دانشگاه پیام نور اردکان | آموزش و نمونه سوالات رایگان پیام نور

دانشگاه پیام نور اردکان

دانشگاه پیام نور پس از دانشگاه آزاد بیشترین پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف در  کشور را دارد. پیام نور در تمامی استان‌های کشور دارای واحد آموزشی است و مرکز اصلی آن در شهر تهران قرار دارد. این دانشگاه دارای هویت اسلامی ایرانی بوده و باهدف تسهیل ادامه تحصیل برای همه اقشار مردم گسترش یافته است.

دانشگاه پیام نور اردکان مستقر در استان یزد از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های پیام نور است که هر ساله در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد. رشته های دانشگاه پیام نور اکثر شاخه‌های گروه‌های آزمایشی را شامل می‌شود و در دفترچه راهنما انتخاب رشته دانشگاه آمده است که داوطلبان قبل از هرگونه اقدامی باید آن را بادقت مطالعه نمایند.

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز اردکان در دو نیمسال مهر و بهمن صورت می‌گیرد. پذیرش در این دانشگاه به‌صورت شرکت در آزمون سراسری و ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی است. این دانشگاه نیمه‌متمرکز بوده و پذیرش در آن به‌صورت بومی گزینی است؛ به همین دلیل خوابگاه ارائه نمی‌شود. کلیه اطلاعات و اخبار در سایت گلستان دانشگاه پیام نور در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود.

دانشگاه پیام نور اردکان

دانشگاه پیام نور اردکان

دانشگاه پیام نور اردکان یکی از مراکز پیام نور در استان یزد است که در سال 1368 به‌عنوان اولین مرکز پیام نور در استان یزد به همت فرهیختگان اردکانی تأسیس شد. این دانشگاه فعالیت خود را با مدیریت شادروان دکتر سید محمود طباطبایی اردکانی که خود از مؤسسین این روش آموزشی نوین و پیشرفته بود با پذیرش دانشجو در 3 رشته ریاضی، ادبیات فارسی و علوم تربیتی در مقطع کارشناسی آغاز کرد.

این دانشگاه باهدف تسهیل ادامه تحصیل و استفاده از همه استعدادهای بومی رشته‌های خود را  در همه زیرگروه‌های آزمایشی گسترش داده است. دانشگاه پیام نور مرکز اردکان تحت نظارت وزارت علوم بوده و مدرک آن جهت اشتغال، ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی معتبر است و فرقی با سایر دانشگاه‌ها ندارد. تدریس در این دانشگاه به‌صورت حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی است و هدف دانشگاه آموزش از راه دور و باز است.

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز اردکان

پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن صورت می‌گیرد. روش ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز اردکان مختلف است و متقاضیان می‌توانند هم با شرکت در آزمون سراسری وارد دانشگاه شوند و هم بر اساس سوابق تحصیلی و پذیرش در رشته های بدون کنکور. ثبت نام دانشگاه پیام نور اردکان اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می‌شود. داوطلبان پس از شرکت در کنکور سراسری با پرداخت هزینه ثبت نام می‌توانند انتخاب رشته کنند و وارد دانشگاه پیام نور شوند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور ساری

 متقاضیان قبل از هر گونه اقدام ابتدا باید دفترچه راهنمای منتشر شده توسط دانشگاه را بادقت مطالعه کنند و حداکثر تا 100 رشته بر اساس اولویت‌های خود انتخاب کنند. در مرحله بعد پس از قبولی مدارک و اطلاعات فردی متقاضی از طریق سایت سنجش بارگذاری شده و سایر مراحل ثبت نام و پرداخت شهریه مرحله به مرحله انجام می‌شود.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور اردکان

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور اردکان

دانشگاه پیام نور اردکان برای علاقه‌مندان به تحصیل که تمایلی به شرکت در آزمون سراسری ندارند رشته‌های بدون کنکور در نظر گرفته است که دیگر نیازی به شرکت در آزمون نیست. ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز اردکان در رشته های بدون کنکور زیر نظر سازمان سنجش در نیمسال‌های مهر و بهمن انجام می‌شود. این سازمان هر ساله دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را منتشر می‌کند که شامل لیست رشته های بدون کنکور هر یک از مراکز آموزشی است.

داوطلبان باید قبل از ثبت نام دفترچه را بادقت مطالعه نمایند و در صورت دارابودن شرایط برای ثبت نام در رشته موردنظر خود اقدام نمایند. شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز اردکان برای رشته های بدون کنکور شامل شرایط عمومی و اختصاصی می‌شود. این شرایط عبارت‌اند از:

1. شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور اردکان

وجود شرایط عمومی برای هر دانشجویی الزامی است و در صورت وجود این شرایط متقاضیان می‌توانند سایر مراحل ثبت‌نام را انجام دهند. شرایط عمومی دانشگاه پیام نور اردکان در زیر آمده است.

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی
  • عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران و عدم وابستگی و عضویت به گروهک‌های محارب
  • عدم اشتهار به فساد اخلاقی
  • پذیرفتن قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران
  • پذیرفتن کلیه مقررات دانشگاه
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

2. شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام اردکان

تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اردکان و ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی در صورتی امکان‌پذیر است که داوطلبان دارای شرایط اختصاصی باشند؛ در صورت نبود شرایط، ثبت‌نام لغو خواهد شد. این شرایط به طور کامل توضیح داده شده است.

  • دارابودن یکی از مدارک دیپلم چهار‌ساله نظام قدیم، مدرک پیش‌دانشگاهی، یا دیپلم نظام جدید (سال دوازدهم) و یا مدرک کاردانی (فوق‌دیپلم)
  • فارغ‌التحصیلان دیپلم فنی حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم درصورتی‌که مدرک کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) و یا پیش‌دانشگاهی داشته باشند، مجاز به ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور هستند.
  • پذیرش بدون کنکور دانشگاه پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی و معدل کتبی دیپلم داوطلبان صورت می‌گیرد. دارندگان مدرک دیپلم نظام قدیم و یا داوطلبانی که برای اخذ دیپلم آن‌ها امتحان نهایی برگزار نشده است مانند رشته های فنی حرفه‌ای پذیرش بر اساس معدل کل دیپلم خواهد بود. همچنین متقاضیان ورودی مهر تا 30 شهریورماه فرصت فارغ‌التحصیلی و اخذ مدرک دارند.
  • دانشجویان روزانه بر اساس قوانین جدید سازمان سنجش می‌توانند در پذیرش بدون کنکور پیام نور ثبت نام کنند و در صورت قبولی از رشته محل در حال تحصیل خود انصراف دهند.
  • ممنوعیت نقل‌وانتقال در صورت پذیرفته‌شدن بر اساس سوابق تحصیلی
  • پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور بر اساس مصوب سالانه
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد تیران
نحوه ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اردکان

نحوه ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اردکان

متقاضیان قبل از مراجعه به سایت ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اردکان بهتر است دفترچه رشته های بدون آزمون پیام نور را دانلود کنند و  از مدارک لازم برای ثبت‌نام آگاه شوند. پس احراز وجود شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور در رشته های انتخابی می‌توانند سالی دو بار برای ورودی مهر و بهمن به روش زیر ثبت نام خود را انجام دهند.

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org
  • دانلود و مطالعه کامل دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام‌نور
  • انتخاب لینک  ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری
  • پرداخت هزینه ثبت نام و خرید سریال انتخاب رشته
  • ورود به سامانه ثبت نام و تکمیل فرم اطلاعات فردی
  • تکمیل فرم انتخاب رشته انتخاب حداکثر 100 عنوان کد رشته محل
  • تأیید و دریافت کد رهگیری      

داوطلبان در پایان مراحل ثبت نام شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی را  دریافت می‌کنند که باید آن‌ها را تا زمان ثبت نام حضوری پس از اعلام نتایج بدون آزمون نزد خود نگه دارند.

رشته های دانشگاه پیام نور

رشته های دانشگاه پیام نور بیشتر زیرگروه‌های آزمایش ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را شامل می‌شود. پذیرش برای مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور فقط به‌صورت پیوسته است. در سال‌های اخیر و با اجرایی‌شدن قوانین تصویب شده در راستای حذف کنکور سراسری بیش از 85% از رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه پیام نور اردکان به‌صورت بدون آزمون بوده و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو انجام می‌شود. این دانشگاه در مقطع کارشناسی رشته‌های بدون آزمون ارائه می‌دهد؛ البته در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش به‌صورت فراگیر برای داوطلبان وجود دارد.

لیست رشته های بدون کنکور به‌صورت کامل در دفترچه منتشر شده، برای هر یک از واحدهای آموزشی مشخص شده است و قبل از ثبت نام باید توسط متقاضی مطالعه شود. لازم به ذکر است برای گروه آزمایشی تجربی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه پیام تدریس نمی‌شود. رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اردکان در مجموع گروه‌های آزمایشی شامل موارد زیر می‌شود.

  • آمار و سنجش آموزشی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی کامپیوتر
  • میکروبیولوژی
  • حسابداری
  • حقوق
  • روان‌شناسی
  • گردشگری
  • مدیریت دولتی
  • مترجمی زبان انگلیسی
  • و…
هزینه ثبت نام و شهریه دانشگاه پیام نور مرکز اردکان

هزینه ثبت نام و شهریه دانشگاه پیام نور مرکز اردکان

پذیرش در دانشگاه پیام نور مرکز اردکان از دو راه صورت می‌گیرد. اولین روش شرکت در آزمون سراسری است و دومین روش ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی و رشته‌های بدون کنکور است. داوطلبان متقاضی نام‌نویسی در پیام نور اردکان در دو نیمسال مهر و بهمن می‌توانند اقدام نمایند. شرکت‌کنندگان کنکور سراسری در صورت تمایل به تحصیل در دانشگاه پیام نور ابتدا باید هزینه ثبت نام این دانشگاه را بپردازند و پس از آن مجاز به انتخاب رشته در سایت گلستان خواهند بود.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور دولت آباد

متقاضیان رشته‌های بدون کنکور نیز باید در زمان‌های تعیین‌شده به سایت سنجش مراجعه کنند و با خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز اردکان مجاز به انتخاب رشته و سایر اقدامات شوند. هزینه ثبت نام دانشگاه پیام نور اردکان برای هر ورودی مهر و بهمن یکسان است و تغییر نمی‌کند و مبلغ آن نیز هر سال توسط سازمان سنجش تعیین می‌شود که با افزایش همراه است. این هزینه به‌صورت اینترنتی پرداخت می‌شود.

دانشگاه پیام نور دانشگاه نیمه‌دولتی است و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند. شهریه دانشگاه پیام نور شامل شهریه ثابت و شهریه متغیر می‌شود. شهریه ثابت برای هر ترم تحصیلی پرداخت شده و بر اساس سال ورود به دانشگاه و نوع رشته تعیین می‌شود و شهریه متغیر بر خلاف آن وابسته به تعداد و نوع واحدهای انتخابی هست و برای هر ترم متفاوت است.

شهریه برای دانشجویان پذیرفته شده از طریق کنکور سراسری و پذیرفته‌شدگان بر اساس سوابق تحصیلی یکسان و هم اندازه است. مبلغ شهریه دانشگاه پیام نور اردکان سالانه 10 الی 15 درصد افزایش می‌یابد البته لازم به ذکر این نکته است که میزان شهریه پیام نور کمتر از سایر دانشگاه های شهریه پرداز است.

آدرس دانشگاه پیام نور اردکان

دانشگاه پیام نور اردکان جز دانشگاه‌های با قدمت طولانی پیام نور و اولین دانشگاه تأسیس شده در استان یزد است. این دانشگاه در اردکان،  بلوار آیت‌الله خاتمی قرار گرفته است. برای تماس با دانشگاه باید از شماره‌تلفن: 03532220011 استفاده کرد و با شماره داخلی 109 ارتباط با آموزش میسر می‌شود.

سایت دانشگاه پیام نور اردکان

دانشگاه پیام نور علاوه بر سایت اصلی خود یعنی گلستان پیام نور برای هر یک از واحدهای آموزشی نیز سایت مجزای خود را قرار داده تا دانشجو علاوه بر ارتباط با اساتید و دانشگاه خود بتواند از آخرین اخبار و اطلاعیه‌های آن دانشگاه در زمینه برگزاری کلاس‌ها، زمان امتحانات و… مطلع شوند. سایت دانشگاه پیام نور اردکان به آدرس http://ardakan.yazd.pnu.ac.ir/portal/home/ است.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور با نگاهی ویژه به مناطق محروم و باهدف کاهش موانع تحصیلی در سراسر کشور گسترش یافت. واحدهای این دانشگاه در همه استان‌ها وجود دارد و در سال‌های اخیر در جایگاه دومین دانشگاه پذیرنده دانشجو قرار گرفته است. دانشگاه پیام نور اردکان یکی از مراکز آموزشی معتبر و باسابقه این دانشگاه در استان یزد است. مدرک این دانشگاه معتبر و تحت نظارت وزارت علوم است. ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز اردکان در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن به‌صورت شرکت در آزمون سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود. این دانشگاه نیمه‌متمرکز بوده و بیشتر دانشجویان آن بومی آن استان هستند. رشته های دانشگاه پیام نور متنوع بوده و اکثر رشته های زیر مجموعه گروه‌های آزمایشی را در بر می‌گیرند. پذیرش در رشته های بدون کنکور تحت نظارت سازمان سنجش و در صورت وجود شرایط انجام می‌شود. در صورت داشتن سوال و جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم در ارتباط باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز مهریز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهریز رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد فامنین

دانشگاه پیام نور واحد فامنین

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد فامنین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فامنین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مروست

دانشگاه پیام نور واحد مروست

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور واحد مروست ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مروست رشته های…

بیشتر بخوانید
Payam Noor University, Natanz Center

دانشگاه پیام نور مرکز نطنز

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز نطنز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نطنز…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *