دانشگاه پیام نور قزوین

دانشگاه پیام نور قزوین

دانشگاه پیام نور قزوین

دانشگاه پیام نور قزوین دانشگاهی با هویت ایرانی – اسلامی است که با شعار یادگیری در همه‌جا، همه‌وقت و برای همه به پذیرش دانشجو می‌پردازد. در واقع دانشگاه پیام نور از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های شهریه‌پرداز کشور است و هر ساله در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری و رشته‌های گوناگون دانشجو می‌پذیرد.

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد قزوین از دو طریق با آزمون و بدون آزمون صورت می‌گیرد. رشته‌ های دانشگاه پیام نور واحد قزوین در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با این دانشگاه ذکر شده‌اند.  در ادامه این مطلب از وب سایت پی ان یو اگزم به بررسی رشته‌های دانشگاه پیام‌نور قزوین و چگونگی ثبت‌نام، میزان شهریه و… می‌پردازیم.

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد قزوین

 ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد قزوین به دو صورت بدون آزمون و با آزمون است. پذیرش با آزمون از طریق کنکور سراسری و مشابه دیگر دانشگاه‌های کشور صورت می‌گیرد. بدین‌طریق که داوطلب پس از انتشار دفترچه ثبت‌نام کنکور سراسری و ثبت‌نام در آن در کنکور سراسری شرکت کرده و پس از اعلام نتایج اولیه به انتخاب رشته می‌پردازد. شیوه دوم پذیرش به‌صورت بدون آزمون است که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌پذیرد.

طریقه پذیرش در دوره‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور قزوین در ادامه مطلب به‌تفصیل بیان خواهد شد. پس از اعلام پذیرش نهایی، داوطلب باید به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام اولیه را انجام داده و سپس با در دست داشتن مدارک به واحد دانشگاهی پذیرش شده مراجعه نموده و ثبت‌نام نهایی را انجام دهد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور ایلام
رشته های دانشگاه پیام نور قزوین در مقطع کارشناسی

رشته های دانشگاه پیام نور قزوین در مقطع کارشناسی

دانشگاه پیام نور قزوین در گروه‌های آزمایشی علوم‌تجربی، ریاضی و فنی، علوم‌انسانی، هنر و زبان‌های خارجی دانشجو می‌پذیرد. لیست رشته‌های مورد پذیرش در دانشگاه پیام‌نور قزوین در این گرو‌ه‌های آزمایشی به شرح زیر است.

 1. گروه آزمایشی ریاضی و فنی

رشته‌ های دانشگاه پیام نور قزوین در گروه آزمایشی ریاضی و فنی عبارت‌اند از: علوم کامپیوتر، علوم و مهندسی آب، فیزیک، مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی پلیمر، مهندسی شهرسازی، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر و مهندسی مکانیک.

2. گروه آزمایشی علوم‌تجربی

دانشگاه پیام نور واحد قزوین در گروه آزمایشی علوم‌تجربی در رشته‌های اقتصاد کشاورزی، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست‌شناسی گیاهی، شیمی کاربردی، شیمی محض، علوم دامی و علوم و مهندسی محیط‌زیست دانشجو می‌پذیرد.

3. گروه آزمایشی علوم‌انسانی

رشته های دانشگاه پیام نور مرکز قزوین در گروه علوم‌انسانی شامل اقتصاد، تاریخ، جامعه‌شناسی، زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم قرآن و حدیث، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، گردشگری، مدیریت امور بانکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مشاوره و هتل‌داری است.

4. گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی

همچنین دانشگاه پیام نور قزوین در گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در رشته‌های ارتباط تصویری، صنایع‌دستی، طراحی لباس، نقاشی، زبان و ادبیات انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی به پذیرش دانشجو می‌پردازد.

رشته های دانشگاه پیام نور قزوین مقطع کارشناسی ‌ارشد

رشته های دانشگاه پیام نور قزوین مقطع کارشناسی ‌ارشد

دانشگاه پیام نور قزوین در رشته‌های زیر در مقطع کارشناسی‌ارشد به پذیرش دانشجو می‌پردازد. برخی از این رشته‌ها در گروه علوم‌انسانی عبارت‌اند از: تاریخ، الهیات و معارف اسلامی، جغرافیا، حسابداری، روان‌شناسی، علوم اقتصادی، مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی و…

همچنین در رشته‌های آموزش ریاضی، بیوشیمی، زیست‌شناسی جانوری گرایش سلولی و تکوینی، زیست‌شناسی جانوری گرایش فیزیولوژی، زیست‌فناوری گرایش میکروبی، ژنتیک، شیمی گرایش شیمی آلی، شیمی گرایش شیمی تجزیه، فیزیک گرایش فیزیک ماده چگال و زیست‌شناسی گیاهی گرایش فیزیولوژی گیاهی در گروه علوم‌تجربی پذیرش در مقطع کارشناسی‌ارشد صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب  معرفی دانشگاه اصفهان

در گروه علوم ریاضی و فنی نیز عنوان رشته‌های مقطع کارشناسی‌ارشد به شرح زیر خواهد بود: مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد، مهندسی فناوری اطلاعات و… در گرایش‌های مختلف.

رشته‌های مورد پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد در گروه کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه پیام نور قزوین شامل اقتصاد کشاورزی گرایش سیاست و توسعه کشاورزی، بیوتکنولوژی کشاورزی، توسعه روستایی، علوم دامی گرایش تغذیه دام، علوم و مهندسی محیط‌زیست گرایش ارزیابی و آمایش سرزمین است. همچنین گروه هنر و معماری دانشگاه پیام نور واحد قزوین در رشته‌های پژوهش هنر، طراحی شهری و مهندسی معماری در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشجو می‌پذیرد.

پذیرش فراگیر دانشگاه پیام نور قزوین

یک شیوه پذیرش دیگر در دانشگاه پیام نور قزوین پذیرش به‌صورت فراگیر است. به این صورت که متقاضیان می‌توانند در رشته موردنظر خود ثبت‌نام کنند. سپس دروس تخصصی نیمسال اول تحصیلی به دانشجو ارائه شده و پس از موفقیت در امتحانات نیمسال اول، وارد نیمسال بعدی خواهد شد. در این مرحله دانش‌پذیر به دانشجوی رسمی تبدیل شده و امکان ادامه تحصیل فراهم می‌گردد.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور قزوین

دانشگاه پیام نور قزوین در گروه‌های آزمایشی مختلف مانند ریاضی و فنی، علوم‌تجربی، علوم‌انسانی و… بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد قزوین در دوره‌های بدون آزمون هم‌زمان با انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می‌گیرد. طبق اطلاعیه سازمان سنجش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد قزوین برای مهرماه به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد. برای متقاضیان ورودی بهمن‌ماه ثبت‌نام ممکن است به‌صورت اینترنتی یا از طریق مراجعه حضوری به دانشگاه صورت بگیرد. معیار و ملاک پذیرش در دوره‌های بدون آزمون معدل دیپلم و سوابق تحصیلی است. زمان پذیرش در تمام دوره‌های دانشگاه پیام نور از طریق اطلاعیه سازمان سنجش به داوطلبان اطلاع‌رسانی می‌شود.

شهریه دانشگاه پیام نور قزوین

شهریه دانشگاه پیام نور قزوین

دانشگاه پیام نور قزوین از دانشگاه‌های شهریه‌پرداز در کشور ما است که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد به‌صورت بدون کنکور و با کنکور و در مقطع دکتری فقط به‌صورت با آزمون به پذیرش دانشجو می‌پردازد. تفاوتی میان شهریه دانشجویان با آزمون و بدون آزمون وجود ندارد. شهریه دانشگاه پیام نور شامل دو بخش ثابت و متغیر است که هر ساله به میزان 10 الی 15 درصد افزایش می‌یابد. شهریه ثابت بر اساس سال ورود دانشجو تعیین می‌شود و میزان آن تا پایان تحصیلات دانشجو در آن مقطع ثابت است. شهریه متغیر نیز باتوجه‌به تعداد واحدها و همچنین تئوری یا عملی‌بودن واحدها تعیین می‌شود. به‌طوری که میزان شهریه دروس عملی شامل دروس آزمایشگاهی، کارگاهی و… بیشتر از دروس تئوری است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور سبزوار

آدرس و سایت دانشگاه پیام نور قزوین

آدرس سایت دانشگاه پیام‌نور قزوین Qazvin.pnu.ac.ir است و اخبار و اطلاعات مربوط به دانشگاه را می‌توانید از این طریق دنبال کنید. انجام امور آموزشی و حسابداری و… از طریق سامانه گلستان دانشگاه پیام نور صورت می‌گیرد و نیازی به مراجعه حضوری به واحد دانشگاهی ندارد. آدرس سامانه گلستان دانشگاه پیام نور reg.pnu.ac.ir است. دانشگاه پیام‌نور قزوین واقع در قزوین، میدان شهید حسن‌پور، مجتمع ادارات نواب صفوی به شماره صندوق پستی 878 است.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور قزوین هر ساله در دو مرحله بدون آزمون و با آزمون دانشجو می‌پذیرد.  ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد قزوین به‌صورت بدون آزمون در مهرماه و بهمن‌ماه هرسال انجام می‌گیرد. پذیرش رشته های دانشگاه پیام نور قزوین در تمام گروه‌های آزمایشی به هر دو شیوه صورت می‌گیرد و می‌توانید بر اساس علاقه خود به انتخاب رشته‌های متنوع آن بپردازید. دانشگاه پیام‌نور قزوین امکان آموزش را برای همه، همه‌جا و همه‌وقت فراهم آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره درباره ثبت نام و رشته های دانشگاه پیام نور قزوین می‌توانید از مشاوران ما در پی ان یو اگزم کمک بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد سردشت

دانشگاه پیام نور واحد سردشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سردشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سردشت…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سراب

دانشگاه پیام نور واحد سراب

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور سراب ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سراب…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور ترکمانچای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *