دانشگاه پیام نور سنندج

دانشگاه پیام نور سنندج

دانشگاه پیام نور سنندج

دانشگاه پیام نور سنندج یکی از دانشگاه‌های شهریه‌پرداز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که شعار آن آموزش برای همه، همه‌جا و همه‌وقت است. رشته‌ های دانشگاه پیام نور مرکز سنندج متنوع هستند و همه گروه‌های آزمایشی فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم‌انسانی، هنر و زبان‌های خارجی را شامل می‌شود.

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد سنندج به دو شکل بدون آزمون و با آزمون صورت می‌گیرد. در دانشگاه پیام نور سنندج پذیرش دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد انجام می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با رشته های دانشگاه پیام نور مرکز سنندج و نحوه ثبت‌نام در این رشته‌ها در ادامه مطلب از پی ان یو اگزم با ما همراه باشید.

رشته‌ های دانشگاه پیام نور مرکز سنندج

دانشگاه پیام نور سنندج به دو صورت بدون آزمون و با آزمون به پذیرش دانشجو می‌پردازد. برای پذیرش در رشته‌های با آزمون داوطلبان باید اقدام به ثبت‌نام در کنکور سراسری کرده و پس از گذراندن کنکور و اعلام نتایج اولیه بر اساس رتبه و نمره کسب شده همانند سایر دانشگاه‌ها، به انتخاب رشته بپردازند. همچنین برای شرکت در دوره‌های بدون آزمون نیز باید همزمان با اعلام ثبت‌نام انتخاب رشته بدون آزمون، بر اساس علاقه‌مندی خود به انتخاب رشته بپردازند. هر داوطلب می‌تواند به انتخاب 150 کدرشته محل پرداخته و شانس خود را برای قبولی امتحان کند.

این پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دیپلم صورت می‌گیرد. نوع پذیرش در دانشگاه در مدرک تحصیلی درج نخواهد شد و تفاوتی بین فارغ‌التحصیلان از این نظر وجود ندارد. محدودیتی نیز مبنی بر لزوم تطبیق مدرک دیپلم با رشته‌های انتخابی وجود ندارد. به این معنی که به‌عنوان‌مثال داوطلبان دارای مدرک دیپلم ریاضی می‌توانند بر اساس علاقه‌مندی خود به انتخاب رشته‌های گروه آزمایشی تجربی بپردازند و محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور اصفهان

 دانشگاه پیام نور سنندج در 55 رشته در مقطع کارشناسی و 6 رشته مقطع کارشناسی‌ارشد به پذیرش دانشجو می‌پردازد و در مقطع دکتری دانشجو نمی‌پذیرد. همچنین در هیچ یک از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور سنندج صورت نمی‌گیرد.

لیست رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پیام نور سنندج

لیست رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پیام نور سنندج

دانشگاه پیام نور سنندج تنها در مقطع کارشناسی در گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی به‌صورت بدون کنکور به پذیرش دانشجو می‌پردازد. داوطلبان شرکت در پذیرش بدون آزمون دانشگاه پیام نور سنندج در دو نوبت مهرماه و بهمن‌ماه سال 1402 می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به انتخاب رشته بر اساس علایق خود بپردازند. پذیرش بدون آزمون صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و نیازی به شرکت در آزمون سراسری نیست.

 1. گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

رشته‌ های دانشگاه پیام نور مرکز سنندج در دور‌ه‌های بدون آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی عبارت‌اند از: آمار، علوم کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی شهرسازی، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مدیریت پروژه و مهندسی معماری.

2. گروه آزمایشی علوم تجربی

دانشگاه پیام نور سنندج در گروه آزمایشی علوم‌تجربی در رشته‌های زیر به‌صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد: اقتصاد کشاورزی، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی گیاهی، علوم دامی، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی) و علوم و مهندسی محیط‌زیست.

3. گروه آزمایشی علوم انسانی

لیست رشته‌ های دانشگاه پیام نور مرکز سنندج در رشته علوم‌انسانی نیز شامل موارد زیر است: اقتصاد، برنامه‌ریزی اجتماعی و تعاون، تاریخ، جامعه‌شناسی، جغرافیا، حسابداری، حقوق، روزنامه‌نگاری، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مددکاری اجتماعی، ادیان و عرفان، علوم قرآن و حدیث، گردشگری، مدیریت امور بانکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی و مشاوره.

4. گروه آزمایشی زبان‌های خارجی

دانشگاه پیام نور سنندج در دوره‌های بدون آزمون در گروه زبا‌ن‌های خارجی نیز به پذیرش دانشجو به‌صورت بدون آزمون می‌پردازد. این رشته‌ها شامل سه رشته زبان و ادبیات انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی می‌شوند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد شبستر

5. گروه آزمایشی هنر

دانشگاه پیام نور سنندج در گروه آموزشی هنر در رشته‌های زیر دانشجو می‌پذیرد: عکاسی، ارتباط تصویری، نقاشی، صنایع‌دستی، فرش، مرمت بناهای تاریخی، هنر اسلامی، طراحی پارچه، کتابت و نگارگری، هنر صناعی و طراحی صنعتی 

شهریه دانشگاه پیام نور سنندج

شهریه دانشگاه پیام نور سنندج

شهریه دانشگاه پیام نور سنندج شامل دو بخش ثابت و متغیر است. شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورود دانشجو تعیین می‌شود و تا پایان دوران تحصیل در آن مقطع ثابت خواهد بود؛ اما شهریه متغیر بر اساس تعداد واحدهای تئوری و عملی تعیین می‌گردد. دروس عملی شامل دروس آزمایشگاهی، کارگاهی و… هستند که میزان شهریه بالاتری نسبت به دروس تئوری دارند. تفاوت شهریه دانشگاه پیام نور به دلیل تفاوت در دروس رشته‌های مختلف است.

نحوه تشکیل کلاس‌ ها در دانشگاه پیام نور سنندج

در دانشگاه پیام نور سنندج کلاس‌ها به سه طریق حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری تشکیل می‌شوند. بیشتر دروس به‌صورت نیمه‌حضوری برگزار می‌شوند. این بدین معنی است که برای این دروس کلاس تشکیل می‌شود؛ اما ساعت برگزاری آن نسبت به سایر دانشگاه‌ها کمتر است. در مورد این دروس شش نمره از نمره پایانی به امتحان میان‌ترم اختصاص داده می‌شود و در صورت عدم شرکت در کلاس‌ها، دانشجو حق شرکت در امتحان میان‌ترم را نداشته و نمره او از 14 محاسبه می‌گردد.

دروس عملی و دروس بدون منبع به‌صورت کاملا حضوری برگزار شده و حضور در آن‌ها اجباری است. به دروسی که به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شوند، خودخوان گفته می‌شود. دانشجویان برای یادگیری این دروس می‌توانند از کتاب‌ها و سی‌دی‌های کمک آموزشی بهره ببرند. حجم کتاب‌ها و منابع درسی پیام نور بسیار بالا بوده و بیشتر بار آموزشی بر روی دوش خود دانشجو است.

سایت گلستان پیام نور سنندج

سایت گلستان پیام نور سنندج

سامانه گلستان یک سامانه جامع مربوط به دانشگاه‌های پیام نور از جمله دانشگاه پیام نور سنندج است. آدرس این سامانه reg.pnu.ac.ir است و دانشجویان از طریق این سامانه می‌توانند به‌صورت آنلاین به انجام امور آموزشی همچون انتخاب واحد، پرداخت شهریه، درخواست مهمانی، حذف و اضافه، دریافت کارت آزمون، مشاهده کارنامه و… بپردازند. با استفاده از این سامانه برای انجام عملیات‌های فوق نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه نیست.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور ماهدشت

آدرس و وب‌سایت پیام نور سنندج

آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام نور سنندج http://kurdistan.pnu.ac.ir/ است که از طریق آن می‌توانید با این دانشگاه بیشتر آشنا شده و اخبار و اطلاعات آن را پیگیری کنید. آدرس این دانشگاه سنندج، خیابان فلسطین، دانشگاه پیام نور استان کردستان است. برای ارتباط با دانشگاه می‌توانید با شماره‌های 33248523 – 087 و 33248522-087 تماس بگیرید. آدرس پست الکترونیک دانشگاه پیام نور سنندج نیز  info@kdpnu.ac.ir است.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور سنندج واقع در استان کردستان از دانشگاه‌های شهریه‌پرداز است که امکان تحصیل به‌صورت حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی را برای دانشجویان عزیز فراهم کرده است. رشته های دانشگاه پیام نور مرکز سنندج از تنوع بالایی برخوردار بوده و تمام گروه‌های آزمایشی را شامل می‌شود. ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد سنندج به دو صورت با آزمون و بدون آزمون صورت می‌گیرد که اطلاع‌رسانی و انجام فرایندهای مربوط به آن از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره درباره انتخاب رشته و ثبت نام دانشگاه پیام نور با مشاوران ما در پی ان یو اگزم تماس حاصل فرمایید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز مهریز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهریز رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد فامنین

دانشگاه پیام نور واحد فامنین

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد فامنین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فامنین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مروست

دانشگاه پیام نور واحد مروست

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور واحد مروست ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مروست رشته های…

بیشتر بخوانید
Payam Noor University, Natanz Center

دانشگاه پیام نور مرکز نطنز

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز نطنز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نطنز…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *