رشته مدیریت امور گمرکی در پیام نور ✅ ثبت نام، گرابش ها و شهریه رشته

رشته مدیریت امور گمرکی در دانشگاه پیام نور

رشته مدیریت امور گمرکی در پیام نور

رشته مدیریت امور گمرکی در پیام نور از رشته‌های گروه علوم انسانی است. البته برای پذیرش در رشته مدیریت امور گمرکی بدون کنکور،داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و تجربی نیز می‌توانند اقدام به ثبت نام نمایند. ثبت نام رشته مدیریت امور گمرکی در دانشگاه پیام نور نیازمند اخذ پذیرش از سازمان سنجش و آموزش کشور به‌صورت با آزمون یا بدون آزمون است. پذیرش بدون آزمون تنها بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی رشته مدیریت امور گمرکی بدون کنکور دانشگاه پیام نور و ثبت‌نام آن بپردازیم.

رشته مدیریت امور گمرکی در پیام نور

رشته مدیریت امور گمرکی در پیام نور

تحصیل در رشته مدیریت امور گمرکی در پیام نور آرزوی بسیاری از داوطلبان گروه علوم‌انسانی، علوم‌تجربی و ریاضی علاقه‌مند به این رشته است. رشته امور گمرکی مسئولیت تربیت نیروهای انسانی کارآمد و ورزیده را برای کارکردن در بخش‌های خصوصی و دولتی بر عهده دارد تا بتوانند وظایفی را در ارتباط با اجرای قوانین امور گمرکی، آیین‌نامه‌های اجرایی، مقررات صادرات و واردات و… انجام دهند.

ثبت نام رشته مدیریت امور گمرکی در پیام نور

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته مدیریت امور گمرکی در پیام نور می‌بایست از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت‌نام نمایند. این پذیرش می‌تواند به دو صورت با آزمون و بدون آزمون صورت بگیرد. در پذیرش با آزمون رشته امور گمرکی، داوطلبان پس از شرکت در کنکور و کسب نمره قبولی می‌توانند اقدام به انتخاب این رشته نمایند. شیوه پذیرش در رشته مدیریت امور گمرکی بدون کنکور نیز در ادامه شرح داده خواهد شد.

ادامه مطلب  رشته های ارشد فراگیر پیام نور شیراز

بیشتر بخوانید: رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور

رشته مدیریت امور گمرکی بدون کنکور

رشته مدیریت امور گمرکی بدون کنکور

برای پذیرش در رشته مدیریت امور گمرکی در پیام نور بدون کنکور، داوطلبان می‌توانند سالانه در مردادماه و آذرماه هر سال اقدام به انتخاب رشته تنها بر اساس سوابق تحصیلی نمایند. پذیرفته‌شدگان به ترتیب در مهرماه و بهمن‌ماه می‌توانند وارد دانشگاه شوند. ثبت نام رشته مدیریت امور گمرکی بدون کنکور با مراجعه با سایت سازمان سنجش و آموزش کشور امکان‌پذیر است. ناگفته نماند تفاوتی بین مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان با آزمون و بدون آزمون وجود ندارد و نوع پذیرش در مدرک قید نخواهد شد.

شهریه رشته مدیریت امور گمرکی در پیام نور

پرداخت شهریه رشته مدیریت امور گمرکی در پیام نور از طریق مراجعه به سامانه گلستان امکان‌پذیر است. این شهریه شامل دو بخش ثابت و متغیر است. شهریه ثابت تا پایان تحصیل در یک مقطع بدون تغییر می‌ماند و پرداخت آن لازمه انتخاب واحد هر ترم است. شهریه متغیر نیز بر اساس تعداد واحدهای نظری و عملی اخذ شده در هر ترم محاسبه می‌شود و باید تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم تسویه شود. شهریه دانشگاه پیام نور برای رشته امور گمرکی  و دیگر رشته‌ها هر سال 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

دروس رشته مدیریت امور گمرکی پیام نور

دروس رشته مدیریت امور گمرکی پیام نور

تعداد واحدهای درسی رشته مدیریت امور گمرکی در دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی 133 واحد است. این واحدها شامل 20 واحد دروس عمومی و 73 واحد دروس پایه و اصلی، 34 واحد دروس تخصصی و 6 واحد دروس اختیاری به شرح زیر است:

 1. دروس پایه و اصلی

در رشته امور گمرکی دروس پایه و اصلی به شرح زیر هستند:

اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، ریاضیات پایه، کلیات حقوق، حقوق و مقررات مدنی، حقوق تجارت، حقوق اساسی و آشنایی با تشکیلات جمهوری اسلامی ایران، مبانی سازمان و مدیریت، مالیه عمومی و خط‌مشی مالی دولت‌ها، مسائل بانکی و اعتبارات اسنادی، مکاتبات بازرگانی به زبان انگلیسی، اصول بیمه، اصول حسابداری، مدیریت مالی، سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت، توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور خوی

2. دروس تخصصی

قوانین و مقررات گمرکی، طبقه‌بندی کالا، شیمی کانی‌ها و فلزات، شناخت الیاف سنجی و مصنوعات آنها، سازمان‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی گمرکی، آشنایی با صنعت حمل‌ونقل، مقررات عمومی صادرات و واردات، زبان انگلیسی متون تخصصی، سازمان و وظایف گمرک، مبانی و کاربرد کامپیوتر در مدیریت، سیاست تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران، حقوق و مقررات مدنی، مدیریت استراتژیک و امور مالی بین‌المللی از دروس تخصصی رشته امور گمرکی در دانشگاه پیام نور هستند.

3. دروس اختیاری

هر دانشجو در رشته مدیریت امور گمرکی در پیام نور موظف به گذراندن 6 واحد از دروس اختیاری زیر است. این دروس عبارت‌اند از: اصول و مبانی کارآفرینی، اصول بیمه، سیاست بازرگانی، سازمان‌های پولی و مالی بین‌المللی، سیستم‌های خرید و انبار و توزیع، مکاتبات بازرگانی، بازاریابی بین‌المللی

گرایش ‌های رشته مدیریت امور گمرکی در پیام نور

با داشتن مدرک کارشناسی رشته مدیریت امور گمرکی در پیام نور می‌توانید در تمام گرایش‌های مدیریت در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری ادامه تحصیل دهید. این رشته در حال حاضر در کشور ما تنها در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود. رشته امور گمرکی نیز مانند دیگر رشته‌های مدیریت پرمخاطب و پرطرف‌دار است. همان‌طور که اشاره شد، تحصیل در رشته مدیریت امور گمرکی بدون کنکور یکی از راه‌های ورود به این رشته تحصیلی است.

بیشتر بخوانید: اگر سطل تان سوراخ باشد، در کنکور موفق نمی شوید!

بازار کار و آینده رشته مدیریت امور گمرکی در دانشگاه پیام نور

فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت امور گمرکی در پیام نور می‌توانند در ادارات، موسسات دولتی و شرکت‌های بازرگانی مشغول به کار شوند. مشاغل مناسب برای دارندگان مدرک این رشته عبارت‌اند از: نماینده گمرک، کارشناس امور باربری، پردازنده گمرکی، کارمند اداره گمرک، مدیر انبار، مدیر دفتر صادرات، برنامه‌ریزی حمل‌ونقل، مدرس دانشگاه، کارمند اسناد حمل‌ونقل هوایی و دریایی، کارمند تدارکات، کارمند موسسات مالی و اعتباری، موسسه کارگزاری گمرکی یا شرکت حمل‌ونقل، مدیر ارشد لجستیک و توزیع و… .

ادامه مطلب  مهندسی سیستم های مالی ( معرفی گرایش های کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع )

جمع‌بندی

رشته مدیریت امور گمرکی در پیام نور به دلیل اهمیت امور گمرکی در کشور آینده‌دار بوده و بازار کار خوبی خواهد داشت. پذیرش در رشته مدیریت امور گمرکی بدون کنکور از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در دو نوبت مهرماه و بهمن‌ماه امکان‌پذیر خواهد بود. ثبت نام رشته مدیریت امور گمرکی در دانشگاه پیام نور به‌صورت با آزمون نیز امکان‌پذیر است که از طریق شرکت در آزمون سراسری میسر می‌شود.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است. در این سایت می‌توانید در دوره‌های آموزشی پیام‌نور و کنکور ثبت‌نام کنید. همچنین می‌توانید از نمونه سوالات و سایر محتواها و دوره‌های رایگان سایت استفاده کنید. پی ان یو اگزم یار و همراه شما در شب‌های سخت امتحان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *