دانشگاه پیام نور رامهرمز

دانشگاه پیام نور رامهرمز

دانشگاه پیام نور رامهرمز

دانشگاه پیام نور رامهرمز یکی از واحدهای دانشگاهی پیام‌نور استان خوزستان است. ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز رامهرمز هر سالهبه دو شکل با آزمون و بدون آزمون از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود. کلیه دانشجویان این دانشگاه ملزم به پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور هستند؛ اما میزان آن نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه‌پرداز مانند دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی کمتر است. در ادامه این مطلب از پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز رامهرمز و شهریه دانشگاه پیام نور بپردازیم.

دانشگاه پیام نور رامهرمز

دانشگاه پیام نور رامهرمز یک مرکز دانشگاهی شهریه‌پرداز در استان خوزستان است که هرساله به پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف می‌پردازد. فرایند اقدام برای ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز رامهرمز از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد و داوطلب پس از اخذ پذیرش می‌تواند برای ثبت‌نام در این دانشگاه اقدام نماید. پس از آن انجام کلیه امور آموزشی به‌صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری از طریق سامانه گلستان انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: نحوه جمع بندی کنکور

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز رامهرمز بدون آزمون

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز رامهرمز بدون آزمون

یکی از راه‌های ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز رامهرمز پذیرش بدون آزمون است. این پذیرش تنها بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه آزمونی برگزار نخواهد شد. نوبت اول پذیرش بدون آزمون هم‌زمان با انتخاب رشته کنکور در مردادماه برگزار می‌شود. دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه پیام نور رامهرمز در مهرماه وارد دانشگاه می‌شوند. نوبت دوم نیز مرحله تکمیل ظرفیت است که قبول‌شدگان در این مرحله در بهمن‌ماه وارد این دانشگاه خواهند شد. ثبت‌نام بدون آزمون از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. هیچ گونه تفاوتی بین مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان با آزمون و بدون آزمون دانشگاه پیام نور وجود ندارد و نوع پذیرش در مدرک قید نمی‌شود.

ادامه مطلب  زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز رامهرمز با آزمون

راه دیگر ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز رامهرمز پذیرش با آزمون است. در این روش داوطلب باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر و مطالعه دفترچه کنکور، ابتدا در آزمون سراسری ثبت‌نام نماید و پس از گذراندن آزمون و کسب نمره قبولی به انتخاب رشته بر اساس اولویت‌ها و علاقه‌مندی‌ها بپردازد. این داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی و پذیرش در دانشگاه پیام نور رامهرمز می‌توانند وارد دانشگاه شوند.

رشته‌ های با آزمون دانشگاه پیام نور رامهرمز

رشته‌ های با آزمون دانشگاه پیام نور رامهرمز

دانشگاه پیام نور رامهرمز به‌صورت با آزمون در مقطع کارشناسی در رشته‌های زیر دانشجو می‌پذیرد.

  • دانشکده فنی و مهندسی: مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، مهندسی عمران، مهندسی اجرایی، مهندسی پروژه، مهندسی صنایع، مهندسی ایمنی صنعتی، مهندسی راه‌آهن، مهندسی خودرو و هوافضا، مهندسی نفت، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی رباتیک، مهندسی شیمی و پلیمر، مهندسی اقتصاد کشاورزی، مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی، صنایع‌دستی، ارتباط تصویری، عکاسی، فرش، نقاشی، مرمت بناهای تاریخی، کتابت و نگارگری، طراحی پارچه،  طراحی لباس و صنعتی، هنرهای اسلامی و صناعی، مهندسی معماری و شهرسازی، علوم کشاورزی، علوم دامی، ماشین‌های کشاورزی، علوم و صنایع غذایی، شیلات، زراعت، ژنتیک گیاهی، مهندسی آب، مهندسی منابع طبیعی، مهندسی آبادانی روستاها، علوم و مهندسی محیط‌زیست
  • دانشکده علوم اجتماعی: حقوق، جغرافیا، گردشگری، علوم اجتماعی، مطالعات خانواده، علوم سیاسی و تاریخی
  • دانشکده علوم پایه: ریاضی، آمار، علوم کامپیوتر، شیمی، فیزیک، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، زیست‌فناوری و میکروبیولوژی
  • دانشکده علوم تربیتی: حقوق، جغرافیا، گردشگری، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، علوم ورزشی
  • دانشکده علوم‌انسانی: زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، زبان انگلیسی، الهیات و معارف اسلامی، ادبیات کودک و نوجوان
  • دانشکده مدیریت: حسابداری، اقتصاد، مدیریت

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور رامهرمز بپردازند.

رشته‌ های بدون آزمون دانشگاه پیام نور رامهرمز

رشته‌ های بدون آزمون دانشگاه پیام نور رامهرمز

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز رامهرمز در دوره‌های بدون آزمون در رشته‌های زیر امکان‌پذیر است:

  • علوم ریاضی و فنی: مهندسی کامپیوتر
  • علوم‌تجربی: زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، شیمی کاربردی
  • علوم‌انسانی: حسابداری، حقوق، روان‌شناسی، زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی
  • زبان‌های خارجی: زبان و ادبیات انگلیسی
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر

شهریه دانشگاه پیام نور رامهرمز

شهریه دانشگاه پیام نور رامهرمز از دو بخش تشکیل می‌شود: ثابت و متغیر. شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورود به دانشگاه تعیین می‌شود و تا پایان تحصیل در آن مقطع تغییری نخواهد کرد. میزان شهریه دانشگاه پیام نور برای دانشجویانی که به‌صورت با آزمون پذیرفته می‌شوند با دانشجویان بدون آزمون در یک‌رشته مشخص برابر است؛ اما میزان شهریه ثابت دانشجویان فراگیر کمی بیشتر از دانشجویان رسمی است. شهریه متغیر باتوجه‌به تعداد واحدهای درسی تئوری و عملی تعیین می‌شود. میزان شهریه دروس عملی از دروس تئوری بیشتر است. همچنین مهلت پرداخت شهریه ثابت تا قبل از شروع انتخاب واحد است و شهریه متغیر تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم باید تسویه شود.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور رامهرمز

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور رامهرمز

دانشجویان دانشگاه پیام نور رامهرمز می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور به انجام امور آموزشی خود بدون مراجعه حضوری به واحد دانشگاهی بپردازند. به هر دانشجو در هنگام ثبت نام یک نام کاربری و کلمه عبور برای ورود به این سامانه اختصاص داده می‌شود. با استفاده از این امکان دانشجویان می‌توانند امور مربوط به پرداخت شهریه، حذف و اضافه، حذف اضطراری، انتخاب واحد، درخواست مهمانی، دریافت کارت آزمون و مشاهده کارنامه را به‌صورت آنلاین انجام دهند. سامانه گلستان از طریق دو لینک  reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir در دسترس است.

آدرس و وب ‌سایت دانشگاه پیام نور رامهرمز

برای پیگیری اخبار و اطلاعیه‌های دانشگاه پیام‌نور رامهرمز می‌توانید به وب‌سایت این دانشگاه به آدرس rmz.khz.pnu.ac.ir مراجعه کنید. آدرس دانشگاه پیام نور رامهرمز، استان خوزستان، رامهرمز، میدان دانشگاه، ابتدای جاده ورودی ایذه – باغ ملک است. شماره‌تلفن تماس این دانشگاه نیز 06143559200 است.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور رامهرمز با شعار آموزش برای همه، همه‌جا، همه‌وقت به جذب دانشجویان علاقه‌مند می‌پردازد. ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز رامهرمز به دو شکل با کنکور و بدون کنکور انجام می‌شود. پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور نیز از طریق سامانه گلستان دانشگاه پیام نور انجام می‌گیرد. این شهریه شامل دو بخش ثابت و متغیر است که برای پرداخت هر بخش مهلت زمانی خاصی برای دانشجو تعیین می‌شود.  

ادامه مطلب  لیست دانشگاه های پیام نور بدون کنکور

پی ان یو اگزم با ارائه آموزش‌های شب امتحانی، دانشگاهی و کارشناسی‌ارشد به یاری دانشجویان پیام‌نور و دانشگاه دولتی شتافته است. همچنین در این وب‌سایت می‌توانید به انواع دوره‌های رایگان و نمونه سوالات دانشگاه پیام‌نور نیز دسترسی پیدا کنید. پی ان یو اگزم تنها همراه شما در شب‌های سخت و طولانی امتحان است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور ابرکوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور خسروشاه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سردشت

دانشگاه پیام نور واحد سردشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سردشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سردشت…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بافق

دانشگاه پیام نور واحد بافق

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور بافق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بافق…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *