دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد

دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد

دانشگاه پیام نور پارس آباد یکی از شعبه‌های دانشگاه پیام نور در استان اردبیل است. دانشگاه پیام نور بزرگ‌ترین مجموعه نیمه‌دولتی در ایران است و دانشجویان این دانشگاه باید برای تحصیل مبلغی را پرداخت کنند. دانشگاه پیام نور به دو صورت فراگیر و کنکور سراسری دانشجو می‌پذیرد. دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه در کنار ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پارس آباد این امکان را فراهم کرده است تا داوطلبان به‌صورت مجازی تحصیل کنند.

رشته های دانشگاه پیام نور پارس آباد هر ساله ممکن است متفاوت باشد به همین دلیل بهترین مرجع برای آشنایی با رشته‌های این دانشگاه سایت سنجش است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه پیام نور پارس آباد و شرایط پذیرش در آن در این مقاله از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید.

آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد

دانشگاه پیام نور در سال 67 تأسیس شد و در طی سال‌ها به تعداد شعبه‌های این دانشگاه اضافه شد. دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد یکی از شعبات دانشگاه پیام نور در استان اردبیل است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پارس آباد در مقطع کارشناسی صورت می‌گیرد. دانشگاه پیام نور باهدف آموزش نیمه‌حضوری تأسیس شد و در این سال‌ها این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده است که به‌صورت حضوری، مجازی یا خود خوان تحصیل کنند. این امکانات باعث شده است تا افراد شاغل نیز به‌راحتی بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند.

یکی دیگر از مزایای دانشگاه پیام نور این است که به فارغ‌التحصیلان خود مدرکی معتبر تحویل می‌دهد که به تأیید وزارت علوم تحقیقات رسیده است و داوطلبان با استفاده از مدرک خود می‌توانند در ارگان‌ها یا شرکت‌های مختلف مشغول به کار شوند و یا حتی اقدام به مهاجرت تحصیلی کنند. برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور هماهنگ است و دانشجویان در صورت نیاز می‌توانند درخواست دهند و امتحانات خود را در یکی دیگر از شعبه‌های دانشگاه پیام نور پشت سر بگذارند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور سنندج

پک هدیه زعفران چیست؟ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پارس آباد

داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد به‌صورت فراگیر را دارند، می‌توانند هم‌زمان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی در دانشگاه پیام نور نیز ثبت نام کنند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور از طریق سایت سنجش صورت می‌گیرد. ثبت نام دانشجویان ورودی مهرماه در ماه مرداد صورت می‌گیرد؛ ولی برای اطلاع از زمان دقیق آن باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید. ثبت نام ورودی‌های بهمن نیز حدوداً در اواخر آذر یا اوایل دی صورت می‌گیرد؛ ولی زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

1. شرایط پذیرش بدون کنکور دانشگاه پیام نور پارس آباد

داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد و ثبت نام بدون کنکور آن در مقطع کارشناسی را دارند باید یکی از مدارک زیر را داشته باشند:

  • مدرک دیپلم نظام جدید
  • مدرک دیپلم نظام قدیم
  • مدرک دیپلم پیش‌دانشگاهی
  • مدرک کاردانی یا فوق‌دیپلم

داوطلبانی که مدرک کاردانش یا فنی حرفه‌ای دارند امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پارس آباد برایشان فراهم نیست؛ مگر اینکه اقدام به دریافت یکی از مدارک ذکر شده کنند. معدل دیپلم نیز در پذیرش داوطلبان مؤثر است و درصورتی‌که تعداد داوطلبان زیاد باشد، اولویت با افرادی است که معدل دیپلم بالاتری دارند.

2. مدارک مورد نیاز ثبت نام در دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد

دانشجویان باید پیش از اینکه برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور را فراهم کنند. همچنین باید رشته های دانشگاه پیام نور پارس آباد را کاملاً بررسی کنید. مدارکی که در مرحله اولیه ثبت نام به آن‌ها نیاز دارید به‌صورت زیر است:

  • اطلاعات فردی داوطلب
  • اطلاعات شناسنامه‌ای داوطلب
  • اطلاعات محل سکونت
  • کد رشته‌های موردنظر

پس از اینکه پذیرش شما تأیید شد باید به‌صورت حضوری به دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد مراجعه کنید و مدارک زیر را ارائه دهید.

  • اصل و کپی مدرک دیپلم
  • اصل و کپی شناسنامه
  • 6 قطعه عکس 4*3
  • ارائه مدرک نظام‌وظیفه برای داوطلبان آقا
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد تویسرکان

رشته های دانشگاه پیام نور پارس آباد

دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد در حال حاضر تنها در مقطع کارشناسی و صرفاً با سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه ممکن است هر ساله متفاوت باشد به همین دلیل بهتر است که از آخرین دفترچه‌های منتشر شده از سوی سازمان سنجش برای آشنایی با رشته‌ها استفاده کرد. بر اساس آخرین دفترچه منتشر شده رشته‌های دانشگاه پیام نور شعبه پارس آباد در مقطع کارشناسی به‌صورت زیر است:

مهندسی کامپیوتر، علوم و مهندسی صنایع غذایی (این رشته متعلق به گروه کشاورزی است)، مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، حسابداری، حقوق، روان‌شناسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مدیریت بازرگانی

شهریه دانشگاه پیام نور پارس آبادشهریه دانشگاه پیام نور پارس آباد

دانشجویانی که در دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد تحصیل می‌کنند، موظف به پرداخت شهریه هستند. برای تفاوت دانشگاه آزاد و پیام نور باید گفت، شهریه دانشگاه پیام نور بسیار کمتر است. شهریه این دانشگاه از دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز کمتر است. البته شهریه دانشگاه پیام نور هر ساله حدود 10 تا 15 درصد افزایش قیمت دارد.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد به دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر تقسیم می‌شود. شهریه ثابت باتوجه‌به اینکه در کدام یک از رشته‌های دانشگاه پیام نور پارس آباد تحصیل می‌کنید مشخص می‌شود. شهریه متغیر نیز بستگی به تعداد و نوع واحدها دارد. شهریه افرادی که با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پارس آباد، در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، یا به‌صورت مجازی تحصیل می‌کنند، تفاوتی با دیگران ندارد.

وب سایت و آدرس دانشگاه پیام نور پارس آباد

برای کسب اطلاع از آخرین اخبار، اطلاعیه‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد بهتر است به وب‌سایت رسمی این دانشگاه به آدرس http://pars.ardebil.pnu.ac.ir/portal/home/ مراجعه کنید. آدرس این دانشگاه نیز به این صورت است: استان اردبیل، شهر پارس آباد، محله امام خمینی، خیابان امام خمینی، خیابان نسیمی. برای ارتباط تلفنی با بخش اداری دانشگاه نیز می‌توانید از شماره تماس 045 3272 5959 استفاده کنید.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور واحد پارس آبادسامانه گلستان دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد

سامانه گلستان یک سامانه جامع و کاربردی است که بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه پیام نور از آن استفاده می‌کنند. پس از اینکه دانشجویان در دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد ثبت نام کردند برای آن‌ها اکانتی در سامانه گلستان ایجاد می‌شود که از طریق آن می‌توان بسیاری از امور اداری خود از جمله انتخاب رشته، پرداخت شهریه، مشاهده نمرات کسب شده، حذف و اضافه، درخواست مهمانی و… را انجام دهند. برای دسترسی به سامانه گلستان می‌توانید از آدرس‌های reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir استفاده کنید.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد یکی از شعبه‌های دانشگاه پیام نور در استان اردبیل است. رشته های دانشگاه پیام نور پارس آباد در حال حاضر تنها در مقطع کارشناسی ارائه می‌شوند. امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پارس آباد نیز وجود دارد و دانشجویان از طریق سازمان سنجش می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند. کلاس‌های دانشگاه پیام نور به‌صورت حضوری، مجازی و خود خوان برگزار می‌شوند. دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور ملزم به پرداخت شهریه هستند.

مجموعه پی ان یو اگزم آموزش‌های کاربردی و مفیدی را برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و پیام نور آماده کرده است. این مجموعه همچنین آموزش‌هایی را برای داوطلبان کنکور کارشناسی‌ارشد ارائه می‌دهد. دانشجویان دانشگاه پیام نور برای تسلط بیشتر به دروس خود می‌توانند به بخش فیلم های آموزشی رایگان پیام نور مراجعه کنند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت

دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشتمزایای دانشگاه پیام نور واحد بوئین و…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

آنچه در این نوشته میخوانید چرا تحصیل در دانشگاه پیام نور؟معرفی دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادرانرشته های دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوانمزایای دانشگاه پیام نور وزوانثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
جستجو