ثبت نام کنکور ارشد | آموزش و نمونه سوالات رایگان پیام نور

ثبت نام کنکور ارشد

امروزه تعداد افرادی که در کنکور ارشد شرکت می‌کنند روزبه‌روز در حال افزایش است. همچنین خیلی از افراد تمایل به اتمام تحصیلات در کارشناسی ارشد نداشته و مایل به اخذ مدرک دکتری نیز می‌باشند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مطلب همه نکات مربوط به کنکور ارشد اعم از زمان و نحوه ثبت‌نام کنکور ارشد را بیان کنیم.

 افراد برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد می‌توانند از دو طریق بدون کنکور و با کنکور اقدام نمایند. کسانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور را دارند می‌توانند در دفترچه کنکور شرایط آن را مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن اقدام به ادامه تحصیل در مقطع ارشد کنید. اما کسانی که قصد شرکت در کنکور ارشد را دارند با ما همراه باشند تا نکات لازم را بررسی کنیم.

زمان ثبت‌نام کنکور ارشد

در حال حاضر زمان دقیق ثبت‌نام کنکور ارشد مشخص نشده است. اما همه‌ساله ثبت‌نام کنکور ارشد در اواسط آذرماه انجام می‌گیرد. برای مثال سال گذشته زمان ثبت‌نام کنکور ارشد از 16 آذرماه تا 25 آذرماه بود. علاوه بر آن افرادی که در این دوره قادر به ثبت نامه نشده‌اند می‌توانند در بازه‌ای که معمولاً سازمان سنجش بعد از اتمام این دوره در نظر می‌گیرد، اقدام به ثبت‌نام کنکور ارشد کنید.

این بازه برای کنکور سال گذشته اواخر بهمن‌ماه بود. در آن زمان داوطلبان به مدت سه روز زمان داشتند تا در کنکور ارشد ثبت‌نام نمایند. همچنین افراد ثبت‌نام‌شده نیز می‌توانستند اطلاعات خود را ویرایش کنند.

اما بهتر است داوطلبان در روزهای ابتدایی ثبت‌نام کنکور ارشد اقدام به ثبت‌نام نمایند. در این صورت با خیال راحت منتظر فرارسیدن زمان کنکور ارشد خواهند بود و مشکلی نخواهند داشت.

ادامه مطلب  آشنایی با گرایش کارشناسی ارشد مهندسی فضای سبز

لازم به ذکر است که کنکور ارشد آزاد و دولتی به‌صورت هم‌زمان انجام می‌گیرد. بنابراین در بازه‌ای که حدوداً ده روز می‌باشد همه داوطلبان اعم از داوطلبان کنکور ارشد و داوطلبان کنکور ارشد آزاد می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش اقدام به ثبت‌نام کنکور ارشد کنید.

نحوه ثبت‌نام کنکور ارشد

داوطلبان برای ثبت‌نام در کنکور ارشد باید در زمان اعلام‌شده به سایت سنجش به نشانی www.Sanjesh.org مراجعه نموده و ثبت‌نام خود را انجام دهند. پیش از ثبت‌نام، نیاز است که دانلود دفترچه کنکور کارشناسی ارشد را انجام داده و نسبت به مطالعه آن اقدام نمایند. داوطلبان باید این دفترچه را به‌دقت مطالعه نمایند تا درصورتی‌که شرایط ثبت‌نام در کنکور کارشناسی ارشد را داشتند در این کنکور ثبت‌نام نمایند.

مراحل و نحوه ثبت‌نام کنکور ارشد به شرح زیر است:

  • وارد سایت سنجش شوید.
  • از منوی ثبت راست گزینه کارشناسی ارشد را انتخاب نمایید. سپس گزینه «سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته» را انتخاب کنید.
  • در این مرحله نیاز است کارت اعتباری در اختیار داشته باشید. گزینه «خرید زنجیره ثبت‌نام» را انتخاب نموده و هزینه ثبت نام ارشد را پرداخت کنید. پس از پرداخت شماره سریال 12 رقمی را دریافت خواهید کرد. مبلغ قابل پرداخت در سال گذشته برابر با 45 هزار تومان بود.

لازم به ذکر است که پس از انتخاب گزینه خرید سریال ثبت‌نام سه حالت برای داوطلب وجود خواهد داشت:

1- سریال ثبت‌نام کارشناسی ارشد و علاقه‌مند به دریافت پیامک‌های اطلاع‌رسانی سازمان سنجش، بابت ثبت‌نام و انتخاب رشته

2- سریال ثبت‌نام کارشناسی ارشد و عدم تمایل به دریافت پیامک‌های اطلاع‌رسانی سازمان سنجش

3- سریال علاقه‌مندی به پیام نور و غیرانتفاعی آزمون کارشناسی ارشد

درصورتی‌که تمایل به دریافت پیامک اطلاع‌رسانی داشته باشید، هزینه‌ای از شما دریافت خواهد شد که این هزینه را همراه با مبلغ ثبت‌نام خواهید پرداخت. این هزینه در سال گذشته برابر با 600 تومان بود.

  • سپس وارد سایت شده و از منوی کارشناسی ارشد گزینه ثبت‌نام جدید را انتخاب نمایید.
  • در این قسمت اطلاعات شخصی، اطلاعات تحصیلی مقاطع قبلی و بارگذاری مدارک را انجام می‌دهید.
ادامه مطلب  کلیپ انگیزشی: قدرت رویا

زمان برگزاری کنکور ارشد

زمان برگزاری کنکور ارشد امسال هنوز مشخص نشده است. اما اگر طبق روال سال‌های قبل عمل شود، احتمالاً زمان برگزاری کنکور ارشد امسال در اسفندماه خواهد بود.

زمان اعلام نتایج

برای مطلع شدن از رتبه خود در کنکور ارشد امسال می‌توانید پس از برگزاری کنکور به سایت سنجش مراجعه نمایید. پس از ورود به سامانه جامع کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته و انتخاب گزینه ورود به سیستم، اطلاعات شخصی خود را وارد خواهید کرد.

ورود اطلاعات شخصی به دو صورت انجام می‌گیرد:

  • ورود نام و نام خانوادگی، شماره داوطلبی، شماره شناسنامه
  • ورود نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و شماره پرونده

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد امسال می‌توانند پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، کد رشته محل‌های تحصیل موردنظر خود را انتخاب کرده و فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند.

نتیجه‌گیری

زمان کنکور ارشد هنوز مشخص نشده است اما با توجه به روال سال‌های گذشته می‌توان زمان آن را حدس زد. همچنین داوطلبانی که موفق به کسب رتبه اول در دوره تحصیل کارشناسی خود شده باشند شامل سهمیه در کنکور ارشد می‌باشند که باید اطلاعات بیشتر را از طریق دانشگاه دوره کارشناسی خود به دست آورند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد می‌توانند پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، کد رشته محل‌های تحصیل موردنظر خود را انتخاب کرده و فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند.

زمان کنکور ارشد هنوز مشخص نشده است اما با توجه به روال سال‌های گذشته می‌توان زمان آن را حدس زد. همچنین داوطلبانی که موفق به کسب رتبه اول در دوره تحصیل کارشناسی خود شده باشند شامل سهمیه در کنکور ارشد می‌باشند که باید اطلاعات بیشتر را از طریق دانشگاه دوره کارشناسی خود به دست آورند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

آموزش معادلات دیفرانسیل در یک نگاه

اگر قصد دارید درس معادلات دیفرانسیل را برای امتحانات دانشگاه یا کنکور ارشد آموزش ببینید، باید بگوییم بررسی این مقاله نقطه عطف تصمیم شما خواهد شد. در این مقاله با تمام سرفصل‌های معادلات دیفرانسیل و نحوه مطالعه آن‌ها آشنا می‌شوید. همچین منابع فوق‌العاده‌ای معرفی می‌شود که می‌توانید برای آموزش معادلات دیفرانسیل از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

اگر سطل تان سوراخ باشد، در کنکور موفق نمی شوید!

آیا قبل از صرف هزینه و زمان نشتی‌ها را می‌گیرید؟ زمان و هزینه‌ای که برای موفقیت در کنکور صرف می‌کنید مانند پر کردن یک سطل سوراخ است. تا مادامی که نشتی‌های مطالعه شما بر طرف نشده باشد.

بیشتر بخوانید

گوگل اسکولار چیست؟

آنچه در این نوشته میخوانید مهم‌ترین نکات در مورد جست‌وجوی گوگل اسکولار نکات جستجو در گوگل اسکولار گوگل اسکولار فارسی…

بیشتر بخوانید

راهکارهای آموزش زبان انگلیسی

آنچه در این نوشته میخوانید فراگیری آموزش زبان انگلیسی از کودکی یادگیری از طریق گوش دادن به موسیقی مهم‌ترین نکات…

بیشتر بخوانید

آزمون تافل (اطلاعات کاربردی درباره TOEFL )

آنچه در این نوشته میخوانید آزمون تافل چیست؟ آزمون تافل یا آیلتس لهجه آمریکایی یا بریتانیایی آزمون تافل ibt آزمون…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *