دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند

دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند

دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند

دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند از واحدهای دانشگاه پیام نور در استان همدان است که سالانه به‌صورت بدون آزمون در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نهاوند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر صورت می‌گیرد.

علاقه‌مندان به پذیرش در رشته های دانشگاه پیام نور نهاوند بدون محدودیت از نظر نوع دیپلم می‌توانند از میان این رشته‌های درج شده در دفترچه دست به انتخاب رشته بزنند. برای آشنایی بیشتر با دانشگاه پیام نور نهاوند و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نهاوند این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم را از دست ندهید.

آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند

دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند در استان همدان واقع است. دانشگاه پيام نور نهاوند از نيمسال اول سال تحصيلي 71 – 1370 با رشته‌هاي جغرافيا و حسابداري و با پذيرش 130 دانشجو شروع به كار نمود. در حال حاضر پذیرش دانشجو در این دانشگاه در مقطع کارشناسی تنها به‌صورت بدون آزمون صورت می‌گیرد و ملاک آن تنها سوابق تحصیلی داوطلب است. این دانشگاه از جمله دانشگاه‌های شهریه پرداز به شمار می‌آید. به‌عبارت بهتر ادامه تحصیل در این دانشگاه نیازمند پرداخت شهریه است.

امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری و مجازی و همچنین اجباری نبودن حضور در کلاس‌های درس نظری شرایط را برای تحصیل دانشجویان شاغل نیز فراهم نموده است. همچنین تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور یکی دیگر از مزایای تحصیل در این دانشگاه است که برای بسیاری از داوطلبان حائز اهمیت است. مدرک دانشجویان این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و از اعتبار کافی برای ترجمه و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور برخوردار است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نهاوند

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نهاوند

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند باید در مردادماه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نموده و به دانلود دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون بپردازند. سپس داوطلبان بایستی با مطالعه دقیق دفترچه و آگاهی کامل از شرایط و ضوابط آن، در صورت تمایل به انتخاب رشته با خرید کارت اعتباری هزینه‌ ثبت‌نام را پرداخت نمایند. با استخراج کد رشته محل‌های موردنظر و وارد کردن آن‌ها در فرم مربوطه ثبت‌نام تکمیل خواهد شد. به‌علاوه در آذرماه داوطلبان جامانده از پذیرش دانشگاه‌ها می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت نیز شرکت کنند.

ادامه مطلب  دانشگاه فردوسی مشهد (معرفی برترین دانشگاه های کشور)

در صورت قبولی در این مراحل داوطلبان به‌ترتیب در مهرماه و بهمن‌ماه می‌توانند وارد دانشگاه شوند. نوع مدرک دپیلم محدودیتی در انتخاب رشته‌های بدون آزمون ایجاد نمی‌کند و ملاک پذیرش سوابق تحصیلی داوطلب است. نوع پذیرش اعم از با کنکور، بدون کنکور و فراگیر در مدرک تحصیلی درج نمی‌شود. جالب است بدانید که نوع پذیرش در یک رشته مشخص در شهریه تاثیری ندارد و تنها شهریه ثابت دانشجویان فراگیر از دیگر دانشجویان کمی بیشتر است.

بیشتر بخوانید: نحوه نگارش مقاله علمی برای ژورنال‌های بین المللی

رشته های دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند در مقطع کارشناسی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نهاوند در رشته‌های زیر در مقطع کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود و نیازی به شرکت در کنکور سراسری و تحمل استرس ناشی از آن نیست. این رشته‌ها عبارت‌اند از:

  • علوم‌تجربی: ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی
  • علوم‌انسانی: اقتصاد، جامعه‌شناسی، جغرافیا، حسابداری، حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، گردشگری، مدیریت امور بانکی

گفتنی است که دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند در حال حاضر در مقطع کارشناسی‌ارشد پذیرش ندارد.

شهریه دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند

شهریه دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند

دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند موظف به پرداخت شهریه هستند. این شهریه از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل می‌شود. شهریه ثابت باید برای انجام انتخاب واحد پرداخت گردد و بدون تسویه آن، این امر امکان‌پذیر نخواهد بود. مقدار شهریه متغیر نیز باتوجه به تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم تعیین می‌شود. در صورت تسویه نکردن این بخش از شهریه امکان دریافت برنامه امتحانات پایان ترم، کارت ورود به جلسه آزمون‌ها و ثبت و مشاهده نمرات وجود نخواهد داشت.

شهریه دانشگاه پیام نور سالانه با 10 تا 15 درصد افزایش مواجه می‌شود و از طریق سامانه گلستان قابل پرداخت است. گفتنی است که شهریه دروس عملی از دروس نظری بیشتر است. دروس عملی شامل پایان‌نامه، دروس آزمایشگاهی و کارگاهی هستند. همچنین شهریه ثابت تا پایان تحصیل در یک مقطع افزایش نخواهد یافت.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور اهر

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور نهاوند

آدرس دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند استان همدان، شهرستان نهاوند، کوی دکتر حسابی و شماره تلفن تماس آن 61- 33271250 – 081 است. آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند نیز nahavand.hp.pnu.ac.ir است. با مراجعه به این وب‌سایت می‌توانید با اعضای هیات علمی، نشریات علمی دانشگاه، اهداف و برنامه‌های دانشگاه آشنا شوید و به سامانه‌های مختلف دسترسی یابید.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند

تمامی امور آموزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند از طریق مراجعه به سامانه جامع گلستان انجام‌پذیر است. این سامانه از طریق دو لینک مجزای reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد. در زمان ثبت‌نام یک نام کاربری و کلمه عبور متمایز به هر دانشجو اختصاص می‌یابد. پرداخت شهریه، انتخاب واحد، مشاهده نمرات، حذف و اضافه و حذف اضطراری از جمله فعالیت‌های آموزشی هستند که در این سامانه انجام می‌گیرند.

جمع‌بندی

تنها راه پذیرش در دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند انتخاب رشته بدون آزمون است. برای انجام ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نهاوند داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نمایند. در صورت تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور نهاوند، فارغ‌التحصیلان مدرکی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کاملا معتبر دریافت خواهند کرد.

پی ان یو اگزم یک همراه و یار خوب در شب‌های امتحان برای دانشجویان پیام نور است. انواع دوره‌های رایگان و غیر رایگان آموزشی دانشگاهی و کنکور ارشد در این سایت در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد سردشت

دانشگاه پیام نور واحد سردشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سردشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سردشت…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سراب

دانشگاه پیام نور واحد سراب

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور سراب ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سراب…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور ترکمانچای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *