دانشگاه پیام نور تهران جنوب | آموزش و نمونه سوالات رایگان پیام نور

دانشگاه پیام نور تهران جنوب

دانشگاه پیام نور تهران جنوب

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور است که دو مرحله در سال اقدام به جذب دانشجو می‌کند. پذیرش متقاضیان به‌صورت انتخاب رشته و یا بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان است. دانشگاه پیام نور تهران جنوب برای ورودی مهر و بهمن سال جاری زیر نظر سازمان سنجش ‌پذیرش دانشجو انجام می‌دهد. داوطلبان علاقه‌مند می‌توانند با مطالعه لیست رشته‌های ارائه‌شده اولویت‌های خود را انتخاب کنند یا اینکه در صورت دارابودن شرایط برای پذیرش بدون آزمون اقدام کنند.

ثبت نام دانشگاه پیام نور تهران جنوب نیز به دو صورت‌پذیرش از طریق آزمون، پرداخت هزینه و انتخاب رشته و پذیرش بدون کنکور و دارابودن شرایط صورت می‌گیرد. ثبت نام بدون کنکور اینترنتی انجام می‌شود و مدارک باید در سایت دانشگاه بارگذاری شود. آدرس دانشگاه پیام نور تهران جنوب به‌صورت کروکی در پرتال دانشگاه قرار گرفته و ساختمان واقع در تهران، خیابان استاد نجات الهی جنوبی، نبش چهارراه سپند، پلاک ۲۳۳ است. علاقه‌مندان می‌توانند برای دسترسی به اطلاعات جامع و اخبار دانشگاه به ‌سایت گلستان پیام نور مراجعه فرمایند.

درباره دانشگاه پیام نور

درباره دانشگاه پیام نور

دانشگاه دولتی پیام‌نور در سال 1367 تاسیس شد و سامانه‌ای دانشگاهی در ایران است. این دانشگاه دارای یک سازمان مرکزی در تهران است و در همه استان‌های کشور  دانشگاه استانی دارد. دانشگاه پیام نور دامنه وسیع و گسترده ای از رشته‌های مختلف را ارائه می‌دهد. شیوه آموزش در این دانشگاه به صورت حضوری و نیمه‌حضوری با آموزش باز و از راه دور است.

دانشجویان در دانشگاه پیام‌نور به دودسته تقسیم می‌شوند، دانشجویان رسمی و دانشجویان فراگیر. دانشجویان رسمی با شرکت در کنکور رسمی سازمان سنجش در دانشگاه پذیرفته شده‌اند و یا اینکه با داران بودن شرایط پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و حدنصاب معدل در رشته‌های بدون کنکور ثبت‌نام‌شده‌اند. منظور از دانشجویان فراگیر این است که متقاضیان ارشد ابتدا در امتحانات دروس تخصصی نیم‌سال اول شرکت می‌کنند و در صورت قبولی به‌عنوان دانشجوی رسمی پذیرفته می‌شوند.

ادامه مطلب  زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و معدل سال دیپلم از سال 92 اجرا شد و این امکان برای متقاضیان فراهم شد تا بدون آزمون ورودی در رشته‌های بدون کنکور ثبت‌نام کنند. همه رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هر شهر در دفترچه ذکر شده و ضروری است متقاضی برای ثبت‌نام این دفترچه را با دقت مطالعه نماید. دانشگاه پیام نور تهران جنوب واقع در استان تهران در همه گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی و زبان دانشجو می پذیرد که لیست رشته های بدون کنکور هر سال در دفترچه آورده شده است.

ثبت نام دانشگاه پیام نور تهران جنوب

دانشگاه‌های پیام‌نور در سراسر کشور با ارائه خدمات تحصیلی باکیفیت در زمان کم تحصیل را برای همه علاقه‌مندان به تحصیل آسان کرده است. دانشگاه پیام نور تهران جنوب هر ساله در رشته‌های مختلف دانشجو می‌پذیرد. برای تحصیل در این دانشگاه همان‌طور که اشاره شد هم از طریق شرکت در کنکور و هم بر اساس سوابق تحصیلی می‌توان اقدام کرد. برای پذیرش در رشته‌های بدون کنکور نیاز است متقاضی معدل تعیین شده را کسب کرده باشد.

تمامی رشته‌های بدون کنکور هر سال در دفترچه همان سال ذکر شده و تغییرات اعمال می‌شود. تحصیل در این دانشگاه از مزایای تغییر محل آزمون به شهر محل سکونت، تغییر رشته و مهمان شدن در شهر دیگر برخوردار است. در ادامه شیوه و نحوه ثبت‌ نام دانشگاه تهران ‌جنوب توضیح داده می‌شود.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران جنوب

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران جنوب

یکی از مهم‌ترین شرایط ثبت ‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور  تهران جنوب داشتن یکی از مدارک دیپلم نظام جدید، دیپلم رشته‌های نظری همراه با پیش‌دانشگاهی، کاردانی (فوق‌دیپلم) و یا دیپلم نظام قدیم ۴ ساله است. داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم فنی حرفه‌ای و یا کاردانش هستند برای ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور باید دارای مدرک پیش‌دانشگاهی یکی از رشته‌های نظری و یا کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته (فوق‌دیپلم) باشند. تحصیل در این دانشگاه رایگان نیست و مستلزم پرداخت هزینه است، داوطلبان در صورت پرداخت شهریه دانشگاه پیام‌نور می‌توانند مشغول به تحصیل شوند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور رشت

یکی دیگر از معیارهای سنجش و پذیرش بدون آزمون در دانشگاه پیام نور واحد تهران جنوب معدل دیپلم داوطلبان است. معدل کتبی دیپلم متقاضی نسبت به سایر متقاضیان هر رشته محل سنجیده می شوند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران جنوب

در حالت کلی ثبت نام دانشگاه پیام نور به دو صورت حضوری برای پذیرفته‌شدگان از طریق کنکور و اینترنتی برای بدون کنکور است. ثبت‌نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران جنوب به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان می‌بایست مدارک و اطلاعات خود را در زمان مشخص شده از طریق سایت سازمان سنجش در سامانه ثبت‌نام بارگذاری نمایند.

برای ورودی مهرماه ثبت‌نام اینترنتی دانشگاه پیام نور تهران جنوب در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. برای ورودی بهمن‌ماه ممکن است ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش و یا به‌صورت حضوری در دانشگاه پیام نور تهران جنوب انجام شود.

رشته های دانشگاه پیام نور تهران جنوب

در حال حاضر دانشگاه پیام نور تهران جنوب در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد. از مهم‌ترین رشته‌های این مقاطع به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

1. مقطع کارشناسی

علوم تربیتی (آ.پ پیش‌دبستانی و دبستانی)، علوم تربیتی (مدیریت برنامه‌ریزی آموزشی)، آموزش‌وپرورش ابتدایی، علوم تربیتی (پیش‌دبستانی و دبستانی)، علوم تربیتی (مشاوره و راهنمایی)، آموزش حرفه‌وفن، امور تربیتی، مترجمی زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، روان‌شناسی عمومی، تربیت‌معلم قرآن کریم، الهیات و معارف اسلامی (تاریخ، فرهنگ و تمدن ملل)، الهیات و معارف اسلامی (ادیان و عرفان)

الهیات و معارف اسلامی (علوم قرآن و حدیث)، الهیات و معارف اسلامی (فلسفه و کلام اسلامی)، آموزش دینی و عربی، حقوق، کتابداری و اطلاع‌رسانی، زبان و ادبیات انگلیسی، حسابداری، جغرافیای طبیعی، علوم اجتماعی، زبان و ادبیات عربی، تاریخ، علوم تربیتی (مدیریت برنامه‌ریزی آموزشی) کاردانی، حقوق (کاردانی)

مقطع کارشناسی ارشد

2. مقطع کارشناسی ارشد

تاریخ و فلسفه‌آموزش و پرورش (تعلیم‌وتربیت)، علوم تربیتی (برنامه‌ریزی درسی)، مدیریت آموزشی، علوم تربیتی (مشاوره و راهنمایی)، زبان‌شناسی همگانی، زبان و ادبیات فارسی، آموزش زبان فارسی، تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، روان‌شناسی عمومی، الهیات (فلسفه و کلام اسلامی)، الهیات (علوم قرآن و حدیث)، نهج‌البلاغه، اخلاق (اخلاق اسلامی)، اخلاق (فلسفه اخلاق)، الهیات (فقه و مبانی حقوق)، حقوق بین‌الملل، اخلاق اسلامی (آموزش الکترونیکی)، حقوق جزا و جرم‌شناسی، حقوق خصوصی، آموزش زبان انگلیسی، تاریخ تشیع، تاریخ ایران دوره اسلامی

ادامه مطلب  آیا مدرک دانشگاه پیام نور معتبر است

3. مقطع دکتری

فلسفه (فلسفه تعلیم‌وتربیت)، الهیات (فلسفه و کلام اسلامی)، الهیات (فقه و مبانی اسلامی)، الهیات (علوم و معارف نهج‌البلاغه)، الهیات (علوم قرآن و حدیث)، آموزش محیط‌زیست

این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد به‌صورت مجازی رشته قطب و مجری: پژوهش هنر، معماری را ارائه می‌دهد، علاوه بر این در رشته‌های کارشناسی ارشد پذیرش به‌صورت فراگیر نیز صورت می‌گیرد.

سایت دانشگاه پیام نور تهران جنوب

کلیه اخبار و اطلاعات مربوط به دانشگاه پیام نور واحد تهران جنوب در سایت دانشگاه قرار می‌گیرد و آدرس سایت http://teh-jounoob.pnu.ac.ir/portal/home/  است که اطلاعیه‌ها به‌روزرسانی می‌شود. در این سامانه جذب دانشجو صورت می‌گیرد و لیست رشته‌های بدون کنکور قرار گرفته است.

آدرس دانشگاه پیام نور تهران جنوب

ساختمان اداری دانشگاه پیام نور واحد تهران جنوب واقع در خیابان استاد نجات الهی جنوبی، نبش چهارراه سپند و ساختمان آموزشی واقع در خیابان استاد نجات الهی جنوبی، روبروی ساختمان اداری دانشگاه کوچه هشتم است.

آدرس ساختمان اداری: تهران، خیابان استاد نجات الهی جنوبی، نبش چهارراه سپند، پلاک ۲۳۳ و کد پستی: ۸۶۶۱۳ – ۱۵۹۸۶

ساختمان آموزشی: تهران، خیابان استاد نجات الهی جنوبی، روبروی ساختمان اداری دانشگاه، کوچه هشتم

شماره تماس: ۸۸۹۴۰۰۰۷ – ۰۲۱  /  ۸۸۸۰۱۰۹۰ – ۰۲۱ / ۸۸۸۰۸۲۸۰ – ۰۲۱

دانشگاه پیام نور تهران جنوب

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور تهران جنوب باهدف توسعه و تعمیق آگاهی دینی، تبیین و استقرار ارزش‌های ایرانی، توسعه و تعمیق فرهنگ علم‌گرایی، روحیه خودباوری علمی و بینش سیاسی اجتماعی دانشگاهیان، فراهم‌آوردن امکان برخورداری از آموزش استاندارد و یکسان صرف‌نظر از محل زندگی و کار دانشجویان مبتنی بر روش‌ها و منابع جدید اطلاعاتی در رشته‌های مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد.

ثبت نام دانشگاه پیام نور تهران جنوب به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و مدارک در سایت سازمان سنجش بارگذاری می‌شود. آدرس دانشگاه پیام نور تهران جنوب در سایت برای دسترسی دانشجویان قرار داده شده و ساختمان اداری واقع در خیابان استاد نجات الهی جنوبی است. جهت کسب اطلاعات درباره پیام نور تهران جنوب می توانید از کارشناسان ما در پی ان یو اگزم کمک بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد زارچ

دانشگاه پیام نور واحد زارچ

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد زارچ ثبت‌ نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور زارچ…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کوهپایه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فریدونشهر رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور نجف آباد

دانشگاه پیام نور نجف آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور نجف آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرکز…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور آبادان

دانشگاه پیام نور آبادان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور آبادان ثبت نام دانشگاه پیام نور آبادان رشته های بدون…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *