دانشگاه پیام نور مرکز فارسان

دانشگاه پیام نور مرکز فارسان

دانشگاه پیام نور مرکز فارسان

دانشگاه پیام نور مرکز فارسان یکی از واحدهای دانشگاه پیام نور در استان چهارمحال و بختیاری است. داوطلبان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فارسان بایستی از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور برای این امر اقدام نمایند. پذیرش در رشته های دانشگاه پیام نور فارسان در مقطع کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه آزمونی برگزار نخواهد شد. جهت آشنایی بیشتر با دانشگاه پیام نور مرکز فارسان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فارسان این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم را از دست ندهید.

آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز فارسان

دانشگاه پیام نور مرکز فارسان واقع در استان چهارمحال و بختیاری است. تنها راه ورود به این دانشگاه در مقطع کارشناسی پذیرش بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی است.  در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز در رشته‌ زبان و ادبیات فارسی به سه صورت با آزمون، بدون آزمون و فراگیر پذیرش دارد. البته آخرین دوره پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی‌ارشد در سال 1399 به دلیل شیوع کرونا برگزار شد و از آن پس تاکنون این نوع پذیرش لغو شده است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فارسان

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فارسان

داوطلبان پذیرش در دانشگاه پیام نور مرکز فارسان بایستی در موعد مقرر که معمولا مردادماه است به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نمایند. سپس با دانلود و مطالعه دقیق دفترچه از شرایط و ضوابط آن آگاه شوند. با خرید کارت اعتباری مربوط به انتخاب رشته بدون آزمون هزینه این مرحله پرداخت خواهد شد. در مرحله آخر داوطلب باید بر اساس علاقه‌مندی خود به استخراج کد رشته محل‌های مورد نظر خود بپردازد و آن‌ها را در فرم مربوطه در سایت وارد نماید.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد آذرشهر

این نوع ثبت‌نام معمولا هم‌زمان با مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می‌شود و محدودیتی از نظر نوع دیپلم در انتخاب این رشته‌ها وجود نخواهد داشت. در مرحله تکمیل ظرفیت نیز داوطلبان جامانده می‌توانند از بین کد رشته محل‌های ارائه شده دست به انتخاب بزنند. نوع پذیرش در مدرک تحصیلی عنوان نمی‌شود و شهریه دانشجویان ورودی بدون آزمون با دانشجویان با آزمون یک رشته خاص برابر است. همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، ملاک پذیرش تنها سوابق تحصیلی داوطلب است.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام ارشد پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۳

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرکز فارسان در مقطع کارشناسی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فارسان در رشته‌های زیر انجام می‌شود:

  • علوم ریاضی و فنی: ریاضیات و کاربردها، علوم کامپیوتر، علوم و مهندسی آب، مهندسی شهرسازی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک
  • علوم‌تجربی:  ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)، علوم و مهندسی محیط‌زیست
  • علوم‌انسانی: اقتصاد، برنامه‌ر‌یزی اجتماعی و تعاون، تاریخ، جامعه‌شناسی، جغرافیا، حسابداری، حقوق، روانشناسی،‌ زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم قرآن و حدیث، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، گردشگری، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت کسب‌وکارهای کوچک، مشاوره، هتلداری
  • هنـر:  نقاشی
  • زبان‌های خارجی: زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی

دانشگاه پیام نور مرکز فارسان در مقطع کارشناسی تنها به‌صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرکز فارسان در مقطع کارشناسی ارشد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرکز فارسان در مقطع کارشناسی ارشد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فارسان در مقطع ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی امکان‌پذیر است. همچنین از طریق شرکت در کنکور کارشناسی‌ارشد نیز داوطلبان می‌توانند به ادامه تحصیل در این رشته بپردازند. پذیرش فراگیر نیز یکی دیگر از راه‌های ورود به این دانشگاه بدون آزمون است. رشته‌های ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور مرکز فارسان نیز عبارت‌اند از: زبان و ادبیات فارسی

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور کرج

شهریه دانشگاه پیام نور مرکز فارسان

تحصیل در دانشگاه پیام نور فارسان نیازمند پرداخت شهریه است. این شهریه شامل دو بخش ثابت و متغیر است و راه پرداخت آن مراجعه به سایت گلستان دانشگاه پیام نور خواهد بود. شهریه متغیر بر اساس تعداد واحدهای نظری و عملی هر ترم تعیین می‌شود و بایستی حتما تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم تسویه گردد. همچنین شهریه ثابت نیز باید برای انجام مرحله انتخاب واحد تسویه شده باشد. میزان شهریه این دانشگاه سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

آدرس و وب ‌سایت دانشگاه پیام نور مرکز فارسان

آدرس و وب ‌سایت دانشگاه پیام نور مرکز فارسان

دانشگاه پیام نور فارسان، استان چهارمحال و بختیاری، شهر فارسان، فلكه جمهوري، ميدان جمهوري، خيابان دانشگاه، دانشگاه پيام نور است. همچنین آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام نور مرکز فارسان farsan.chb.pnu.ac.ir است. از طریق مراجعه به این وب‌سایت می‌توانید برنامه کلاسی و تقویم آموزشی رشته‌های مختلف را بیابید و از اخبار و اطلاعیه‌های این دانشگاه مطلع شوید. شماره تماس‌های این دانشگاه نیز عبارت‌اند از:

33230292-33230293-33230298-33230299-33220008-33220009(کد:038)

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور فارسان

امور آموزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز فارسان از طریق مراجعه به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور انجام می‌شود. این سامانه از طریق دو لینک osreg.pnu.ac.ir و reg.pnu.ac.ir در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد و می‌توانند به انجام امور آموزشی خود نظیر انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف اضطراری، پرداخت شهریه، دریافت کارت آزمون، مشاهده کارنامه و… بپردازند.

جمع‌بندی

تحصیل در دانشگاه پیام نور مرکز فارسان یک فرصت ویژه برای رهایی از استرس و فشار کنکور است؛ زیرا پذیرش در این دانشگاه در مقطع کارشناسی تنها به‌صورت بدون کنکور انجام می‌شود. ملاک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فارسان سوابق تحصیلی داوطلب است. رشته های دانشگاه پیام نور فارسان تنوع بالایی داشته و تمام گروه‌های آزمایشی را شامل می‌شوند.

پی ان یو اگزم با ارائه انواع دوره‌های رایگان و غیر رایگان آموزشی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور و دولتی سعی در آسان ساختن شب‌های سخت امتحان دارد. همچنین با دانلود رایگان سوالات پیام نور می‌توانید با نوع طراحی سوالات و مباحث پراهمیت آشنا شده و موفقیت خود را در امتحانات رقم بزنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره با مشاوران و کارشناسان ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور خراسان رضوی

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
Payam Noor University, Natanz Center

دانشگاه پیام نور مرکز نطنز

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز نطنز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نطنز…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند

دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نهاوند…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد زارچ

دانشگاه پیام نور واحد زارچ

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد زارچ ثبت‌ نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور زارچ…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کوهپایه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فریدونشهر رشته های…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *