. سپس در صورت گذراندن دروس نیمسال اول با موفقیت، عنوان وی به دانشجو تغییر یافته و می‌تواند به ادامه تحصیل در آن مقطع بپردازد. پذیرش فراگیر معمولا در اسفندماه هر سال انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: دانلود رایگان سوالات پیام نور

شهریه دانشگاه پیام نور واحد ماهدشت

شهریه دانشگاه پیام نور واحد ماهدشت شامل دو قسمت است. شهریه ثابت که باتوجه‌به نیمسال ورود دانشجو به دانشگاه تعیین می‌شود و تا پایان زمان تحصیل در آن مقطع بدون تغییر باقی خواهد ماند. میزان شهریه ثابت برای داوطلبان با آزمون و بدون آزمون برابر است؛ اما برای دانشجویان فراگیر کمی بیشتر از دانشجویان رسمی خواهد بود. قبل از شروع انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه پیام نور ماهدشت باید شهریه ثابت را بپردازند. قسمت دوم شهریه، شهریه متغیر است که بر اساس واحدهای درسی هر ترم محاسبه می‌شود. این واحدها شامل واحدهای عملی و تئوری هستند.

واحدهای عملی میزان شهریه بیشتری دارند و حضور در کلاس‌های آن‌ها برخلاف سایر دروس تئوری اجباری است. مهلت تسویه حساب شهریه متغیر تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم و دریافت کارت آزمون است. شهریه دانشگاه پیام نور هر سال 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. میزان کل شهریه هر ترم پس از نهایی‌شدن انتخاب واحد دانشگاه پیام نور تعیین خواهد شد.

رشته‌ های با آزمون دانشگاه پیام نور ماهدشت

رشته‌ های با آزمون دانشگاه پیام نور ماهدشت

دانشگاه پیام‌نور ماهدشت در رشته‌های حقوق، حسابداری، روانشناسی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی گرایش‌های مدیریت تحول، مدیریت طراحی سازمان‌های دولتی، مدیریت مالی دولتی، مدیریت توسعه منابع انسانی، مدیریت خط‌مشی‌گذاری عمومی، مدیریت نیروی انسانی، مدیریت بودجه و مالیه عمومی، مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی، تشکیلات و روش‌ها و مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی، مدیریت صنعتی، علوم قرآن و حدیث، حقوق بین‌الملل در مقطع کارشناسی‌ارشد به‌صورت با آزمون دانشجو می‌پذیرد. لیست رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام نور ماهدشت در مقطع کارشناسی نیز به شرح زیر است:

  • علوم ریاضی و فنی: مهندسی صنایع
  • الهیات: علوم قرآن و حدیث، ادیان و عرفان، فلسفه و کلام، فقه و مبانی حقوق، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی
  • زبان‌های خارجی: مترجمی زبان انگلیسی
  • علوم‌انسانی: علوم سیاسی، حقوق، مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، حسابداری
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته ‌های دانشگاه پیام نور ماهدشت بدون آزمون

دانشگاه پیام نور ماهدشت هر ساله در دو نوبت مهرماه و بهمن‌ماه به پذیرش دانشجو به‌صورت بدون آزمون می‌پردازد. لیست رشته‌های بدون آزمون این دانشگاه برای آشنایی بیشتر شما در ادامه آورده شده است:

  • علوم ریاضی و فنی: علوم کامپیوتر، مهندسی صنایع، ریاضیات و کاربردها
  • علوم‌تجربی: علوم و مهندسی محیط‌زیست، علوم و مهندسی آب
  • علوم‌انسانی: ادیان و عرفان، اقتصاد، تاریخ تمدن ملل اسلامی، علوم سیاسی، علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی
  • زبان‌های خارجی: مترجمی زبان انگلیسی

همچنین لیست رشته‌های کارشناسی‌ارشد بدون آزمون این دانشگاه به شرح زیر است: ادیان و عرفان، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، علوم سیاسی، علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی

رشته‌ های ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور ماهدشت

برای ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز ماهدشت به‌صورت فراگیر می‌توانید در رشته‌های زیر ثبت‌نام به عمل آورید:

الهيات و معارف اسلامي، گرایش علوم قرآن و حديث، حقوق، حقوق بین‌الملل، مديريت دولتي گرايش بودجه و ماليه عمومي، مدیریت دولتی گرايش توسعه منابع انساني، مدیریت دولتی گرايش خط‌مشی‌گذاری عمومي، مدیریت دولتی گرايش طراحي سازمان‌های دولتي، مدیریت دولتی گرايش مديريت تحول، مدیریت دولتی گرايش مديريت رفتار سازماني

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور ماهدشت

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور ماهدشت

دانشجویان دانشگاه پیام نور ماهدشت برای انجام امور آموزشی همچون انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف اضطراری، پرداخت شهریه، دریافت کارت آزمون، دریافت کارنامه و… می‌توانند به سامانه گلستان مراجعه نمایند. سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور این امکان را به دانشجویان می‌دهد که به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه به دانشگاه به انجام امور آموزشی خود بپردازند. برای مراجعه به سامانه گلستان دو راه وجود دارد: reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir

آدرس و وب ‌سایت دانشگاه پیام نور ماهدشت

آدرس دانشگاه پیام‌نور ماهدشت به شرح زیر است:

استان البرز، ماهدشت، خیابان بی‌بی سکینه، بلوار اردیبهشت، دانشگاه پیام نور ماهدشت، کد پستی  3188935577

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور اردکان

همچنین برای مشاهده اخبار و اطلاعیه‌های این دانشگاه می‌توانید به وب‌سایت دانشگاه پیام‌نور ماهدشت به آدرس زیر مراجعه نمایید:

 mahdasht.alborz.pnu.ac.ir

شماره تماس این دانشگاه نیز 02637311933 الی 5 است.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور ماهدشت واقع در استان البرز یکی از مراکز آموزشی شهریه‌پرداز مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز ماهدشت به چند طریق ممکن است که شامل ثبت‌نام با آزمون، بدون آزمون و فراگیر است. شهریه دانشگاه پیام نور واحد ماهدشت همچون سایر دانشگاه‌های پیام‌نور کشور شامل دو بخش ثابت و متغیر است. یکی از دلایل جذب دانشجویان به این دانشگاه میزان شهریه کمتر نسبت به دانشگاه‌ آزاد و غیرانتفاعی است.

پی ان یو اگزم با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی به دانشجویان پیام‌نور و دانشگاه‌های دولتی تاسیس گردیده است و بیشتر تمرکز این سایت ارائه آموزش‌های شب امتحانی به دانشجویان دانشگاه پیام نور است. همچنین در این سایت می‌توان به دوره‌های آموزشی ‌کاربردی برای کنکور ارشد و دکتری دست پیدا کرد. با پی ان یو اگزم دیگر در شب‌های سخت امتحان تنها نخواهید بود.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور ابرکوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور خسروشاه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سردشت

دانشگاه پیام نور واحد سردشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سردشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سردشت…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بافق

دانشگاه پیام نور واحد بافق

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور بافق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بافق…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *