دانشگاه پیام نور بیجار

دانشگاه پیام نور بیجار

دانشگاه پیام نور بیجار

دانشگاه پیام نور بیجار واقع در استان کردستان شهرستان بیجار یکی از دانشگاه‌های شهریه‌پرداز مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز بیجار هر سالهبه دو صورت با آزمون و بدون آزمون صورت می‌گیرد. شهریه دانشگاه پیام نور واحد بیجار برای تمام مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد شامل دو بخش ثابت و متغیر است. پرداخت شهریه از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام‌نور انجام می‌شود. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی نحوه ثبت‌ نام دانشگاه پیام نور مرکز بیجار و شهریه آن بپردازیم.

دانشگاه پیام نور بیجار

دانشگاه پیام نور بیجار یکی از دانشگاه‌های شهریه‌پرداز مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با ایجاد امکان تحصیل به‌صورت غیرحضوری و میزان شهریه کمتر نسبت به دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی مورد استقبال بسیاری از داوطلبان قرار گرفته است. مدرک ارائه شده توسط این دانشگاه معتبر بوده و حتی امکان تحصیل در دو رشته به‌صورت هم‌زمان نیز وجود دارد.

شعار این دانشگاه آموزش برای همه، همه‌جا و همه‌وقت است. به‌عبارت‌دیگر افراد با هر سطح مشغله و کمبود زمان می‌توانند از موقعیت تحصیل در این دانشگاه بهره‌مند گردند. دانشجویان دانشگاه پیام‌نور به دو گروه رسمی و فراگیر طبقه‌بندی می‌شوند. پذیرش هر دو گروه از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد.

ثبت‌ نام دانشگاه پیام نور مرکز بیجار

ثبت‌ نام دانشگاه پیام نور مرکز بیجار

دانشگاه پیام نور بیجار به‌صورت فراگیر، بدون آزمون و با آزمون دانشجو می‌پذیرد. ثبت‌ نام دانشگاه پیام نور مرکز بیجار به‌صورت با آزمون از طریق ثبت‌نام در کنکور سراسری انجام می‌شود. پس از برگزاری آزمون سراسری و کسب نمره قبولی در آن داوطلب می‌تواند نسبت به انتخاب رشته بر اساس علاقه‌مندی اقدام نماید. تمام مراحل از طریق سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد. مراحل ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز بیجار در دوره‌های بدون آزمون و فراگیر نیز در بخش‌های بعد توضیح داده خواهند شد.

ادامه مطلب  آدرس دانشگاه های پیام نور تهران

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز بیجار به‌صورت فراگیر

یکی دیگر از راه‌های ورود به دانشگاه پیام نور بیجار شرکت در دوره‌های فراگیر است. برای شرکت در این دوره‌ها ابتدا داوطلب باید از طریق سایت سازمان سنجش در موعد مقرر ثبت‌نام نماید، سپس در صورت قبولی با عنوان دانش‌پذیر وارد دانشگاه خواهد شد. در صورت گذراندن دروس نیمسال اول با موفقیت عنوان وی به دانشجو تغییر خواهد کرد و می‌تواند به ادامه تحصیل در آن مقطع بپردازد. این نوع ثبت‌نام نیز فقط یک‌بار در سال و معمولا در اسفندماه انجام می‌گیرد.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد بیجار

شهریه دانشگاه پیام نور بیجار در تمام مقاطع تحصیلی دارای دو بخش ثابت و متغیر است. شهریه ثابت در تمام طول تحصیل در آن مقطع ثابت می‌ماند و میزان آن به امکانات و خدمات دانشگاه و نیمسال ورود بستگی دارد. شهریه متغیر بر اساس تعداد واحدهای درسی هر ترم تعیین می‌شود. به طبع میزان شهریه دروس عملی بیشتر از دروس تئوری است. البته حضور در کلاس‌های عملی نیز برخلاف دروس تئوری اجباری است. میزان شهریه دانشگاه پیام نور هر ساله به میزان 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

رشته ‌های دانشگاه پیام نور بیجار

رشته ‌های دانشگاه پیام نور بیجار

دانشگاه پیام‌نور بیجار در رشته‌های زیر در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد دانشجو می‌پذیرد.

 1. رشته‌ های دانشگاه پیام نور بیجار در مقطع کارشناسی

لیست رشته‌های دانشگاه پیام نور بیجار در مقطع کارشناسی به شرح زیر است:

  • دانشکده فنی و مهندسی: مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، مهندسی عمران، مهندسی اجرایی، مهندسی پروژه، مهندسی صنایع، مهندسی ایمنی صنعتی، مهندسی راه‌آهن، مهندسی خودرو و هوافضا، مهندسی نفت، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی رباتیک، مهندسی شیمی و پلیمر، مهندسی اقتصاد کشاورزی، مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی، صنایع‌دستی، ارتباط تصویری، عکاسی، فرش، نقاشی، مرمت بناهای تاریخی، کتابت و نگارگری، طراحی پارچه، لباس و صنعتی، هنرهای اسلامی و صناعی، مهندسی معماری و شهرسازی، علوم کشاورزی، علوم دامی، ماشین‌های کشاورزی، علوم و صنایع غذایی، مهندسی شیلات، مهندسی زراعت، ژنتیک گیاهی، مهندسی آب، مهندسی منابع طبیعی، آبادانی روستاها و علوم و مهندسی محیط‌زیست
  • دانشکده علوم پایه: ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر، شیمی، فیزیک، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، زیست‌فناوری و میکروبیولوژی
  • دانشکده علوم تربیتی: علوم تربیتی، روان‌شناسی، مشاوره، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، علوم ورزشی
  • دانشکده علوم اجتماعی: حقوق، علوم قضایی، جغرافیا، گردشگری، علوم اجتماعی، مطالعات خانواده، علوم سیاسی و تاریخ
  • دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی: زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، زبان انگلیسی
  • دانشکده الهیات و علوم اسلامی: الهیات و معارف اسلامی
  • دانشکده مدیریت: حسابداری و اقتصاد، بانکداری اسلامی، مدیریت
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

2. رشته های دانشگاه پیام نور بیجار در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه پیام نور بیجار در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز در رشته‌های زیر دانشجو می‌پذیرد:

  • دانشکده فنی و مهندسی: مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی صنایع، پژوهش هنر، طراحی شهری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معماری، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی کشاورزی، مهندسی برق، مهندسی منابع طبیعی
  • دانشکده علوم پایه: آمار، ریاضی، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی گرایش بیوفیزیک، زمین‌شناسی گرایش ژئوفیزیک، فتوشیمی
  • دانشکده علوم اجتماعی: حقوق، جغرافیا، علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، تاریخ، مدیریت رسانه
  • دانشکده علوم تربیتی: آموزش محیط‌زیست، علوم تربیتی، علوم ورزشی، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، روان‌شناسی گرایش مشاوره، تاریخ و فلسفه آموزش‌وپرورش، آموزش و بهسازی منابع انسانی
  • دانشکده الهیات و علوم اسلامی: حسابداری، مدیریت، اقتصاد، کارآفرینی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت کسب‌وکار MBA، مدیریت امور شهری
  • دانشکده علوم‌انسانی: زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، الهیات و معارف اسلامی، زبان و ادبیات عربی، تاریخ تشیع، اخلاق، نهج‌البلاغه

لیست رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بیجار

لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور بیجار در مقطع کارشناسی به شرح زیر است.

علوم ریاضی و فنی: مهندسی کامپیوتر

علوم‌تجربی: زیست‌شناسی سلولی و مولکولی

علوم‌انسانی: جغرافیا، حسابداری، حقوق، روان‌شناسی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مدیریت امور بانکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه،مدیریت دولتی و مشاوره.

همچنین رشته‌های دانشگاه پیام نور بیجار در مقطع کارشناسی‌ارشد عبارت‌اند از: زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، بیوشیمی، زبان و ادبیات فارسی، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گرایش آمایش شهری

هر داوطلب باتوجه‌به سوابق تحصیلی و علاقه‌مندی خود می‌تواند به ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور بپردازد و از مزایای تحصیل در این دانشگاه بهره‌مند گردد.

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز بیجار بدون آزمون

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز بیجار بدون آزمون

یکی از راه‌های ورود به دانشگاه پیام‌نور بیجار ثبت‌نام بدون آزمون است. این امر هم‌زمان با اعلام زمان انتخاب رشته بدون آزمون از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. متقاضی ابتدا باید به ثبت‌نام پرداخته و سپس بر اساس میزان علاقه‌مندی خود به انتخاب رشته بپردازد. این نوع پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب صورت می‌گیرد و هیچ آزمونی برگزار نخواهد شد. اعلام نتایج قبولی نیز از طریق سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد. این نوع ثبت‌نام سالانه دو بار در مهرماه و بهمن‌ماه انجام می‌گیرد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد بناب

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور بیجار

انجام تمام امور آموزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور بیجار از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور صورت می‌گیرد. این امور شامل انتخاب واحد، حذف و اضافه، پرداخت شهریه، حذف اضطراری، مشاهده کارنامه، دریافت کارت آزمون، درخواست مهمانی و… است. این سامانه از طریق دو آدرس reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir در دسترس است. با استفاده از این دو آدرس می‌توانید وارد پورتال شخصی خود شده و به‌صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری به واحد دانشگاهی به انجام امور آموزشی خود بپردازید.

وب‌ سایت و آدرس دانشگاه پیام نور بیجار

آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام‌نور بیجار bijar.kd.pnu.ac.ir است. از طریق این وب‌سایت می‌توانید اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به این دانشگاه را مشاهده نمایید. آدرس دانشگاه پیام نور بیجار در استان کردستان، شهر بیجار، شهرک آفتاب، خیابان دکتر ریاضی با کد پستی ۶۶۵۱۸۸۷۹۴۱ است. همچنین شماره‌تلفن گویای این دانشگاه تلفن گویا ۰۸۷۳۸۲۲۴۹۹۳ است.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور بیجار یکی از دانشگاه‌های پیام‌نور کشور است که در استان کردستان واقع شده است. برای ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز بیجار یا هر مرکز دانشگاهی دیگر چه به‌صورت با آزمون و چه بدون آزمون داوطلب می‌بایست از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام نماید. شهریه دانشگاه پیام نور واحد بیجار نسبت به سایر مراکز دانشگاهی شهریه‌پرداز کمتر است و امکان تحصیل را برای دانشجویان با توان مالی کمتر نیز فراهم می‌آورد.

پی ان یو اگزم با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی و شب امتحانی به دانشجویان پیام نور و دانشگاه‌های دولتی تاسیس گردیده است. همچنین در این سایت می‌توان به آموزش‌های کاربردی برای کنکور ارشد و دکتری دست پیدا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه‌های پیام‌نور و نحوه پذیرش و ثبت‌نام در آن‌ها و همچنین نحوه بهره‌مندی از دوره‌های آموزش رایگان و غیررایگان با مشاوران ما در پی ان یو اگزم در تماس باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
Payam Noor University, Natanz Center

دانشگاه پیام نور مرکز نطنز

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز نطنز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نطنز…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند

دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نهاوند…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد زارچ

دانشگاه پیام نور واحد زارچ

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد زارچ ثبت‌ نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور زارچ…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کوهپایه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فریدونشهر رشته های…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *