Warning: Use of undefined constant product_tags - assumed 'product_tags' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/unilandi/domains/pnuexam.com/public_html/wp-content/themes/shokrino/functions.php on line 933
دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر

دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر

دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر

دانشگاه پیام‌نور خرمشهر از واحدهای پیام‌نور استان خوزستان است که در مقطع کارشناسی به‌صورت بدون آزمون‌ پذیرش دانشجو دارد. ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه به‌صورت آنلاین با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام و داوطلب طبق سوابق تحصیلی خود پذیرش می‌شود. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور خرمشهر تنها در مقطع تحصیلی لیسانس امکان‌پذیر است و در مقاطع کاردانی پیوسته یا ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته ثبت‌نام صورت نمی‌پذیرد. بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر مدرکی که دریافت می‌شود کاملا معتبر بوده و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

این مدرک برای ارائه به دانشگاه‌های خارج از ایران در مقاطع بالاتر قابل ترجمه است. از آنجایی که شهریه دانشگاه پیام نور نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز کمتر است، داوطلبان را برای تحصیل در این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها مشتاق‌تر کرده است.  

لازم به ذکر است تمام رشته های دانشگاه پیام نور خرمشهر در گروه‌های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ثبت‌نام ندارد و طبق امکانات و سابقه علمی دانشگاه، برخی رشته‌ها برای این مرکز علمی ارائه می‌شود. برای آشنایی بیشتر با دانشگاه پیام‌نور خرمشهر و نحوه ثبت‌ نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور خرمشهر تا انتهای این مطلب در وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید.

آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر

آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر

سیستم آموزشی ایران برای امکان تحصیل از راه دور، مراکز علمی با عنوان دانشگاه پیام‌نور را تدارک دیده است. دانشگاه‌های پیام‌نور زیرمجموعه دانشگاه‌های دولتی هستند که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت دارند. دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر در مقطع کارشناسی به صورت بدون آزمون در رشته‌های موردنظر پذیرش انجام می‌دهد. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور خرمشهر مانند دیگر واحدها در مهرماه و بهمن ماه سال 1403 است. از مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر و دیگر واحدها می توان به اعتبار مدرک پیام نور و غیرحضوری بودن بیشتر کلاس‌ها اشاره کرد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد بناب

زمان ثبت نام و نحوه پذیرش در دانشگاه پیام نور خرمشهر

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور خرمشهر در سال 1403 متقاضی بعد از بررسی رشته های دانشگاه پیام نور خرمشهر و یافتن رشته مدنظر خود باید به این نکته توجه داشته باشد که برای پذیرش نهایی واجد تمام شرایط پذیرش باشد. زمان ثبت‌نام متقاضیان رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر برای ورودی مهر و بهمن در دو نوبت انجام می‌شود.

تاریخ دقیق برای رشته‌های با آزمون هم‌زمان با ثبت‌نام کنکور سراسری از تاریخ 21 لغایت 27 آبان‌ماه ۱۴۰۲ است و برای رشته‌های بدون آزمون ورودی مهر در مردادماه و برای نیمسال بهمن در بازه زمانی بهمن از طریق سازمان سنجش صورت می‌گیرد. بعد از ثبت‌نام نهایی و انتخاب واحدهای ارائه شده به‌صورت حضوری و الکترونیکی و پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور، برنامه کلاسی از تاریخ 15 الی 31 شهریور در نیمسال اول به دانشجویان ارائه می‌شود. اکثرا کلاس ها در عصر پنجشنبه و روزهای جمعه برپا هستند.

رشته‌ های دانشگاه پیام نور خرمشهر

رشته‌ های دانشگاه پیام نور خرمشهر

داوطلبان متقاضی رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر در سال 1403 برای ورودی مهر و بهمن ملزم هستند لیست رشته‌های ارائه شده را از طریق سایت سازمان سنجش در تاریخ اعلام شده دریافت نموده و نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

لیست رشته های کارشناسی پیام نور واحد خرمشهر

لیست رشته های کارشناسی بدون آزمون دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر عبارت‌ است از:

مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، شیمی کاربردی، تاریخ، حقوق، روزنامه‌نگاری، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مدیریت بازرگانی، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی.

دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر در سال 1399 که آخرین دوره برگزاری انتخاب رشته بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد بود، در رشته زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات پایداری به پذیرش دانشجو پرداخت. در حال حاضر این نوع پذیرش در مقطع ارشد لغو شده است. دانشگاه پیام نور خرمشهر در مقطع ارشد به‌صورت با آزمون در رشته زبان و ادبیات فارسی دانشجو می‌پذیرد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مرکز هشترود

دانشگاه پیام‌نور هرساله برای مقطع کارشناسی‌ارشد با طرح فراگیر پیام‌نور جذب دانشجو دارد. هر کدام از دانشگاه‌های پیام‌نور تنها تعدادی از رشته‌ها را حمایت می‌کنند که این مقاله لیست رشته‌های ارشد فراگیر پیام‌نور واحد خرمشهر را در جمع‌بندی کرده است.

داوطلبان برای ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی‌ارشد بعد از ثبت‌نام و انتخاب رشته باید در آزمون دانش‌پذیری نمره قبولی را کسب کنند و به دانشگاه راه یابند. به مرحله‌ای از طرح فراگیر پیام‌نور که کلاسی برای داوطلب دانش‌پذیر ارائه نشده و داوطلب باید منابع و دروس مربوطه را به طور خودمحور بخواند و برای آزمون دانش‌پذیری آماده شود، دورهٔ دانش‌پذیری گفته می‌شود.

لیست رشته های ارشد فراگیر پیام نور واحد خرمشهر به شرح زیر است:

  • زبان فارسی
  • زبان و ادبیات فارسی

شهریه دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر

همان‌طور که قبلاً اشاره شد داوطلبان برای تحصیل در دانشگاه پیام ‌نور واحد خرمشهر همانند دیگر دانشگاه‌های دولتی ملزم به پرداخت شهریه هستند. پرداخت شهریه برای دانشجویان در مرحله ثابت و متغیر است. شهریه ثابت بر اساس سال پذیرش و ورود به دانشگاه و البته طبق رشته تحصیلی تعیین می‌شود و در یک مقطع تا پایان زمان تحصیل ثابت است. شهریه متغیر نسبت به تعداد واحد عملی و نظری لحاظ می‌شود. شهریه تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور هر ساله بین 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. پرداخت هر دو بخش این شهریه به‌واسطه سایت گلستان دانشگاه پیام‌نور امکان‌پذیر است.

قابل‌ذکر است که رشته‌های با آزمون شهریه‌ای برابر با رشته‌های بدون آزمون دارند و تنها تفاوت این دوره‌ها فقط در نوع پذیرش است. تمامی دانشجویان موظف‌اند علاوه بر شهریه‌های ثابت و متغیر نسبت به پرداخت خدمات آموزشی و حق بیمه، اقدام نمایند.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور خرمشهر

با مراجعه به سایت جامع گلستان انجام کارهای آموزشی دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر ممکن است. لینک‌های reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir برای دسترسی به سامانه گلستان دانشگاه پیام‌نور است. با مراجعه به این سایت پرداخت شهریه، درخواست مهمانی، حذف اضطراری، انتخاب واحد و… ممکن می‌شود.

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر

آدرس دانشگاه پیام‌نور خرمشهر استان خوزستان، شهر خرمشهر، محله کوتشیخ خرمشهر، خیابان ویلا، خیابان محرزی است. شماره‌تلفن تماس این دانشگاه 3-53534521 061 است. لینک ورود به وب‌سایت دانشگاه پیام نور واحد خرمشهرhttp://khr.khz.pnu.ac.ir/Portal/Home  است. دانشجویان برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه و آگاهی از اخبار اطلاعیه‌های مربوطه می‌توانند از این لینک استفاده کنند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور خراسان رضوی

جمع‌بندی

طبق آمار و اطلاعات رسمی که در سال 1393 منتشر شد دانشگاه پیام نور رتبه 10 را بین دانشگاه‌های کشور به خود اختصاص داد. البته در همان سال مفتخر کسب نمره 100 شاخص آموزشی شد و رتبه یک کیفیت آموزشی را برابر با دانشگاه‌های شریف و علوم پزشکی تهران بدست آورد.

 داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر می‌توانند با آزمون و بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی و شرایط خاص با پرداخت شهریه مشخص شده نسبت به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور خرمشهر اقدام نمایند.  لازم به ذکر است که فارغ‌التحصیلان رشته های دانشگاه پیام نور خرمشهر مدرک فارغ‌التحصیلی قابل ترجمه برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را دریافت خواهند کرد.

پی ان یو اگزم یک سایت تخصصی با محوریت برگزاری آموزش‌های دانشگاهی و کنکور ارشد مخصوص دانشجویان دانشگاه پیام‌نور و دولتی است. در این سایت با دانلود رایگان سؤالات پیام ‌نور به سؤالات پرتکرار و مباحث مهم امتحانات دسترسی دارید و به کمک آنها می‌توانید شانس قبولی خود را در امتحانات بالا ببرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
Payam Noor University, Natanz Center

دانشگاه پیام نور مرکز نطنز

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز نطنز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نطنز…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند

دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نهاوند…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد زارچ

دانشگاه پیام نور واحد زارچ

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد زارچ ثبت‌ نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور زارچ…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کوهپایه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فریدونشهر رشته های…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *