دانشگاه پیام نور خمین

دانشگاه پیام نور خمین

دانشگاه پیام نور خمین

تحصیل در دانشگاه پیام نور خمین ‌به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های شهریه‌‌پرداز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مزایای بسیاری برای دانشجویان دارد. دو روش برای ثبت ‌نام دانشگاه پیام نور واحد خمین وجود دارد که شامل ثبت‌نام بدون آزمون و با آزمون است. شهریه دانشگاه پیام نور مرکز خمین از سایر مراکز آموزش عالی شهریه‌‌پرداز همچون دانشگاه آزاد و… کمتر است. شعار دانشگاه پیام‌نور آموزش برای همه، همه‌جا و همه‌وقت است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی نحوه ثبت ‌نام دانشگاه پیام نور واحد خمین و شهریه آن بپردازیم.

دانشگاه پیام نور خمین

دانشگاه پیام نور خمین یکی از دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. شیوه برگزاری کلاس‌ها در این دانشگاه به این صورت است که کلیه دروس عملی مانند تربیت‌بدنی یا دروس کارگاهی و آزمایشگاهی به‌صورت حضوری برگزار خواهند شد. شرکت در تمام کلاس‌های نظری و تئوری اختیاری است. البته با عدم حضور در کلاس‌ها دانشجو می‌تواند از نمره امتحان میان‌ترم محروم شود.

در واقع ماهیت کلاس‌های دانشگاه پیام نور رفع اشکال است. یکی از نکات مهم و قابل تامل درباره تحصیل در دانشگاه پیام‌نور زیادبودن حجم کتب درسی و منابع است. این امر بار آموزشی فراوانی به دانشجو تحمیل می‌کند و باتوجه‌به خودخوان‌بودن بیشتر دروس، نیاز به تلاش و پشتکار فراوان احساس می‌شود.

شرایط دانشگاه پیام نور خمین

شرایط دانشگاه پیام نور خمین

امتحانات دانشگاه پیام نور خمین به‌صورت هماهنگ و کشوری برگزار می‌شوند؛ بنابراین سوالات برای همه یکسان بوده و نیاز به مطالعه منابع مشخص و یکسان دارد. مدرک تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور کاملا معتبر بوده و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. نکته دیگر در مورد دانشگاه پیام‌نور خمین این است که پذیرش در دانشگاه‌های پیام نور به‌صورت بومی بوده؛ بنابراین خوابگاهی به این دانشجویان تعلق نمی‌گیرد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد زارچ

بیشتر بخوانید: فیلم های آموزشی شب امتحان پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد خمین

دانشگاه پیام‌نور خمین به دو صورت با آزمون و بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. ثبت نام دانشگاه پیام نور خمین در دوره‌های با آزمون از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. برای انجام این کار داوطلب باید در کنکور ثبت‌نام نموده و پس از شرکت در آن و کسب نمره قبولی به انتخاب رشته بر اساس میزان علاقه‌مندی خود بپردازد. شیوه دیگر پذیرش، پذیرش بدون آزمون است. هر ساله در مهرماه و بهمن‌ماه سازمان سنجش این امکان را برای متقاضیان فراهم می‌کند که بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی به انتخاب رشته بپردازند.

تفاوتی بین مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان بدون آزمون و با آزمون وجود ندارد. یک روش دیگر نیز برای پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور خمین وجود دارد و آن پذیرش فراگیر است. در دوره‌های فراگیر متقاضی با عنوان دانش‌پذیر وارد دانشگاه می‌شود. درصورتی‌که فرد بتواند دروس نیمسال اول را با موفقیت بگذراند، عنوان وی به دانشجو تغییر می‌یابد و مجاز است تحصیل خود را در آن مقطع به پایان برساند.

پذیرش اولیه داوطلب به‌صورت فراگیر نیز از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. اطلاعیه مربوط به پذیرش فراگیر در بهمن‌ماه یا اسفندماه هر سال منتشر می‌شود. راه‌های ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور نیز به همین طریق است و هر فرد می‌تواند با درنظرگرفتن تمام شرایط و علایق خود دست به انتخاب بزند.

لیست رشته های دانشگاه پیام نور خمین بدون آزمون

لیست رشته های دانشگاه پیام نور خمین بدون آزمون

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد خمین در رشته‌های زیر در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد امکان‌پذیر است. در ادامه لیستی از این رشته‌ها ارائه خواهد شد.

 1. رشته های دانشگاه پیام نور خمین در مقطع کارشناسی

دانشگاه پیام نور خمین در مقطع کارشناسی در دو گروه آزمایشی علوم‌انسانی و علوم ریاضی و فنی دانشجو می‌پذیرد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور رشت

علوم ریاضی و فنی: مهندسی کامپیوتر

علوم‌انسانی: حسابداری، حقوق، روان‌شناسی، علوم تربیتی، مدیریت امور بانکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت کسب‌وکارهای کوچک

2. رشته های دانشگاه پیام‌نور خمین در مقطع کارشناسی ارشد

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد خمین در رشته‌های زیر در مقطع کارشناسی‌ارشد امکان‌پذیر است:

علوم تربیتی گرایش برنامه‌ریزی درسی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات عامه، ریاضیات و کاربردها گرایش جبر، مدیریت دولتی گرایش‌های بودجه و مالیه عمومی، توسعه منابع انسانی، خط‌مشی‌گذاری عمومی، طراحی سازمان‌های دولتی، مدیریت تطبیقی و توسعه، مدیریت تحول و مدیریت رفتار سازمانی.

شهریه دانشگاه پیام نور مرکز خمین

باتوجه‌به این نکته که دانشگاه پیام نور خمین یک دانشگاه شهریه‌پرداز است، به ذکر نکاتی درباره نحوه تعیین میزان شهریه این دانشگاه خواهیم پرداخت. میزان شهریه دانشگاه پیام‌نور از دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی کمتر است؛ بنابراین یک تفاوت دانشگاه آزاد و پیام نور در میزان شهریه آن‌ها است. شهریه برای دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل می‌شود. میزان شهریه ثابت هر ترم باتوجه‌به امکانات و خدمات دانشگاه و نیمسال ورود دانشجو تعیین می‌شود.

میزان شهریه ثابت برای مقاطع مختلف متفاوت است. میزان شهریه متغیر نیز بر اساس تعداد واحدهای نظری و عملی تعیین می‌شود. میزان شهریه دروس عملی مانند دروس آزمایشگاهی و کارگاهی بیشتر از دروس تئوری است. زمان پرداخت شهریه ثابت قبل از انتخاب واحد و لازمه این امر است و مهلت پرداخت مابقی شهریه و تسویه حساب قبل از شروع امتحانات پایان ترم است.

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور خمین

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور خمین

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور به دانشجویان دانشگاه پیام نور خمین این امکان را می‌دهد که به‌صورت غیرحضوری و بدون نیاز به ‌حضور در دانشگاه به انجام امور آموزشی خود بپردازند. عملیات انتخاب واحد، پرداخت شهریه، درخواست مهمانی، حذف و اضافه، حذف اضطراری، دریافت کارنامه، برنامه کلاسی، دریافت کارت آزمون و… از طریق سامانه جامع گلستان صورت می‌گیرد. این سامانه از طریق دو آدرس reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir در دسترس خواهد بود.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور ارومیه

وب‌سایت و آدرس دانشگاه پیام نور خمین

آدرس دانشگاه پیام نور خمین، استان مرکزی، شهر خمین، بلوار شهدای دانشجو، ابتدای جاده الیگودرز با کد پستی 38816-13111 است. شماره‌تلفن تماس این دانشگاه 08646335101 الی 5 است. آدرس سایت دانشگاه پیام‌نور خمین khomein.markazi.pnu.ac.ir است. از طریق این وب‌سایت می‌توانید اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به دانشگاه  پیام نور خمین را دنبال نمایید.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور خمین هر ساله داوطلبان بسیاری را به خود جذب می‌کند. از جمله عواملی که باعث جذب داوطلبان به این مرکز دانشگاهی می‌شود، پایین‌بودن میزان شهریه، بدون آزمون بودن پذیرش در بسیاری از رشته‌ها، اختیاری بودن حضور در بسیاری از کلاس‌ها و… است. ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد خمین از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. شهریه دانشگاه پیام نور مرکز خمین هر ساله مانند سایر دانشگاه‌های پیام‌نور کشور با 10 تا 15 درصد افزایش مواجه است.

شما دانشجویان عزیز با مراجعه به وب‌سایت پی ان یو اگزم می‌توانید در دوره‌های آموزشی پیام‌نور و کنکور ارشد ثبت‌نام نموده و با دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور و سایر محتواهای رایگان سایت آمادگی لازم را برای امتحانات کسب کنید. پی ان یو اگزم همراه شما در شب‌های سخت و دشوار امتحانات است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور خسروشاه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سردشت

دانشگاه پیام نور واحد سردشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سردشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سردشت…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بافق

دانشگاه پیام نور واحد بافق

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور بافق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بافق…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد تکاب

دانشگاه پیام نور واحد تکاب

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد تکاب ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *