دانشگاه پیام نور شاهین شهر

دانشگاه پیام نور شاهین شهر

دانشگاه پیام نور شاهین شهر

دانشگاه پیام نور شاهین شهر با ایجاد امکان تحصیل به‌صورت حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری برای داوطلبان، شرایط آموزش و ادامه تحصیل برای افراد با موقعیت‌های مختلف را فراهم آورده است. شهریه دانشگاه پیام نور مرکز شاهین شهر همچون سایر دانشگاه‌های شهریه‌پرداز شامل دو بخش ثابت و متغیر است که هر ساله به میزان مشخصی افزایش می‌یابد.

رشته های دانشگاه پیام نور واحد شاهین شهر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد متنوع بوده و تمام گروه‌های آزمایشی را در بر می‌گیرد. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی شهریه دانشگاه پیام نور مرکز شاهین شهر و رشته‌های این دانشگاه بپردازیم.‌

دانشگاه پیام نور شاهین شهر

دانشگاه پیام نور شاهین شهر دانشگاهی شهریه‌پرداز است که هر ساله در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد دانشجو می‌پذیرد. پذیرش در این دانشگاه به چند روش مختلف صورت می‌گیرد که در ادامه به‌ آن‌ها اشاره خواهیم کرد. این دانشگاه در مقطع کاردانی پذیرش دانشجو ندارد. علاوه ‌بر این به‌طور کلی دانشگاه پیام نور در هیچ یک از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی پذیرش دانشجو نخواهد داشت.

شرایط دانشگاه پیام نور شاهین شهر

شرایط دانشگاه پیام نور شاهین شهر

بسیاری از داوطلبان تحصیل در دانشگاه پیام نور شاهین شهر به‌ علت اجباری نبودن حضور در کلاس‌ها، میزان شهریه کمتر نسبت به دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی و… این دانشگاه را بر دیگر دانشگاه‌ها ترجیح می‌دهند. حضور در کلاس‌های تئوری اختیاری بوده؛ اما حضور دانشجو در کلاس‌های عملی اجباری است. زمان اعلام برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور معمولا پس از تکمیل انتخاب واحد است و دانشجویان از طریق سامانه گلستان یا سامانه سهبا می‌توانند این برنامه را دریافت کنند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور تهران مرکز

بیشتر دروس دانشگاه پیام‌نور حالت خودخوان دارند. این در حالی است که حجم کتاب‌ها و منابع‌ درسی بسیار زیاد است. این موضوع سبب می‌شود که بیشتر بار آموزشی بر دوش دانشجو بوده و نیاز به پشتکار و تلاش فراوان داشته باشد.

ثبت نام دانشگاه پیام نور شاهین شهر

دانشگاه پیام نور شاهین شهر به سه صورت با آزمون، بدون آزمون و فراگیر دانشجو می‌پذیرد. در ادامه به‌اختصار به این سه روش خواهیم پرداخت:

1. پذیرش با آزمون

پذیرش با آزمون در دانشگاه پیام نور شاهین شهر از طریق ثبت‌نام در کنکور سراسری و ارشد صورت می‌گیرد. برای این منظور داوطلب باید به ثبت‌نام در کنکور پرداخته و پس از شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی به انتخاب رشته بپردازد. تفاوتی بین مدرک تحصیلی پذیرفته‌شدگان با آزمون و بدون آزمون وجود ندارد و نوع پذیرش در مدرک ذکر نمی‌شود.

2. پذیرش بدون آزمون

دانشگاه پیام نور شاهین شهر به‌صورت بدون آزمون نیز دانشجو می‌پذیرد. برای شرکت در دوره‌های بدون آزمون داوطلب باید از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به ثبت‌نام بپردازد. پذیرش بدون آزمون هر ساله در دو نوبت مهرماه و بهمن‌ماه صورت می‌گیرد. این پذیرش فقط بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و هیچ آزمونی برگزار نخواهد شد. شهریه دانشگاه پیام نور مرکز شاهین شهر در دوره‌های بدون آزمون مشابه دوره‌های با آزمون است.

3 . پذیرش فراگیر

یکی دیگر از راه‌های ورود به دانشگاه پیام نور شاهین شهر پذیرش فراگیر است. اطلاعیه ثبت‌نام دوره‌های فراگیر هر سال در بهمن‌ماه یا اسفندماه از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر می‌شود. داوطلب پس از پذیرش توسط سازمان سنجش ابتدا با عنوان دانش‌پذیر وارد دانشگاه پیام‌نور می‌شود و پس از گذراندن دروس نیمسال اول به‌عنوان دانشجو به ادامه تحصیل می‌پردازد. در مدرک تحصیلی دانشجویان فراگیر نیز نوع پذیرش ذکر نخواهد شد. شهریه دانشگاه پیام نور مرکز شاهین شهر در دوره‌های فراگیر با دوره‌های دیگر تفاوتی ندارد و شهریه مصوب برای هر رشته در تمام دوره‌ها یکسان است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور خوراسگان
شهریه دانشگاه پیام نور مرکز شاهین شهر

شهریه دانشگاه پیام نور مرکز شاهین شهر

 پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور مرکز شاهین شهر از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور صورت می‌گیرد. شهریه این دانشگاه شامل دو بخش است. بخش اول  شهریه ثابت است که بر اساس نیم‌سال ورود دانشجو تعیین می‌شود و قبل از شروع انتخاب واحد باید پرداخت شود. شهریه متغیر نیز بر اساس تعداد واحدهای انتخابی محاسبه می‌گردد.

میزان شهریه دروس عملی از دروس تئوری بیشتر است و میزان شهریه هر ترم پس از قطعی‌شدن انتخاب واحد دانشگاه پیام نور تعیین می‌شود. مهلت تسویه حساب شهریه هر ترم دانشگاه پیام نور شاهین شهر تا قبل از دریافت کارت آزمون و برگزاری امتحانات پایان ترم است.

لیست رشته ‌های دانشگاه پیام نور واحد شاهین شهر بدون آزمون

دانشگاه پیام نور شاهین شهر در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. در ادامه لیستی از رشته‌های بدون آزمون برای آگاهی بیشتر شما عزیزان ذکر شده است:

1. رشته های دانشگاه پیام نور واحد شاهین شهر در مقطع کارشناسی

دانشگاه پیام نور شاهین شهر در مقطع کارشناسی در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم‌تجربی، علوم‌انسانی و زبان‌های خارجی دانشجو می‌پذیرد.

  • علوم ریاضی و فنی: علوم کامپیوتر، مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر
  • علوم‌تجربی: زمین‌شناسی، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، شیمی کاربردی و شیمی محض
  • علوم‌انسانی: اقتصاد، تاریخ، جغرافیا، حقوق، علوم تربیتی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، گردشگری، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی
  • زبان‌های خارجی: مترجمی زبان انگلیسی

2. رشته های دانشگاه پیام‌نور شاهین شهر مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه پیام نور شاهین شهر در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته شیمی تجزیه، علوم زمین گرایش پترولوژی و شیمی گرایش شیمی‌فیزیک به‌صورت بدون آزمون به پذیرش دانشجو می‌پردازد.

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور شاهین شهر

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور شاهین شهر

انجام امور آموزشی دانشگاه پیام نور شاهین شهر از طریق سامانه جامع گلستان امکان‌پذیر است. با استفاده از این سامانه عملیات انتخاب واحد، حذف و اضافه، پرداخت شهریه، دریافت کارت آزمون، مشاهده کارنامه، درخواست مهمانی، حذف اضطراری و… انجام می‌شود و دانشجویان نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه نخواهند داشت. این سامانه از طریق دو آدرس زیر در دسترس است:

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد پیرانشهر

osreg.pnu.ac.ir و  reg.pnu.ac.ir

آدرس و سایت دانشگاه پیام نور شاهین شهر

آدرس سایت دانشگاه پیام نور شاهین شهر shsh.isfahan.pnu.ac.ir است. از طریق این سایت می‌توانید اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با دانشگاه را دنبال کنید. آدرس این دانشگاه نیز استان اصفهان، شاهین شهر، خیابان سعدی جنوبی، خانه کارگر، انتهای بلوار دانشجو، دانشگاه پیام نور مرکز شاهین شهر با کد پستی 8319664131 است. تلفن‌های تماس این دانشگاه 45200811 تا 45200813 و 45200820 تا 45200822 است.

جمع‌بندی

تحصیل در دانشگاه پیام نور شاهین شهر به دلیل امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری، پایین‌بودن میزان شهریه نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه‌پرداز و بدون آزمون بودن پذیرش در بسیاری از رشته‌ها موردتوجه بسیاری از داوطلبان قرار گرفته است. شهریه دانشگاه پیام نور مرکز شاهین شهر شامل دو بخش ثابت و متغیر است که با فرمول خاصی بر اساس سال ورود و تعداد واحدهای تئوری و عملی محاسبه می‌گردد. متقاضیان پذیرش در رشته های دانشگاه پیام نور واحد شاهین شهر می‌توانند از راه هایی که ذکر شد، به انتخاب رشته‌های این دانشگاه بپردازند.

وب‌سایت پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های یونی لند است که هدف آن ارائه آموزش‌های کاربردی و شب امتحانی برای دانشجویان دانشگاه پیام‌نور است. البته این آموزش‌ها برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی نیز مفید هستند. پی ان یو اگزم انواع دوره‌های آموزشی دانشگاهی و کنکور ارشد را برای شما دانشجویان گرامی برگزار کرده و یاری‌رسان شما در شب‌های سخت امتحان است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سراب

دانشگاه پیام نور واحد سراب

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور سراب ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سراب…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور ترکمانچای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز مهریز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهریز رشته های…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *