دانشگاه پیام نور سبزوار

دانشگاه پیام نور سبزوار

دانشگاه پیام نور سبزوار

دانشگاه پیام نور سبزوار یکی از واحدهای آموزشی دانشگاه پیام نور واقع در شهر سبزوار است که هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن اقدام به جذب دانشجو می‌نماید. این دانشگاه دارای سیستم آموزش نیمه‌حضوری بوده و باهدف ازبین‌بردن موانع تحصیلی و افزایش سطح دانش عمومی تأسیس گردیده است. پذیرش در پیام نور به دو صورت شرکت در آزمون سراسری و ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی امکان‌پذیر است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سبزوار از طریق سازمان سنجش و هم‌زمان با انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری انجام می‌شود.

علاقه‌مندان به تحصیل در پیام نور سبزوار با مراجعه به سایت و مطالعه دفترچه راهنما رشته‌های بدون آزمون می‌توانند نام‌نویسی خود را انجام دهند. رشته های دانشگاه پیام نور سبزوار شامل گروه‌های اصلی ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر می‌شود. در دفترچه منتشر شده از سوی سازمان سنجش لیست کد رشته محل‌های ارائه شده موجود است. در ادامه مطلب از مقالات پی ان یو اگزم به معرفی کامل این دانشگاه می‌پردازیم.

آشنایی با دانشگاه پیام نور سبزوار

بزرگ‌ترین شبکه آموزش عالی دولتی در کشور دانشگاه پیام نور است. این دانشگاه در میان دانشگاه‌های باز دنیا رتبه ششم و در آسیا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. پیام نور باهدف کاهش موانع مکانی و زمانی و همچنین رفع محدودیت‌های مربوط به برخی مقررات نظام آموزشی در همه شهرهای کشور مراکز آموزشی خود را دایر کرده است. سیستم آموزش در واحدهای آموزشی پیام نور از جمله دانشگاه پیام نور سبزوار غیرحضوری است.

با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات و استفاده از کتاب‌های درسی خودآموز ضرورت حضور دانشجو در کلاس‌های درسی را به حداقل رساند است. کلاس‌های تدریس به‌نوعی کلاس‌های مرور و رفع اشکال هستند. دانشگاه پیام نور مرکز سبزوار هر سال در دو نیمسال مهر و بهمن اقدام به جذب دانشجو به‌صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان می‌کند. علاقه‌مندان به تحصیل در پیام نور سبزوار در صورت داشتن شرایط تحصیل در پیام نور می‌توانند در زمان مقرر شده از سوی سازمان سنجش کشور به این سایت مراجعه نمایند و مراحل نام‌نویسی خود را انجام دهند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سبزوار

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سبزوار

داوطلبانی که علاقه‌مند به تحصیل در پیام نور سبزوار هستند، در صورت داشتن شرایط تحصیل در پیام نور می‌توانند در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش برای تکمیل ثبت‌نام خود اقدام نمایند. متقاضیان می‌بایست لیست رشته‌های ارائه شده را مطالعه کنند و سپس رشته‌های مدنظر خود را بر اساس اولویت مشخص کنند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور تربت حیدریه

پذیرش رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور سبزوار زیر نظر سازمان سنجش برای ورودی مهر و بهمن انجام می‌شود. در صورت‌پذیرش داوطلب باید مراحل بعدی نام‌نویسی یعنی بارگذاری مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور را در سایت سنجش انجام دهد. با تکمیل مراحل ثبت‌نام اینترنتی سایر مراحل به‌صورت حضوری در دانشگاه انجام می‌شود.

رشته‌ های دانشگاه پیام نور سبزوار

تحصیل در دانشگاه پیام نور مزایای زیادی چون ارائه مدرک معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، امکان ادامه تحصیل در داخل و خارج از کشور، الزامی نبودن حضور دانشجو در کلاس‌های آموزشی، آزمون‌های پایان ترم تستی بدون نمره‌منفی و امکان تغییر رشته به همراه دارد. همین امر موجب شده تا با افزایش تعداد علاقه‌مندان به تحصیل در پیام نور رشته‌های گسترده‌ای در گروه‌های آزمایشی ارائه شود.

داوطلبان پس از شرکت در کنکور سراسری و دریافت نتایج آزمون خود می‌توانند کد رشته‌های تحصیلی منتخب خود را بر اساس اولویت‌بندی تعیین کنند و پس از پذیرش، سایر مراحل نام‌نویسی را انجام دهند. لیست رشته‌های ارائه شده در هر محل در دفترچه منتشر شده از سوی سازمان سنجش مشخص می‌شود. رشته‌های ارائه شده دانشگاه پیام نور سبزوار در مقطع کارشناسی شامل موارد زیر می‌شود:

علوم فنی و مهندسی:

  • مهندسی صنایع
  • مهندسی کامپیوتر گرایش (مهندسی نرم‌افزار)

علوم‌انسانی:

  • رشد و پرورش کودکان پیش‌دبستانی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • زبان و ادبیات انگلیسی گرایش (زبان و ادبیات انگلیسی)
  • زبان و ادبیات انگلیسی گرایش (مترجمی زبان)
  • الهیات و معارف اسلامی گرایش (فقه مبانی حقوق اسلامی)
  • علوم تربیتی گرایش (مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی)
  • علوم تربیتی گرایش (آموزش‌وپرورش پیش‌دبستانی و دبستانی)
  • علوم اجتماعی گرایش روابط‌عمومی
  • علوم اجتماعی گرایش مددکاری اجتماعی
  • علوم اجتماعی گرایش برنامه‌ریزی اجتماعی و تعاون
  • جامعه‌شناسی
  • علوم سیاسی
  • اقتصاد
  • کتابداری گرایش (علم اطلاعات و دانش‌شناسی)
  • حسابداری
  • حقوق
  • مدیریت گرایش (بازرگانی)
  • مدیریت گرایش (دولتی)
  • مدیریت مالی
  • مدیریت جهانگردی
  • روان‌شناسی

علوم پایه:

  • شیمی کاربردی
  • زیست‌شناسی سلولی و مولکولی
  • زیست‌فناوری
رشته‌ های بدون کنکور پیام نور سبزوار

رشته‌ های بدون کنکور پیام نور سبزوار

در دانشگاه‌های پیام نور بیش از 85% از رشته محل‌های ارائه شده به‌صورت بدون آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند. یکی از دانشگاه‌های ارائه‌دهنده رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور سبزوار است. این دانشگاه تنها در مقطع کارشناسی پیوسته رشته‌های بدون کنکور ارائه می‌دهد و دانشجو می‌پذیرد. ثبت‌نام بدون کنکور پیام نور سبزوار در مقطع کاردانی پیوسته یا ناپیوسته، کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) و کارشناسی‌ارشد امکان‌پذیر نیست. رشته‌های بدون کنکور پیام نور سبزوار در زیر آمده است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور اردکان

مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست‌فناوری، شیمی کاربردی، اقتصاد، جامعه‌شناسی، حسابداری، حقوق، روابط‌عمومی، زبان و ادبیات، فارسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مددکاری اجتماعی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت مالی، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی.

شهریه دانشگاه پیام نور سبزوار

یکی از الزامات تحصیل در دانشگاه پیام نور مانند سایر دانشگاه‌های غیردولتی پرداخت شهریه است. شهریه دانشگاه پیام نور از دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر تشکیل شده است که شهریه ثابت بر اساس نوع رشته تحصیلی انتخابی و سال ورود به دانشگاه تعیین می‌شود و تا پایان تحصیل ثابت خواهد بود؛ درحالی‌که شهریه متغیر به تعداد و نوع واحدهای انتخابی در هر ترم وابسته است.

شهریه رشته‌های با آزمون و بدون آزمون یکسان بوده و تفاوت فقط در شیوه پذیرش دانشجو است. شهریه دانشگاه پیام نور سبزوار به‌صورت اینترنتی و از طریق سامانه گلستان قابل‌پرداخت است و نیازی به مراجعه حضوری در واحد آموزش یا حسابداری نخواهد بود. البته به این نکته توجه کنید که شهریه دانشگاه هر سال 10 تا 15 درصد افزایش خواهد داشت و علاوه بر شهریه ثابت و متغیر هزینه خدمات آموزشی و حق بیمه نیز از شما دریافت می‌شود.

آدرس و وب سایت دانشگاه پیام نور مرکز سبزوار

آدرس و وب سایت دانشگاه پیام نور مرکز سبزوار

دانشگاه پیام نور سبزوار در خراسان رضوی، سبزوار، انتهای بلوار دکتر سیادتی واقع شده است. برای ارتباط با واحد آموزش دانشگاه می‌توانید با شماره‌های 05144644012 الی 17 تماس حاصل نمایید.

وب‌سایت اصلی پیام نور سبزوار به آدرس http://pnusab.razavi.pnu.ac.ir/ در اختیار دانشجویان قرار داده شده است تا از اخبار، اطلاعیه‌ها و برنامه‌های دانشگاه مطلع گردند. علاوه بر این، دانشجویان می‌توانند از طریق سامانه جامع گلستان https://osreg.pnu.ac.ir/ عملیات ثبت نام، انتخاب واحد، درخواست مهمانی، حذف اضطراری و سایر امور تحصیلی خود را انجام دهند.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور سبزوار یکی از مراکز آموزشی پیام نور است که باهدف ارتقا سطح دانش عموم و ازبین‌بردن محدودیت‌های تحصیلی در شهر سبزوار تأسیس گردیده است. پذیرش در این دانشگاه به دو صورت شرکت در آزمون سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود. ثبت‌ نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سبزوار تحت نظارت سازمان سنجش کشور امکان‌پذیر است. علاقه‌مندان به تحصیل در این دانشگاه ابتدا باید به‌صورت دقیق دفترچه رشته‌های بدون کنکور را مطالعه نمایند و سپس در زمان مقرر شده از سوی سازمان سنجش عملیات ثبت‌نام خود را انجام دهند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور رامهرمز

رشته های دانشگاه پیام نور سبزوار شامل گروه‌های اصلی علوم‌انسانی، علوم پایه و علوم فنی و مهندسی می‌شود. تحصیل در تمامی رشته‌های این دانشگاه مانند سایر دانشگاه‌های پیام نور مستلزم پرداخت شهریه است. وب‌سایت تخصصی پی ان یو اگزم به شما کمک می‌کند تا در زمان کم دروس سخت و دشوار خود را فرابگیرید. با تهیه دوره‌های این مجموعه و دانلود رایگان سوالات پیام نور دیگر استرس امتحانات خود را نداشته باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
Payam Noor University, Natanz Center

دانشگاه پیام نور مرکز نطنز

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز نطنز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نطنز…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند

دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نهاوند…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد زارچ

دانشگاه پیام نور واحد زارچ

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد زارچ ثبت‌ نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور زارچ…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کوهپایه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فریدونشهر رشته های…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *