دانشگاه پیام نور محلات

دانشگاه پیام نور محلات

دانشگاه پیام نور محلات

دانشگاه پیام نور محلات دانشگاهی با هویت ایرانی – اسلامی است که هر ساله به دو صورت با آزمون و بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. شهریه دانشگاه پیام نور واحد محلات همچون سایر مراکز دانشگاهی پیام‌نور تعیین می‌شود. ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد محلات به دو صورت انجام می‌گیرد: بدون آزمون و با آزمون. ثبت‌نام در هر یک از این دوره‌ها از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. در ادامه این مطلب با وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه باشید تا به بررسی شهریه دانشگاه پیام نور واحد محلات و رشته‌های این دانشگاه بپردازیم.

شهریه دانشگاه پیام نور محلات

دانشگاه پیام نور محلات یکی از دانشگاه‌های شهریه‌پرداز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. شهریه دانشگاه پیام نور محلات شامل دو بخش ثابت و متغیر است. شهریه ثابت برای هر دانشجو باتوجه‌به نیمسال ورود دانشجو به آن مقطع تعیین می‌شود و تا پایان زمان تحصیل در آن مقطع بدون تغییر باقی خواهد ماند. شهریه متغیر با تعداد واحدهای تئوری و عملی تعیین می‌شود. واحدهای عملی شامل دروس آزمایشگاهی، کارگاهی و… می‌شوند و شهریه بیشتری نیز خواهند داشت.

میزان شهریه دانشگاه پیام نور هر ساله 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. برای انجام انتخاب واحد، دانشجو باید ابتدا شهریه ثابت را پرداخته و سپس به انتخاب واحد بپردازد. پس از انتخاب واحد و تعیین تعداد واحدهای اخذ شده عملی و تئوری دانشجو تا زمان دریافت کارت ورود به آزمون و امتحانات پایان ترم فرصت دارد، باقیمانده شهریه را نیز تسویه نماید.

ادامه مطلب  زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور محلات با آزمون

دانشگاه پیام نور محلات تنها در مقطع کارشناسی پیوسته دانشجو می‌پذیرد. ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد محلات در دوره‌های با آزمون از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. داوطلبان این دوره‌ها بایستی در کنکور سراسری شرکت نموده و پس از اخذ نمره قبولی نسبت به انتخاب رشته بر اساس علایق خود همچون سایر دانشگاه‌ها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: دانشگاه پیام نور قزوین

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد محلات بدون آزمون

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد محلات بدون آزمون

برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور محلات بدون آزمون، داوطلب باید از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به انتخاب رشته بر اساس علایق خود بپردازد. این ثبت‌نام دو بار در سال در مهرماه و بهمن‌ماه انجام‌گرفته و تفاوتی بین مدرک تحصیلی دانشجویان دوره‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه پیام نور محلات وجود ندارد.

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد محلات به‌صورت فراگیر

یکی دیگر از راه‌های ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد محلات، دوره‌های فراگیر است. برای شرکت در دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور محلات، داوطلب باید از طریق سایت سازمان سنجش کشور اقدام نماید. داوطلبان پس از اخذ پذیرش از سازمان سنجش دروس مربوط به ترم اول تحصیلی را گذرانده و سپس مجوز ادامه تحصیل را تا پایان آن مقطع خواهند یافت. در این حالت عنوان فرد از دانش‌پذیر به دانشجو تغییر خواهد کرد. یکی از مزایای پذیرش فراگیر اجباری نبودن حضور در کلاس‌ها و میزان شهریه کمتر است. زمان ثبت‌نام دوره‌های فراگیر معمولا در بهمن‌ماه یا اسفندماه هر سال است.

رشته‌های دانشگاه پیام نور واحد محلات

دانشگاه پیام نور محلات در گروه‌های آزمایشی تجربی، ریاضی و علوم‌انسانی در رشته‌های زیر در مقطع کارشناسی به‌صورت بدون آزمون به پذیرش دانشجو می‌پردازد:

گروه ریاضی و فنی: مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر

گروه علوم‌تجربی: زیست‌شناسی سلولی و مولکولی

گروه علوم‌انسانی: حسابداری، حقوق، روان‌شناسی، علوم سیاسی، مددکاری اجتماعی، مدیریت امور بانکی، مدیریت بازرگانی و مدیریت دولتی

شیوه آموزش در دانشگاه پیام نور محلات

شیوه آموزش در دانشگاه پیام نور محلات

آموزش در دانشگاه پیام‌نور محلات به سه صورت حضوری، نیمه‌حضوری (مجازی) و غیرحضوری (خودخوان) صورت می‌گیرد. در سال‌های گذشته اکثر کلاس‌های دانشگاه پیام نور به‌صورت غیرحضوری بود؛ ولی امروزه امکان برگزاری بیشتر کلاس‌ها به‌صورت حضوری فراهم شده و تنها برخی از دروس عمومی و تعداد اندکی از دروس اختصاصی به شکل غیرحضوری برگزار می‌شوند. این دروس خودخوان نامیده شده و دانشجو برای سهولت یادگیری می‌تواند از کتاب‌های کمک‌آموزشی و سی دی بهره جوید.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مرکز هشترود

اکثر دروس دانشگاه پیام نور محلات به‌صورت نیمه‌حضوری ارائه می‌شوند. تعداد ساعات برگزاری کلاس‌های این دروس نسبت به سایر دانشگاه‌ها کمتر است. باتوجه‌به این موضوع که حجم کتاب‌های پیام نور زیاد است، بیشتر بار آموزش این دروس بر عهده دانشجو است. دروس عملی و دروس فاقد منبع همگی به شکل حضوری برگزار شده و شرکت در این کلاس‌ها اجباری خواهد بود.

گاهی اوقات دانشجویان پیام نور تصمیم به انصراف از تحصیل می‌گیرند. دلایل انصراف از دانشگاه پیام نور می‌تواند به ناتوانی در پرداخت هزینه‌ها و حجم سنگین مطالب و…  مربوط باشد که باید با آگاهی و تفکر انجام گیرد؛ زیرا بی‌توجهی به این موضوع و گرفتن تصمیم عجولانه موجب پشیمانی خواهد شد. 

مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور محلات

دانشگاه پیام نور محلات یکی از دانشگاه‌های شهریه‌‌پرداز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که تحصیل در آن مزایای زیر را دارا است:

  • میزان شهریه کمتر نسبت به سایر دانشگاه‌ها
  • امکان تحصیل در دو رشته به‌صورت هم‌زمان
  • ارائه مدرک معتبر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • امکان تحصیل به‌صورت غیرحضوری
  • اعطای کمک‌هزینه تحصیلی برای پرداخت شهریه با سود کم
  • سهولت تغییر رشته و مهمانی
  • تعیین شهر محل برگزاری امتحانات پایان ترم به انتخاب دانشجو
  • سراسری بودن امتحانات پایان ترم

باتوجه‌به یکسان‌بودن امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور در سراسر کشور دانلود رایگان سوالات پیام نور می‌تواند چاره‌ساز و کمک‌کننده باشد.

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور محلات

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور محلات

سامانه گلستان دانشگاه پیام‌نور سامانه‌ای جامع است که دانشجویان پیام‌نور از طریق آن می‌توانند تمام امور آموزشی خود را به‌صورت غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه حضوری به واحدهای دانشگاهی به انجام برسانند. انجام انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف اضطراری، پرداخت شهریه، دریافت کارت آزمون، درخواست میهمانی، مشاهده کارنامه و دیگر امور آموزشی با مراجعه به این سامانه امکان‌پذیر خواهد بود. دو آدرس این سامانه عبارت است از:

reg.pnu.ac.ir و  osreg.pnu.ac.ir

آدرس و وب‌سایت دانشگاه پیام نور محلات

 آدرس دانشگاه پیام نور محلات استان مرکزی، شهر محلات، انتهای خیابان جمهوری با کد پستی 3781654439 است. شماره‌تلفن تماس این دانشگاه نیز 08643250511 الی 08643250519 است. آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام‌نور محلات mahallat.markazi.pnu.ac.ir است که از طریق آن می‌توانید از اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به این دانشگاه آگاه شوید و با این دانشگاه بیشتر آشنا شوید.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مرکز خوانسار

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور محلات یکی از دانشگاه‌های شهریه‌پرداز کشور است که سالانه در دوره‌های با آزمون و بدون آزمون به پذیرش دانشجو می‌پردازد. شهریه دانشگاه پیام نور واحد محلات همچون سایر دانشگاه‌های پیام نور هر ساله به میزان مشخصی افزایش می‌یابد و ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد محلات چه به‌صورت با آزمون و چه بدون آزمون از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور امکان‌پذیر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت‌نام و پذیرش در دانشگاه پیام نور محلات با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم تماس بگیرید.

هدف پی ان یو اگزم ارائه انواع آموزش‌های کاربردی به دانشجویان است. بیشتر تمرکز این سایت بر روی آموزش‌های شب امتحانی به دانشجویان پیام‌نور است؛ اما برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی نیز استفاده از این مطالب خالی‌ازلطف نیست. در سایت پی ان یو اگزم می‌توانید از دوره‌های آموزشی دانشگاهی و کارشناسی‌ارشد بهره برده و در جهت اعتلای تحصیلی خود بکوشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد سردشت

دانشگاه پیام نور واحد سردشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سردشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سردشت…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سراب

دانشگاه پیام نور واحد سراب

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور سراب ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سراب…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور ترکمانچای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *