دانشگاه پیام نور دزفول

دانشگاه پیام نور دزفول

دانشگاه پیام نور واحد دزفول

افراد علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه پیام نور دزفول می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش در موعد مقرر نسبت به ثبت‌نام با آزمون یا بدون آزمون در این دانشگاه اقدام نمایند. ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز دزفول بدون آزمون همانند سایر دانشگاه‌های کشور دو نوبت در سال انجام می‌شود. میزان شهریه دانشگاه پیام نور واحد دزفول توسط هیئت‌امنای دانشگاه تعیین شده و هر سال 15 درصد افزایش می‌یابد. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی راه‌های ثبت‌ نام دانشگاه پیام نور مرکز دزفول و شهریه این دانشگاه بپردازیم.

دانشگاه پیام نور دزفول

دانشگاه پیام نور دزفول یکی از واحدهای دانشگاهی پیام‌نور استان خوزستان است. سالانه داوطلبان بسیاری برای تحصیل وارد دانشگاه پیام‌نور می‌شوند و این موضوع به مزایای خاص تحصیل در این دانشگاه بر می‌گردد. برخی از مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور عبارت‌اند از: میزان شهریه کمتر نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه‌پرداز، امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته، ارائه مدرک معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری، اجباری نبودن حضور در کلاس‌های نظری و… .

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز دزفول بدون آزمون

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز دزفول بدون آزمون

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور دزفول به‌صورت بدون آزمون باید کلیه مراحل اقدام برای پذیرش در این دانشگاه را از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام دهند. برای این منظور پس از مطالعه دقیق دفترچه می‌توانند از بین رشته‌های بدون کنکور این دانشگاه که در دفترچه درج شده است، به انتخاب رشته بر اساس علاقه‌مندی و اولویت‌های خود بپردازند. ثبت‌نام بدون آزمون هر سال دو بار انجام می‌شود. بار اول هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری در مردادماه و بار دوم در آبان یا آذرماه در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها این ثبت‌نام صورت می‌گیرد. پذیرفته‌شدگان این دو مرحله به ترتیب در مهرماه و بهمن‌ماه وارد دانشگاه خواهند شد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور جلفا

بیشتر بخوانید: دانشگاه پیام نور فیروزکوه

رشته‌ های بدون آزمون دانشگاه پیام نور دزفول

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز دزفول بدون آزمون در رشته‌های زیر امکان‌پذیر است:

  • علوم ریاضی و فنی: آمار، ریاضیات و کاربردها، علوم کامپیوتر، علوم و مهندسی آب، فیزیک، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر
  • علوم‌تجربی: اقتصاد کشاورزی، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)، علوم و مهندسی محیط‌زیست
  • علوم‌انسانی: اقتصاد،برنامه‌ریزی اجتماعی و تعاون، جامعه‌شناسی،جغرافیا، حقوق،زبان و ادبیات فارسی، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، علوم تربیتی، علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، گردشگری، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی
  • زبان‌های خارجی: زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی
ثبت ‌نام دانشگاه پیام نور مرکز دزفول با آزمون

ثبت ‌نام دانشگاه پیام نور مرکز دزفول با آزمون

داوطلبان ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز دزفول به‌صورت با آزمون نیز می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور نسبت به ثبت‌نام در کنکور سراسری اقدام نمایند. سپس با شرکت در آزمون سراسری و کسب نمره قبولی می‌توانند از بین رشته محل‌های موردنظر خود به انتخاب رشته بپردازند. مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان بدون آزمون و با آزمون دانشگاه پیام نور دزفول در یک رشته خاص کاملا یکسان است و نوع پذیرش در مدرک قید نخواهد شد. در پذیرش بدون آزمون ملاک پذیرش فقط سوابق تحصیلی و در پذیرش با آزمون ملاک نمره کنکور است.

رشته‌ های با آزمون دانشگاه پیام نور دزفول

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز دزفول به‌صورت با آزمون در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد امکان‌پذیر خواهد بود:

 1. کارشناسی

در ادامه لیست رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام نور دزفول در مقطع کارشناسی ارائه شده است.

  • علوم پایه و مهندسی: ریاضیات و کاربردها، علوم کامپیوتر، علوم و مهندسی آب، فیزیک، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، اقتصاد کشاورزی، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)، ترویج و آموزش کشاورزی، زیست‌شناسی، علوم و مهندسی محیط‌زیست
  • علوم‌انسانی: حقوق، حسابداری، روان‌شناسی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، پژوهشگری اجتماعی، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، تعاون و رفاه اجتماعی، جغرافیا، زبان و ادبیات فارسی، علوم قرآن و حدیث، علوم تربیتی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، علوم اقتصادی، مدیریت جهانگردی، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور بروجن

2. کارشناسی ارشد

علاقه‌مندان به ثبت‌ نام دانشگاه پیام نور مرکز دزفول در مقطع کارشناسی‌ارشد می‌توانند پس از شرکت در کنکور ارشد و کسب نمره قبولی در رشته‌های حقوق بین‌الملل و الهیات (علوم قرآن و حدیث) در این دانشگاه تحصیل نمایند.

شهریه دانشگاه پیام نور دزفول

شهریه دانشگاه پیام نور دزفول

میزان شهریه دانشگاه پیام نور دزفول با تصویب هیئت‌امنا افزایش می‌یابد و میزان افزایش آن سالانه 15 درصد است. این شهریه از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است. ملاک تعیین میزان شهریه ثابت امکانات دانشگاه و سال ورود دانشجو است. این شهریه تا پایان تحصیل در آن مقطع ثابت می‌ماند. شهریه متغیر نیز بر اساس تعداد واحدهای نظری و عملی اخذ شده در هر ترم تعیین می‌شود.

پرداخت شهریه از طریق مراجعه به سایت گلستان دانشگاه پیام‌نور امکان‌پذیر خواهد بود. شهریه دروس عملی از دروس نظری بیشتر است و حضور در کلاس‌های مربوط به این دروس نیز اجباری است. شهریه ثابت هر ترم باید تا قبل از شروع انتخاب واحد پرداخت شود و لازمه این فرایند است. مهلت پرداخت شهریه متغیر نیز تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم و دریافت کارت آزمون است. میزان قطعی شهریه ثابت بعد از نهایی‌شدن انتخاب واحد تعیین می‌شود.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور دزفول

امور آموزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور دزفول از طریق مراجعه به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام‌نور صورت می‌گیرد. دسترسی به این سامانه از طریق دو لینک reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir میسر شده است. با مراجعه به این سامانه  دانشجویان می‌توانند به صورت غیرحضوری و آنلاین به انجام انتخاب واحد، حذف و اضافه، پرداخت شهریه، حذف اضطراری، درخواست مهمانی و… بپردازند. در هنگام ثبت‌نام در دانشگاه پیام‌نور دزفول به هر دانشجو یک کلمه عبور و نام کاربری اختصاصی برای ورود به این سامانه اعطا می‌شود.

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور دزفول

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور دزفول

آدرس دانشگاه پیام نور دزفول، استان خوزستان، دزفول، کیلومتر 3 جاده صفی‌آباد، صندوق پستی 445 با کد پستی 64631-71969 است. شماره‌تلفن‌های تماس این دانشگاه 06142265001 الی 6 است. آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام‌نور دزفول dez.khz.pnu.ac.ir است و می‌توانید از طریق آن از کلیه اخبار و اطلاعیه‌های این دانشگاه آگاه شوید.  

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور تهران جنوب

آیدی کانال اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام نور دزفول Eitaa.com/stpnudez و آیدی کانال اطلاع‌رسانی دانشگاه واحد برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات در پیام‌رسان ایتا Eitaa.com/bitpnudez هستند.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور دزفول یکی از دانشگاه‌های شهریه‌پرداز استان خوزستان است که هر ساله در رشته‌های متنوعی از گروه‌های آزمایشی مختلف دانشجو می‌پذیرد. ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز دزفول چه به‌صورت با آزمون و چه بدون آزمون با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود. کلیه دانشجویان موظف به پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور واحد دزفول از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام‌نور هستند.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است. در این سایت می‌توانید در دوره‌های آموزشی پیام‌نور، دانشگاهی و کنکور ارشد ثبت‌نام کنید. همچنین می‌توانید از نمونه سوالات و سایر محتواهای رایگان سایت نیز استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم تماس حاصل فرمایید. پی ان یو اگزم همراه همیشگی شما در شب‌های امتحان است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد سردشت

دانشگاه پیام نور واحد سردشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سردشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سردشت…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سراب

دانشگاه پیام نور واحد سراب

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور سراب ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سراب…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور ترکمانچای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *