دانشگاه پیام نور مرودشت | آموزش و نمونه سوالات رایگان پیام نور

دانشگاه پیام نور مرودشت

دانشگاه پیام نور مرودشت

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور است که هر سال در دو مرحله اقدام به جذب دانشجو به‌صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان می‌کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد مرودشت برای ورودی مهرماه و بهمن‌ماه سال 1402 زیر نظر سازمان سنجش انجام می‌شود. علاقه‌مندان به تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت در گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی و زبان در مقطع کارشناسی پیوسته برای مشاهده و بررسی لیست رشته های بدون کنکور پیام نور سال 1402 باید دفترچه بدون کنکور سراسری  را مطالعه کنند.

ضرورت دارد هر متقاضی قبل از اینکه جهت انجام فرایند ثبت نام اقدام نماید با مطالعه دفترچه، شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1402 را جویا شده و سپس اقدام به انتخاب رشته کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و سایت دانشگاه پیام نور مرودشت تا انتهای این مقاله از پی ان یو اگزم با ما همراه باشید.

آشنایی با دانشگاه پیام نور مرودشت

آشنایی با دانشگاه پیام نور مرودشت

داوطلبانی که علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه پیام نور مرودشت هستند می‌توانند با مطالعه لیست رشته‌های ارائه شده این واحد، برای انتخاب اولویت‌های موردنظر خود اقدام کنند. در مرحله بعد داوطلبان واجد شرایط پذیرش بدون آزمون دانشگاه پیام نور سال 1402 می‌توانند در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش برای تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند.

با اجرایی‌شدن قوانین تصویب شده در راستای حذف کنکور سراسری، بیش از 85% از رشته محل‌های ارائه شده در دانشگاه‌های پیام نور به‌صورت بدون آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی، دانشجو می‌پذیرند. دانشگاه پیام نور مرودشت یکی از جمله دانشگاه‌هایی است که در رشته‌های ارائه‌شده مقطع کارشناسی به‌صورت بدون آزمون پذیرش دارد.

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد مرودشت، بدون کنکور

متقاضیان ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد مرودشت به‌صورت بدون کنکور در مهرماه و بهمن‌ماه سال 1402، باید با بررسی لیست رشته‌های ارائه شده این دانشگاه در صورت‌یافتن رشته تحصیلی موردنظر در مهلت مقرر شده از سوی سازمان سنجش، برای انجام فرایند ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند. به‌منظور تسهیل فرایند ثبت نام دانشگاه پیام نور، داوطلبان خصوصاً مرحله انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه پیام نور واحد مرودشت سال جاری، در ادامه این مقاله، رشته های بدون کنکور و بدون آزمون صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور مرودشت سال 1402 را ارائه داده‌ایم.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور سقز

رشته های بدون کنکور بدون آزمون دانشگاه پیام نور مرودشت 1402

همان‌طور که قبل از این اشاره شد، دانشگاه های پیام نور از جمله واحد مرودشت تنها در رشته های بدون کنکور مقطع کارشناسی پیوسته یا همان لیسانس دانشجو می‌پذیرند. این بدان معناست که ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور واحد مرودشت در مقطع کاردانی پیوسته یا ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته امکان‌پذیر نیست.

رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری از جمله دانشگاه‌های پیام نور مهرماه و بهمن‌ماه سال 1402 در گروه‌های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ارائه می‌شود و داوطلبان می‌توانند با بررسی لیست رشته های ارائه شده هر دانشگاه در صورت‌یافتن رشته موردنظر خود، در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای تکمیل فرایند انتخاب رشته خود اقدام کنند. تمامی رشته های گروه‌های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در دانشگاه مرودشت ارائه نمی‌شوند؛ بلکه باتوجه‌به امکانات و سوابق دانشگاه برخی از رشته های هر گروه در این واحد ارائه می‌شود.

مهم‌ترین رشته‌های بدون کنکور تجربی

برخی از مهم‌ترین رشته‌های بدون کنکور تجربی:

  • میکروبیولوژی
  • زیست‌شناسی سلولی و مولکولی
  • علوم و مهندسی صنایع غذایی
  • شیمی کاربردی
  • شیمی محض و…

برخی از مهم‌ترین رشته‌های بدون کنکور ریاضی دانشگاه پیام نور مرودشت:

  • مهندسی عمران
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی پزشکی و…

برخی از مهم‌ترین رشته‌های بدون کنکور انسانی:

  • حقوق
  • روان‌شناسی
  • مشاوره
  • حسابداری
  • رشته های گروه مدیریت
  • علوم ورزشی و…

برخی از مهم‌ترین رشته‌های بدون کنکور زبان و هنر:

  • مترجمی زبان انگلیسی
  • زبان و ادبیات انگلیس
  • عکاسی
  • ارتباط تصویری
  • نقاشی و…

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت 1402

ثبت نام رشته های بدون کنکور بدون آزمون دانشگاه پیام نور مرکز مرودشت سال 1402 زیر نظر سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود. مانند سال‌های گذشته این سازمان با انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور، لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد مرودشت 1402 را منتشر می‌کند.

داوطلبانی که متقاضی پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های پیام نور هستند، باید پس از بررسی رشته‌های بدون کنکور بدون آزمون دانشگاه پیام نور مرودشت و یافتن رشته موردنظر خود به این موضوع دقت داشته باشند که برای پذیرش نهایی در این رشته باید واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور باشند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور کرج

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند پس از اطمینان لازم از دارابودن شرایط لازم در مهلت مقرر شده از سوی سازمان سنجش با پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های پیام نور و دریافت شماره‌ سریال ثبت نامی سال 1402 برای تکمیل فرم اطلاعات ثبت نامی و انتخاب رشته خود اقدام کنند. همچنین به داوطلبان متقاضی شرکت در پذیرش رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت توصیه می‌شود قبل از اقدام به ثبت نام، ابتدا مدارک و اطلاعات موردنیاز خود را آماده کنید و سپس با ورود به سایت سنجش ثبت نام خود را تکمیل کنند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد مرودشت 1401

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد مرودشت 1401

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور برای تمامی مراکز در حالت کلی در دو تاریخ مشخص است. زمان ثبت نام نیمسال اول مهرماه به شرح زیر است:

مطابق با اطلاعیه منتشر شده، انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در نیمسال اول تحصیلی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org طبق زمان‌بندی در جدول زیر انجام می‌پذیرد. بدین ترتیب افرادی که در مهلت اولیه موفق به ثبت نام نشده‌اند، می‌توانند در بازه زمانی تمدید شده نسبت به انجام امور مربوطه اقدام کنند.

نوع ثبت نامزمان اولیهتمدید مهلت
افرادی که در کنکور سراسری ثبت نام کرده‌اند17 تا 22 مرداد ماهتا 24 مرداد ماه
افرادی که در کنکور سراسری ثبت نام نکرده‌اند18 تا 23 مرداد ماه24 مرداد ماه تا 6 شهریور ماه

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن‌ماه به شرح زیر است:

متقاضیانی که موفق به انجام ثبت نام برای ترم مهرماه دانشگاه نشده‌اند، می‌توانند در زمان مشخصی که از سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود، برای ثبت نام ترم بهمن‌ماه اقدام کنند. طبق اطلاعیه‌های منتشر شده زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت بهمن‌ماه، از 30 آذر تا 10 دی‌ماه  است که این امر طبق معمول از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org در سایت گلستان انجام خواهد گرفت و ممکن است تغییر پیدا کند.

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

مراحل ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون کنکور به شرح زیر است:

  • در ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و بخش سراسری را انتخاب کنید.
  • بر روی لینک فعال سامانه پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال 1402 (مخصوص داوطلبانی که در آزمون ثبت نام ننموده اند) کلیک کنید.
  • از قسمت راست صفحه گزینه خرید کارت اعتباری را انتخاب کنید.
  • دکمه سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه را بفشارید و سپس بر روی گزینه تأیید و ادامه کلیک نمایید.
  • اکنون اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مشخص شده در صفحه پیش رو درج کرده و بعد از انتخاب درگاه پرداخت موردنظر، بر روی عبارت تأیید و ادامه کلیک کنید.
  • کد پیگیری پرداختی که سایت صادر کرده را یادداشت کنید و بعد از مطالعه قوانین و فعال‌کردن تیک مربوطه، گزینه ادامه روند پرداخت را انتخاب نمایید.
  • اطلاعات کارت‌بانکی خود را در کادرهای مربوطه درج کنید و کلید پرداخت را انتخاب کنید.
  • سپس به صفحه سوم ثبت نام برگردید و بر روی گزینه ثبت نام جدید کلیک کنید.
  • در این مرحله سریال ثبت نام خریداری شده را جهت آغاز فرایند نام‌نویسی در بخش‌های مربوطه وارد کنید و پس از فعال‌کردن عبارت موجود، در آخر کلید تأیید را انتخاب کنید.
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور فریمان
آدرس و سایت دانشگاه پیام نور مرکز مرودشت

جهت ثبت نام دانشگاه پیام نور مرودشت پس از طی مراحل فوق شما به صفحه کاربری منتقل شده و یک فرم را مشاهده خواهید کرد. در این فرم باید اطلاعات و کد رشته محل‌های انتخابی خود را درج کنید. نهایتاً یک پرینت از کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده 7 رقمی خود تهیه کرده و آن را تا پایان مراحل پذیرش نگه دارید. در نهایت بعد از پذیرش از طریق سایت گلستان دیگر مراحل را انجام می دهید.

آدرس و سایت دانشگاه پیام نور مرکز مرودشت

دانشگاه پیام نور واحد مرودشت واقع در استان: فارس

آدرس: مرودشت، بلوار قدس (کمربندی)، روبروی خیابان مسجد الرسول (ص)، کیلومتر ۲ خیابان راهنمایی رانندگی

تلفن: 07143340792

سایت: http://marvdasht.fars.pnu.ac.ir/portal/home/

جمع‌بندی

رشته‌های دانشگاه پیام نور مرودشت 1402 در دفترچه راهنما انتخاب رشته در اختیار داوطلبانی که قصد ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد مرودشت را دارند قرار می‌گیرد. در واقع داوطلبان با مطالعه دفترچه می‌توانند همه رشته‌های ارائه‌شده در واحدهای دانشگاه پیام‌نور را مشاهده کنند و کد رشته محل‌ موردنظر را انتخاب کنند. جهت ثبت‌نام در این دانشگاه می‌توانید به‌صورت آنلاین با مراجعه به سایت دانشگاه پیام نور مرودشت فرایند ثبت نام خود را انجام دهید. درصورتی‌که با مطالعه این مقاله هنوز ابهاماتی در خصوص این دانشگاه در ذهن است می‌توانید از کارشناسان ما در پی ان یو اگزم کمک بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز مهریز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهریز رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد فامنین

دانشگاه پیام نور واحد فامنین

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد فامنین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فامنین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مروست

دانشگاه پیام نور واحد مروست

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور واحد مروست ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مروست رشته های…

بیشتر بخوانید
Payam Noor University, Natanz Center

دانشگاه پیام نور مرکز نطنز

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز نطنز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نطنز…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *